Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain tuoreelta äidiltä, joka elää luksuselämää?

Vierailija
08.09.2013 |

ev

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhm, mitä on tämä ölinä muiden rahoilla pröystäilystä? Vaikka ap:lla ei olisikaan omaa rahaa, eikö avioliitossa miehen elämäntyyli kuulu myös vaimolle?

Vai tosissanneko väitätte, että jos itse saisitte varakkaan miehen, luuttuaisitte silti abc:n vessoja ja kulkisitte samoissa tennareissa päivästä toiseen ja ostaisitte vain sen mihin oma palkkanne riittäisi?

LOL, älkää tavismammat kadehtiko.

Vierailija
62/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, sanoin varmaan epäselvästi, mutta käytän niitä itsetienaamiani rahoja. Meillä on miehen kanssa toki myös yhteinen tili, mutta miehen rahoilla en todellakaan elele. :)

En kaipaa tällä hetkellä mitään sen kummempia haasteita elämääni. Kun lapsi on isompi, mielessä on työelämään palaaminen, eiköhän niitä haasteita saa sitten siellä :) Tykkään ainakin toistaiseksi tästä "tasapaksusta" elämästä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä olet tehnyt ja millä koulutuksella? Jos saa veikata, niin veikkaan merkonomi/tradenomi 

Vierailija
64/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesikö perseesi niskaan asti synnytyksessä? ettei vaan miehesi olisi toisen naisen sängyssä tällähetkellä, eikä missään harrastuksissa. Liekö kyllästynyt tollaseen pintaliitäjä narttuun?

Vierailija
65/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on näköjään aika erilaisia käsityksiä luksuselämästä.

Itsekin koen eläväni luksuselämää, tosin siihen ei sisälly mitään erityistä materiaa eikä meillä ole yhtään liikaa rahaa. Mutta minulle nimenomaan on luksusta se, että olen voinut hoitaa lapseni etenkin heidän ollessaan vauvoja yksin. Ei ole tarvinnut käydä töissä (kotimaassamme äitiysloma on 8 viikkoa) eikä ole ollut pakko huolehtia sellaisista asioista, että olisi tarvittu lapsenvahtia.

Tosin luksusta on myös asua lasten isovanhempien kanssa samassa talossa, jolloin isommille lapsille saa peräänkatsojan melkein koska tahansa. Luksusta on se, että itse olen näiden isovanhempienkin ansiosta saanut keskittyä vauvaan.

Itse en voisi IKINÄ nukkua yöllä jos pieni vauvani olisi jonkun muun hoidossa ja tietäisin hänen heräävän vieraan ihmisen kanssa. En vaikka olisi kuinka paljon rahaa, purjeveneet, manikyyrit ja pedikyyrit (sekä lobotomia).

Vierailija
66/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin arvattu, olen merkonomi. Olen ollut viimeisimpänä töissä mieheni yrityksessä, sekä muutamassa muussa yrityksessä. Sen lisäksi olen parikymppisenä tehnyt töitä ulkomailla. 

59 kommentti oli niin asiaton, etten taida vaivautua edes vastaamaan.

Kiva kuulla, että sinulla on ollut isovanhemmat apuna ja tukena. Meillä ei isovanhemmat asu ihan lähistöllä ja ovat aika kiireisiä, joten lapsenhoitaja on olllut pelastus. Ap

Vierailija
67/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 17:28"]

Ihmisillä on näköjään aika erilaisia käsityksiä luksuselämästä.

Itsekin koen eläväni luksuselämää, tosin siihen ei sisälly mitään erityistä materiaa eikä meillä ole yhtään liikaa rahaa. Mutta minulle nimenomaan on luksusta se, että olen voinut hoitaa lapseni etenkin heidän ollessaan vauvoja yksin. Ei ole tarvinnut käydä töissä (kotimaassamme äitiysloma on 8 viikkoa) eikä ole ollut pakko huolehtia sellaisista asioista, että olisi tarvittu lapsenvahtia.

Tosin luksusta on myös asua lasten isovanhempien kanssa samassa talossa, jolloin isommille lapsille saa peräänkatsojan melkein koska tahansa. Luksusta on se, että itse olen näiden isovanhempienkin ansiosta saanut keskittyä vauvaan.

Itse en voisi IKINÄ nukkua yöllä jos pieni vauvani olisi jonkun muun hoidossa ja tietäisin hänen heräävän vieraan ihmisen kanssa. En vaikka olisi kuinka paljon rahaa, purjeveneet, manikyyrit ja pedikyyrit (sekä lobotomia).

[/quote]

Luksusta asua isovanhempien kanssa?? Jjjep.. 

Vierailija
68/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummia kommentteja paljon. Ymmärrän jos suututtaa mutta voisi kuittailla edes puoliksi älyllisesti tai aiheeseen liittyen.

Vierailija
69/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksus merkitsee eri ihmiselle eri asioita. Minäkin elän luksuselämää: terveet lapset, luotettava aviomies, ydinperhe, osallistuvat isovanhemmat, terve koti (ei hometta) ja tulot ja menot sopivasti balanssissa (kerrostaloneliö ja ihan tavalliset palkkatulot).

Luksusta on myös luonnonläheinen asuinpaikka, tavallinen perusarki ja oma hyvä terveys.

Haluatko sinä kysyä jotain minulta?

Vierailija
70/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pidät ulkonäöstäsi huolta, onko sinulle tehty kauneusleikkauksia?

Vierailija
71/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on ap sinun päivärytmi perheen kanssa? Mitä teette päivisin? Missä käytte? Näettekö muita äiti-vauva kavereita? Käyttekö perhekerhoissa?

Kiva kuulla, että sinulla on järkeä palkata apua vauvan ja talouden hoitamiseen. Rahaa kannattaa käyttää siihen mitä pitää tärkeänä ja missä tuntuu, ettei itse pärjää yksin väsymättä liikaa.

Meilläkin on varallisuutta jonkin verran.. Meillä tosin olen miehen kanssa viettänyt edellisen kerran yhteistä aikaa vuosi sitten kesällä kun mummo hoiti 5 tuntia esikoistamme. Siihen saakka esikoisen imetys sitoi ja sitten olinkin raskaana uudelleen. Nyt kuopus on 9 kk ja imetys käynnissä edelleen. Lapset kulkevat minun kanssa aina ja kaikkialle minne menenkin..Paitsi esikoinen lähtee joskus isänsä kanssa mummolaan viikonlopuksi. Koen eläväni ylellistä ja antoisaa elämää silti. :) Vuoden päästä palaan töihin, sillä kaipaan työni haasteita.

Vierailija
72/154 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En osaa myöskään sanoa, miten paljon ihmiset minua kadehtivat, varmasti moni haluaisi samoja asioita, mitä minulla on."

Niin että siis talosi, veneesi ja loma-asuntosi ovat sinun omistamiasi? Jos ne ovat miehesi omistamia, ne eivät ole sinun avioliiton aikana, ehkä avioeron jälkeen jos ei ole avioehtoa. Jos ne ovat miehesi, moni mahdollisesti haluaa samoja asioita, joita miehelläsi on.

Vierailija
73/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 17:44"]

Kummia kommentteja paljon. Ymmärrän jos suututtaa mutta voisi kuittailla edes puoliksi älyllisesti tai aiheeseen liittyen.

[/quote]

Minäkin ihmettelin, miten paljon kiukkuisia kommentteja tässä on ollut. Itsekin olisin kaivannut siivoojaa ja lastenhoitajaa silloin tällöin, kun kotona  oli vauvaikäisiä. Hienoa, että se on jollekin mahdollista.

Vierailija
74/154 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas olette pilkun viilaajia. Eikä kaikki jutut ole mieheni nimissä, esim. toinen autoista on ihan minun nimissä. Vaikka vene onkin miehen nimissä niin kyllä koen että se on avioliiton aikana yhtälailla myös minun. Eli saan käyttää sitä vapaasti jne.

Kuulostaa todella hölmöltä että "kadehdin miehesi venettä, kun miehesihän sen on ostanut"...

En tiedä teistä, mutta ei meillä ainakaan tavaroissa lue muistilapulla, kenelle ne kuuluu.  :) ap

Vierailija
75/154 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehh, avioliiton aikana omaisuus on sen kenen nimissä se on/kuka sen on ostanut. Avioliittolaki, omaisuuden erillisyyden periaate, sieltä voi tarkistaa.

Ja kyllä, jos vene on miehesi ja alan olla veneestä kateellinen, olen kateellinen miehellesi. Miksi olisin kateellinen sinulle, miehesi veneestä? En ole kateellinen naapurillekaan hänen veljensä Mersusta, naapurin veljeä voisin hänen Mersustaan kadehtiakin.

Eikä se, että saa käyttää jotakin, tee siitä omaa. Minäkin saan ajaa miehen hevosella, mutta ei se silti minun hevoseni ole.

Minä olen aina ihmetellyt joidenkin naisten tapaa puhua meidän talosta, minun autosta ja milloin mistäkin omaisuudesta omanaan vaikka kyseinen omaisuus on 100% miehen hankkimaa ja nimissä. Joo, saahan siinä talossa asua ja autolla ajaa, mutta enivei :D

Vierailija
76/154 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa todella hölmöltä että "kadehdin miehesi venettä, kun miehesihän sen on ostanut"

Jos miehelläsi on vene, ketä siitä pitäisi kadehtia muuta kuin miestäsi? Sinuako, vaikka vene on miehesi? Jos vene olisi sinun, sinua voisi kadehtia, mutta aika erikoinen on ihmisen oltava jos se kadehtii omaisuutta sellaiselta, jonka se ei edes ole.

Työkaverin miehen veli jatkaa komeaa sukutilaa. Pitäisikö tässä kadehtia siis työkaveria (sinun logiikallasi)?

Vierailija
77/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen sen kuuluisan kateuskortin vetämistä viimeiseen asti, mutta tässä keskustelussa se haisee vähintäänkin sieltä Keravalta tänne Helsinkiin asti.

Miksi se on teille ongelma jos jollakulla on varaa helpottaa elämäänsä? "Minähän en lastenhoitajaa ottaisi vaikka maksettaisi. Avun hommaaminen on suoraan verrannollinen rakkauteni määrään lastani kohtaan!" Just. Mulla oli pienempänä lapsenvahti (äitini oli tuolloin nuori yh) ja mulla on ainoastaan mukavia muistoja siitä.

Missä vaiheessa ap on sanonut että lastenhoitaja on joku vieras kenestä ei tiedä suunnilleen kuin etunimen ja heittää pikaiset moikat heidän törmätessään? Kyllä siinä lapsenvahtikin varmaan aika tutuksi tulee kun on noin intensiivinen homma kyseessä. Ja sehän voi myös olla joku sukulainen tai ennestään tuttu, au pairista puhumattakaan.

Ap ei ole osoittanut viesteillään minkäänlaista järjettömyyttä toisin kuin suurin osa muista täällä. Vaikuttaa ihan fiksulta tyypiltä!

Nyt niitä valoja päälle! Jos te olette tyytyväisiä elämäänne niin hienoa! Silloin ei luulisi olevan tarvetta noin röyhkeästi kyseenalaistaa ja tuomita toisen tekemiä valintoja. Jos ette ole tyytyväisiä elämäänne, niin kukaan ei estä teitä tekemästä asialle jotain! Pieni vinkki: se ei ainakaan helpota röyhkesäti kyseenalaistamalla ja muiden tekemiä valintoja tuomitsemalla.

Ap:lle kysymys: 

Minkälainen asunto teillä on?

Luuletko että olisitte miehesi kanssa löytäneet toisenne/naimisissa jos teistä jompikumpi olisi huomattavasti vähävaraisempi?

Missä tapasitte miehesi kanssa?

Mitkä on olleet teidän suhteen suurimmat kriisit?

Vierailija
78/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusleikkauksia ei ole tehty. Ainoa ns. feikkijuttu minulla on ripsienpidennykset. Kynsiin otin vasta kestolakkauksen, ihan huippu "keksintö"! :)

Pidän ulkonäöstä huolta käymällä salilla, juoksemalla, pelaamalla tennistä ja ennen ratsastin myös mutta se on jäänyt vähemmälle.

Päivärytmistä, heräämme kahdeksan aikoihin, syömme aamupalaa, käymme kylästelemässä / lounaalla kavereideni kanssa joilla on samanikäisiä lapsia. Lapsi on vähän aikaa lastenhoitajan kanssa, jotta voin käydä lenkillä/asioilla tms. Missään kerhossa emme vielä ole. Kun mieheni tulee töistä, vietämme ihan perus laatuaikaa kotona, teemme ruokaa, katsomme leffaa yms. Lastenhoitaja tulee illalla ja on yön lapsen kanssa :). Ap

Vierailija
79/154 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opimmen näitä luxusmammojen ketjuja lukemalla? Sitä, että kannattaa opiskella merkonomiksi. Kaikki nimä rikkaitten miesten naiset tuntuvat olevan merkonomeja.

Vierailija
80/154 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla kateellinen,että toinen palkkaa ulkopuolisen lastenvahdin?En ole.

En ole itseasiassa kenellekkään kateellinen,nyt kun miettii.

Olen siivooja ja käynyt siivoamassa yhtä luksus taloa,jossa oma vene laituri,3 kerrosta,oma allas-osasto jne.Huvittaa vain kun ihminen on niin patalaiska,ettei jaksa itse siivota mutta onpahan minulle töitä. :)