Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin meikkaamisen kun tajusin etten hyödy siitä yhtään millään tavalla

Vierailija
24.08.2020 |

Tai no lähes lopetin, edelleen laitan meikkipuuteria nenään jos se on punainen, kiiltävä ja ihohuokoset paistaa hirveästi. Ja huulirasva saattaa olla sävyttävä.

Aiemmin meikkasin lähes päivittäin ja koin sen jonkinlaisena pakkona, etten kehtaa olla meikkaamatta, kun olen niin ”hirveän” näköinen.

Koronakevään aikana meikkaaminen jäi ja sittemmin alkoi tuntua täysin turhalta ja typerältä ja oikeastaan arvojeni vastaiselta.

Mietin sitä, että moniko on kyseenalaistanut sitä, että miksi ihmeessä naisen pitäisi meikata kelvatakseen siinä missä miesten ei? En halua pönkittää sellaista ideologiaa enää yhtään joten en aio enää meikata yhtään missään tilanteessa.
Nelikymppiseksi piti elää jotta tajusin tämän.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu tajunnut lopettaa meikkaamisen koronan myötä täysin turhana hommana?

Ap

Vierailija
2/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut lopettaa meikkaamisen jo vuosia sitten kun jätin viljat kokonaan pois ruokavaliosta. Ihohuokoset pienenivät, epäpuhtaudet, tukkoisuus, öljyisyys, punoitus ja herkkyys hävisivät iholta. Hiukset ja ripset alkoivat kasvaa paremmin, silmänaluset vaalenivat.

Melko paljon viljat pilaavat ihmisen terveyttä. Naama on niin paljon paremman näköinen viljattomalla ruokavaliolla, meikkaaminen on täysin tarpeetonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio jättää viljoja koska tykkään niiden mausta ja entisenä syömishäiriöiden haluan pitää ruokavalion mahdollisimman vapaana ja monipuolisena.

Meikkaamattomuuden pointti on sanoutua kokonaan irti ulkonäkökeskeisyydestä. Miksi minun pitäisi nähdä yhtään vaivaa sen eteen, että näyttäisin joltain? Puuteri nenässä on samalla aurinkosuoja, kuten myös huulirasva, joten voi sanoa että ne pysyvät terveyssyistä. Aurinkovoide naamassa aiheuttaa minulle välittömästä finnejä, puuteri aurinkosuojalla ei.

Ap

Vierailija
4/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko meikkaa ja miten meikkaa, kyllähän kohtuullinen meikki voi kaunistaa ja piilottaa sopivasti ihon epätasaisuuksia, finnejä, paukamia, ihottumia (tai niiden kaltaisia väriläiskiä) jne. Toisaalta vääränlaisella meikkauksella voi saada myös huonoa aikaan.

Vierailija
5/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä meikkaan kevyesti töihin. Näytän freesimmältä ja annan itsestäni hoidetun kuvan.

Vierailija
6/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tajunnut lopettaa meikkaamisen jo vuosia sitten kun jätin viljat kokonaan pois ruokavaliosta. Ihohuokoset pienenivät, epäpuhtaudet, tukkoisuus, öljyisyys, punoitus ja herkkyys hävisivät iholta. Hiukset ja ripset alkoivat kasvaa paremmin, silmänaluset vaalenivat.

Melko paljon viljat pilaavat ihmisen terveyttä. Naama on niin paljon paremman näköinen viljattomalla ruokavaliolla, meikkaaminen on täysin tarpeetonta.

Olen huomannut saman asian, vaikka en vaihtanut ulkonäkösyistä vhh-ruokavalioon, vaan suolisto-ongelmien takia.

Vierailija
7/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin samoin. Ketä varten sitä muka meikkaa. Mieskään ei pidä että meikkaan joten antaapi olla.

Vierailija
8/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä kyllä meikkaan, enkä ole yhtään huonompi ihminen kuin te luomutkaan.

Vierailija
9/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle mun pitäisi meikkieni kanssa kelvata? Naurettava ajatus.

Meikkaan kevyesti itseäni varten.

Ei mulla sentään niin huono itseluottamus ole että muiden ihmisten takia meikkaisin :D

Vierailija
10/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on mukavaa.

Vierailija
11/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan meikannut, mutta en paheksu meikkaamista, sen enempää miehillä kuin naisillakaan. En ole "absolutisti" meikkaamisen suhteen itsekään, mutta eteen vain ei ole tullut tilannetta, jossa kokisin sitä tarpeelliseksi. Jos meikkaisin tai antaisin meikata naamani, tarvitsisin kyllä hyvät ohjeet (ja aineet), millä minä ne meikit sitten poistaisin, kun tilanne on ohi.

Paheksun sitä asennetta, että "naisen pitää meikata, mutta mies ei saa meikata". Minusta sen pitäisi olla samalla tavalla vapaaehtoista niin miehille kuin naisillekin.

Vierailija
12/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäilen ettei miehiä juurikaan kiinnosta onko pakkelia naamassa vai ei. Naisia itseään kiinnostaa lähinnä asia. Joku mies joka näkee asian tärkeänä voi toki kommentoida.

Vierailija
13/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miksi ihmeessä käytät sitten meikkiä edelleen? Oikeampi termi oli, että vähensit sitä. Minä ainakin meikkaan ihan samalla lailla koska nautin meikkaamisesta, melkein joka päivä. En meikkaa näyttääkseni ihmiseltä, siltä näytän ihan saunanpuhtaanakin.

Surullista että kerrot meikkaamisen olevan arvojesi vastaista (en ymmärrä miksi) ja sitten kuitenkin meikkaat edelleen.

Minä en ala kyseenalaistamaan ideologiaani sen suhteen että nautin meikkaamisesta, siinä missä nautin öljyväreillä maalamisestakin. Kumpaakaan en tee muiden vuoksi, vaan itseni.

Jos se meikkaaminen on arvojesi vastaista, miksei se naamasi saisi kiiltää ja punottaa? Miksi huulirasvan pitäisi sävyttää huuliasi? Mikset kelpaa sellaisena edes itsellesi, jos kerran meikkaamisesi on siitä kiinni?

Vierailija
14/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meikkaan, mutta huvittaa nämä toiset meikkaajat, jotka vaikuttaa melkein suuttuvan toisen vapautumisesta ja alapeukuttavat oikein olan takaa. Mäkin haluaisin olla yhtä rohkea, kuin sinä, ap! 😊

Vierailija
15/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse päättää meikkaako vai ei. Jos ei meikkaa niin se on on ja jos meikkaat niin sekin on ok.

Älä arvostele muita heidän vapaaehtoisuuteen liittyvissä asioissa. Meikkausasiassakin molemmat tavat on yhtä oikein eikä toinen toistaan huonompia vaan yhtä hyviä.

Itse meikkaan vaikka olen mökillä tai koko viikon yksin kotona etätöissä ja mies työmatkalla. Itseni laittaminen tekee minut iloiseksi ja tiedän että oman mieheni silmää miellyttää se että olen laittanut itseni nätiksi. Ihan samalla tavalla hänkin laittaa itseään, toki ei meikkaa.

Vierailija
16/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en meikkaa, koska siitä on vain turhaa vaivaa ja vaikutus ulkonäköön on mitättömän pieni. Sitä vain haluaa kuvitella, että on muka paremman näköinen meikattuna.

Vierailija
17/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä meikkaan kevyesti töihin. Näytän freesimmältä ja annan itsestäni hoidetun kuvan.

Lopetin arkimeikkaamisen oltuani Venäjällä toimistossa töissä, siellä työskentelevät naiset eivät pahemmin meikanneet ja kaduilla näkyi muutenkin paljon (/lähes) meikittömiä naisia. Kaikki heistä antoivat kyllä silti itsestään hyvin raikkaan ja hoidetun kuvan. Suomalaisten naisten meikkaamiset näyttävät omasta mielestäni muutenkin surullisen usein kaikelta muulta kuin "freesiltä". Panostan nykyään mieluummin ihonhoitoon ja hiusten sekä kynsien laittamiseen. (En tosin ikinä osannut nauttia arkimeikkaamisesta, mutta pakottauduin siihen ennen koska kaikki muutkin tuntemani nuoret naiset meikkasivat enkä halunnut erottua joukosta, siksi varmaankin olen nykyään vähän turhan negatiivinen meikkaamista kohtaan.)

On tietenkin jokaisen oma asia mitä haluaa laittaa naamaansa, itse olen silti saanut vastaan paheksuntaa sekä pakkelinaamoilta että luomuilta tämän asian suhteen.

Vierailija
18/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäilen ettei miehiä juurikaan kiinnosta onko pakkelia naamassa vai ei. Naisia itseään kiinnostaa lähinnä asia. Joku mies joka näkee asian tärkeänä voi toki kommentoida.

Saavuttaa sen sitten miten vaan...

mutta kauniit vaikuttaa enemmän viehättäviltä kuin rumat, biologista.

On myös ns. haloefekti eli sädekehävaikutus.

Vierailija
19/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla sentään niin huono itseluottamus ole että muiden ihmisten takia meikkaisin :D

Varmaan aika monella kaunottarellakin, koska eivät halua näyttäytyä julkisesti meikittömänä. Osalta se taas menee luonnostaan ja jollekin on itselleen tärkeä, että on joku tietty juttu vaikka ripsari tai rajaus, vaikka muut eivät niin eroa huomaisikaan. 

Vierailija
20/95 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaatko ollessasi yksin kotona?

Ap