Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kommentoi salkkari-Katariinaa (Jasmin Hamid) riitamme aikana "kato nyt, toikin muija painaa enintään 50 kiloa"

Vierailija
25.08.2020 |

Katsoin vanhoja salkkareita kun meille tuli riita koskien laihdutustani. Minä en miehen mielestä laihdu tarpeeksi nopeasti.

Mitä mieltä olisit tuollaisesta kommentista? Loukkaantuisitko?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen luulis sitten itse olevan vähintäänkin perustimmissä kunnossa? Jos näin ei ole niin hyvin outoa että alkaa ylipäätään toisten ulkonäköä kommentoida, erityisesti kaljamahojen kannattaisi pitää mölyt mahassaan. Mutta en muutenkaan ymmärrä toisten ulkonäön kommentointia alkuunkaan, paitsi positiivisessa mielessä. Varsinkin kun sille eivät kaikki mitään voi jos on vähän pyöreä/liian laiha. Terveysasioista saa ja voi keskustella mutta ei toisen ulkonäöstä. Mun miehelle näyttäisin ovea että menee etsimään sen max 50 kiloa painavan eukon itselleen jostain sitten. Mutta tuosta painoasiasta sen verran että pitää kyllä naisen olla todella pienikokoinen että painaa alle 50kg. Minun kaverini esimerkiksi on semmoinen taskukokoinen nainen, lyhyt ja laiha kuin keijukainen ja hänkin painaa 55kg, todistetusti, joten jos normaalimittainen (165-170) nainen painaisi 50kg, olisi hän pelkkää luuta ja nahkaa. Monilla tuntuu olevan hankala hahmottaa toisten painoa, menee usein hyvin reilusti pieleen.

Minä olen luonnostaan 50-kiloinen keskipituinen nainen. En ole luuta ja nahkaa. Älä sheimaa muita samalla kun haluat puhua toisista positiivisesti.

165cm pitkä ja 50kg painavan naisen bmi on alle 19 eli alipainon puolella, joten jos olet tätä pidempi niin olet kyllä todella laiha, ei auta jos jostakin makkaran itseltäsi löydät.

Vaikka täällä aina irvaillaan lihavien isoista luista, niin kyllähän se luusto vaikuttaa ulkonäköön. Kaksi samanpituista ja -painoista näyttää ihan erilaisilta, jos heillä on erilainen luusto. Toinen on siro kuin pajunvitsa ja toinen näyttää romuluiselta.

Vierailija
42/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein itkettää.

Mieheni ei ole ikinä kommentoinut painoani yhtään mitenkään. Jos olen itse epäröinyt ääneen niin on todennut vaan "ihana olet".

Ensimmäinen poikaystäväni taas vttuili syömisistäni ja vahti etten liho, josta lähtikin sit uudestaan jo ala-asteella alkanut syömishäiriöiden kierre, silloin taisin painaa huimat 55kg. Seuraava ex taas ihasteli kun oli niin "hyvässä kunnossa" kun olin edellisen suhteen jäljiltä kuihduttanut itseni alipainoiseksi, painoin 45. Naisella on kamalat paineet muutenkin miellyttää, kaikenlainen painon kommentointi voi oikeasti tehdä pahaa, vaikka ei sitä niin tarkoittaisikaan. Itse ainakin muistan kun olin varmaan 5v ja mulle todettiin että "onpa tyttö lihonut", nyt olen jo 35.

Toivon että kukaan ei kommentoisi toisen painoa tai ulkonäköä negatiivisesti, oli sit minkä ikäinen ja painoinen tahansa. Varsinkin parisuhteessa toisen hyväksyntä on ehdottoman tärkeää ja on altis kritiikille, jokainen tahtoo miellyttää kumppaniaan. Jotkut parit toki avoimesti vttuilevat toisilleen, mutta ikinä ei tiedä kuinka kauas kantoiset seuraukset ilkeillä sanoilla voi olla. Toivon myös, että osaatte lähteä jos kumppani on ilkeä. Sen kumppanin tehtävänä olisi tukea ja nostattaa itsetuntoa, ei painaa sitä alaspäin.

Hyvän kautta ja rakkaudella ihmiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen luulis sitten itse olevan vähintäänkin perustimmissä kunnossa? Jos näin ei ole niin hyvin outoa että alkaa ylipäätään toisten ulkonäköä kommentoida, erityisesti kaljamahojen kannattaisi pitää mölyt mahassaan. Mutta en muutenkaan ymmärrä toisten ulkonäön kommentointia alkuunkaan, paitsi positiivisessa mielessä. Varsinkin kun sille eivät kaikki mitään voi jos on vähän pyöreä/liian laiha. Terveysasioista saa ja voi keskustella mutta ei toisen ulkonäöstä. Mun miehelle näyttäisin ovea että menee etsimään sen max 50 kiloa painavan eukon itselleen jostain sitten. Mutta tuosta painoasiasta sen verran että pitää kyllä naisen olla todella pienikokoinen että painaa alle 50kg. Minun kaverini esimerkiksi on semmoinen taskukokoinen nainen, lyhyt ja laiha kuin keijukainen ja hänkin painaa 55kg, todistetusti, joten jos normaalimittainen (165-170) nainen painaisi 50kg, olisi hän pelkkää luuta ja nahkaa. Monilla tuntuu olevan hankala hahmottaa toisten painoa, menee usein hyvin reilusti pieleen.

Minä olen luonnostaan 50-kiloinen keskipituinen nainen. En ole luuta ja nahkaa. Älä sheimaa muita samalla kun haluat puhua toisista positiivisesti.

165cm pitkä ja 50kg painavan naisen bmi on alle 19 eli alipainon puolella, joten jos olet tätä pidempi niin olet kyllä todella laiha, ei auta jos jostakin makkaran itseltäsi löydät.

Vaikka täällä aina irvaillaan lihavien isoista luista, niin kyllähän se luusto vaikuttaa ulkonäköön. Kaksi samanpituista ja -painoista näyttää ihan erilaisilta, jos heillä on erilainen luusto. Toinen on siro kuin pajunvitsa ja toinen näyttää romuluiselta.

Bmi ei valehtele, vaikka ei toki olekaan aukoton, mutta kyllä se laihuuden tunnistaa ja isokokoisuuden, terveyttä toki ei.

Vierailija
44/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei ymmärrä mitään painosta. Eivät omastaan eikä naisten. Ovat sillä tavalla hahmotushäiriöisiä. Luultavasti miehesi pitää mitä tahansa väliltä 40-75kg noin 50 kiloisena.

Vierailija
45/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mä vaan ihmettelen, että mistä te oikein löydätte näitä miehiä? Eikö arvostus ja molemmin puoleinen kunnioitus ole kriteerinä miestä valitessa? En voisi ikinä kuvitella, että oma kumppanini vaatisi nopeampaa laihdutusta ja alle 50kg painoa tai puhuisi ulkonäöstäni halventavasti, enkä itsekään ikinä sanoisi hänelle mitään vastaavaa.

Vierailija
46/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bmi ei valehtele, vaikka ei toki olekaan aukoton, mutta kyllä se laihuuden tunnistaa ja isokokoisuuden, terveyttä toki ei.

Kun sinä katsot silmilläsi kahta edessä seisovaa ihmistä, niin et sinä päässäsi laske mitään BMI:tä vaan arvioit näkemääsi. Toisesta ei saa siroa, jos hänellä on leveämmät hartiat ja leveämpi lantio mitä toisella.

Vierailija
47/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet tajua painosta mitään. Kerran eräs mies kommentoi minun kuulleni todella ilkeästi erään naisen painoa. Mies sanoi, että kaikki yli 50kg painavat naiset ovat kamalan näköisiä ja todella lihavia. Tähän minä totesin, että entäs minä sitten, painan 55kg, olenko lihava? Mies näytti todella hämmentyneeltä ja lähti vain pois paikalta, oletti ilmeisesti että minä, 175cm nainen painan alle 50kg.

Vierailija
48/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä katsot silmilläsi kahta edessä seisovaa ihmistä, niin et sinä päässäsi laske mitään BMI:tä vaan arvioit näkemääsi. Toisesta ei saa siroa, jos hänellä on leveämmät hartiat ja leveämpi lantio mitä toisella.

No kuitenkin jos bmi on alipainon puolella niin vaikka ois kuinka erityyppinen vartalo niin kyllä ne silti kumpikin siroja ja laihoja on. Tai sitten voit näyttää ei siron ihmisen jonka bmi on alle 19.

Vierailija
49/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuitenkin jos bmi on alipainon puolella niin vaikka ois kuinka erityyppinen vartalo niin kyllä ne silti kumpikin siroja ja laihoja on. Tai sitten voit näyttää ei siron ihmisen jonka bmi on alle 19.

Painoin muutama vuosi sitten 43 kg, olen 160 cm pitkä. En ollut siro, mutta kieltämättä karmivan näköinen, lähinnä luurankomainen. Paitsi kasvoista, ne olivat jatkuvasti turvonneet, eivätkä sopineet yhtään muuhun vartaloon. Laihduin nopeasti 15 kg, kun elämässä tuli paha kriisi, joka vei sekä ruokahalun, että unen pidemmäksi ajaksi. Tuohon sirous vaikutelmaan vaikuttaa ainakin itselläni se, että minulla on lyhyt selkä ja rintakehä on kuin joku tynnyri. Vaikka ei hirveästi olisi ylimääräistä rasvaa, niin se luuston malli nyt vaan on mitä on.

Vierailija
50/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Voisin ehkä kommentoida miehelle jotain tyyliin: "Kato nyt, tonkin miehellä on varmaan ainakin 20 cm ja osaa myös käyttää sitä." 

On eri asia kommentoida puutetta, jolle voi jotain tehdä kuin puutetta, jolle ei voi.

Vierailija
51/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali paino on BMI 18.5-25 eli BMI 19 EI ole alipainoinen. Idiootit.

Vierailija
52/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä aikuinen mies, oletan. Huh mikä törppö.

Minun entinen poikaystäväni teiniaikoina sanoi ettei voisi ikinä seurustella yli 45-kiloisen tytön kanssa. Painoin tuolloin melkein 60 kiloa mutta tätähän en pojalle kertonut paitsi erotessamme möläytin. Alkoi raivota että koko suhteemme oli tuosta syystä ollut pelkkää valhetta :D Joillain miehillä on tosiaan utopistisia käsityksiä naisten painosta.

Tästäpä tulikin mieleeni vanha juttu, jonka olin jo ehtinyt unohtaa. Kun 80-luvulla aloin seurustelemaan mieheni kanssa, painoin 53 kiloa. Mieheni ilmoitti, että jos lihon yli 60-kiloiseksi, se on kenkää saman tien. Mainitsin, että toki tulen painamaan yli 60 kiloa sitten kun olen raskaana. No, se olisi kuulemma ollut poikkeus.

Olen noista ajoista lihonut pikku hiljaa. En osaa sanoa, minkä ikäisenä painoni nousi yli 60 kilon, nyt se on jo yli 90 kiloa. Ja vaikka olen kerran kunnolla laihduttanutkin, en päässyt kuin 65 kiloon. Lääkärini mielestä sopiva paino minulle olisi 70 kiloa.

Ja edelleen ollaan yhdessä, joten turhia uhkailuja ne vaan olivat. Hänellä itselläänkin reilusti ylipainoa. Sitä vaan en ymmärrä, että miksi hän silloin aikoinaan esitti tuollaisen uhkauksen?

Miksi sinä jäit alunperin parisuhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

Hyvä kysymys! Jos silloin olisi av-palsta ollut olemassa ja olisin asiasta avautunut, olisin varmasti saanut neuvoksi JSS. Kyllähän tässä on matkan (sentään yli 30 v yhteistä polkua) varrella tullut miehen puolelta kaikenlaisia tokaisuja. Ehkä sitä ajattelee, että kun ei itse ole täydellinen niin ei sitä täydellisyyttä kumppaniltakaan odota. Ihan riittävän hyvä suhde meillä on ollut.

Ehkäpä tuo taipumus ajattelemattomiin tokaisuihin kulkee miehellä suvussa. Anoppi nimittäin kerran mainitsi - tämä tapahtui silloin kun painoin 68 kiloa joka on minulla BMI:n mukaan normaalipainon yläraja - että minulla on 25 kiloa ylipainoa. Minun olisi siis hänen mielestään pitänyt painaa 43 kiloa? Huhheijaa.

Vierailija
53/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakaan. Mutta tuossa ei ehkä tarkoitettu tuota.

Vaan tätä: olen 165 ja 69kg ja treenaan voimanostoa salilla. Läskiä ei ole missään, paksut reidet ja isot lihakset on, mutta olen kiinteä ja rasvaton.

Täsmälleen saman pituinen ja painoinen urheilematon kaverini on selkeän lihava, makkaroita selässä ja vatsassa, käsien heltta roikkuu ja moni paikka hyllyt.

Meillä on sama painoindeksi eli lievä ylipaino. Ja ollaan aivan eri näköisiä ulkoisesti.

Vierailija
54/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 85kg (165cm) ja kova urheilemaan, ollut siis aina , urheilen 5-6 krt viikosa ja juoksen puolimaratoneja ja joskus harvemmin kokonaisen. Ylipipainoinen olen joo, mutta loistokunnossa ja päivittäin urheilen.

Töissä yksi miestyökaveri joka urheilee myös lohkaisi taannoin mehevän loukkauksen: ”jos vaan viittisit laihduttaa tuosta 70 kilosta 20 kiloa pois, niin olisit kyllä hyvännäköinen”.

Hyvin arvioitu nää painot taas :)

Minuakin miesystävä pitää 70-kiloisena, vaikka olen 88 kg. No, ehkä yrittää olla vain kohtelias. Miehet eivät kyllä tajua, että naisten reisiin ja takapuoliin uppoaa helposti kiloja.

Vierailija
55/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 85kg (165cm) ja kova urheilemaan, ollut siis aina , urheilen 5-6 krt viikosa ja juoksen puolimaratoneja ja joskus harvemmin kokonaisen. Ylipipainoinen olen joo, mutta loistokunnossa ja päivittäin urheilen.

Töissä yksi miestyökaveri joka urheilee myös lohkaisi taannoin mehevän loukkauksen: ”jos vaan viittisit laihduttaa tuosta 70 kilosta 20 kiloa pois, niin olisit kyllä hyvännäköinen”.

Minuakin miesystävä pitää 70-kiloisena, vaikka olen 88 kg. No, ehkä yrittää olla vain kohtelias. Miehet eivät kyllä tajua, että naisten reisiin ja takapuoliin uppoaa helposti kiloja.

Todennäköisesti pitää sua 100 kilosena,muttei viiti sanoa. Ei moni mies ole niin hullu että kertos totuuden painosta.

Vierailija
56/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti pitää sua 100 kilosena,muttei viiti sanoa. Ei moni mies ole niin hullu että kertos totuuden painosta.

Puhuminen naisen painosta vastaa miehelle samaa kuin kävelisi tiikerin häkkiin.

Vierailija
57/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali paino on BMI 18.5-25 eli BMI 19 EI ole alipainoinen. Idiootit.

Ja aivan kuten 25,5 ei ole heti hengenvaarallisen lihava, myöskään 17,8 ei ole heti nälkiintynyt kuolemaa tekevä luuranko.

Vierailija
58/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannuit tietenkin, koska olet lihava ja kateellinen ja tiedät olevasi lihava ja kateellinen ja lisäksi kyvytön ja haluton tekemään asialle mitään. Totuus sattuu. Voi voi. Sama juttu läskeillä miehillä, ei ne kestä faktoja.

Vierailija
59/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet olettavat että kaikki hoikat naiset painavat 50 kiloa? Aikuiselle naiselle todella alhainen paino ellei ole erityisen pienikokoinen muutenkin..

Erittäin hoikka 171 cm pitkä tyttäreni (17 v) painaa 60 kg.

Kyllä näitä 50 kg tai alle painavia aikuisia naisia on vähän.

Ap:lle tiedoksi; miehesi on lapsellinen ja inhottava. Miksi pitää verrata omaa kumppania johonkin toiseen? Onko itse joku namupala mielestään?

Olen lähes saman pituinen (172 cm) kuin tyttäresi ja jos vaaka näyttää 60 kiloa niin olen selkeästi todella turvonnut ja olo on epämiellyttävä ja raskas. En todellakaan sanoisi olevani silloin "erittäin hoikka".

Itselle mieluisin ja sopivin paino on 55 kiloa. Alimmillani olen aikuisiällä painanut hetkittäin ehkä 53 kiloa ja silloin olo tuntuu "erittäin hoikalta", mutta olo on myös vetämätön ja voimaton. 55 kiloa on sopivan tuntuinen ja myös mielestäni itselleni parhaan näköinen paino.

Vierailija
60/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet olettavat että kaikki hoikat naiset painavat 50 kiloa? Aikuiselle naiselle todella alhainen paino ellei ole erityisen pienikokoinen muutenkin..

Erittäin hoikka 171 cm pitkä tyttäreni (17 v) painaa 60 kg.

Kyllä näitä 50 kg tai alle painavia aikuisia naisia on vähän.

Ap:lle tiedoksi; miehesi on lapsellinen ja inhottava. Miksi pitää verrata omaa kumppania johonkin toiseen? Onko itse joku namupala mielestään?

Olen lähes saman pituinen (172 cm) kuin tyttäresi ja jos vaaka näyttää 60 kiloa niin olen selkeästi todella turvonnut ja olo on epämiellyttävä ja raskas. En todellakaan sanoisi olevani silloin "erittäin hoikka".

Itselle mieluisin ja sopivin paino on 55 kiloa. Alimmillani olen aikuisiällä painanut hetkittäin ehkä 53 kiloa ja silloin olo tuntuu "erittäin hoikalta", mutta olo on myös vetämätön ja voimaton. 55 kiloa on sopivan tuntuinen ja myös mielestäni itselleni parhaan näköinen paino.

Ja tämä oikeuttaa haukkumaan muita, täysin normaalipainoisia läskiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi