Haluatko kysyä jotain tuoreelta äidiltä, joka elää luksuselämää?
ev
Kommentit (154)
Tiedän kyllä mitä laki näistä sanoo, mutta todellako jaottelette, että tämä pannu on miehen ja tämä kauha minun, koska minä olen sen ostanut. Siis ihan noin arkielämässä. Tottakai vaikkapa avioeron sattuessa eri juttu! Huom, en tällä tarkoita, että omisin mieheni ostamia tavaroita, ja väittäisin niitä omakseni. Ei.
Jos tuttavaperhe on ostanut uuden auton, niin kyllä sanon että onpa heillä hieno auto, enkä että kylläpä tällä miehellä on hieno auto. Ihan sama kenen nimissä se virallisesti on.
Meidän suhteessamme ainakin puhutaan yhteisistä tavaroista siihen saakka, että ero tulee. Ihan sama kumpi sen on maksanut, kun molemmat käytetään about saman verran rahaa perheen juttuihin, vaikka ei niitä tasan puoleksi ostettaisikaan. Ap
Valvooko lastehoitaja yöllä vai saako hän nukkua? Mitä tuollainen yöhoito maksaa? Millainen työsopimus teillä on? Mitä kautta hoitajan löysitte?
Kyselee lastenhoitajaa harkitseva yh
Koetko olevasi sivistynyt? Miten sivistät itseäsi arjessa? Eikö sinua harmita, kun et ole opiskellut korkeakoulututkintoa?
Keskusteletko miehesi kanssa yhteiskunnallisista asioista? Mitä ajattelet Syyrian tilasta tällä hetkellä?
Ystäväni suositteli tätä lastenhoitajaa, oli aikaisemmin heidän perheessään. Hän saa yöllä nukkua, mutta pitää herätä kun lapsikin herää. Taitaa tosin olla läppärillä yms öisin.
Hän on tietyt yöt viikossa meillä ja sitten päivisin kun on tarvis. Välissä myös reissuilla mukana. Maksamme hänelle tiettyä palkkaa kk:ssa, mutta en tarkemmin toisten palkoista kertoa. Tienaa kyllä todella kohtuullisen hyvin :) ap
Kun mieheni vaihtaa autoaan, en puhu että minä vaihdoin autoa tai minä ostin uuden auton. Kun vaihdan itse omaa, siis omaa, autoani, voin sanoa ostaneeni uuden auton.
Jos tuttavaPERHE ostaa uuden auton, sehän on heidän autonsa kun vaimokin on hankintaa rahoittanut. Jos tuttavaperheen mies ostaa uuden auton, se on miehen auto. En minä puhu sen enempää omista kuin muidenkaan autoista ja taloista yhteisinä, elleivät ne sitä todella ole. Haluaisitko itse, että miehesi kehuskelisi sinun omaisuudellasi kuin se olisi hänen hankkimaansa ja omaansa? Et varmasti.
"en tällä tarkoita, että omisin mieheni ostamia tavaroita, ja väittäisin niitä omakseni"
Väitäthän, koska oletat ihmisten olevan kateellisia sinulle. Miehesi omaisuudesta.
Ehkä ihmiset on kateellisia minullekin siitä, että mies on opettaja. Minä en ole, mutta oikeastaan minähän olen, kun tätä topikkia lukee :D
Mielestäni minulla on oikein hyvä yleissivistys. :) Luen todella paljon uutisia, mieskin usein vitsailee, kun meillä on aina joku uutissivusto auki. Katson paljon dokumentteja ja saattaa vierähtää useampi tunti kun luen wikipediasta kiinnostavia artikkeleita.
Käyn oikeasti myös paljon taidenäyttelyissä. Korkeakoulututkinnon puuttuminen ei harmita yhtään, hyvin olen pärjännyt ilman sitäkin. Kyllä keskustelen mieheni kanssa maailman tapahtumista, mutta Syyrian tilannetta en ole kovin aktiivisesti seurannut, niin parempi kun en lähde sitä kommentoimaan. Ap
Satsaan hyviin kenkiin ja ajattomiin laukkuihin. Niihin menee rahaa. Sen sijaan perusvaatteet ostan yleensä Mangosta, Vilasta, Zarasta yms. Myös H&M Basicin vaatteet ovat todella kivoja. En itse ymmärrä, miksi perusvaatteisiin pitää käyttää satasia kun niitä saa edullisemminkin. :) Perustelen sitä sillä, että kun ostaa edullisia vaatteita, on varaa ostaa enemmän ja useammin. Ei tietenkään kovin ekologista. Suosikkemerkeiltäni Henri Lloydilta, Gantilta ja Hilfigeriltä on myös paljon vaatteita. Lasten vaatteissa olen ihastunut Ralph Laureniin ja Chloeen.
Tykkään simppeleistä, neutraaleista ja ajattomista vaatteista. Käytän paljon bleisereitä, kevyitä villapaitoja ja neuletakkeja :) ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 17:01"]
Niin _olet_ tienannut, mutta käytätkö nykyään niitä tienattuja rahoja vai elätkö miehen rahoilla nykyään?
[/quote]
Jos nyt rehellisiä ollaan, niin aika harva koulutus/työyhdistelmä on sellainen, että nuori nainen ennen lastentekoa olisi ehtinyt sillä saada niin paljon rahaa tehtyä, että - verot ja senhetkiset elinkustannukset maksettuaan - vuosikaudet elelisi sen voimin. Mutta tokihan sitä palstalla kykenee mihin vain, muutaman sijoitusasunnonkin raapaisemaan kasaan amkkilaisen tuloilla :D
Mitä mieltä olet HS:n uudesta vt. päätoimittajasta? Venäjän homoseksuaaleja koskevasta lainsäädännöstä? Mitä teit kun vuoden 2020 Olympialaisten isäntämaa julkistettiin, mitä mieltä paikasta?
Osa viestistäsi meni minulla yli ymmärryksen, mutta en oleta että ihmiset ovat kateellisia mieheni rahoille joilla minä MUKA elän vaan yhtä hyvin he voivat olla kateellisia minun omaisuudella, minun puoleksi omistamalleni talolle jne. Ei vain tullut aloituksessa mieleen alkaa jakamaan, että hei älkää sitten olko kateellisia minulle veneestä, koska se on mieheni nimissä, niin olkaa mielummin kateellisia hänelle...
No, tämän ketjun ideana ei ollut minun kerätä ihmisten kateutta! :) ap
Ihkua, himamamman eskapistista sunnuntai-irrottelua : )
Hieman liikaa noita sovittelevia hymiöitä joka välissä ;0)
Miksi elät mielestäsi luksuselämää? Meinaan, että ei tuo kertomasi mukaan niin erityiseltä kuulosta, ellei teillä ole omaa suihkukonetta ja huvilaa Etelä-Ranskassa. Miten itse käsität "luksuselämä"-käsitteen?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 15:14"]
Kerron mitä kuuluu omaan luksuselämääni: hulppea talo, vene, ja loma-asunto, siivooja, lastenvahti (välissä myös öisin), matkustelu monta kertaa vuodessa, voin olla kotona lapsen kanssa ja sitten tietenkin varaa huolehtia ulkonäöstä yms. :) ap
[/quote]
no ei toi nyt ihan luksusta ole. sellainen yleisesti tavoiteltu normi. oot näköjään ihan tuore vielä.... kyllä se elämä siitä jalostuu. mun mielestä luksus on ihan jotain muuta. kehitä mieluummin itseäsi ja tee muille hyvää, ei itsekeskeisyys palvele tuossa tilanteessa.
Sanoin, että töistä joita tein nuorempana on jäänyt rahaa, mutta jos ne olisivat ainoat rahani, niin kovin pitkälle en pötkisi.
Hesarin uutta päätoimittajaa en henk. koht. tunne, mutta katsoin jonkun haastattelun ja vaikutti fiksulta, varmasti sopii tehtäväänsä.
Venäjän homoseksuaaleja koskevia laita en kommentoi sen enempää, kun että uudistukset olisivat paikallaan.
Olympialaisten 2020 isäntämaa on mielestäni hyvä valinta, tosin olisi kiva jos ne olisivat useammin Euroopassa. No toki Lontoo oli vasta. Kiva, että niitä järjestetään joka puolella maailmaa. Ap
Kerroin jo ensimmäisissä vastauksissa miten ymmärrän käsitteen luksuselämä, ja myönnän ettei tälläiseen elämäntyyliin kaikilla ole varaa. Niin kuin tässäkin keskustelussa on tullut ilmi, luksuselämä voi olla niin erilaista ja jokainen sen varmasti vähän eri tavalla ymmärtää :) ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 21:35"]
Ehh, avioliiton aikana omaisuus on sen kenen nimissä se on/kuka sen on ostanut. Avioliittolaki, omaisuuden erillisyyden periaate, sieltä voi tarkistaa.
Ja kyllä, jos vene on miehesi ja alan olla veneestä kateellinen, olen kateellinen miehellesi. Miksi olisin kateellinen sinulle, miehesi veneestä? En ole kateellinen naapurillekaan hänen veljensä Mersusta, naapurin veljeä voisin hänen Mersustaan kadehtiakin.
Eikä se, että saa käyttää jotakin, tee siitä omaa. Minäkin saan ajaa miehen hevosella, mutta ei se silti minun hevoseni ole.
Minä olen aina ihmetellyt joidenkin naisten tapaa puhua meidän talosta, minun autosta ja milloin mistäkin omaisuudesta omanaan vaikka kyseinen omaisuus on 100% miehen hankkimaa ja nimissä. Joo, saahan siinä talossa asua ja autolla ajaa, mutta enivei :D
[/quote] Onpa omituinen avioliitto sinulla! Meilla kaikki on yhteista, talot, autot, pankkitilit ja sijoitukset. Jokaikisessa paperissa "Jack and Jill Smith"
"en oleta että ihmiset ovat kateellisia mieheni rahoille joilla minä MUKA elän vaan yhtä hyvin he voivat olla kateellisia minun omaisuudella, minun puoleksi omistamalleni talolle"
Ei kukaan varmaankaan ole kateellinen rahoille tai talolle. Rahoista tai talosta voi joku ollakin. Jos nyt ymmärrät omia kirjotusvirheitäsi.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 20:44"]
Sanoin, että töistä joita tein nuorempana on jäänyt rahaa, mutta jos ne olisivat ainoat rahani, niin kovin pitkälle en pötkisi.
Hesarin uutta päätoimittajaa en henk. koht. tunne, mutta katsoin jonkun haastattelun ja vaikutti fiksulta, varmasti sopii tehtäväänsä.
Venäjän homoseksuaaleja koskevia laita en kommentoi sen enempää, kun että uudistukset olisivat paikallaan.
Olympialaisten 2020 isäntämaa on mielestäni hyvä valinta, tosin olisi kiva jos ne olisivat useammin Euroopassa. No toki Lontoo oli vasta. Kiva, että niitä järjestetään joka puolella maailmaa. Ap
[/quote]
Olisiko joku ex-huippumalli? Tai entinen prostituoitu? En keksi millä muulla voisi nuorempana tehdä rahaa... vai miten huippu-urheilijat tienaavat?
Yleensä tosiaan nuorena maksellaan niillä suht pienillä tuloilla opintovelkaa ja säästetään asuntoon jne. Itse en juuri nuorena materiasta piitannut, joten eipä ole millä mällätä ;-).
Kiitos kivasta kommentista 68 ja kaikki muutkin:)
- Asumme reilu parinsadan neliön omakotitalossa, kaksi kerrosta, iso parveke ja terassi sekä reilun kokoinen piha
-Miehen varallisuudella ei ole oikeastaan juurikaan väliä, kunhan ei mikään sossupummi ole.
- Tapasimme kun olin omalla kaveriporukalla veneilemässä ja mieheni oli oman seurueensa kanssa. Olimme pysähtymässä rannalle ja veneeseen tuli joku ongelma, en enää muista mikä. Mies ja hänen kaverit tulivat sitten auttamaan meitä ja siitä se lähti :)
- Suurimmat kriisit ovat liittyneet työntekoon, ja siihen miten paljon hän niitä tekee. En halua, että lapselle jää lapsuudesta mieleen vain, että isä ei ollut koskaan kotona vaan aina töissä. Minulla on nimittäin itsellä juuri tälläiset muistot omasta lapsuudesta. Onneksi mies on vähentänyt työntekoa suhteen alkuajoista.
Tuosta lastenhoitajasta vielä, emme tunteneet häntä aikaisemmin, mutta hän on osoittautunut todella ihanaksi ihmiseksi joka tulee loistavasti lasten kanssa juttuun. Toivon ja uskon, että hänestä tulee lapseni elämään tärkeä ihminen josta on tuki ja turva kun me vanhemmat emme ole kotona :) ap