Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 13.5 -vuotias olla viikonlopun yksin kotona?

Vierailija
07.09.2013 |

Jos itse haluaa niin ja voi luottaa täysin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään voi.

Vierailija
2/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, 4.5 vuoden päästä täysi iässä pakkohan sen on osata olla jo yksin kotona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat "voi luottaa täysin". OIkeasti vanhemmilla ei ole harmainta aavistustakaan siitä  mitä tuon ikäisen päässä liikkuu.

Vierailija
4/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:17"]

Mitä tarkoitat "voi luottaa täysin". OIkeasti vanhemmilla ei ole harmainta aavistustakaan siitä  mitä tuon ikäisen päässä liikkuu.

[/quote]

Sitä samaa kuin sinunkin päässä 13 vanhana :)

Vierailija
5/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:15"]

[/quote]

Ehkä ei ole kysymys siitä´'osaako olla yksin kotona' vaan siitä, voiko lapsen jättää valvomatta ilman että tarvii pelätä sitä, että koti löytyy sotkettuna ja tuhottuna railakkaiden nuorisobileiden jälkeen.

Vierailija
6/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Meillä oli jo nuorempana ja ihan hyvin on aina pärjännyt.

Vierailija
7/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:15"]

[/quote]

Ehkä ei ole kysymys siitä´'osaako olla yksin kotona' vaan siitä, voiko lapsen jättää valvomatta ilman että tarvii pelätä sitä, että koti löytyy sotkettuna ja tuhottuna railakkaiden nuorisobileiden jälkeen.

[/quote]

Ei tarvi kun kertoa etukäteen että näin ei tehdä tai seuraa jotain. :)

Ja jos kaikki menee hyvin niin seuraa jotain kivaa. Yksinkertaista.

Vierailija
8/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14,5v ja luotettava muttei tulis mieleenkään jättää edes illaksi yksin saati koko viikonlopuksi.Katsotaan sit kun on 16 että onko eri fiilis.Jokaisessa perheessä omat säännöt ja tavat,tee miten parhaaksi näet.

Vierailija
9/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta ei se ole. Pitää bileet.

Vierailija
10/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11v pärjännyt ihan hyvin eikä mitään ongelmia ollut.

Vierailija
11/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Alaikäisen heitteillejättö. 

Vierailija
12/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tuon on hyvä ikä aloittaa harjoittelu. Mutta onko esim. naapurissa ketään, kuka pystyisi vähän pitämään silmällä mitä tapahtuu?

Itse olin aikoinaan hyvin kiltti ja vastuullinen tyttö. Mitään bileitä en olisi kotona uskaltanut järjestää, mutta kaikenlaista "kiellettyä" tuli toki yksin kotona ollessa kokeiltua. Esim. meillä äiti oli siitä tiukka, ettei laskenut kaupungille enää klo 22 jälkeen, vaikka kaverit jo siinä vaiheessa oikeasti pääsivät. No, yksin kun olin viikonloppuisin, kävin tietysti kavereiden kanssa kaupungissa. Ja kun rahaa ei viimeisen bussin jälkeen ollut taksiin, käveltiin kotiin, vajaat 5km! Joskus yksinkin.

Näin jälkeen päin ajatellen tosi tyhmää sekä itseltäni että vanhemmilta. Jos jotain olisi sattunut, kuka siitä olisi tiennyt?

Vierailija
13/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ainakaan itse jättäisin.  En siksi, että pelkäisin kotini puolesta, vaan koska minusta niin nuorella ei ole mitään oikeaa syytä olla yksin viikonloppua.

Vierailija
14/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:27"]

En usko, että ainakaan itse jättäisin.  En siksi, että pelkäisin kotini puolesta, vaan koska minusta niin nuorella ei ole mitään oikeaa syytä olla yksin viikonloppua.

[/quote]

Selittäisitkö tarkemmin mitä tarkoitat?

Vierailija
15/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri tuon ikäinen, ja en missään nimessä jättäisi. Ei siksi, että järjestäisi jotain bileitä, vaan siksi, että hän ei varmasti muistaisi syödä, lojuisi tietokoneella koko hereilläoloajan, eikä poistuisi ulkoilmaan lainkaan. Kun patistelen, soittaa kaverille ja käy ulkona, mutta ei saa itsekseen aikaiseksi. Ei ole vielä kykenevä huolehtimaan itsestään.

Vierailija
16/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta 13,4 vuotiasta en kyllä jättäis yksin. 

Vierailija
17/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:33"]

Meillä on juuri tuon ikäinen, ja en missään nimessä jättäisi. Ei siksi, että järjestäisi jotain bileitä, vaan siksi, että hän ei varmasti muistaisi syödä, lojuisi tietokoneella koko hereilläoloajan, eikä poistuisi ulkoilmaan lainkaan. Kun patistelen, soittaa kaverille ja käy ulkona, mutta ei saa itsekseen aikaiseksi. Ei ole vielä kykenevä huolehtimaan itsestään.

[/quote]

Kyllä sitten syö kun tarpeeksi nälkä tulee, nähty on.

Näiden kanssa on jännää se että venyttää asioita viimeseen asti koska tietää että äiti tulee lopuksi hoitamaan, kun et hoida niin poika rupee väkisin itse tekemään asioita.

Vierailija
18/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun vanhemmat lähti kerran jonnekin perjantaina ja tiesin että palaavat vasta sunnuntaina. Samantien kun auton perävalot häipy pihasta, rupesin soittelemaan kavereille. Meillä oli baarikaapissa faijan viinoja, niitä sitten lipiteltiin ja täytin pulloja sitten osaksi vedellä, ettei juomista huomattais. Lauantaina oli sitten kodissa jo semmonen sotku yrjöä ym. ettei sitä millään saatu siivottua ajoissa. Oli kyllä karmee paluu vanhemmilla ja sain totisesti kärsiä sen jälkeen. Olin siis n. 13-14 vuotias ja tän jälkeen mua ei totisesti jätetty vuosikausiin yksikseni viikonlopuiks vaan raahattiin aina mukana ties mihin irmelin 50-vuotisjuhliin.

Vierailija
19/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:38"]

Muistan kun vanhemmat lähti kerran jonnekin perjantaina ja tiesin että palaavat vasta sunnuntaina. Samantien kun auton perävalot häipy pihasta, rupesin soittelemaan kavereille. Meillä oli baarikaapissa faijan viinoja, niitä sitten lipiteltiin ja täytin pulloja sitten osaksi vedellä, ettei juomista huomattais. Lauantaina oli sitten kodissa jo semmonen sotku yrjöä ym. ettei sitä millään saatu siivottua ajoissa. Oli kyllä karmee paluu vanhemmilla ja sain totisesti kärsiä sen jälkeen. Olin siis n. 13-14 vuotias ja tän jälkeen mua ei totisesti jätetty vuosikausiin yksikseni viikonlopuiks vaan raahattiin aina mukana ties mihin irmelin 50-vuotisjuhliin.

[/quote]

Kerro sama tarina lapselle niin ajattelee toisen kerran bilettämistään kun vanhemmat on poissa

Vierailija
20/25 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksi yöksi voisin jättää, mutta en koko viikonlopuksi. Oli kuinka luotettava tahansa, niin aina ei ole lapsesta kiinni, sattuuko jotain vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan