Älkää vaimot valittako! Tekee ne sinkutkin kotitöitä!
Onko kotityöt jotenkin ekstraraskaita vaimoille kun niistä valitetaan jatkuvalla syötöllä? Kyllä sinkkutaloudessa on yhtä lailla siivottavaa ja pyykättävää, roskien vientiä ja muutakin puuhasteltavaa. Sitäpaitsi on itse huolehdittava kaikki autoon ym "miesten" hommiin liittyvät asiat.
Eikä ne kotityöt mun seksihalujani ole mitenkään vähentäneet. Panettaa tosi hyvin kun miesystävä tulee käymään.
Kommentit (65)
41, niin siis kuvittelet, että kaikki paha on aina vaimoista lähtöisin: VAIMOT ahnehtivat kotitöitä, koska haluavat teeskennellä jotain, VAIMOT väkivalloin kieltävät miehiään koskemasta lapseensa, VAIMOT kiristävät seksillä...
;-DD
Taitaa olla sovinisti-miehen kommentteja, pahasti epäilen.
Ja jännä, millaiseen mieskuvaan kommenttisi perustuu. Kuvailemasi vaimon mies ei voi olla kuin ihan saatanan tyhmä ja tahdoton kullinkannatin. Täydellisen epäitsenäinenkin vielä.
Enpä tiedä, kumpi mieskuvaus on inhottavampi, sinun vain toisen ääripään käsitys miehestä sikamaisen itsekkäänä ja vaimoaan sadistisesti sortavana alfauroksena.
Totuus lienee jostain siltä väliltä.
Mutta hei: et näy ymmärtävän olennaista puolta asiasta. Fakta on, että naiset kokevat tekevänsä enemmän kotitöitä ja miesten pääsevän liian helpolla. Ihan samantekevää, miten siihen tilanteeseen on jouduttu - KUN se on olemassaoleva työnjaon ongelma, siitä SAA valittaa ja miehen PITÄÄ lisätä omaa osuuttaan töistä.
Eikö niin.
Ja jos ei mies suostu olemaan aktiivisempi, aika ymmärrettävää se on, että se ei herätä naisessa lemmekkäitä ajatuksia.
Mieti itse: jos sinua pomo kyykyttää töissä ja pakottaa tekemään enemmän duunia pienemmällä liksalla, ja valituksesi työmäärästä eivät johda mihinkään muutokseen - miten reagoit? Tykkäät pomostasi vai alat suunnitella työpaikan vaihtoa?
Mietipä tätä oikein kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:11"]
41, niin siis kuvittelet, että kaikki paha on aina vaimoista lähtöisin: VAIMOT ahnehtivat kotitöitä, koska haluavat teeskennellä jotain, VAIMOT väkivalloin kieltävät miehiään koskemasta lapseensa, VAIMOT kiristävät seksillä...
;-DD
Ja jännä, millaiseen mieskuvaan kommenttisi perustuu. Kuvailemasi vaimon mies ei voi olla kuin ihan saatanan tyhmä ja tahdoton kullinkannatin. Täydellisen epäitsenäinenkin vielä.
Enpä tiedä, kumpi mieskuvaus on inhottavampi, sinun vain toisen ääripään käsitys miehestä sikamaisen itsekkäänä ja vaimoaan sadistisesti sortavana alfauroksena.
Mutta hei: et näy ymmärtävän olennaista puolta asiasta. Fakta on, että naiset kokevat tekevänsä enemmän kotitöitä ja miesten pääsevän liian helpolla. Ihan samantekevää, miten siihen tilanteeseen on jouduttu - KUN se on olemassaoleva työnjaon ongelma, siitä SAA valittaa ja miehen PITÄÄ lisätä omaa osuuttaan töistä.
Eikö niin.
Ja jos ei mies suostu olemaan aktiivisempi, aika ymmärrettävää se on, että se ei herätä naisessa lemmekkäitä ajatuksia.
Mieti itse: jos sinua pomo kyykyttää töissä ja pakottaa tekemään enemmän duunia pienemmällä liksalla, ja valituksesi työmäärästä eivät johda mihinkään muutokseen - miten reagoit? Tykkäät pomostasi vai alat suunnitella työpaikan vaihtoa?
[/quote]
Voi sula. :)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:11"]
;-DD
Eikö niin.
[/quote]
Voi sula. :)
[/quote]
Eiku jää...
42 osuu ytimeen. Vertaus työpaikan työolojen kiristymiseen on hyvä. Luin jokunen aika tutkimuksen, jonka mukaan yleisin yksittäinen syy avioeroihin on työnjakoa koskevat riidat. Ei pettäminen, ei henkinen julmuus tai kylmyys, vaan se, että miehet eivät suostu kantamaan omaa osuuttaan vastuusta. Sitten ihmetellään, että mihin se suhde oikein kuivahti.
Naurattaa tämä kovasti :)
Siis olihan se sinkkuna toosi raskasta viedä joskus roskapussi. Eihän yksi ihminen edes tuota juuri mitään siivottavaa, ja sinkku voi syödä ulkona tai elää eineksillä. Muistan kyllä, että joskus nuorena ihmettelin miksi parisuhteissa riidellään jostain kotitöistä, kun itselläni niitä ei edes ollut. Se selvisi sitten aikanaan kun saimme lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:30"]
Hohhoijaa, kyllä on taas mammojen luetunymmärtäminen huipussaan - aloituksessa vertaillaa sinkkujen ja vaimojen, ei kotiäitien, työn määrää. Ja heti linjoille hyökkää niska tanassa lauma perheenäitejä puolustelemaan, kuinka LAPSET aiheuttavat ylimääräistä sotkua.
Esimerkiksi nro 30 vastaa vihdoinkin itse kysymykseen, ja oikein vastaakin. Aloittajan esiintuoma ongelmahan on nimenomaan valittavat vaimot, jotka kuvittelevat, että vaimon status itsessään lisäisi työn määrää. Todennäköisesti näin on siksi, että tietyt naiset alistuvat tekemään lähes kaikki kotityöt.
[/quote]
Minusta kyllä kaksi ihmistäkään ei yleensä saa sellaista sotkua aikaiseksi, että siitä seuraisi ihmeempiä kotitöitä. Siihen tarvitaan lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:20"]
42 osuu ytimeen. Vertaus työpaikan työolojen kiristymiseen on hyvä. Luin jokunen aika tutkimuksen, jonka mukaan yleisin yksittäinen syy avioeroihin on työnjakoa koskevat riidat. Ei pettäminen, ei henkinen julmuus tai kylmyys, vaan se, että miehet eivät suostu kantamaan omaa osuuttaan vastuusta. Sitten ihmetellään, että mihin se suhde oikein kuivahti.
[/quote]
Totta. Työnjakoriita ei ehkä ole vakavin syy avioerolle, mutta yleisin, saman tutkimuksen muistan lukeneeni jokunen vuosi sitten.
42
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:22"]
Naurattaa tämä kovasti :)
Siis olihan se sinkkuna toosi raskasta viedä joskus roskapussi. Eihän yksi ihminen edes tuota juuri mitään siivottavaa, ja sinkku voi syödä ulkona tai elää eineksillä. Muistan kyllä, että joskus nuorena ihmettelin miksi parisuhteissa riidellään jostain kotitöistä, kun itselläni niitä ei edes ollut. Se selvisi sitten aikanaan kun saimme lapsia.
[/quote]
Juuri näin. Siksi kannattaakin vaatia ja totuttaa se mies jo ennen lapsia siihen, että on ihan yhtä lailla vastuussa arjen pyörittämisestä kuin vaimokin. Jos ennen lapsia tekee kaiken eikä vaadi mieheltä mitään ajatuksella "eihän niitä kotitöitä juuri ole ja turha niistä on riidellä", niin ei tarvitse sitten ihmetellä kun edelleen joutuu tekemään kaiken itse yksin, kun lapset on tehty.
49, totta kai. Miehet menee siitä yli, mistä aita matalin JOS vaimo ei valita ja vaadi.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:17"]
Lässyti lässyti taas. JOkainen joka on elänyt sinkkutaloudessa, parisuhteessa puhumattakaan sitten lapsiperheestä tietää tasan, että sinkkutaloudessa niitä hommia on vähiten, sen jälkeen parisuhteessa ja lapsiperhe on kotityöhelvetti.
[/quote]
Tämä järjestys pitää varmaan pitkälti paikkansa naisten kohdalla. Miesten kohdalla järjestys näyttäisi olevan käänteinen, ainakin tämän palstan kirjoitusten mukaan.
[/quote]
Kyllä meiden perheessä riittää kotitöitä helvetillisesti ihan meille molemmille vanhemmille.
Ja osa ei tietenkään edes ole varsinaisia kotitöitä ( esim. lasten harrastuskuskaukset), mutta nekin lohkaisee mukavan lisäsiivun muutenkin kortilla olevasta ajasta.
itse olen tämän valinnut, ja olen hyvin tyytyväinen valintaani. On se vaan silti välillä raskasta.
T: Se joka kirjoitti kotityöhelvetistä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:17"]
Lässyti lässyti taas. JOkainen joka on elänyt sinkkutaloudessa, parisuhteessa puhumattakaan sitten lapsiperheestä tietää tasan, että sinkkutaloudessa niitä hommia on vähiten, sen jälkeen parisuhteessa ja lapsiperhe on kotityöhelvetti.
[/quote]
Tämä järjestys pitää varmaan pitkälti paikkansa naisten kohdalla. Miesten kohdalla järjestys näyttäisi olevan käänteinen, ainakin tämän palstan kirjoitusten mukaan.
[/quote]
Kyllä meiden perheessä riittää kotitöitä helvetillisesti ihan meille molemmille vanhemmille.
Ja osa ei tietenkään edes ole varsinaisia kotitöitä ( esim. lasten harrastuskuskaukset), mutta nekin lohkaisee mukavan lisäsiivun muutenkin kortilla olevasta ajasta.
itse olen tämän valinnut, ja olen hyvin tyytyväinen valintaani. On se vaan silti välillä raskasta.
T: Se joka kirjoitti kotityöhelvetistä.
[/quote]
Ilmeisesti miehesi kuitenkin osallistuu oma-aloitteisesti suht tasapuolisesti arjen pyörittämiseen ilman, että täytyy jatkuvasti pyytää, vaatia ja muistuttaa?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:45"]
49, totta kai. Miehet menee siitä yli, mistä aita matalin JOS vaimo ei valita ja vaadi.
[/quote]
minkälaisia taukkeja te oikein naitte? Mun ei ole ikinä tarvinnut valittaa tai vaatia miestä osallistumaan. Aika raju yleistys, että miehet on pelkkiä lusmuilijoita. Jossain ketjuissa vaadittiin, että kun mies tienaa enemmän niin sen tulee maksaa enemmän perheen kuluista. Ja kotityöt pitäis kuitenkin jakaa 50/50. Taidan ryhtyä miesasianaiseksi!
Mulla on tilanne, että viikon erillään yksiössä työn takia, viikonloput perheen parissa. Ei tässä yksiössä tule kyllä yhtää sotkua, muusta kuin ruuanlaitosta. Pölyä siivoan pois kerran viikossa ja luuttuan kerran kuussa, vessan pesen kerran viikossa. Kotona kun olimme vielä kaikki kotona, vessan pesu oli päivittäistä. Kyllä sitä sotkua tulee enemmän, jos enemmän porukkaa. Ruuanlaitostakin tulee enemmän.
Kotityöt nyt kuuluvat niin äitiyteen kuin parisuhteeseenkin ja mikäli niistä pitää päivittäin naputtaa, saa kyllä katsoa itseään peilistä ja miettiä olisiko kannattanut jättää ne lapset tekemättä ja olla menemättä yksiin sen laiskan miehen kanssa. Oikeastikko ne kotiaskareet ja niiden lisääntyminen tulee joillekkin yllätyksenä?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:45"]
[/quote]
minkälaisia taukkeja te oikein naitte? Mun ei ole ikinä tarvinnut valittaa tai vaatia miestä osallistumaan. Aika raju yleistys, että miehet on pelkkiä lusmuilijoita. Jossain ketjuissa vaadittiin, että kun mies tienaa enemmän niin sen tulee maksaa enemmän perheen kuluista. Ja kotityöt pitäis kuitenkin jakaa 50/50. Taidan ryhtyä miesasianaiseksi!
[/quote]
Ai meinaat, että vaimon pitää korvata miehelle se, että ei ansaitse perheen yhteisiin menoihin yhtä paljon (vaikka omat kulunsa kattaakin)?
No, minä olen aina ansainnut enemmän kuin mieheni, ja silti hän tekee selkeästi vähemmän kotitöitä.
Joka tapauksessa: tietenkään kaikissa perheissä ei mies lusmuile. Mutta eihän niissä perheissä vaimot valitakaan kotitöistä, joten miten he nyt tähän keskusteluun edes kuuluvat? Eivät mitenkään - nythän puhuttiin niistä perheistä, joissa työnjako ei toimi.
Katso, mihin tuo siteeraamasi (minun) kommentti liittyi. Se liittyi kommenttiin, jossa vieritettiin syytä naisille siitä, että he antavat miehensä lusmuilla.
Joten siinä EI todellakaan puhuttu parisuhteista, joissa mies luontaisesti, pakottamatta ja patistamatta tekee puolet kotitöistä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 18:13"]
Kotityöt nyt kuuluvat niin äitiyteen kuin parisuhteeseenkin ja mikäli niistä pitää päivittäin naputtaa, saa kyllä katsoa itseään peilistä ja miettiä olisiko kannattanut jättää ne lapset tekemättä ja olla menemättä yksiin sen laiskan miehen kanssa. Oikeastikko ne kotiaskareet ja niiden lisääntyminen tulee joillekkin yllätyksenä?
[/quote]
Tulee. Ihmettelen edelleen mitä kotiaskareita ja lisääntyy kuin paljon??
Kyllä minä sinkkuna ja lapsettomanakin petasin sängyn ja pesin pyykkiä kun sitä oli. Samoin kuin parisuhteessakin, oli vain kahden pyykit yhden sijasta tosin, mutta niin oli kaksi imuroimassakin tai vaihtamassa renkaita.
Lapsellisena pyykkimäärä on lisääntynyt taas vähän lisää mutta ei dramaattisesti, konehan ne pyykit pesee. Lapsi on jo onneksi siinä iässä (4v) että siivoaa itse lelunsa niin ei tarvitse sitäkään itse tehdä.
[/quote]
Kato kun se just ON niin, että sinkkuna seurustellessa tai vielä kahden aikuisen kodissakaan ei juuri ole niitä kotitöitä. Ne sujuvat tappelematta ja huomaamatta. Hommamäärä räjähtää käsiin lasten syntyessä - ja kun vaimo on kotona vauvalomalla, hän tulee tehneeksi enemmän kotitöitä. Mies pääsee lusmuilemaan.
Kun nainen palaa töihin, mies jatkaa entisellä lusmulinjalla. Siitä ne ongelmat pitkälti syntyy. Työnjaon oikaisu vaatii riitelyä ja vaatimista, useinmiten.
Ja sen ap haluaa siis kiistää ja kieltää, kun "eihän sitä kotityötä niin paljoa ole...."
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 18:24"]
[/quote]
Kato kun se just ON niin, että sinkkuna seurustellessa tai vielä kahden aikuisen kodissakaan ei juuri ole niitä kotitöitä. Ne sujuvat tappelematta ja huomaamatta. Hommamäärä räjähtää käsiin lasten syntyessä - ja kun vaimo on kotona vauvalomalla, hän tulee tehneeksi enemmän kotitöitä. Mies pääsee lusmuilemaan.
Kun nainen palaa töihin, mies jatkaa entisellä lusmulinjalla. Siitä ne ongelmat pitkälti syntyy. Työnjaon oikaisu vaatii riitelyä ja vaatimista, useinmiten.
Ja sen ap haluaa siis kiistää ja kieltää, kun "eihän sitä kotityötä niin paljoa ole...."
[/quote]
Tervetuloa vaan pyörittämään meille leskeksi jääneen ja kahta työtä tekevän yh-mamman arkea. Helveta, että korpeaa nyky mammat, jotka jaksavat valittaa jostain himputin pyykinpesusta ja imuroinnista, kun se on niin raskasta. Teillä on sentään se puoliso, joka osallistuu perheen menoihin ja kantaa toisena vanhempana vastuun myös lapsista. Hävetkää!!!!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 18:24"]
[/quote]
[/quote]
Tervetuloa vaan pyörittämään meille leskeksi jääneen ja kahta työtä tekevän yh-mamman arkea. Helveta, että korpeaa nyky mammat, jotka jaksavat valittaa jostain himputin pyykinpesusta ja imuroinnista, kun se on niin raskasta. Teillä on sentään se puoliso, joka osallistuu perheen menoihin ja kantaa toisena vanhempana vastuun myös lapsista. Hävetkää!!!!
[/quote]
Teitkö yksin kaikki kotityöt ennen kuin jäit leskeksi? Jos muuttaisit vielä joskus yhteen miehen kanssa, tekisitkö edelleen kaikki kotityöt yksin? Osallistuvatko lapset kotitöihin ikänsä mukaan? Olen pahoillani miehesi kuolemasta ja työläästä arjestasi, koska et ole itse yksinhuoltajuuttasi itse valinnut.
Monet naiset tekee sen virheen, että suhteen alkuaikoina esitetään pikkuvaimoa, passataan miestä alkuhuuman vimmassa. Ja lapsen synnyttyä ollaan niin kaikkitietävää pikkuäitiä, eikä anneta miehen suunnillen koskea vauvaan kun "ei se osaa tehdä mitään oikein". Omaa kuoppaa siinä kaivetaan. Olen nähnyt tämän tapahtuvan, ihan oikeasti.
Edelleen en voi ymmärtää kotitöistä valitusta, ehkä sitä omaakin rimaa vois vähän laskea. Ei himan tarvii olla mikään sairaalasiisti.
Mut näköjään av-mammat pätee marttyyreina ja käy seksillä kauppaa; siivoa - sitten saat.