Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömin idea ikinä: hiustenpesuvälin pidentäminen!

Vierailija
13.01.2023 |

Nyt on pää aivan täynnä hilsettä ja hiukset jatkuvasti rasvalla kuorrutettu. Kuukausi kokeilua takana ja väli 2-3 pvää, aiemmin pesin joka päivä ilman ongelmia.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sun shampoo on väärä. Toinen syy tohon voisi olla että olet niin kauan pessyt päivittäin että ottaa pidemmän ajan ennen kuin päänahkasi tilanne paranee.

Teepäs nyt niin että syväpuhdistat päänahkasi ja sit alat pestä hiuksiasi oikealla shampoolla. Käypäs kysymässä joltain ammattilaiselta vinkkiä. Mä suosittelen ekokampaajaa.

Vierailija
2/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaan hilseongelmaan suosittelisin itse vierailua ihan päänahan oireisiin erikoistuneen lääkärin luona kampaajan sijaan.

Mutta aivan totta on, että kaikkien päänahalle eivät pitkät pesuvälit vain kertakaikkiaan sovi eikä siinä ole mitään väärää (niinkuin siinäkään jos pidempi pesuväli sopii).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille. Eihän tuollainen ole normaalia millään tavalla. Päänahkasi ei voi nyt hyvin ja se pitää saada kuntoon.

Vierailija
4/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen hiukset joka päivä, pidän puhtaista hiuksista. Varmaan kävisi myös noin jos yrittäisin pidentää pesuväliä mutta miksi tekisin niin?

Vierailija
5/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahaan hilseongelmaan suosittelisin itse vierailua ihan päänahan oireisiin erikoistuneen lääkärin luona kampaajan sijaan.

Mutta aivan totta on, että kaikkien päänahalle eivät pitkät pesuvälit vain kertakaikkiaan sovi eikä siinä ole mitään väärää (niinkuin siinäkään jos pidempi pesuväli sopii).

Jos ongelmaa ei päivittäisellä pesulla ole, niin ehkä en itse menisi lääkäriin. Oma kokemus vuosien takaa, kun mainitsin lääkärissä ihan muun syyn takia ollessani että pesen joka aamu hiukset. Alko tyrkyttää Roaccutan-kuuria, että ei tarvitsisi niin usein pestä. Iho-ongelmia ei siis ollut. Ei kiitos, ei kaikkea tarvitse hoitaa ja lääkitä.

Vierailija
6/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkällä pesuvälillä päänahka alkaa haista.

Vierailija
7/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se päänahka niin toimi, että "ai nyt se ei pessytkään, enpä nyt tuota rasvaa turhan takia."

Jos on rasvainen iho, on rasvaiset hiuksetkin.

Vierailija
8/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ei ala. Terve hiuspohja ei haise eikä silloin sitä tarvitse pestä jatkuvasti. Mä olen vuosia pessyt hiukseni 1-2krt. vkossa.

Vierailija
9/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hiukset joka päivä, pidän puhtaista hiuksista. Varmaan kävisi myös noin jos yrittäisin pidentää pesuväliä mutta miksi tekisin niin?

Pesuväliä pidennetään jotta päänahka voisi paremmin ja hiukset myös. Mutta eihän sitä mikään pakko ole tehdä.

Vierailija
10/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesuväliä pidennetään jotta päänahka voisi paremmin ja hiukset myös. Mutta eihän sitä mikään pakko ole tehdä.

No ei se kaikilla toimi. Kokeilin 3v pidentää pesuväliä ja hiukset oli aivan järkyttävän rasvaiset kokoajan.

Vierailija
11/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rasvanen päänahka ei todellakaan kannata pidentää pesuväliä! Siitä vasta ongelmat saakin.

Vierailija
12/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ei ala. Terve hiuspohja ei haise eikä silloin sitä tarvitse pestä jatkuvasti. Mä olen vuosia pessyt hiukseni 1-2krt. vkossa.

Urheilet ja liikut päivittäin? En käytä kuivapesuja ja toka päivä pesusta tyvi on rasvainen ja haisee tunkkainen tali. Kyllä se vaan näin on muillakin. Itsellä vielä supertarkka hajuaisti.

Vierailija
13/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on hilsettä, suosittelen apteekkiin menoa ja pyydät shampoota rasvaiseen / kuivaan hilseeseen. Sitten noudatat käyttöohjetta, kunnes ongelma on poistunut. Mulle ihotautilääkäri sanoi, että kyllä hiukset voi pestä niin usein kun on tarpeen, turha sitä on miettiä.

Jos kuitenkin on niin, että ongelma johtuu vääristä tuotteista, väärästä käsittelystä, föönistä, turhan lämpimistä petivaatteista, hikoilusta keinokuitupipossa tms, aloita niistä.

Vierailija
14/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tahdo haista tädille, suositten pesemään ainakin 3krt vkossa.

Vierailija
15/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän se ole sinä joka haisee. Suosittele vaan, ihan vapaasti.

Vierailija
16/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilet ja liikut päivittäin? En käytä kuivapesuja ja toka päivä pesusta tyvi on rasvainen ja haisee tunkkainen tali. Kyllä se vaan näin on muillakin. Itsellä vielä supertarkka hajuaisti.

Kyllä, päivittäin. Päänahkani ei ole tunkkainen eikä rasvainen, eikä todellakaan haise.

Vierailija
17/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti ei itse haista tuoksuaan 1-2 pesua on jo riski. 🤭

Vierailija
18/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin lapsiulisija siellä. Sulla on huono päänahka, koitapa elää sen kanssa ja anna terveiden ihmisten toimia järkevästi.

Vierailija
19/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kaikkein parasta ulista muille kun itse haisee ja kuvittelee sen olevan muidenkin ongelma.

Vierailija
20/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on esim. seborroinen ekseema niin ehdottomasti pesu joka päivä. Hiki ja rasva pahentaa punotusta ja hilseen kertymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan