Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedostaako yksinkertainen ihminen olevansa yksinkertainen

Vierailija
23.08.2020 |

Niin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä. Yritä tiedostaa.

Vierailija
2/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein ei. Mutta kyllähän sen tietää, jos on rehellinen itselleen ja edes pyrkii arvioimaan itseään realistisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika yksinkertainen ihminen.. Tiedostan asian kyllä hyvin enkä hirveästi sillä ylpeile. Ja sen takia parhaani mukaan peitän sen ja "esitän" hieman fiksumpaa..

Uskon, että moni muukin tekee näin..

T. Yksinkertainen, mutta jossain asioissa keskitasoa fiksumpi

Vierailija
4/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika yksinkertainen ihminen.. Tiedostan asian kyllä hyvin enkä hirveästi sillä ylpeile. Ja sen takia parhaani mukaan peitän sen ja "esitän" hieman fiksumpaa..

'

Tämä.

Näin se menee!

Vierailija
5/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisissa asioissa on yksinkertainen.

Vierailija
6/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nä sillä tarkoitat

😕

Vierailija
7/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä vaikuta yksinkertaiselle

Vierailija
8/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä. Luulee virheellisesti olevansa keskitasoa fiksumpi.

Vierailija
9/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä vaikuta yksinkertaiselle

Kyllähän yksinkertainenkin osaa muodostaa ymmärrettävää tekstiä vauvapalstalle, mutta toimii sitten todella yksinkertaisesti useimmissa muissa asioissa. Esim. itse olen useinkin ongelmatilanteissa äärettömän yksinkertainen kuten myös liikenteessä tuntuu teettävän vaikeuksia keskittyä useampaan kuin yhteen asiaan kerrallaan.

Vierailija
10/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksinkertainen ihminen ainakin tiedostaa asian oikein hyvin.

Vierailija
11/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tiedostaa, mutta aika moni löytää virheen todellisuudesta. Oikeasti tyhmyys näkyy joskus uhriutumisena. Ei pyritääkään parantamaan mitään, sen sijaan inhotaan politiikkaa (koska sitä ei ymmärretä). Tyydytään henkisesti helppoihin ratkaisuihin, kuten "ennen oli paremmin" ja "ei savua ilman tulta" ja "sääli on sairautta" ja niellään kaikki salaliittoteoriat, kemikaalivananat ja liskoihmiset

Vierailija
12/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiset ovat erittäin itsepäisiä ja suuttuvat nopeasti, mikä on puolustusmenetelmä itsensä tyhmäksi tuntemista vastaan. Kehitysvammaiset ovat leppoisampia, koska heiltä ei odoteta normaalisti pärjäämistä, vaan autetaan enemmän.

Pahaa oloa aiheuttaa, kun ei oikein pärjää haluamissaan asioissa, mutta onhan tällaisten kanssa toimiminen rankkaa, kun en omista lehmänhermoja.

Vierailija
13/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yleensä. Luulee virheellisesti olevansa keskitasoa fiksumpi.

Tunnistan tuon, mutta sellainen uhoaminen ja esittäminen on tarkoitettu suojaamaan itsetuntoa, vaikka viimeistään siinä kohtaa muut tajuavat, ettei tuo ole ihan samalla viivalla. Koska ne jutut ovat niin tyhmiä.

Vierailija
14/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa millainen on yksinkertaisen ajattelema ajatus tai kirjoittama lause.

Vierailija
15/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää määritellä mikä on yksinkertainen. Jos koulussa ei pärjää ni sillon aika monelle selviää että jotain ongelmaa on omassa kapasiteetissa. Ja jos koulussa pärjää edes tyydyttävästi voiko ketään silloin leimata yksinkertaiseksi?

Vierailija
16/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan yksinkertaisuuteni ja kyvyttömyyteni olla ihmisryhmissä. En kuulu mihinkään kaveriporukoihin ja monesti jään ulkopuoliseksi.

Vierailija
17/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmyydentuntoisen itsetunnon kohotusta, vai mitä tuo aloitus lienee?

Vierailija
18/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tiedostaa, mutta aika moni löytää virheen todellisuudesta. Oikeasti tyhmyys näkyy joskus uhriutumisena. Ei pyritääkään parantamaan mitään, sen sijaan inhotaan politiikkaa (koska sitä ei ymmärretä). Tyydytään henkisesti helppoihin ratkaisuihin, kuten "ennen oli paremmin" ja "ei savua ilman tulta" ja "sääli on sairautta" ja niellään kaikki salaliittoteoriat, kemikaalivananat ja liskoihmiset

Tai uskotaan sokeasti kaikki mitä auktoriteetit ja media tuputtaa. Ei mitään taitoa kyseenalaistaa ja ajatella kriittisesti omilla aivoilla. Näitä tuntuu olevan aika paljon vihervasemmistossa, monilla on ongelmia myös mielenterveyden kanssa. Koska oma elämä on mennyt pieleen halutaan purkaa sitä omaa pahaa oloa niin että jaetaan poliittisilla valinnoilla kärsimystä kaikille, niin ettei muillakaan olisi mukavaa. Tämä kaikki tietty puetaan niin että parannetaisiin maailmaa, vaikka vaikutukset ovatkin täysin päinvastaisia.

Vierailija
19/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten seurassa oleminen on minulle kärsimystä. Olen niin yksinkertainen, etten vain osaa, vaikka haluan olla ystävällinen. Seurani ei ole trendikästä. Onneksi on muutamia sydänystäviä.

Vierailija
20/34 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Asiaa tutkineet David Dunning ja Justin Kruger, julkaisivat 1999 tutkimuksen joka on nykyisin melko tunnettu herrojen sukunimillä ja ylivertausvonoumana.

Kannattaa lukaista YLE:n juttu siitä viime kesäkuulta ja lyhyt Wikipedian artikkeli.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/06/30/valheenpaljastaja-dunning-krug…

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi