Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kävi lapsemme kanssa Muumimaailmassa kertomatta meille

Vierailija
17.07.2006 |

Anoppi kävi Muumimaailmassa lapsemme kanssa kertomatta meille

Annoimme 3-vuotiaamme appivanhempien luokse hoitoon, ja he olivatkin lähteneet Muumimaahan päiväretkelle. (Asumme pääkaupunkiseudulla). Lomamme on loppukuusta, ja olimme itse ajatelleet mennä sinne, kun tyttö ei ole koskaan siellä aiemmin käynyt. Tottahan hän tykkkää mennä sinne uudestaankin, mutta joku " uutuudenviehätys" meni nyt kuitenkin. Paha mieli.

Eikö teidänkin mielestänne meiltä olisi tullut kysyä ennen minnekään lapsen kanssa matkustamista? Pelkään nykyään antaa lasta heille hoitoon, kun aina kun olemme sopineet tietyistä hoitoajankohdista, niin he varaavatkin matkan jonnekin Tallinnaan tai Tukholmaan tai ovat menossa tuttavien mökille tms. Olen kauhean arka sanomaan tämmöisistä asioista mitään, mutta nyt on jo varmaan pakko sanoa, sillä mielestäni vanhemmilta pitää ehdottomasti tiedustella asiaa etukäteen. Jos jotain tapahtuu, minullahan ei ole aavistustakaan missä he ovat!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjojen antaja on aina niskan päällä tai että asian pitäisi olla niin. Ei meitä voi " ostaa" eikä varakkaamman asema oikeuta sitä, että aina pitää olla niskan päällä joka asiassa. Muutenhan materiaa keräävät ja/tai muuten rahakkaat ihmiset saavat määrätä kaikesta. Se EI ole oikeudenmukaista tai demokraattista.

Sanottakoon, että appivanhempani ovat hyvin varakkaita ja myös anteliaita. Lahjaa ja erilaisia lahjoituksia tippuu vähän väliä niin meille kuin muillekin. Olen kiittänyt lahjoista, mutta ei se, että anoppi päättää antaa minulle lahjoja tarkoita sitä, että luovun periaatteistani tai oikeuksistani esim. lapsemme suhteen, ei tietenkään! Ja jos käy ilmi, että hän selkeästi alkaa näin olettaa, lopetan lahjojen vastaanottamisen.

t. ap

Vierailija
22/25 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen, muuten sanoisin että tuleehan noita kivoja juttuja ja reissuja, ja minusta ne kivat jutut ovat juuri paikallaan isovanhempien kanssa, vanhempien kanssa eletään sitä turvallista arkea.

Täällä palstalla aina vaan se hankalaksi koettu isovanhempi tuntuu olevan se appivanhempi, joten mieti miten paha asia olisi ollut jos omat vanhempasi olisivat näin tehneet. Kerro että haluatte sopia etukäteen pidemmät retket, mutta muista että isovanhemmat selvästi pitävät lapsestasi ja haluavat hänelle hyvää, joten siitä voi olla ihan oikeasti kiitollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä samaisesta syystä en ota appivanhemmiltani yhtään mitään. Haluavat vastineeksi omia meidän lapsemme. Miehelleni saavat antaa rahaa tms. ihan miten haluavat, mutta itse en niihin rahoihin kajoa. Lapsille tietty voivat ostaa normaalit synttäri tai joululahjat, mutta yksinkertaisesti liika on liikaa. Tämä on kantapään kautta opittua. Toisekseen en ota rahaa myöskään vanhemmiltani, jotka eivät ole niin varakkaita. Yritämme pärjätä omillamme, ja tähän asti ollaan pärjättykin ihan hyvin.

Vierailija:

että lahjojen antaja on aina niskan päällä tai että asian pitäisi olla niin. Ei meitä voi " ostaa" eikä varakkaamman asema oikeuta sitä, että aina pitää olla niskan päällä joka asiassa. Muutenhan materiaa keräävät ja/tai muuten rahakkaat ihmiset saavat määrätä kaikesta. Se EI ole oikeudenmukaista tai demokraattista.

Sanottakoon, että appivanhempani ovat hyvin varakkaita ja myös anteliaita. Lahjaa ja erilaisia lahjoituksia tippuu vähän väliä niin meille kuin muillekin. Olen kiittänyt lahjoista, mutta ei se, että anoppi päättää antaa minulle lahjoja tarkoita sitä, että luovun periaatteistani tai oikeuksistani esim. lapsemme suhteen, ei tietenkään! Ja jos käy ilmi, että hän selkeästi alkaa näin olettaa, lopetan lahjojen vastaanottamisen.

t. ap

Vierailija
24/25 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei appivanhempani, kuten myöskään omat vanhempani.

Vierailija
25/25 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en ikinä ole kieltänyt reissuja. Jos he ovat halunneet viedä lapsemme jonnekkin on se aina sopinut. Viimeksi olivat 2 viikkoa sitten Tykkimäellä.

Lupa pitää silti kysyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi