Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2vk synnytyksestä, äiti baariin.

Vierailija
07.09.2013 |

Otsikko.

Mitä mieltä?

Mikä on mielestäsi hyvä aika lähteä rimpsalle ja viedä lapsi yöksi hoitoon? Koska itse lähdit? Kuinka usein?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:47"]

Minusta lapset tehdään nykyään liian nuorina. Muistan kun hyvä ystäväni sai esikoisensa muutama vuosi sitten ja kävi silloisen avopuolison kanssa humputtelemassa kun vauva oli alle 1kk ikäinen ja itse avopuolisoni kanssa puhuimme hieman "paheksuvasti" yhdessä tapauksesta.

Itselläni ei vielä ole lapsia ja enkä halua soimata nuoria vanhempia (jokainen taaplaa tavallaan), mutta itse potisin huonoa omaatuntoa jos lähtisin ulos heti, kun siihen vain olisi mahdollisuus. Ja voisin kuvitella, kuinka innoissaan tuoreet isovanhemmat olisivat vauvaa hyyssäämässä.

Minusta nuoruuden hulluttelut tulisi olla takana päin, kun perhettä aletaan suunnittelemaan. Vastuu ennen kaikkea. Myös sillä miehenpuoliskolla.

Sen takia ukoille suodaan varpajaiset, jotta äidin ja lapsen kotiuduttua myös pysyttäisiin hetki kotona ja totuteltaisiin yhdessä arkeen.

- Nuori&Kaunis

[/quote]

Eikös samalla perusteella pitäisi suoda äidillekin varpajaiset tai vastaavat? Pysyisi sitten isän kanssa kotona totuttelemassa arkeen. Ei vai? No miksi ei?

Vierailija
62/72 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:47"]

Minusta lapset tehdään nykyään liian nuorina. Muistan kun hyvä ystäväni sai esikoisensa muutama vuosi sitten ja kävi silloisen avopuolison kanssa humputtelemassa kun vauva oli alle 1kk ikäinen ja itse avopuolisoni kanssa puhuimme hieman "paheksuvasti" yhdessä tapauksesta.

Itselläni ei vielä ole lapsia ja enkä halua soimata nuoria vanhempia (jokainen taaplaa tavallaan), mutta itse potisin huonoa omaatuntoa jos lähtisin ulos heti, kun siihen vain olisi mahdollisuus. Ja voisin kuvitella, kuinka innoissaan tuoreet isovanhemmat olisivat vauvaa hyyssäämässä.

Minusta nuoruuden hulluttelut tulisi olla takana päin, kun perhettä aletaan suunnittelemaan. Vastuu ennen kaikkea. Myös sillä miehenpuoliskolla.

Sen takia ukoille suodaan varpajaiset, jotta äidin ja lapsen kotiuduttua myös pysyttäisiin hetki kotona ja totuteltaisiin yhdessä arkeen.

- Nuori&Kaunis

[/quote]

Joo no joillekin riittä ihan hyvin 2-3 v se "hulluttelu", jonka jälkeen oikeesti haluaa tehdä elämässään jtn. Mies enkä minä käy missään baareiss emmekä juo koskaan.

T. 23v 2 lapsen äiti. Myös nuori & kaunis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:46"]

Mä olin mieluummin kotona. Maito oli vasta noussut, joten rinnat oli kipeät ja turvonneet. Jälkivuoto päällä, hikeä pukkas vaikka olis pelkissä alkkareissa kulkenut. Mieli heitteli. Pumppaamalla ei maitoa tullut, joten vauva olis sitten syönyt korviketta. Ja mun tissit olleet jossain vaiheessa räjähtämispisteessä. Mieluummin sitä näki niitä kavereita kotona, jolloin pääsi vessaan jonottamatta ja tiesi että siellä on siteitä ja alasuihku. Vauva hoiti täydet tissit. Ja olis ne ajatukset muutenkin olleet siinä vauvassa, olis mennyt baarireissu hukkaan.

[/quote]

Vasta viimeisilläni raskaana kotona se sairaalalaukku pakattuna esikoista odottavana jotenkin kuvittelisin jutun menevän ihan juuri näin meilläkin. :-D Vaikka itsellä ei ole mitään isompia raskauskremppoja ollutkaan, niin ihan se käynti lähikaupassakin on ollut jokseenkin haastavaa seisoessa/kävellessä ikävästi juuri siihen rakolle painuvan vauvelin ja turvonneiden jalkojen takia. Unirytmikin on jo valmiiksi sekaisin, ei tarvitse odottaa yösyöttöjä sitä sekoittamaan, kun makuulle mennessä närästää ja myöhäisemmissä ultrissa aina nukkuessaankin vilkkaaksi todetulla murusella masussa on disko päällä juuri näin puolenyön-kolmen välillä. Jotenkin vaikea kuvitella, että tämä kotoa lähteminen ainakaan helpottaisi sitten pikkuisen synnyttyä, joten hirveästi en ole menoja suunnitellut koko syksyksi. Yhteen kulttuuritapahtumaan  olisi kyllä kiva päästä lapsen ollessa n. 2-3kk vanha, tästä onkin jo puhuttu lapsen isän kanssa, olisi hyvä jos osaisi silloin ruokkia lasta pullosta, vaihtaa vaipat ja vaatteet (mihin kyllä myös uskon, ei ole avuton kaveri kyseessä).

Vierailija
64/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka lähditte leffaan ja baariin ja kahvilaan yksin vauvan ollessa alle 1 kk ikäinen, eikö teille tullut voimakasta suojeluviettiä? Itselläni leijonaemovietti oli hyvin voimakas, en mitenkään olisi voinut olla erossa vauvasta pitkää aikaa. Kaupassa kävin pikaisesti, mutta senkin lopussa tuli jo kuristava, puristava ikävä vauvaa. Tähän ei vaikuttanut ollenkaan se, että mies on luotettava ja oli jo  alusta lähtien varmaotteinen ja aktiivinen vauvan kanssa.

Vierailija
65/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:11"] Siis tosissanneko täysimetätte ja juotte alkoholia ?? Tajuatteko että sitä alkoholia tod tulee sen rinnan läpi. Samoin raskausaikana "muutama silloin tällöin". Vauva saa sitä itseensä. Monesti vauvat syntyy promillelukemat korkealla jos äiti on juonut sinä hetkenä:( [/quote]   Käypä ihan Alkon sivuilla lukemassa alkoholista ja imetyksestä ja tule sitten takaisin jos kehtaat.[/quote]

Hankin tietoni ihan lääkäreiltä sekä asiaa tutkineilta,myöskin omaa järkeä käytän. Joten jatka ihan itsekseks niitä alkon sivujen lueskentelua.:)

[/quote]

Sitten sun pitäisi tietää pikkasen enemmän. Taitaa se oma järki kumota sen lopun =)

Vierailija
66/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:20"]

Te jotka lähditte leffaan ja baariin ja kahvilaan yksin vauvan ollessa alle 1 kk ikäinen, eikö teille tullut voimakasta suojeluviettiä? Itselläni leijonaemovietti oli hyvin voimakas, en mitenkään olisi voinut olla erossa vauvasta pitkää aikaa. Kaupassa kävin pikaisesti, mutta senkin lopussa tuli jo kuristava, puristava ikävä vauvaa. Tähän ei vaikuttanut ollenkaan se, että mies on luotettava ja oli jo  alusta lähtien varmaotteinen ja aktiivinen vauvan kanssa.

[/quote]

Ei tullut ei. Olen varmaan tosi huono äiti ja jollakin tapaa viallinen mutta pystyin hyvillä mielin jättää vauvan isänsä hoiviin. Se ei missään vaiheessa tuottanut mitään ongelmia.

Vierailija
67/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi tullut mieleenkään..kyllä se äidin ja vauvan symbioosi on niin vahva tai pitäisi olla..ei siitä kiinnosta mihinkään lähteä hillumaan, ei todellakaan.

Ei ne fiksut isätkään joita perhe kiinnostaa missään ole hillumassa.

Mutta, meillä ihmisillä on erilainen arvojärjestys, joitain ei se perhe niin kiinnosta vaikka olisi vauva ja monta muutakin pientä lasta, baariin vaan hinnalla millä hyvänsä, siellä se onni odottaa..onneksi se on meillä monilla kotona niin ei tarvitse enää etsiä!

Vierailija
68/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:01"]

Saa toki. Mun mielestä vaan baarissa dokaaminen ja lenkillä/kahvilla käynti on kaksi eri asiaa. Varsinkin kun se tapahtuu n. jokatoinen vkl ja joskus molempina päivinä.

[/quote]

Ja sitten jos joku voisi vielä vääntää rautalangasta, millä tavalla on eri asia mennä baariin kuin kahvilaan, jos molemmissa kävisi siis yhtä usein? Siis lapsen kannalta. Paitsi tietysti se, että baarissa yleensä käydään myöhemmin illalla, siihen aikaan kun lapsi todennäköisesti on jo nukkumassa. 

[/quote]

Kahvilassa ollaan n. tunti, baarissa yleensä useampi. Lisäksi useimmat käyttävät baarissa päihteitä. 2vk ikäisellä vauvalla ei ole unirytmiä, vaan hän yleensä herää muutaman tunnin välein yötä päivää syömään ja samalla tankkaamaan äidin läheisyyttä. Joo joo isäkin on olemassa, mutta äiti on tuossa vaiheessa ainoa jonka lapsi tuntee.

Lsäksi normaalilla hormonitoiminnalla ja tunne-elämällä varustettu äiti ei halua olla tunteja erossa vastasyntyneestään.

[/quote]

Höpöhöpö. Minun kuudesta lapsestani kolmella on ollut unirytmi synnäriltä saakka. Ja se rytmi on 8-12 tunnin yhtämittaiset yöunet, kellontarkasti. Olin baarissa kuopuksen ollessa 2 vkoa. Helppoa kun tiesi että vauva nukkuu. Oli myös tärkeää että isä saa olla vauvan kanssa kahden kun erosimme raskausaikana, ettei jää vieraammaksi nuorin kuin isommat sisarukset. Itselleni oli valtava helpotus päästä jatkamaan normaalielämää, en tarkoita baarissa käyntiä vaan henkistä irrottautumista edellisestä suhteesta johon oli tehty kuopus ennenkuin mies päätti häipyä. Minulle oli tosi tärkeää jatkaa elämää, vain kotiin jämähtämällä vauvaa nuuhkimaan olisi korostunut yksinäisyys yhdessä tehdyn vauvan kanssa enkä halunnut katkeroitua ja jäädä märehtimään menneitä. Halusin kääntää tilanteen positiiviseksi vapaudeksi nauttimalla myös siitä vapaudesta yksinhuoltajaksi vastoin tahtoa joutumisen suremisen sijasta. Jo aiemmin lapsia saaneena oli myös perspektiiviä siihen että ei se lapsi rikki mene siitä että on hetken erossa äidistään vaikka tuore äiti hormonipöllyissään niin saattaa luullakin.

Vierailija
69/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:06"]

Eikö lapsella ole isää vai miksi pitää hoítoon viedä, jos äiti on poissa?

[/quote]

On isä. Ja isä on äidin mukana humputtelemassa. 

-Ap

[/quote]

Kovin on teillä kiire humputtelemaan. Tuliko tehtyä lapsi liian nuorena?

[/quote]

Ai liian nuorena? Parempiko olisi odottaa siihen nelikymppiseen asti vauvantekoa ja sitten ihmetellä, kun vauvaa ei tulekaan?

Kun nämä "nuoret" äidit (tai isät) haluavat lähteä humpalle, niin varmasti he osaavat jälkeläisensä jättää isoäideille tai -isille, jotka mielellänsä lapsenlapsistaan pitävät huolta. Ja jos ei isovanhempia enää ole, niin varmasti siskoja tai veljiä jommaltakummalta löytyy.

Vierailija
70/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, Ap tässä.

Olisi pitäny avautua samantien aloitusviestissä ja kertoa miksi tällaista asiaa pohdin.

Eli tässä tapauksessa äiti lähtenyt baariin 2vk synnytyksen jälkeen ja nyt vauvan ollessa edelleen alle kuukauden vanha, menee lapsen isän kanssa pitkin kyliä.

Eilen äiti ja isä lähtivät yön yli rilluttelemaan ja veivät vauvan 70-vuotiaalle (ei enää kovin hyväkuntoiselle) isoäidille hoitoon. 

Alunperin vauvan piti mennä toiselle isovanhemmalle, mutta se ei sopinutkaan, sillä oli ollut siellä toissapäivänä. 

Tässä ei ole kyse enää teinivanhemmista.

Korpeaa tollanen, että lykätään vaan lapsi jollekkin hoitoon ja lähetään menee.

Vierailija
71/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä lapsenvahtina 6 pv:n ikäiselle vauvalle kun tämän äiti lähti baariin ja samalla reissulla raahasi jonkun miehen kotiinsa.

Vierailija
72/72 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on korvaamaton minullekin ja olen 24 ja kätkyt kuolema on ihan todellinen uhka :P