2vk synnytyksestä, äiti baariin.
Otsikko.
Mitä mieltä?
Mikä on mielestäsi hyvä aika lähteä rimpsalle ja viedä lapsi yöksi hoitoon? Koska itse lähdit? Kuinka usein?
Kommentit (72)
Esikoisen kanssa kävin yhdellä kun vauva oli kk ikäinen lähibaarissa kun isovanhemmat oli hoitamassa. Kun esikoinen oli 4kk oli yötä isovanhemmilla ja olimme kotona ja vietimme iltaa alkoholia juoden.
Toisen kanssa vauva taisi olla 4kk kun kävin ensimmäisen kerran lähibaarissa muutamalla. Kun vauva oli 6kk olin ihan kunnolla viihteellä..
Njooh, meillä kuopus oli hieman päälle viikon ikäinen kun menin kavereiden kanssa baariin. Muutaman lonkeron join ja sitten kotiin. Hoitoon ei tarvinnut lasta viedä, onhan hänellä isäkin.
Vauva-ajasta on jo kulunut aikaa jonkun verran mutta vieläkin tulee käytyä baarissa noin kerran kuukaudessa.
täällä jos kysyt, niin kukaan ei jätä alle 18-v hoitoon kun saa kauheat traumat siitä.
Kukin tyylillään. Saa mennä. :) Kahvilaankin saa mennä ja vaikka lenkille.
Mulla on lapset ollut mummullaan ekaa kertaa hoidossa muutaman tunnin siinä 9-10 kuukauden iässä, yökylässä vasta rinnalta vieroituksen jälkeen joskus vuoden ikäisinä. Mun mielestäni nämä on jokaisen äidin omia asioita, olen mäkin saunasiiderin sihauttanut vauvan ollessa parin viikon ikäinen molemmilla kerroilla, mutta baariin en ole voinut maitoja viedä. (Pumppaaminen ei oikein koskaan onnistunut.)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:56"]
Kukin tyylillään. Saa mennä. :) Kahvilaankin saa mennä ja vaikka lenkille.
[/quote]
Saa toki. Mun mielestä vaan baarissa dokaaminen ja lenkillä/kahvilla käynti on kaksi eri asiaa. Varsinkin kun se tapahtuu n. jokatoinen vkl ja joskus molempina päivinä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:50"]
No en lähtenyt. Halusin ihan rauhassa nuuhkia vauvaa ja levätä kotona perheeni parissa. En jotenkin osannut kaivata baarireissua ensimmäisinä kuukausina vauvaa hoitaessa. Ensimmäisenä eikä toisenakaan ikävuotena eivät ole olleet yötä hoidossa, vaan vanhemmista aina toinen seurana.
[/quote]
awww ihana, nuuhkia vaavia. So cute :)
Eikö lapsella ole isää vai miksi pitää hoítoon viedä, jos äiti on poissa?
Monessa kolkkaa maailmaa ollaan tuossa vaiheessa takaisin duunissa ja muutenkin normikuviot. Ei ole mitään suositusaikaa. Jollekin varmasti sopii hyvinkin nopeasti, että saa henkisesti itsensä tasapainoon ja samalla isukki hienon kokemuksen pärjäilystä uuden pienen kanssa kaksistaan.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:06"]
[/quote]
On isä. Ja isä on äidin mukana humputtelemassa.
-Ap
Meillä oli yksi lapsista 1 vko, kun lähdin pikkujouluihin. Shame on me!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:50"]
No en lähtenyt. Halusin ihan rauhassa nuuhkia vauvaa ja levätä kotona perheeni parissa. En jotenkin osannut kaivata baarireissua ensimmäisinä kuukausina vauvaa hoitaessa. Ensimmäisenä eikä toisenakaan ikävuotena eivät ole olleet yötä hoidossa, vaan vanhemmista aina toinen seurana.
[/quote]
awww ihana, nuuhkia vaavia. So cute :)
[/quote]
Vavvaa, oooh, vavvan paskanhaju on niin cute! Ihana! :)
Jos on niin kova kytö dokata niin miksi lisääntyä ollenkaan???
Jos on niin kova kytö dokata niin miksi lisääntyä ollenkaan???
Meidän vauva oli 2 vkon ikäinen, kun lähdin baariin. Vauva jäi isän kanssa kotiin. Eipä siinä ollut ongelmia, kun isä oli tottunut hoitaja ja vauva oli syntymästään asti pulloruokinnalla.
Esikoinen on nyt 6 vuotta enkä ole baarielämää hänen syntymänsä jälkeen kaivannut. En siis ole vielä ollut...
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:06"]
[/quote]
On isä. Ja isä on äidin mukana humputtelemassa.
-Ap
[/quote]
Kovin on teillä kiire humputtelemaan. Tuliko tehtyä lapsi liian nuorena?