Mies kommentoi salkkari-Katariinaa (Jasmin Hamid) riitamme aikana "kato nyt, toikin muija painaa enintään 50 kiloa"
Katsoin vanhoja salkkareita kun meille tuli riita koskien laihdutustani. Minä en miehen mielestä laihdu tarpeeksi nopeasti.
Mitä mieltä olisit tuollaisesta kommentista? Loukkaantuisitko?
Kommentit (76)
Miehillä ei ole hajuakaan, paljonko naiset painaa. Olin 162 cm ja 61 kg, kun mies veikkasi painokseni 80 kg!!!!
No ei varmasti paina niin vähän, ellei ole pituusrajoitteinen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet olettavat että kaikki hoikat naiset painavat 50 kiloa? Aikuiselle naiselle todella alhainen paino ellei ole erityisen pienikokoinen muutenkin..
Erittäin hoikka 171 cm pitkä tyttäreni (17 v) painaa 60 kg.
Kyllä näitä 50 kg tai alle painavia aikuisia naisia on vähän.
Ap:lle tiedoksi; miehesi on lapsellinen ja inhottava. Miksi pitää verrata omaa kumppania johonkin toiseen? Onko itse joku namupala mielestään?Olen lähes saman pituinen (172 cm) kuin tyttäresi ja jos vaaka näyttää 60 kiloa niin olen selkeästi todella turvonnut ja olo on epämiellyttävä ja raskas. En todellakaan sanoisi olevani silloin "erittäin hoikka".
Itselle mieluisin ja sopivin paino on 55 kiloa. Alimmillani olen aikuisiällä painanut hetkittäin ehkä 53 kiloa ja silloin olo tuntuu "erittäin hoikalta", mutta olo on myös vetämätön ja voimaton. 55 kiloa on sopivan tuntuinen ja myös mielestäni itselleni parhaan näköinen paino.
Ja tämä oikeuttaa haukkumaan muita, täysin normaalipainoisia läskiksi?
Missä kohtaa olen haukkunut ketään läskiksi? Kommentoin omaa painoani ja olotilaani. Jos sanon, että joku ei ole "erittäin hoikka" niin se ei tarkoita, että hän sen johdosta läski. Vai ovatko nämä kaksi äärilaitaa sinun mielestäsi ainoat vaihtoehdot?
Ihmiset on kovin eri mallisia ja kokoisia ja näyttävät eri painossa eriltä.
Kaverini, 167 cm näyttää hyvin hoikalta nyt 60-kiloisena.
Itse taas olen samanpainoisena ja samanpituisena aika tasapaksu tantta, vasta 50 kiloisena näytön hoikalta.
En tiedä mistä tarkalleen johtuu. Veikkaan liittyvän jotenkin ruumiinrakenteeseen.
Tästä voi jokainen katsella miltä tietyn mittainen nainen näyttää oikeasti
Mikä urpo mies taas kerran. Eksä sanoi joskus että minun pitäisi laihtua viitisen kiloa ollakseen 5/5 "beibe" Olin 163cm/42kg ja juuri anoreksiasta toipunut...
Minkä pituinen se on? Mielestäni ei näytä luurangolta kuten minä 50 painossa, 174- pituisena, vaan oikein hyvältä. En tosin ole nähnyt vuosiin häntä...
Vierailija kirjoitti:
Minkä pituinen se on? Mielestäni ei näytä luurangolta kuten minä 50 painossa, 174- pituisena, vaan oikein hyvältä. En tosin ole nähnyt vuosiin häntä...
Eikö hän ole 166cm, ainakin jonkun lehtijutun mukaan?
Onko sinulla täydellinen mies?
Voisitko ottaa kuvan palstaa varten? Olen aina halunnut nähdä täydellisen miehen.
Gluteeniton keittiö -lehdessä on Hamidin haastattelu. Hänellä on keliakia ja itsekin kertoo, kuinka ravintoaineiden imeytyminen hankaloituu tuossa sairaudessa. Minulle lääkäri sanoi kerran, kun lapsella suljettiin pois keliakia (löytyi IBS; siksi tuota lehteäkin luen), että yleensä he ovat "kuin kuivan kesän oravia". Lehtikuvassa Hamid näyttää ihan tavalliselta (en ole TV:ssä nähnyt), mutta jos voisi valita, ei varmaan valitsisi keliakiaa. Aina ei kannata kadehtia ja verrata.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuosta painoasiasta sen verran että pitää kyllä naisen olla todella pienikokoinen että painaa alle 50kg. Minun kaverini esimerkiksi on semmoinen taskukokoinen nainen, lyhyt ja laiha kuin keijukainen ja hänkin painaa 55kg, todistetusti, joten jos normaalimittainen (165-170) nainen painaisi 50kg, olisi hän pelkkää luuta ja nahkaa. Monilla tuntuu olevan hankala hahmottaa toisten painoa, menee usein hyvin reilusti pieleen.
No, minä olen sitten kai todella pienikokoinen. Jännä juttu, kun yleensä minua ei pidetä edes lyhyenä. Olen 162-163 cm, 48 kg, 36 v enkä todellakaan pelkkää luuta ja nahkaa :D Ruuminrakenteitakin on erilaisia, ja minussa on myös näkysvästi lihasta enkä ole huonokuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen luulis sitten itse olevan vähintäänkin perustimmissä kunnossa? Jos näin ei ole niin hyvin outoa että alkaa ylipäätään toisten ulkonäköä kommentoida, erityisesti kaljamahojen kannattaisi pitää mölyt mahassaan. Mutta en muutenkaan ymmärrä toisten ulkonäön kommentointia alkuunkaan, paitsi positiivisessa mielessä. Varsinkin kun sille eivät kaikki mitään voi jos on vähän pyöreä/liian laiha. Terveysasioista saa ja voi keskustella mutta ei toisen ulkonäöstä. Mun miehelle näyttäisin ovea että menee etsimään sen max 50 kiloa painavan eukon itselleen jostain sitten. Mutta tuosta painoasiasta sen verran että pitää kyllä naisen olla todella pienikokoinen että painaa alle 50kg. Minun kaverini esimerkiksi on semmoinen taskukokoinen nainen, lyhyt ja laiha kuin keijukainen ja hänkin painaa 55kg, todistetusti, joten jos normaalimittainen (165-170) nainen painaisi 50kg, olisi hän pelkkää luuta ja nahkaa. Monilla tuntuu olevan hankala hahmottaa toisten painoa, menee usein hyvin reilusti pieleen.
Minä olen luonnostaan 50-kiloinen keskipituinen nainen. En ole luuta ja nahkaa. Älä sheimaa muita samalla kun haluat puhua toisista positiivisesti.
165cm pitkä ja 50kg painavan naisen bmi on alle 19 eli alipainon puolella, joten jos olet tätä pidempi niin olet kyllä todella laiha, ei auta jos jostakin makkaran itseltäsi löydät.
Normaalipainono alaraja on 18,5, ei suinkaan 19.
Uuden painoindeksilaskurin mukaan 165-senttinen 50-kiloinen on vielä normaalipainossa.
Minä olen 162 cm 48 kg, enkä ole alipainoinen. Olen rakenteeltani kapea, joten minulle passaa paremmin tuo "uusi painoindeksilaskuri". Se perinteinen on tehty "normaalin levyisille" ihmisille, eli lyhyt ihminen on todella leveärakenteinen (hartiat, lantio) ja pitkä ihminen todella kapea. Uusi painoindeksi suhteuttaa painon ja pituuden paremmin, eli lyhyet ihmiset ovat "perusleveyttä" kapeampia, pitkät leveämpiä, eli omaan pituuteensa nähden sopusuhtaisempia. Jokaisen kannattaa siis valita laskuri ruumiinrakenteensa perusteella. Esim. yksi kaverini on minua 10 cm lyhyempi mutta luustoltaan huomattavasti leveämpi ja rotevampi kuin minä, hänen kannattaa käyttää tuota perinteistä BMI-laskuria. Ja toinen kaverini, hänen kanssaan saman pituinen, on sopusuhtaisen levyinen, eli kapeampi kuin minä, ja hänen kannattaa käyttää tuota uutta BMI-laskuria.
https://www.painoindeksi.org/uusi/laske.php
Tuo näyttää samalla sen, paljonko BMI olisi perinteisen laskurin mukaan.
No miksei mies seurustele sitten hänen kanssaan? Ainiin, koska tyhmyys, rumuus ja pieni muna. Muistuttaisin häntä tästä, ja lopettaisin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta veikkaisin Jasminin painon olevan lähempänä 70-75 kiloa. Ei siis missään nimessä ole lihava mutta ruumiinrakenne ei ole ihan rimpula.
Just meinasin sanoa samaa, Jasmin on 70-kiloinen. Nätti ja ihana, mutta pitkä ja vanttera (ei tarkoita siis samaa kuin läski)
Ei ole. Olin 166/68 kun näin Jasminin livenä ja on mua lyhyempi ja sirompi. Sanoisin 163/55.
Jasmin on rakenteeltaan aika paksu, ei siis todellakaan ole mikään 50-kiloinen. Ennemminkin yli 70 kg.
Kukaan tolkun ihminen ei kommentoi toisen laihdutusta tai laihtumattomuutta noin. Minkä vatupassien kanssa oikein seurustelette?
M36
Missä kohtaa olen haukkunut ketään läskiksi? Kommentoin omaa painoani ja olotilaani. Jos sanon, että joku ei ole "erittäin hoikka" niin se ei tarkoita, että hän sen johdosta läski. Vai ovatko nämä kaksi äärilaitaa sinun mielestäsi ainoat vaihtoehdot?