Onko 85 000€ paljon asuntovelkaa
Kommentit (21)
Ei ole paljon. Mulla on 185 000, eikä sekään ole. Toki kämpän arvo pitää huomioida.
Vähän, kyllähän sen asuntojen hintoja katsellessa huomaa.
Mulla 140 000€ yksin😅 eli ei minusta. Riippuu kyllä siitä millä alueella asuu. Täällä Tampereen seudulla tuo on vähän. Oman asuntoni arvo on 290 000€.
Riippuu ihan, minkäarvoiseen asuntoon velka on otettu ja mikä on maksukyky. Minä otin tuon verran velkaa asuntooni nelisen vuotta sitten ja nyt sitä on jäljellä n. 60 000 ja asunnon arvo 180 000.
Riippuu täysin tuloistasi.
300 tuhatta on esimerkiksi tavalliselle palkansaajalle paljon, mutta miljonäärille vähän.
Meillä tuon verran ja mietitään, lyhentäiskö minkä verran vai maksaisiko pois.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin tuloistasi.
300 tuhatta on esimerkiksi tavalliselle palkansaajalle paljon, mutta miljonäärille vähän.
1800-2000€ kuukausi palkka
Tämä riippuu aivan henkilön maksukyvystä.
Ei ole paljon. Itse otin aikoinaan asuntolainaa 90 000 euroa ja nyt on vielä velkaa jäljellä 45 000 euroa. Tienaan kuukaudessa bruttona noin 3000-3200 euroa.
Muista ottaa huomioon myös muut kulut kuin pelkkä lainan lyhennys kuten sähkölaskut,vastikkeet ja mahdolliset remonttikulut.
M32
Ei oo paljoo jos yhteiskuntaluokkasi on keskiluokka, riippuu siis täysin yhteiskuntaluokasta se mikä määrä velkaa on paljon ja mikä ei.
Onhan tuo paljon. Enimmillään ollut 150 000mk.
"Vuoden 1992 rahamäärää 150 000,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2022 oli 40 879,47 euroa."
Vierailija kirjoitti:
Ei oo paljoo jos yhteiskuntaluokkasi on keskiluokka, riippuu siis täysin yhteiskuntaluokasta se mikä määrä velkaa on paljon ja mikä ei.
Olen matalapalkka alalla palkka suunnilleen 1800€. Ap
riippuu myös kuinka paljon maksuvuosia ennen neläkettä jäljellä
Vierailija kirjoitti:
Mulla 140 000€ yksin😅 eli ei minusta. Riippuu kyllä siitä millä alueella asuu. Täällä Tampereen seudulla tuo on vähän. Oman asuntoni arvo on 290 000€.
Asuntosi hinta oli 290k€. Ei se ole sama asia kuin arvo. Hölömö.
Riippuu velallisen iästä. Jos on yli 40v niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun yhteiskuntaluokkasi on matala.
Miten maksat tuolla palkalla lainanlyhennyksen,sähkölaskut,yhtiövastikkeet,remonttikulut sekä mahdollisen auton käyttökulut?
Paljon noiden kulujen jälkeen sulle jää rahaa elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
riippuu myös kuinka paljon maksuvuosia ennen neläkettä jäljellä
Pääsen eläkkeelle 50 vuoden päästä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maksat tuolla palkalla lainanlyhennyksen,sähkölaskut,yhtiövastikkeet,remonttikulut sekä mahdollisen auton käyttökulut?
Sähkölaskuja on monenlaisia, yhtiövastikkeita ei kaikissa asunnoissa ole, remontteja ei jatkuvasti tule. Auton käyttökulutkin on vähän mitä haluaa maksaa, pakolliset alle 500e/v +polttoaineet. Oikeassa autovalinnassa ei arvo putoa senttiäkään ja yli 500e remontit autoon on utopiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400€ joka menee ruokaan. Säästöön ei jää.
Mirlestäni aika vähän. Minulla saman verran.