Mihin posti hukkaa kiinanpaketit?
Aikasemmin tuntu suht luotettavasti tulevan perille kiinanpussukat, mutta nykyään ei
Kommentit (66)
Minäkin ostin yhden sähkötavaran suomalaisesta kaupasta. Mutta mitä todennäköisimmin Kiinassa kasattu!
Mielelläni ostaisin suomalaisessta kaupasta, mutta Kiinasta ostamiani varaosia ei myydä täällä.
Ja itse asiaan, mulle on tullut kaikki tilaamani perille. Johtuukohan myös siitä, että en käytä ilmaista kuljetusta, silloinhan paketti seilaa kuukauden matkalla, joten todennäköisyys hukkumiselle on suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitemerkinnät ovat kiinapaketeissa yleensä ihan viimeisen päälle ja niissä on useimmiten puhelinnumerokin. Postissa ilmeisesti vain kohdellaan niitä vihonviimeisinä lähetyksinä. Juuri sain pienen paketin, joka oli lojunut jossain 4 kuukautta. Ei se mielestäni mitään krääsää ollut, vaan painotuote, johon olin valinnut kuvan ja koon.
Suomessa hinta olisi ollut 2-3-kertainen. Kertaluontoisesti ei olisi kirpaissut, mutta kun jatkuvasti säästää tuon verran, niin miksi maksaisin enempää? Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa tukea kaikkia mahdollisia suomalaisia yrittäjiä. Joku S-ryhmä puolestaan saisi tukea minua laskemalla hintojaan, eikä niin, että minä tuen niiden menestyvää bisnestä.
Olen eri mieltä. Hyvä että oma nimi osataan pistää oikein. Milloin on postinumero väärin, milloin puuttuu asunnon numero, kerran uupui jopa kadunnimi. Ja puhelinnumeroita en muista nähneeni kuin harvoissa.
Mistä olet tilannut? Alin paketeissa on printatut tiedot, jotka ovat ne, mitä olet itse antanut. Näyttää olevan melko standardi. Muutaman sata tilausta olen tehnyt ja lähes aina on samanlainen printattu tarra, jossa on kaikki tiedot.
Etelä-Koreastakaan ei ole tullut perille mitään koronakriisin alettua (tilaan sieltä kosmetiikkaa ja K-poppia). Yleensä on tullut perille aika nopeasti, nopeammin kuin Kiinasta ainakin. Neljä pakettia on ollut nyt matkalla huhtikuusta lähtien. Sain jo rahanikin takaisin. En ole sen jälkeen uskaltanutkaan tilata mitään.
Tilasin AliExpressistä nätin viuhkan huhtikuun lopulla. Ajattelin, että se olisi ihan kivä kesällä vaikka kuumissa busseissa. Tiesin kyllä, että olen aika myöhässä liikkeellä, mutta oletin sen kuitenkin olevan perillä viimeistään juhannuksen tienoilla.
Noh, se saapui viime viikolla, kesti siis yli kolme ja puoli kuukautta. :D Ei ole enää kohtuullista mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
No jos esimerkiksi sentin mittainen muovi-/metallipala eli micro usb - usb c adapteri maksaa Suomessa halpakaupassakin 5,95€ ja kiinassa jonkun kymmenen senttiä niin tilaan kiinasta.
Laturiadapteri mikro-USB - USB-C 5,95 €/kpl
https://www.tokmanni.fi/laturiadapteri-mikro-usb-usb-c-6430035345007
Ja kiinasta postitettuna 0,61€/kpl
https://www.ebay.com/itm/USB-3-1-Type-C-Female-to-Micro-USB-Male-Data-A…
Maksaisin mielelläni Suomeen vähän extraa mutta en 10 kertaista hinttaa!!
Suomalaiseen kauppaan voi palauttaa viallisen tuotteen. Kuluttajansuojalait pätevät. Yritäpä Kiinaan palauttaa. Tai jos he vaikka myyvät kosmetiikkaa, josta tulee vauriot kuluttajalle. Suomessa joutuu korvaamaan, ottamaan tuotteen pois myynnistä. Kiinassa myynti jatkuu normaalisti, vaikka kuluttaja kuolisi tuotteen käyttöön.
Itse lopetin kiinasta tilailut sen jälkeen, kun kiina laittoi tuon koronan liikkeelle.
En ymmärrä miten voittte tukea ko. maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla toki Suomessa myymäläketju ja sen mukanaantuomat kulut, mikä näkyy tuotteiden hinnassa. Paljonko laitat hintaa omalle työllesi, kun etsit tuotteet ja hoidat tilaamisen sekä maksat laskun? Tuon työnkin hinta mukana Tokmannin hinnoissa.
Hjuummori! Sillä vaivalla kun köpöttelisin Tokmannille eioota hakemaan 10-kertaisella hinnallakaan, tilaan 10 pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitemerkinnät ovat kiinapaketeissa yleensä ihan viimeisen päälle ja niissä on useimmiten puhelinnumerokin. Postissa ilmeisesti vain kohdellaan niitä vihonviimeisinä lähetyksinä. Juuri sain pienen paketin, joka oli lojunut jossain 4 kuukautta. Ei se mielestäni mitään krääsää ollut, vaan painotuote, johon olin valinnut kuvan ja koon.
Suomessa hinta olisi ollut 2-3-kertainen. Kertaluontoisesti ei olisi kirpaissut, mutta kun jatkuvasti säästää tuon verran, niin miksi maksaisin enempää? Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa tukea kaikkia mahdollisia suomalaisia yrittäjiä. Joku S-ryhmä puolestaan saisi tukea minua laskemalla hintojaan, eikä niin, että minä tuen niiden menestyvää bisnestä.
Olen eri mieltä. Hyvä että oma nimi osataan pistää oikein. Milloin on postinumero väärin, milloin puuttuu asunnon numero, kerran uupui jopa kadunnimi. Ja puhelinnumeroita en muista nähneeni kuin harvoissa.
Mun kokemus on ihan päinvastainen, osoite ei ole kertaakaan ollut väärin ja olen tilannut n. 50 kertaa vuosien saatossa. Puhelinnumero on myös useimmissa.
Se, että sinä osaat laittaa tiedot oikein ei tarkoita, että kaikki muut osaavat. Noita tulee niin paljon käsiteltyä, että välillä naureskelen ihmeissäni miten kännissä on pitänyt tilata, jotta osoitetiedot on niin epäselvät.
Täytyy olla tilaajassa jotain vikaa, jos ei älyä laittaa tarkkoja yhteystietoja. Jokaisessa maassa on omat säädöksensä. Esimerkiksi jos tilaa Kiinasta Venäjälle, on oltava koko nimi (etunimi, isännimi ja sukunimi), tai muuten posti ei välttämättä käsittele sitä. Suomeen tilatessa kannattaa laittaa postinumeron eteen maatunnus FI (esim. FI-00100) ja kaikki muukin tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin kiinasta tilailut sen jälkeen, kun kiina laittoi tuon koronan liikkeelle.
Missä sun puhelin, tietokone ja lenkkarit on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Tilasin AliExpressistä nätin viuhkan huhtikuun lopulla. Ajattelin, että se olisi ihan kivä kesällä vaikka kuumissa busseissa. Tiesin kyllä, että olen aika myöhässä liikkeellä, mutta oletin sen kuitenkin olevan perillä viimeistään juhannuksen tienoilla.
Noh, se saapui viime viikolla, kesti siis yli kolme ja puoli kuukautta. :D Ei ole enää kohtuullista mielestäni.
Siis oliko sun pakettis Suomessa kuukausikaupalla? Vai oliko Kiinan koronatilanteella jotain osuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut kiinalaisia tietokoneita, puhelimia tai lenkkareita sen jälkeen, kun korona lähti liikkeelle.
Alilla kone rykäisee osoittarrat merkilleen kuten olet ne itse kirjoittanut. Turhaa länkytystä muka epäselvistä. Tilaaja itse ollut epäselvä. Alkolukko koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos esimerkiksi sentin mittainen muovi-/metallipala eli micro usb - usb c adapteri maksaa Suomessa halpakaupassakin 5,95€ ja kiinassa jonkun kymmenen senttiä niin tilaan kiinasta.
Suomalaiseen kauppaan voi palauttaa viallisen tuotteen. Kuluttajansuojalait pätevät. Yritäpä Kiinaan palauttaa. Tai jos he vaikka myyvät kosmetiikkaa, josta tulee vauriot kuluttajalle. Suomessa joutuu korvaamaan, ottamaan tuotteen pois myynnistä. Kiinassa myynti jatkuu normaalisti, vaikka kuluttaja kuolisi tuotteen käyttöön.
Olen reklamoinut joistakin ostoksistani Kiinaan ja saanut rahat takaisin. Ei ole tarvinnut edes palauttaa tuotetta. Hieman epäilen, onnistuisiko Suomessa. Vaikka Kiina voi kuulostaa kaukaiselta, niin ei se ole. Moni myyjä palvelee henkilökohtaisesti. Esimerkiksi kun ostin erästä apuvälinettä, chattasin asiakaspalvelijan kanssa puolisen tuntia, sain lisäkuvia ja vastaukset kaikkiin kysymyksiini. Tuskin olisin suomalaisessa liikkeessä sen parempaa palvelua saanut.
Toisekseen Kiinassa menee koko ajan nurin firmoja. Eivät ne kaikki Alin kautta myyvät kauppiaat ole menestyviä huijareita. Kun tarpeeksi moni antaa palautetta, kukaan ei osta, jos on pelkkiä haukkuja. Suomessa taas näet ehkä yhden kehuvan jutun (joka on maksettu) etkä mitään palautetta missään. Lisäksi moni tuote on täsmälleen sama kuin Suomessa myytävä. Jos pelkää saavansa vaikka kynsisaksista jonkin ongelman, niin kannattaa muistaa, että sen voi ehkä saada niistä Suomessakin myytävistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut kiinalaisia tietokoneita, puhelimia tai lenkkareita sen jälkeen, kun korona lähti liikkeelle.
Mistä ostat seuraavat? Tai miten vältät ostamasta MITÄÄN kiinalaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma, että saat Suomessa korvauksia, jos hiusväristä tulee väärän väriset hiukset tai jos saat näppylöitä meikkivoiteesta tms.? Taitaa suurin osa tuollaisista valituksista olla sellaisia, että hyvä jos saat rahasi takaisin. Kosmetiikkaa poistetaan myynnistä tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on nyt tässä kuussa tullut jotain puolen vuoden takaisia ostoksia, joista oon saanut jo rahatkin takaisin.
En tiedä, missä kaikkialla on mennyt ja jumittanut.
Sama juttu mulla Kiinasta tilattu, rahat palautettu ja kuukausien päästä saapuivat tuotteet!
Myös USA:sta lähetetystä, kalliimmasta tuotteesta palautui jo rahat ja sitten tulikin myös itse tuote.
Tuli ostettua torilta suht iso paketti. Yllätykseksi paketin kylkeen oli painautunut jokin pieni mikälie metallihärdelli pienessä auki revityssä muovipussissa ja jossa oli toisen tilaajan osoitetiedot. Ilman, että olisin vaivautunut tai edes huomannut tuota pientä pakettia tarrautuneena isoon pahvilootaan, olisi tuokin lähetys kadonnut taivaan tuuliin. Niin ja tuo kiekura oli tilattu kiinasta juuri pahimman koronan alla...
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista. Ennemmin haen kaupasta mitä tarvin kuin odotan kuukauden, että saan sen pari euroa halvemmalla.
Työnteko ei vituta, vaan ne olosuhteet. Ja rupusakkia en ole.