Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2599)
Naista ei kannata hankkia käytettynä.
Ettei tarvitse viettää aikaansa semmoisten ihmisten kanssa joiden kanssa ei ole mukavaa tai joiden seurassa tulee vaan paha mieli. Vaikka olisivatkin sukulaisia tms.
Ihmiset harvoin muuttuu, ainoa minkä voi muuttaa on oma suhtautuminen asioihin.
Kun sinulle puhutaan, oli kyseessä lapsi tai aikuinen, niin kuuntele häntä rauhassa ja kysele lisää. Pyydä kertomaan mitä hän ajaa takaa. Kukaan ei halua kuulla neuvojasi, kaikki ihmiset haluavat vain itse tulla kuulluksi. Siksi he puhuvat sinulle. Avioliitossa ja lastenkasvatuksessa palkkio tämän taidon osaajalle on ruhtinaallinen. Miksei myös työelämässä ja kaveripiirissä. Sekä sukulaisten kesken.
Kannusta toista puhumaan lisää. Ja pidä oma suusi kiinni.
Toisen ihmisen käsittämättomien valintojen ja elämän takana voi olla ihan järkeviäkin syitä, vaikkeivat ne minulle aukenisikaan heti. Ei siis kannata tuomita liian äkkiä.
Useimmat (yllättävätkin) ihmiset ovat hyväntahtoisia jos vain antaa heille mahdollisuuden. Hyväksikäyttöön ei toki kannata suostua, joten jos alat huomaamaan toisen käytöksessä ikävän kuvion niin mieti kannattaako ystävyyttä jatkaa.
Ystävyys ei automaattisesti kestä läpi vuosien ellei sitä hieman vaali.
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tulee helposti, ei kestä pitkään. Mikä kestää pitkään, ei tule helposti.
Tätä pätee erityisesti silloin kun käy gagalla
Pysy kaukana vauva.fi sivuilta ja keskity kouluhommiin joista meni jo deadline.
Älä anna mitään anteeksi.
Ainakaan yleensä.
Löydä ilo, onni ja kaikki mahdollinen hyvä joka hetkestä. Elämä on yllätyksellistä iloineen ja suruineen. Siksi kannattaa elää tässä ja nyt.❤️
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa. Ei kukaan.
Niin, ei kukaan sellainen ,jolle et ole lainannut.
Että viisaus ei ainakaan tällä palstalla koskaan lisäänny ,kehity, eikä kasva.
Se, että vaikka kuinka haluaisi, ei voi muuttaa asioita ympärillään määräänsä enempää. Tai että ihminen joka ei halua vastaan apua, on pidemmälti mahdoton auttaa vaikka se sattuu.
Kunnioita elämää. Löydä kiitollisuuden aiheita joka aamu ja aloita päiväsi sillä. Kaikkein tärkein neuvo on kuitenkin se että älä koskaan luota täysin kehenkään. Pidä ylimieliset, itsekkäät ja pahansuopat ihmiset niin kaukana kuin mahdollista.
95% ihmisistä osaa tehokkaasti muuttaa ruokaa paskaksi, ei muuta.
Pyllyyn ei kannata työntää tuolin jalkaa
Opin liian myöhään itsensä arvostamista. Älä anna kenenkään kohdella sinua huonosti. Tätä yritän nyt opettaa lapsilleni. Mulle vaan sanottiin, että eihän susta mitään tuu. Olen sietänyt huonoa kohtelua ja ollut kynnysmatto. Nyt olen katkeroitunut keski-ikäinen köyhä työtön.