SDP kaavailee naisille pakollista asepalvelusta. Eläköön tasa-arvo!!!!
Mä olen niin onnellinen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f2b8b3d6-d0e8-4724-be00-0ac527da1…
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Okei. Voisivat myös TASA-ARVON nimissä ajaa sitä, että raskaana olevalle naiselle pitäisi jo raskauden aikana alkaa maksamaan elatustukea SEKÄ sen lisäksi miehen työpaikan pitäisi myös korvata naisen poissaoloja töistä raskauden aikana.
Eiku hups.. Eihän me oikeaa tasa-arvoa voida ajaa missään nimessä! Ainoastaan ajetaan niitä, jotka sortavat naisia ja heikentävät naisten asemaa.
Raskaus on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Voisivat myös TASA-ARVON nimissä ajaa sitä, että raskaana olevalle naiselle pitäisi jo raskauden aikana alkaa maksamaan elatustukea SEKÄ sen lisäksi miehen työpaikan pitäisi myös korvata naisen poissaoloja töistä raskauden aikana.
Eiku hups.. Eihän me oikeaa tasa-arvoa voida ajaa missään nimessä! Ainoastaan ajetaan niitä, jotka sortavat naisia ja heikentävät naisten asemaa.
Raskaus on oma valinta.
Se on myös miehen valinta laittaa ne lastit sisään. Isien tulee olla tasa-arvossa lasten hoidon ja maksamisen suhteen. Tämä systeemi on HYVIN epätasa-arvossa yhä.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla pakollinen asepalvelus edistää tasa-arvoa?
Asepalvelus on nyt naisille vapaaehtoista ja niin saisi olla jatkossakin.
Mielestäni naisilta vaaditaan jo liikaa. Syntyvyyden laskusta syyllistetään yksinomaan naisia, työelämässä äidit ovat aina miehiä heikommassa asemassa, palkka ja eläkekertymä on pienempi.
Ei tuohon ole mikään pakollinen asepalvelus ratkaisuna.
Olen itse käynyt vapaaehtoisen asepalveluksen ja kannatan sen vapaaehtoisuutta jatkossakin. Naisiin kohdistuu ihan riittävästi odotuksia ja vaatimuksia ilman asepalvelustakin.
Harmi, että kykysi ovat rajalliset. Älä kuitenkaan luule, että muilla naisilla on sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni naisilta vaaditaan jo liikaa. Syntyvyyden laskusta syyllistetään yksinomaan naisia, työelämässä äidit ovat aina miehiä heikommassa asemassa, palkka ja eläkekertymä on pienempi.
Olen itse käynyt vapaaehtoisen asepalveluksen ja kannatan sen vapaaehtoisuutta jatkossakin. Naisiin kohdistuu ihan riittävästi odotuksia ja vaatimuksia ilman asepalvelustakin.
Eihän naisilta saa nykyisin vaatia enää mitään. Miehiltä vaaditaan paljon enemmän, ja kaikki pitävät sitä normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ruvetaan laskemaan miten suuri lohko vielä naisten työasemaan tulee, jos lapsien lisäksi lisätään vielä se varusmiespalvelu. Ei mikään ihme, jos yhä vähemmän naiset alkavat tekemään lapsia, kun pitää ajatella sitä tulevaisuutta onko varaa eläkkeeseen ja muihin palveluihin.
Sitten naisillakin pitää olla oikeus valita sivari armeijan sijaan jo ennen sen alkamista.
Onko kehitelty jo menetelmä, jotta miehet voivat olla raskaana ja synnyttää ja imettää? Silloin ok.
Vierailija kirjoitti:
Alku on oikein ja tuohon tulisi kiinnittää huomiota. Loppu sensijaan ei voisi olla enenpää väärässä. Tasa-arvoinen asepalvelus/kansalaispalvelus on juurikin ensimmäinen naisia haittaava (jos sen niin haluaa nähdä) asia mitä ajetaan tasa-arvon nimissä. Kaikki aiempi on tuonut naisille jotain mukavaa ja tämä on enimmäinen velvollisuus. Ei kai kukaan olettanut että tasa-arvon tavoittelu olisi aina kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitten naisillakin pitää olla oikeus valita sivari armeijan sijaan jo ennen sen alkamista.
Eikös juurikin ole ehdotettu kahta vaihtoehtoa joista kaikkien tulee valita?
Vierailija kirjoitti:
Onko kehitelty jo menetelmä, jotta miehet voivat olla raskaana ja synnyttää ja imettää? Silloin ok.
Lapsi hankitaan omasta tahdosta. Sitä ei ole pakko hankkia, jos ei halua.
Mies joutuu armeijaan/sivariin/vankilaan, halusi tai ei.
Pieni ero.
Vierailija kirjoitti:
Mites kuka ne lapset hoitaa jos perheessä nainen raskautuu 18-vuotiaana, ja suunnitelmissa on vaikkapa useampi lapsi?
Inttiin perustetaan lapsiparkki.
Uudistuksessa olisi kyse siitä, että miehet ja naiset saisivat jatkossa valita suorittavatko palveluksen aseellisesti vaiko juurikin tuollaisen kansalaispalveluksen muodossa. Että varsinaiseen asepalvelukseen ei pakotettaisi enää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ero.
Käsittääkseni moni mies myös haluaa niitä lapsia naisen kanssa, ainoa vaan että se raskaus ja synnytys imetyksineen jää naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jee!
Kuka synnyttää?
Se joka haluaa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 6 tunnin työpäivä kuulostaa kyllä mukavalta.
Samoilla ansioilla tosi realistinen suunnitelma.
Ehkä sanon tämän siksi, että mua ei edes hyväksyttäisi armeijaan, mutta: ketä kiinnostaa? En tajua miksi ihmisten armeijan käynti tai käymättömyys on näin iso puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ero.
Käsittääkseni moni mies myös haluaa niitä lapsia naisen kanssa, ainoa vaan että se raskaus ja synnytys imetyksineen jää naiselle.
Naisen ei tarvitse Suomessa olla raskaana ja synnyttää, jos ei halua.
Miehen täytyy suorittaa varusmiespalvelu, halusi tai ei.
Velat voisivat hoitaa tämän naisten asepalveluksen, olisi heistäkin jotakin hyötyä yhteiskunnalle, kun veronmaksajia eivät tee.
Kun naisen eurosta puhuttiin, niin kukaan ei pohtinut sen tähtitieteellistä hintaa jos naiset kerta saa 20% pienenpää palkkaa kuin miehet ja sitä pitäisi nostaa? Tai kun hoitoalan työntekiät uhriutuu pienestä palkastaan? Ai niin, mutta kun tämä ei ole sitä tasa-arvoa mitä naiset haluaa, niin tähän ei silloin voi riittää rahaakaan käläkälä mäkämäkä