Mihin posti hukkaa kiinanpaketit?
Aikasemmin tuntu suht luotettavasti tulevan perille kiinanpussukat, mutta nykyään ei
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin mielelläni Suomeen vähän extraa mutta en 10 kertaista hinttaa!!
Tokmannilla toki Suomessa myymäläketju ja sen mukanaantuomat kulut, mikä näkyy tuotteiden hinnassa. Paljonko laitat hintaa omalle työllesi, kun etsit tuotteet ja hoidat tilaamisen sekä maksat laskun? Tuon työnkin hinta mukana Tokmannin hinnoissa.
Isoina erinä kappalehinta laskee entisestään niin ihan käsittämätöntä, postitettuna yksittäisiä kappaleita saa postilootaan 10 kertaa halvemmalla kuin Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kuljettaja Posti? Usein ei ole.
Ja imho, kiinannyssykät sais pysäyttää rajalle ja polttaa. Tilaajalle 150e sakko. Olette pahimpia ilmastotuholaisia ja riistäjiä
Mahtavat kokot sais aikaan kun laivoilla tuovat sitä krääsää kauppoihin myytäväksi.
Joo. Suomalaiset käsityö-yrittäjät tilaa sieltä tarvikkeet, laittaa kasaan tai vähän eri muotoon ja hintalappu +200%. Isommat lafkat myös.
Sit tätit ostaa innoissaan suomalaista käsityötä ja oikein ylpeänä maksavat tolkuttomia hintoja koska "tuetaan suomalaista". Välillä tekis mieli huutaa et ootko sä ihan hullu, mutta duuni kun duuni.
Itseäkin joskus hirvittää tuo jätteen määrä, mitä paketeista tulee, mutta saanpa pakkausmateriaalitkin postitettaville tuotteille ilmaiseksi.Noh, käy mulle. Alapeukkuja kiitos.
T pienyrittäjä
Näinhän se markkinatalous toimii ihan kaikkien tuotteiden kohdalla. Kyse on raaka-aineiden hankinnasta ja niiden jalostamisesta ja muotoilusta kalliimmaksi tuotteeksi. Ostan edelleen mielelläni käsityöläisten tekemiä tuotteita, koska niissä on ideana muoto ja estetiikka, ei se mitä mikäkin osa on tukussa maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Posti ei ole saanut niitä käsiinsä, vaan jumittavat tullissa.
"Accepted by last mile carrier" ja sitten tulevat kuitenkin viikkojen päästä, jos ollenkaan.
Rikosilmoitus postista.
Lähettäkää viesti postiin, että rikosilmoitus lähtee kaikilta, jos paketit ei löydy. Mulla kadonnut 3 lähetystä viime ja tänävuonna.
Pitkin teitä ne varmaan pyörivät tai makaavat ojanpohjalla, jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Vatun Posti!
Minulta on jäänyt jonnekin matkan varrelle toukokuusta lähtien peräti viisi pientä pakettia, joista pari Hong Kongista ja loput Euroopasta. Tätä ennen ei ole jäänyt saapumatta yhtäkään pakettia vuosikausiin, ja olen kuitenkin tilannut eri puolilta maailmaa kymmeniä kertoja vuosittain. Vähän ihmettelen asiaa, voiko olla että Posti säilöö paketteja jossain vai onko siellä töissä joku epärehellinen lajittelija juuri minun postinumeroalueellani?
Työnteko vituttaa rupusakkia minimipalkalla.
Minulla on hävinnyt kaksi sadasta. Toinen todistettavasti Suomessa. Molemmista sain rahat takaisin (Ali)
Mulla on harvinaisempi puhelinmalli jolle ei ollut saatavissa kuin läpinäkyvä peruskuori, pakko tilata jostain muualta. Isommilta markkinoilta löytyy kivoja kuoria, huomattavasti edullisemmin.
Olen ollut Postissa töissä ja siellä oli kyllä niin köyhää porukkaa töissä(itseni mukaan lukien) että ei ihme jos katoaa.
Mitä kautta postia kannattaa lähestyä kun kysyy kadonneiden pakettien perään? Ja tutkiiko ne oikeasti asiaa?
Ehkä ne lajittelee mitä kerkeää ja loput menee jätelavalle kun uudet postit painaa päälle ja aika ei riitä?
Työntekijäpula, hyvä että saadaan edes kirjeet jaettua (etenkin nyt kun posti piti YT:t kesän aikana). Kiinanyssäkät menevät jakoon sitten jos riittää aikaa.
Osoitemerkinnät ovat kiinapaketeissa yleensä ihan viimeisen päälle ja niissä on useimmiten puhelinnumerokin. Postissa ilmeisesti vain kohdellaan niitä vihonviimeisinä lähetyksinä. Juuri sain pienen paketin, joka oli lojunut jossain 4 kuukautta. Ei se mielestäni mitään krääsää ollut, vaan painotuote, johon olin valinnut kuvan ja koon.
Suomessa hinta olisi ollut 2-3-kertainen. Kertaluontoisesti ei olisi kirpaissut, mutta kun jatkuvasti säästää tuon verran, niin miksi maksaisin enempää? Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa tukea kaikkia mahdollisia suomalaisia yrittäjiä. Joku S-ryhmä puolestaan saisi tukea minua laskemalla hintojaan, eikä niin, että minä tuen niiden menestyvää bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Osoitemerkinnät ovat kiinapaketeissa yleensä ihan viimeisen päälle ja niissä on useimmiten puhelinnumerokin. Postissa ilmeisesti vain kohdellaan niitä vihonviimeisinä lähetyksinä. Juuri sain pienen paketin, joka oli lojunut jossain 4 kuukautta. Ei se mielestäni mitään krääsää ollut, vaan painotuote, johon olin valinnut kuvan ja koon.
Suomessa hinta olisi ollut 2-3-kertainen. Kertaluontoisesti ei olisi kirpaissut, mutta kun jatkuvasti säästää tuon verran, niin miksi maksaisin enempää? Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa tukea kaikkia mahdollisia suomalaisia yrittäjiä. Joku S-ryhmä puolestaan saisi tukea minua laskemalla hintojaan, eikä niin, että minä tuen niiden menestyvää bisnestä.
Olen eri mieltä. Hyvä että oma nimi osataan pistää oikein. Milloin on postinumero väärin, milloin puuttuu asunnon numero, kerran uupui jopa kadunnimi. Ja puhelinnumeroita en muista nähneeni kuin harvoissa.
Ebayn tai Amazonin tai Chinahaon kautta tilattuina tilaukset tulevat kyllä edelleen perille varsin luotettavasti. Mutta Wishiin meni luottamus, kun paketti katosi jonnekin Suomeen saavuttuaan eikä sitä näemmä edes viitsitä etsiä. En tosin tiedä, käyttääkö Wish Postia vai jotain muuta jakelufirmaa.
Sain kyllä Wishiltä rahat takaisin, mutta aikaa meni ihan hukkaan. Tilasin samat tuotteet Ebayn kautta, vain muutaman euron kalliimmalla, ja paketti tuli perille Postin kautta varsin nopeasti.
Ja kyllä: minä tilaan tavaraa Kiinastakin, koska suoraan tilattuna saan ne halvemmalla kuin suomalaisten välikäsien kautta. En tietenkään tilaa esim. elintarvikkeita enkä lääkkeitä - enkä sähkötarvikkeitakaan. Mutta sisustusjuttuja ja kaikenlaista hyödyllistä pikkutavaraa kyllä. Kiinassa on uskomattomat valikoimat esim. suihkuverhojen suhteen: on vaikka mitä kokoa ja vaikka minkälaista kuviota.
Kiinalaisia elintarvikkeita ostan kyllä silloin tällöin, mutta Suomessa toimivien etnisten kauppojen ja verkkokauppojen kautta. Luotan siihen, että varmistavat tuotteiden turvallisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Hyvä että oma nimi osataan pistää oikein. Milloin on postinumero väärin, milloin puuttuu asunnon numero, kerran uupui jopa kadunnimi. Ja puhelinnumeroita en muista nähneeni kuin harvoissa.
Mun kokemus on ihan päinvastainen, osoite ei ole kertaakaan ollut väärin ja olen tilannut n. 50 kertaa vuosien saatossa. Puhelinnumero on myös useimmissa.
Mulle on nyt kesän aikana tullut hiukan paremmin kuin viime talvena ja keväällä, mikä on ihan ymmärrettävää, kun ensin oli Postin lakko ja sitten korona. Alkuvuodesta jäi useita paketteja tulematta ja useampi tuli tolkuttomasti myöhässä, olin saanut rahat takaisin jo viikkoja aiemmin.
Mutta kyllä ne edelleen lojuu 2-4 viikkoa jossain täällä Suomessa. On se sen verran törkeää, että jonkinlainen valitus pitäisi voida tehdä - ja sillä pitäisi olla myös jotain seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus on ihan päinvastainen, osoite ei ole kertaakaan ollut väärin ja olen tilannut n. 50 kertaa vuosien saatossa. Puhelinnumero on myös useimmissa.
Se, että sinä osaat laittaa tiedot oikein ei tarkoita, että kaikki muut osaavat. Noita tulee niin paljon käsiteltyä, että välillä naureskelen ihmeissäni miten kännissä on pitänyt tilata, jotta osoitetiedot on niin epäselvät.
Epäilen sabotaasia. Meille tulee kiinan pussukat samaan malliin perille kuin ennenkin. Pahimpaan korona-aikaan oli pari viikkoa viivettä.