Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2595)
"Pahanteko vaatii myös älliä ja laskelmointia."
Tietenkin. Olisi todella sinisilmäistä kuvitella muuta.
Ainoa oppi historiasta on se, ettei siitä opita mitään.
Elämässä ei ole mikään niin tärkeää kuin puutarhanhoito. Eikä sekään ole niin tärkeää.
Kiinalaista viisautta
Surematon suru tulee jossain vaiheessa vastaan ja vaati "iulos tkemistä". Myöhemmin voi vain olla vaikea tunnistaa, mistä vanhasta surusta on kysymys. Kyyneleet vapauttavat.
Tasan ei käy onnenlahjat eikä mikään riitä! IKINÄ.
Naisiin ei ole luottamista. Oppirahat on nyt kuitenkin viimein maksettu kantapään kautta ja hyvä niin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Älä rakenna taloa tontin komeimmalle paikalle vaan sen viereen.
Mediaa ei tarkoitettu viihdyttämään ja tiedottamaan, vaan ohjailemaan massoja.
Keskimäärin 20% ihmisistä uskoo mitä tahansa, 60% on ohjattavissa ja 20% on immuuneja propagandalle.
Viisain asia, jonka olen oppinut on että J-pronominitkin ovat sallittuja
Ihmisyys on perseestä, ja ihmisetkin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta suolesta.
Aloita jonkinlainen sijoittaminen nuorena tai heti kun vaan on vähän ylimääräistä rahaa. Opin tämän liian myöhään.
"Kaikesta muusta pahasta pääsee, mutta itestään ei millonkaan."
"Ihminen on onnellisimmillaan silloin, kun se saa jotain suoleen ja sieltä pois."
"Avioliittonsa saa pilalle helposti puuttumalla kumppanin pieniin vikoihin.
Sanoi äitini, jotka olen vanhemmiten ymmärtänyt.
Samoin opiskeltuani enemmän asioista (filosofia, yhteiskuntatieteet..ja sivumennen neurologiaan ja psykologiaan liittyvää kirjallisuutta ymmärtääkseni asiakokonaisuuksia), että miten vähän oikeasti tiedän. Se hämmentää minua ja vielä enemmän ne vähemmän lukeneet, ketkä ajattelevat tietävänsä aiheesta kaiken.
Tiedän jotain joistain aiheista ja usein niistäkin liian vähän, mutta suurimmasta osasta asioista tuskin mitään (en ainakaan riittävästi voidakseni sanoa, miten toisen tulee elämässään valita).
Maahan kaatunutta maitoa ei kannata voivotella!
2. Asioilla on tapana järjestyä.
Suurin osa ihmisistä on äärimmäisen itsekkäitä ja ajattelee vain itseään. Pidä huoli siitä, että sinua ei hyväksikäytetä näiden ihmisten taholta.
Tämän ketjun ensimmäisen kommentoijan lista on lähes kuin omalta näppäimistöltä (se ei kuitenkaan ole).
Kirjoitin 'lähes', koska modifioisin sitä sillä havainnolla, että ympärillä olevia ihmisiä ei pitäisi ikinä aliarvioida niin yksinkertaisilta kuin he vaikuttavatkin. Lisäksi listalla ilmeisesti sekoitetaan käsitteet 'viisas' ja 'fiksu'/'älykäs'.
Vierailija kirjoitti:
jumalia ei ole
Oon pahoillani, mutta tämä ei tuonut nyt yhtään mitään oivallusta itselleni, mistä ottaa oppia tulevaisuuteen.
Lapsen tekemättä jättäminen on suurinta mahdollista lähimmäisenrakkautta.
Eniten puhuvilla on vähiten sanottavaa.