Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Kun mun lapsi oli vauva ja myös herkkäuninen, muistan vaunuillessani ajattelleeni ärtyneesti lintujen laulavan liian kovaa. :D
Silloin viimein mullakin alkoi silmät avautua oman jatkuvan ärtymisen naurettavuudelle ja turhuudelle.
Ärsyttää se kun kaupassa laitetaan pieneen muovipussiin ostos, joka on valmiiksi siistissä pakkauksessa ja jonka olen laittamassa laukkuun.
Tupakoivat ihmiset.
he eivät ilmeissti tajua, kuinka pahalle he haisevat.
lihavat ihmiset ja se eltaantuneen hien haju, mikä heistä lähtee
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:07"]
Ihmiset, jotka ajaa polkypyörällä niin, että selkä heiluu ja pää keikkuu puolelta toiselle. En tajua, miten ne edes tekee sen.
[/quote]
Kuvittelisin, että pyöränpenkki on säädetty liian korkealla pyöräilijän jalkojen pituuteen nähden. Silloin on pakko keikkua puolelta toiselle, että ylettää polkaisemaan alas asti. Helpointa ajaa seisoma-asennossa, mutta ei sitä koko ajan viitsi seistäkään. T: lyhytjalkainen
[/quote]
Mä olen tarkkaillut.. Tää mysteeri ei vaan jätä mua rauhaan. XD Jotkut ajaa niin, vaikka satula olisi liian alhaalla. Outoa.
Oletteko nähneet, miten, kun fillaristi ajaa pienen kuopan yli, hänen perslihansa tärähtää ja laittaa tytinäaallon liikkeelle? Se on ällöä.
Mua ärsyttää se, että mun mies uppoutuu kokonaan telkkarin katsomiseen. Siis kaks sekuntia sen jälkeen kun se on avannut tv:n niin se ei kuule eikä näe yhtään mitään. Sille voi vieressä sanoa vaikka kolme kertaa jonkun asian ja sit neljännellä kerralla se kysyy "Mitä? Sanoiks sä jotain?". Eikä ole kyse kiinnostavasta ohjelmasta vaan ihan mainokset ja kaikki käy, kun se telkkari vaan on auki. MURRRRHHH...
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:00"]
Mua ärsyttää se, että mun mies uppoutuu kokonaan telkkarin katsomiseen. Siis kaks sekuntia sen jälkeen kun se on avannut tv:n niin se ei kuule eikä näe yhtään mitään. Sille voi vieressä sanoa vaikka kolme kertaa jonkun asian ja sit neljännellä kerralla se kysyy "Mitä? Sanoiks sä jotain?". Eikä ole kyse kiinnostavasta ohjelmasta vaan ihan mainokset ja kaikki käy, kun se telkkari vaan on auki. MURRRRHHH...
[/quote]
Mä olen samanlainen. Kun vielä asuin kotona, veljellä oli tapana viedä lautanen mun nenän edestä, kun katsoin telkkua ruokapöydässä, enkä mä koskaan huomannut mitään. Istuin vaan haarukka pysähtyneenä jonnekin lautasen ja suun välimaille :D Se ärsyttää mua itseänikin. Telkkarilla on muhun hypnoottinen vaikutus. Se vaan vie mun huomion, vaikka en edes katsoisi sitä ja se vaan pauhaa vieressä. Sen takia meillä ei ole telkkua, eikä tule. :D
Suunnattomasti ottaa aivoon, kun olen tiskannut astiat ja just saanut vedet pois jne. niin eikös silmiin osu jossain juomalasi tai voiveitsi tai joku!!!!
Sinä-passiivi eli Mika Häkkisen passiivi. Esimerkiksi tarjoilija saattaa selittää ammatistaan tyyliin: "Tarjoilijana sun täytyy olla hymyillä koko ajan ja kestää kiirettä ja joskus tyytymättömiä asiakkaitakin. Olepa sitten iloinen vielä kotonakin!" Mun tekis mieli vastata tommoselle puhelijalle: "Minä en ole tarjoilija enkä tule olemaankaan."
Ne kaverit joiden FB-elämässä ei ole mitään muuta kuin hevoset ja koirat. Ketä vittu kiinnostaa teidän metwurstien pomppimiset ja rumien rakkienne näyttelypokaalit?
Eläinhysteerikot.
Kun minä olin lapsi,kissat juoksentelivat ulkona metsästäen hiiriä.Niille ostettiin apteekista matokuuri kerran vuodessa ja ne söivät halpoja silakoita.
Koirat eivät saaneet tulla sohville ja niille heitettiin palloa.Koskaan meidän koiraa ei kutsuttu vauvaksi.
Vaan nyt ovat asiat toisin!Ihmiset järjestävät sosiaalista elämäänsä näiden eläinten mukaan."Mun täytyy jo rientää kun Rico ei viihdy näin kauaa yksin kotona".Koiria kohdellaan paremmin kuin monia lapsia ja kissoille juotetaan pullovettä ja kaikilla on timanttikaulapannat.
Mitään ei voi koskaan kommentoida maalaisjärjellä ilman,että joku alan harrastaja sekoan täysin.Se,syötätkö koirallesi purkki-vai kuivamuonaa voi parhaassa tapauksessa johtaa sotaan.
Koirat tuodaan joka paikkaan mukana ja meidän ei-koiraihmisten on vain oltava hiljaa.Koska auta armias jos menet sanomaan jotain pahaa heidän ihanasta pikku karvapallostaan!Ihana syödä raflan terassilla kun viereisessä pöydässä räksyttää jonkun puudeli-nuudeli.
Nykyään eläimille annetaan ihmisten nimiä ja ihmisille eläinten nimiä.Ärsyttää nähdä lihava bulldoggi,jonka nimi on Tarja,Elli,Emma,Viljo,Pentti.
Yhtäpaljon ärsyttää nähdä vauva,jonka nimi on Rico tai Sirre.
Mua ärsyttää sanat vaunutella, vaippailla ja muut samankaltaiset. Mitä helvettiä on vaunutella? Tulee mieleen, että niitä vaunuja pomputellaan ja heilutellaan.
Ihmiset, joiden mielestä on kerta kaikkisen välttämätöntä olla useamma partnerin kanssa, ts. ihmiset jotka nauravat sille, jos menee ensimmäisensä kanssa naimisiin.
Tää on yleinen ärsytyksen aihe, mutta kun moni tätä tekee, joten ei kai kaikkia: Junassa työasioita kovaan ääneen joko puhelimeen tai matkaseuralle kailottavat ihmiset. Te ette ole yhtään sen tärkeämpiä, jos huudatte niitä isoon ääneen. Ne ovat yhtä tärkeitä, jotka pitävät työasioistaan suunsa kiinni.
Tuo naapuri, joka puhuu aina tosi kovalla äänellä.
Tämä varmaan ärsyttää kaikkia muitakin mutta kerron silti. Julkisissa kulkuvälineissä, varsinkin kaukojunissa, ajanvietepuheluita puhuvat ihmiset tympivät. On ihan ymmärrettävää ilmoittaa että juna on myöhässä tai muuta vastaavaa, mutten jaksaisi kuunnella tuntikausia kestävää turhaa lätinää. Sitten jostain syystä ärsyttävät myös junissa VR-vitsejä (venaa rauhassa, ehe ehe) laukovat ja muutenkin myöhästymisistä naukuvat. Junaan pitää lähteä sillä asenteella että se myöhästyy, ja sitten se on vain iloinen yllätys, jos niin ei käykään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 16:29"]
Eläinhysteerikot.
Kun minä olin lapsi,kissat juoksentelivat ulkona metsästäen hiiriä.Niille ostettiin apteekista matokuuri kerran vuodessa ja ne söivät halpoja silakoita.
Koirat eivät saaneet tulla sohville ja niille heitettiin palloa.Koskaan meidän koiraa ei kutsuttu vauvaksi.
Vaan nyt ovat asiat toisin!Ihmiset järjestävät sosiaalista elämäänsä näiden eläinten mukaan."Mun täytyy jo rientää kun Rico ei viihdy näin kauaa yksin kotona".Koiria kohdellaan paremmin kuin monia lapsia ja kissoille juotetaan pullovettä ja kaikilla on timanttikaulapannat.
Mitään ei voi koskaan kommentoida maalaisjärjellä ilman,että joku alan harrastaja sekoan täysin.Se,syötätkö koirallesi purkki-vai kuivamuonaa voi parhaassa tapauksessa johtaa sotaan.
Koirat tuodaan joka paikkaan mukana ja meidän ei-koiraihmisten on vain oltava hiljaa.Koska auta armias jos menet sanomaan jotain pahaa heidän ihanasta pikku karvapallostaan!Ihana syödä raflan terassilla kun viereisessä pöydässä räksyttää jonkun puudeli-nuudeli.
Nykyään eläimille annetaan ihmisten nimiä ja ihmisille eläinten nimiä.Ärsyttää nähdä lihava bulldoggi,jonka nimi on Tarja,Elli,Emma,Viljo,Pentti.
Yhtäpaljon ärsyttää nähdä vauva,jonka nimi on Rico tai Sirre.
[/quote]
Osa eläinten omistajista on täysin vieraantunut luonnosta. Kun menee jonnekkin lemmikkieläin foorumille kysymään jotakin lemmikkiin liittyvää niin saa välittömästi kimppuunsa fanaattisia "asiantuntijoita". Nämä fanaattiset itseään eläinystävinä pitävät ihmiset ärsyttävät todella paljon.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:27"]
Se, kun jotkut kertovat mitä heidän vauvansa on oppinut, passiivimuodossa! Tyyliin "meillä kontataan, meillä nukutaan jo kokonaisia öitä". Siis ketkä konttaa? Tei kaikkiko, koko perhe?
[/quote]
Ja toinen ärsyttävä on tämä formulakuskien lanseeraama "sä-passiivi". Ja sit sä niin kun muuttasit Monacoon...
Työkaveri samassa työhuoneessa hakkaa näppäimistöä kun aikoisi tappaa joka kirjaimen, ärsyttää niin etten pysty keskittymään
Uimahallit, joiden höyrysaunassa miesten- ja naistenpuoli on erotettu vain huurrelasilla, jossa huonossa lykyssä on puolen metrin raot ylhäällä ja alhaalla. Pikkulapset huutelevat toisella puolella oleville vanhemmilleen "Äiti/ isä! Mie kuulen siun äänen! Kuuletsie miun?"
Ihmiset, jotka luulevat pihalla olevien puutarhakalusteiden kuuluvan kaikille, vaikka minä ne omistan ja huollan. Kyllä se vielä on siedettävää, jos samassa talossa asuvat käyttävät niitä silloin tällöin, mutta tuntemattomat jotka ovat ohikulkumatkalla! Ei niitä eväitä siinä kuulu syödä!! Asun siis koulun vieressä, eli tavallaan on yleistä aluetta.
Pätijät. Tälläkin palstalla on ollut muutama, jotka ovat päteneet aloituksesta. Joo, siinä lukee "Asioita jotka ärsyttävät VAIN sinua..." Tottakai tästä maailmasta löytyy muitakin, joita ärsyttää nuo samat asiat kuin minua. En epäilekään sitä. Mutta ainakaan minun tuntemiani ihmisiä ärsytä nuo samat asiat, jotka olen listannut. (huomatkaa, muitakin ärsyttää että tänne kirjoitellaan muitakin ärsyttäviä juttuja.(olipa hyvin selitetty. Tajuatte varmaan?))
Mua ärsyttää kun autoja sanotaan 3-ovisiksi. Mun mielestä niissä on 2 ovea ja yksi takaluukku.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:01"]
"enka tykkaa jos ovelle pimpotellaan ilman sovittua tapaamista"
Sama! Alkaa aina ahdistaa että no kuka siellä nyt pimpottelee, kun ketään en ole tänne kutsunut. Tulee lähinnä mieleen, että sen on pakko olla joku ideologian- tai tavaran kaupittelija tai mahdollisesti joku rikollinen, mistä niistä tietää! Tai joku valittava naapuri. En uskalla avata ovea.
[/quote]
Sama ärsyttää.
Muutkin "yllättävät" äänet ärsyttävät ja siksi pidän melkeinpä aina puhelinta äänettömällä ja ilman värinää. Ja sitten en koskaan huomaa kun puhelin soi, mikä varmaan taas ärsyttää muita. Taidan olla aika erakko.