Lähes kaikki tuntemani 40v miehet tossin alla
Minulla on erittäin laaja kaveripiiri, läheisiä ystäviä, harrastus kavereita, työkavereita ja olen paljon tekemisissä heidän kanssaan. Yks asia jaksa yllättää päivästä toiseen. Miehet ovat niin tossun alla kun olla ja voi. Mitään ei pystytä tekemään tai sopimaan ennen kuin vaimon kanssa on keskusteltu.
Minä tiedän kolmen lapsen isänä että asioista pitää keskustella mutta rajansa kaikella. Tiedän kyllä onko minulla sovittuja menoja ja jos ei ole, voin yleensä aina tehdä mitä haluan kunhan ilmoitan toiselle että mulla ois tämmöinen juttu. Yleensä ei tarvitse edes ilmoittaa. Eikä tarvitse vaimonkaan. Hän voi laittaa viestin että menee tyttöjen kanssa suoraan töistä terassilla käymään tai kylään kaverinsa luo... ja miksei voisi mennä. Tottakai voi jos meillä on ei ole mitään sovittua. Mutta näitä lukuisia miehiä ei saa mihinkään. Ovat tosi vaikeina aina kun yrittää jotain ehdottaa vaikka selkeästi itsekin haluaisivat mukaan. Harrastuksiinkaan ei pääse ilman lupaa. Miksi miehet alistutte moiseen ja miksi joku haluaa kieltää toiselta elämän. En ymmärrä!
Kommentit (77)
Jotkut miehet haluaa olla. Omani on sellainen. Haluaa varmistaa kaikki vapaa-ajan menonsa multa, että käykö ne. Joskus käyttää sitä kyllä myös aikalisänä, jos ei halua mennä jonnekin... Menee sit mun selän taa.
No onneksi 41 vuotiaat eivät enää ole.
Tossin alla?
Tissin alla? Tussun alla? Toivottavasti.
Ilmeisesti nämä miehet kokevat olonsa turvalliseksi mamman komennossa. Vaikka tilaisuus tulisi päästä pois "holhouksesta", kontrollista ja talutusnuorasta, niin nämä miehet eivät edes halua pois tilanteesta. He selvästi nauttivat ja marmattavat sitten akkamaisesti toisilleen vaimoistaan autotalleissaan kaljatölkit kourassa.
Tosi säälittävää. Toisaalla uhotaan olevansa niin machoa ja kovaa kundia ja kun mamma vähän vinkaisee, niin isipappa lähtee viivana silittämään pitsiverhoja tai suorittamaan lasten iltatoimia vaimon kanssa TASAVERTAISESTI :o))))))))))).
Itse käytän tuota kuvitelmaa, koska en oikeasti jaksa lähteä mihinkään töiden jälkeen.
En jaksa harrastaa tai suurinpiirtein käydä edes kaupassa vaikka jääkaappi on tyhjä ja lapset huutaa nälkää.
Sanon vain että iskä oli ylitöissä ja ei jaksa. Syökää koulussa enemmän ja syökää näkkäriä. Sitä on kaapissa.
En vaan jaksa ja annan kavereiden ymmärtää että olen tussun alla.
Ei minua huvita nähdä ketään. Olen ihan helvetin väsynyt mies.
Vaimo on ihan hyvä tekosyy.
Hänen mielestä minä hössötän kotona liikaa ja teen liian hyvää jauhelihakastiketta. Riitelemme monesti että minun pitäisi käydä kaljalla kavereiden kanssa ja nähdä välillä muitakin, mutta kun työelämä on ihan sairas nykyään. En jumalauta jaksa.
Mun mies on just tollanen, ei ollu nuorempana. Luulen, että hän on jotenkin niin lihonut, huonokuntoinen ja väsynyt ettei jaksa mitään ja sen takia kaikki asiat kierrätetään minun kauttani. Itse siis yhdistän tämän siihen kun miehen terveys huonontunut (ihan omaa syytä) niin mieliala huonompi eikä jotenki jaksa olla enää aktiivinen. Ja ihan samanlainen tossu hän on kotona: vaikka kuinka kysyy mielipidettä tai pyytää ottamaan vastuuta ni ei.
Vierailija kirjoitti:
On huomattu.
Totta, mutta yksi totesi kun juttelin, että parempi kuitenkin tossun alla kun taivasalla.
Tietty viisaus siinäkin kyllä sinänsä on, jos vaihtoehdot on tuossa. Ulkoruokintaan joutuminen olisi nöyryyttävää kenelle hyvänsä.
Ennen oli miehet rautaa. Nykyään suomalaiset miehet ovat valtaosin munattomia nössöjä. Valitettavasti.
Parempi tussun alla kuin taivasalla. 🤤
Jos sekä sinä että vaimosi päätätte tuosta vaan lähteä töiden jälkeen kavereiden kanssa jonnekin, kuka huolehtii lapsista?
Meillä perhe on yksikkö, jossa menoista sovitaan. Sopiminen ja ilmoittaminen ei ole luvan kysymistä. Itse haluan tietää noin suunnilleen, missä puolisoni menee - onko hän jäänyt töiden jälkeen salille tai oluelle vai pitääkö mun alkaa soitella sairaaloita läpi, kun häntä ei kuulu kotiin.
Olet ap pääsääntöisesti töissä, kavereiden kanssa ja harrastuksissa? Vuorotellen vaimon kanssa?
Osa viihtyy illat perheensä kanssa. Ihan vapaaehtoisesti omana valintana.
Koko perheen aikataulujen sopiminen yhdessä ei tarkoita sitä, että jollain perheenjäsenellä ei ole lupaa tehdä haluamiaan asioita.
"voin yleensä aina tehdä mitä haluan kunhan ilmoitan toiselle että mulla ois tämmöinen juttu."
Hah mitä lässytystä. AP on selittelijä joka on itse tossun alla.
"Yleensä voin tehdä mitä haluan"
Muista kysyä lupa jatkossakin AP!
Onko kyseessä siis lapsettomat pariskunnat? Jos perheessä on esimerkiksi päiväkoti-ikäisiä lapsia niin se ei vaan käy, että töiden jälkeen vaan mennään terassille ilmoittamatta mitään. Jos perheessä on useita jäseniä, ei koko elämä pyöri yhden mielihalujen mukaan. Exäni ei koskaan tajunnut tätä ja siksi onkin ex. Enää ei tarvitse pirttihirmulle ilmoitella mitään.
"Minä tiedän kolmen lapsen isänä että asioista pitää keskustella mutta rajansa kaikella. Tiedän kyllä onko minulla sovittuja menoja ja jos ei ole, voin yleensä aina tehdä mitä haluan kunhan ilmoitan toiselle että mulla ois tämmöinen juttu."
Ehkä nämä kaverisi eivät tiedä, muista, ja haluavat tarkistaa etteihän ollut mitään. Toooosi tossin alla olemista se.
Vierailija kirjoitti:
"Minä tiedän kolmen lapsen isänä että asioista pitää keskustella mutta rajansa kaikella. Tiedän kyllä onko minulla sovittuja menoja ja jos ei ole, voin yleensä aina tehdä mitä haluan kunhan ilmoitan toiselle että mulla ois tämmöinen juttu."
Ehkä nämä kaverisi eivät tiedä, muista, ja haluavat tarkistaa etteihän ollut mitään. Toooosi tossin alla olemista se.
Tunnustan etten muista läheskään kaikkia miehen ja lasten menoja ja miehellä ne on paremmin aikataulutettuna ja joudun häneltä kysymään :D
Hups ja kummatkin "unohti" hakea sen lapsen päivähoidosta tai harrastuksesta, kun molemmilla on vain niitä oikeuksia esim. ilmoittamatta lähteä kavereinden kanssa pitämään kivaa.
Voin kertoa syyn, näin 40-vuotiaana miehenä. Ostan aikaa, jos en ole ihan varma haluanko lähteä, tai jos vaimon kanssa keksitään jotain parempaa tekemistä. Lapsiajankohdat tiedän kyllä etukäteen, että milloin lapseni ovat meillä ja milloin äidillään.
En halua enää lähteä joka hommaan mukaan. En jaksa enää, vaan priorisoin. Lähden paljon mieluummin vaimon kanssa johonkin tapahtumaan kuin äijäköörin. Haluan olla vaimon kanssa mieluummin kuin ap:n, siitä se johtuu.
Harrastus minulla on aina ollut sillä tavalla ykkönen, että otan vaikka lapset mukaan, että pääsen menemään, mutta nyt kun harrastusporukassa(kaikkia tarvitaan) on kaikilla muilla aina välillä joku ihmeen makaroninketiiovuoro kotona, tai krapula, jonka varjolla jäädään pois, niin olen alkanut itsekin laittaa vaimon kanssa tehtävät asiat harastuksen yli. Liian monta kertaa on käynyt niin että itse olen tikkana paikalla, ja kieltäytynyt muista todella mukavista tai tärkeistä jutuista vain huomatakseni ettei joku toinen ole paikalla jollain "äijämäisellä" syyllään. Mielestäni vaimon kanssa mökille lähtö lemmenlomalle on paljon miehekkäämpi syy kuin joku viinan juominen.
Jotkut naiset pitävät itseään perheen pomona, joka hoitaa kaiken ja määrää kaiken, ja ilman hänen lupaansa ei saa tehdä mitään. Vastenmielinen ilmiö. Ei toki kuulu miehenkään pomottaa, vaan yhdessä sovitaan asiat ja kumpikin joustaa.