Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kommentoi salkkari-Katariinaa (Jasmin Hamid) riitamme aikana "kato nyt, toikin muija painaa enintään 50 kiloa"

Vierailija
25.08.2020 |

Katsoin vanhoja salkkareita kun meille tuli riita koskien laihdutustani. Minä en miehen mielestä laihdu tarpeeksi nopeasti.

Mitä mieltä olisit tuollaisesta kommentista? Loukkaantuisitko?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia, joka tulee lähes päivittäin miesten kanssa esiin. Miehet ovat epäkohteliaita ja möläyttelevät ihan mitä tahansa mieleen juolahtaa, erityisesti naisten ulkonäöstä. Jos heille kommentoi samalla lailla takaisin niin he vetävät herneen nenään hyvin pahasti. Onko tämä kasvatuksen seurausta vai onko nämä tyypit autistisia?

Vierailija
22/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 85kg (165cm) ja kova urheilemaan, ollut siis aina , urheilen 5-6 krt viikosa ja juoksen puolimaratoneja ja joskus harvemmin kokonaisen. Ylipipainoinen olen joo, mutta loistokunnossa ja päivittäin urheilen.

Töissä yksi miestyökaveri joka urheilee myös lohkaisi taannoin mehevän loukkauksen: ”jos vaan viittisit laihduttaa tuosta 70 kilosta 20 kiloa pois, niin olisit kyllä hyvännäköinen”.

Hyvin arvioitu nää painot taas :)

Muistan kun eräs sovinistinen ja kaikinpuolin törppö vartija kommentoi minua työpaikallani tyyliin "siinä on 50kg lihaa oikeassa muodossa". Myhäilin tyytyväisenä, nimittäin painoin 70 kiloa ja pidin häntä jo ennen sitä täytenä idioottina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on asia, joka tulee lähes päivittäin miesten kanssa esiin. Miehet ovat epäkohteliaita ja möläyttelevät ihan mitä tahansa mieleen juolahtaa, erityisesti naisten ulkonäöstä. Jos heille kommentoi samalla lailla takaisin niin he vetävät herneen nenään hyvin pahasti. Onko tämä kasvatuksen seurausta vai onko nämä tyypit autistisia?

Jep, mä oon saanut ilkeitä kommentteja painosta (n. 60 kg, en ole koskaan ollut ylipainoinen), rinnoista (liian isot, roikkuvat), takapuolesta (liian pieni, pitäisi olla semmoinen puolipallo), jaloista (liian hoikat, naisella pitää olla kunnon reidet), vatsasta (alavatsassa semmoinen pieni kumpu, ei siis täysin litteä), varpaista (niissä kasvaa ihokarvoja, shokkivau...)... 

Itse en ole koskaan haukkunut yhtään miestä. Ensinnäkin miksi viettäisin aikaa mielestäni jollain tavalla epäviehättävän miehen kanssa, ja toisekseen miksi ikinä möläyttäisin suustani jotain ilkeää...?

Vierailija
24/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi vakavan keskustelun paikka.

Kyllä, lihavuus on vakava asia.

Zinc

Vierailija
25/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi painoon jokainen voi itse vaikuttaa ihan niin paljon kuin todella haluaa.

Mutta jos ei halua niin voi toki pysyä lihavana ja positiivisena.

Vierailija
26/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies sitä jasminia haukkui teidän riitanne aikana?

Vierailija
27/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä aikuinen mies, oletan. Huh mikä törppö.

Minun entinen poikaystäväni teiniaikoina sanoi ettei voisi ikinä seurustella yli 45-kiloisen tytön kanssa. Painoin tuolloin melkein 60 kiloa mutta tätähän en pojalle kertonut paitsi erotessamme möläytin. Alkoi raivota että koko suhteemme oli tuosta syystä ollut pelkkää valhetta :D Joillain miehillä on tosiaan utopistisia käsityksiä naisten painosta.

Tästäpä tulikin mieleeni vanha juttu, jonka olin jo ehtinyt unohtaa. Kun 80-luvulla aloin seurustelemaan mieheni kanssa, painoin 53 kiloa. Mieheni ilmoitti, että jos lihon yli 60-kiloiseksi, se on kenkää saman tien. Mainitsin, että toki tulen painamaan yli 60 kiloa sitten kun olen raskaana. No, se olisi kuulemma ollut poikkeus.

Olen noista ajoista lihonut pikku hiljaa. En osaa sanoa, minkä ikäisenä painoni nousi yli 60 kilon, nyt se on jo yli 90 kiloa. Ja vaikka olen kerran kunnolla laihduttanutkin, en päässyt kuin 65 kiloon. Lääkärini mielestä sopiva paino minulle olisi 70 kiloa.

Ja edelleen ollaan yhdessä, joten turhia uhkailuja ne vaan olivat. Hänellä itselläänkin reilusti ylipainoa. Sitä vaan en ymmärrä, että miksi hän silloin aikoinaan esitti tuollaisen uhkauksen?

Vierailija
28/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä aikuinen mies, oletan. Huh mikä törppö.

Minun entinen poikaystäväni teiniaikoina sanoi ettei voisi ikinä seurustella yli 45-kiloisen tytön kanssa. Painoin tuolloin melkein 60 kiloa mutta tätähän en pojalle kertonut paitsi erotessamme möläytin. Alkoi raivota että koko suhteemme oli tuosta syystä ollut pelkkää valhetta :D Joillain miehillä on tosiaan utopistisia käsityksiä naisten painosta.

Tästäpä tulikin mieleeni vanha juttu, jonka olin jo ehtinyt unohtaa. Kun 80-luvulla aloin seurustelemaan mieheni kanssa, painoin 53 kiloa. Mieheni ilmoitti, että jos lihon yli 60-kiloiseksi, se on kenkää saman tien. Mainitsin, että toki tulen painamaan yli 60 kiloa sitten kun olen raskaana. No, se olisi kuulemma ollut poikkeus.

Olen noista ajoista lihonut pikku hiljaa. En osaa sanoa, minkä ikäisenä painoni nousi yli 60 kilon, nyt se on jo yli 90 kiloa. Ja vaikka olen kerran kunnolla laihduttanutkin, en päässyt kuin 65 kiloon. Lääkärini mielestä sopiva paino minulle olisi 70 kiloa.

Ja edelleen ollaan yhdessä, joten turhia uhkailuja ne vaan olivat. Hänellä itselläänkin reilusti ylipainoa. Sitä vaan en ymmärrä, että miksi hän silloin aikoinaan esitti tuollaisen uhkauksen?

Miksi sinä jäit alunperin parisuhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
29/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitäpä tähän sanoisi muuta kuin että kannattaa pitää itsensä kunnossa, niin ei tarvitse kuunnella arvostelua eikä altistua näille töykeille kommenteille painosta tai ulkonäöstä. Elämässä on riittävästi muitakin ongelmia.

Vierailija
30/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mä oon saanut ilkeitä kommentteja painosta (n. 60 kg, en ole koskaan ollut ylipainoinen), rinnoista (liian isot, roikkuvat), takapuolesta (liian pieni, pitäisi olla semmoinen puolipallo), jaloista (liian hoikat, naisella pitää olla kunnon reidet), vatsasta (alavatsassa semmoinen pieni kumpu, ei siis täysin litteä), varpaista (niissä kasvaa ihokarvoja, shokkivau...)... 

Itse en ole koskaan haukkunut yhtään miestä. Ensinnäkin miksi viettäisin aikaa mielestäni jollain tavalla epäviehättävän miehen kanssa, ja toisekseen miksi ikinä möläyttäisin suustani jotain ilkeää...?

Kamalia miehiä olet kyllä tavannut, mikä ihme siinä on että täytyy oikein etsiä toisesta vikoja! Aivan ihme touhua. Ja yleensä nämä pahimmat möläyttelijät ja toisten arvioijat eivät ole niitä vetävimpiä miehiä ulkonäöllisesti itsekään. No toki on hyvännäköisiäkin inhottavia miehiä mutta minun kohdalle sattunut eniten näitä jotka itse eivät kyllä ole lähelläkään "täydellistä" ja silti kokevat asiakseen suureen ääneen mollata naisten ulkonäköä joka asiasta minkä keksivät. Ehkä joku itsetunto-ongelma, mutta tekee vain niistä miehistä kyllä entistä luotaantyöntävämpiä vaikkei itse olisikaan se arvostelun kohde. Oma mies on onneksi niin fiksu etten ole ikinä kuullut hänen suustaan mitään sammakoita, vaikken itse ole todellakaan mikään alle 50 kg ollut ikinä ja hyvin sen kyllä tietää (nykyisin). Nuorempana kyllä veikkasi minun painon ainakin 10 kg pieleen, en sitten tiedä oliko tosissaan sitä mieltä vai kohteliaisuussyistä veikkasi painoa alaspäin. Voi olla tietysti että miehet ovat vaan niin kujalla naisten painosta.

Vierailija
31/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se mies sitä jasminia haukkui teidän riitanne aikana?

Miehen yksi sivupersoona on suomenpystykorva.

Vierailija
32/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen luulis sitten itse olevan vähintäänkin perustimmissä kunnossa? Jos näin ei ole niin hyvin outoa että alkaa ylipäätään toisten ulkonäköä kommentoida, erityisesti kaljamahojen kannattaisi pitää mölyt mahassaan. Mutta en muutenkaan ymmärrä toisten ulkonäön kommentointia alkuunkaan, paitsi positiivisessa mielessä. Varsinkin kun sille eivät kaikki mitään voi jos on vähän pyöreä/liian laiha. Terveysasioista saa ja voi keskustella mutta ei toisen ulkonäöstä. Mun miehelle näyttäisin ovea että menee etsimään sen max 50 kiloa painavan eukon itselleen jostain sitten. Mutta tuosta painoasiasta sen verran että pitää kyllä naisen olla todella pienikokoinen että painaa alle 50kg. Minun kaverini esimerkiksi on semmoinen taskukokoinen nainen, lyhyt ja laiha kuin keijukainen ja hänkin painaa 55kg, todistetusti, joten jos normaalimittainen (165-170) nainen painaisi 50kg, olisi hän pelkkää luuta ja nahkaa. Monilla tuntuu olevan hankala hahmottaa toisten painoa, menee usein hyvin reilusti pieleen.

Minä olen luonnostaan 50-kiloinen keskipituinen nainen. En ole luuta ja nahkaa. Älä sheimaa muita samalla kun haluat puhua toisista positiivisesti.

Vierailija
33/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi painoon jokainen voi itse vaikuttaa ihan niin paljon kuin todella haluaa.

Ihanko tosissasi olet? Tarkoitat varmaan että kaikki voivat laihduttaa siis? Entäpä ne jotka ovat liian laihoja eivätkä liho millään? Hekin voivat siis vaikuttaa painoonsa ihan niin paljon kuin haluavat mutta mikähän siinä on että eivät silti liho vaikka yrittävät? Melko törppö olet, on monia syitä miksi aina ei omaan painoonsa pysty vaikuttamaan, mutta taisikin olla vain fat-shaiming kommentti. Mukavaa elämää vaan sullekin, toivottavasti sinä pystyt siihen omaan painoosi vaikuttamaan tulevaisuudessakin sillä kaikki eivät pysty.

Vierailija
34/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet olettavat että kaikki hoikat naiset painavat 50 kiloa? Aikuiselle naiselle todella alhainen paino ellei ole erityisen pienikokoinen muutenkin..

Vierailija
35/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi olet? Tarkoitat varmaan että kaikki voivat laihduttaa siis? Entäpä ne jotka ovat liian laihoja eivätkä liho millään? Hekin voivat siis vaikuttaa painoonsa ihan niin paljon kuin haluavat mutta mikähän siinä on että eivät silti liho vaikka yrittävät? Melko törppö olet, on monia syitä miksi aina ei omaan painoonsa pysty vaikuttamaan, mutta taisikin olla vain fat-shaiming kommentti. Mukavaa elämää vaan sullekin, toivottavasti sinä pystyt siihen omaan painoosi vaikuttamaan tulevaisuudessakin sillä kaikki eivät pysty.

Tasan jokainen ihminen laihtuu kun syö alle kulutuksen, se on todistettu miljoona kertaa.

LIhomiseen saa nauvoja tältä palstalta varmasti riittävästi jos on liian laiha.

Vierailija
36/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitäpä tähän sanoisi muuta kuin että kannattaa pitää itsensä kunnossa, niin ei tarvitse kuunnella arvostelua eikä altistua näille töykeille kommenteille painosta tai ulkonäöstä. Elämässä on riittävästi muitakin ongelmia.

Niin, mitä se kunto sit kellekin tarkoittaa.

T. Se 85kg ylipainoinen maratoonari joka on loistokunnossa urheilumielessä

Vierailija
37/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet olettavat että kaikki hoikat naiset painavat 50 kiloa? Aikuiselle naiselle todella alhainen paino ellei ole erityisen pienikokoinen muutenkin..

Erittäin hoikka 171 cm pitkä tyttäreni (17 v) painaa 60 kg.

Kyllä näitä 50 kg tai alle painavia aikuisia naisia on vähän.

Ap:lle tiedoksi; miehesi on lapsellinen ja inhottava. Miksi pitää verrata omaa kumppania johonkin toiseen? Onko itse joku namupala mielestään?

Vierailija
38/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan jokainen ihminen laihtuu kun syö alle kulutuksen, se on todistettu miljoona kertaa.

LIhomiseen saa nauvoja tältä palstalta varmasti riittävästi jos on liian laiha.

Harmi kun se muiden läski on sulta jotain pois ilmeisesti.

Vierailija
39/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen luulis sitten itse olevan vähintäänkin perustimmissä kunnossa? Jos näin ei ole niin hyvin outoa että alkaa ylipäätään toisten ulkonäköä kommentoida, erityisesti kaljamahojen kannattaisi pitää mölyt mahassaan. Mutta en muutenkaan ymmärrä toisten ulkonäön kommentointia alkuunkaan, paitsi positiivisessa mielessä. Varsinkin kun sille eivät kaikki mitään voi jos on vähän pyöreä/liian laiha. Terveysasioista saa ja voi keskustella mutta ei toisen ulkonäöstä. Mun miehelle näyttäisin ovea että menee etsimään sen max 50 kiloa painavan eukon itselleen jostain sitten. Mutta tuosta painoasiasta sen verran että pitää kyllä naisen olla todella pienikokoinen että painaa alle 50kg. Minun kaverini esimerkiksi on semmoinen taskukokoinen nainen, lyhyt ja laiha kuin keijukainen ja hänkin painaa 55kg, todistetusti, joten jos normaalimittainen (165-170) nainen painaisi 50kg, olisi hän pelkkää luuta ja nahkaa. Monilla tuntuu olevan hankala hahmottaa toisten painoa, menee usein hyvin reilusti pieleen.

Minä olen luonnostaan 50-kiloinen keskipituinen nainen. En ole luuta ja nahkaa. Älä sheimaa muita samalla kun haluat puhua toisista positiivisesti.

165cm pitkä ja 50kg painavan naisen bmi on alle 19 eli alipainon puolella, joten jos olet tätä pidempi niin olet kyllä todella laiha, ei auta jos jostakin makkaran itseltäsi löydät.

Vierailija
40/76 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, eihän paino ole mikään kiveen hakattu asia. Jokainen, myös aloittaja, saa elämään positiivisuutta, kun heivaa pois negatiivisuutta aiheuttavat ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi