Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 13.5 -vuotias olla viikonlopun yksin kotona?

Vierailija
07.09.2013 |

Jos itse haluaa niin ja voi luottaa täysin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:12"]

Jos itse haluaa niin ja voi luottaa täysin?

[/quote]

Itse tunnet oman lapsen parhaiten, valitse sillain miltä itsestä tuntuu parhaalle, palstalta kun kysyt on sama kuin pelaisit hedelmäpeliä :) et jätätkö vai etkö jätä

Vierailija
22/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:44"]

Yhdeksi yöksi voisin jättää, mutta en koko viikonlopuksi. Oli kuinka luotettava tahansa, niin aina ei ole lapsesta kiinni, sattuuko jotain vai ei.

[/quote]

Tämä on kyllä hyvä pointti. Esim. koskaan ei tiedä, jos ovikello soi, lapsi menee aukaisemaan, niin mikä siellä ovella odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:44"]

Yhdeksi yöksi voisin jättää, mutta en koko viikonlopuksi. Oli kuinka luotettava tahansa, niin aina ei ole lapsesta kiinni, sattuuko jotain vai ei.

[/quote]

Tämä on kyllä hyvä pointti. Esim. koskaan ei tiedä, jos ovikello soi, lapsi menee aukaisemaan, niin mikä siellä ovella odottaa.

[/quote]

Kirvesmurhaajat vaanii aina yksin jätettyjä lapsia. 

Vierailija
24/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:33"]

Meillä on juuri tuon ikäinen, ja en missään nimessä jättäisi. Ei siksi, että järjestäisi jotain bileitä, vaan siksi, että hän ei varmasti muistaisi syödä, lojuisi tietokoneella koko hereilläoloajan, eikä poistuisi ulkoilmaan lainkaan. Kun patistelen, soittaa kaverille ja käy ulkona, mutta ei saa itsekseen aikaiseksi. Ei ole vielä kykenevä huolehtimaan itsestään.

[/quote]

Kyllä sitten syö kun tarpeeksi nälkä tulee, nähty on.

Näiden kanssa on jännää se että venyttää asioita viimeseen asti koska tietää että äiti tulee lopuksi hoitamaan, kun et hoida niin poika rupee väkisin itse tekemään asioita.

[/quote]

Tämä kyseinen lapsi uppoutuu kaikkeen niin täysin, että maalliset asiat, kuten syöminen vaan unohtuvat - nähty on. Paino% jossain liki -30 tuntumassa, aina ei kesken työpäivän ehdi tai muista soittaa, että olethan nyt syönyt välipalan tai ruoan, jos ei siiheksi ehdi kotiin. Ilman muistutusta ei koskaan syö. Ilmeisesti ei tunne nälkää ollenkaan. Sellainen hajamielinen professori.

Niin ja ei hän pelkästään pelaa vaan soittaa soitintansa, siihenkin voi uppoutua tunneiksi. Tai lukemaan kirjaa. Mutta tämä lapseni ei varmasti ole ihan perus seiskaluokkalainen, jonka kanssa ongelmat on varmasti enemmän siellä biletysrintamalla. Meillä oli 7. luokalla jo aika kosteita kotibileitä, kun jotkut hyväuskoiset vanhemmat jättivät mussukkansa kotiin ja lähtivät viikonlopuksi mökille. Ei meistäkään kukaan olisi uskonut, sellaisia kiltin näköisiä kympin tyttöjä oltiin. 13-vuotias ei vielä ole kykenevä huolehtimaan itsestään.

Vierailija
25/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:27"]

En usko, että ainakaan itse jättäisin.  En siksi, että pelkäisin kotini puolesta, vaan koska minusta niin nuorella ei ole mitään oikeaa syytä olla yksin viikonloppua.

[/quote]

Selittäisitkö tarkemmin mitä tarkoitat?

[/quote]

Siis sitä, että en itse halua jättää lastani yksin niin nuorena ja jos se taas olisi vain teinin toive, niin syytä toteuttaa hänen toiveensa tuossa asiassa en näe. 

Ja mksi en halua jättää yksin, vaikka teinistä se olisi ok, vaikkakaan ei hänen toiveensa? Jaa-a en osaa perustella sen paremmin kuin että minusta sen ikäisen kuuluu vielä olla yön yli ja varsinkin kahden (viikonloppu) jonkun toisen, luotettavan henkilön hoivissa, ei yksin.

Minä myös ajattelen, että jos lapseni haluaisi tuossa iässä olla yksin yli viikonlopun, hänen on pakko jollain tasolla kokea itsensä jo hylätyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi