Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?

Vierailija
22.08.2020 |

Jaetaan hyödyllisiä viisauksia!

Kommentit (2600)

Vierailija
841/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota kehenkään, jokainen on valmis puukottamaan selkään kun selkäsi käännät. Edessäpäin kyllä ollaan mielinkielin. Naurettavaa teatteria, ei ole olemassa rehellistä ihmistä.

Vierailija
842/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei pidä minusta huolta ja minun puoliani kuin minä itse. Ja ketään ei kannata tuomita ensinäkemältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asioilla on tapana järjestyä" -on toiminut vuosikymmeniä.

Vierailija
844/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden lopputulokseen ei vaikuta kuinka paljon energiaa olet laittanut niistä huoleksimiseen.

(koitan muistuttaa tästä itseäni päivittäin vaikean elämäntilanteen keskellä)

Vierailija
845/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään asia ei uutisissa ole niin kuin se esitetään. Kaikella uutisilla on poliittinen/taloudellinen vaikute.

Vihreät on tämän maan syöpä.

Vierailija
846/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehdi koulutuksestasi. Suomen tapauksessa hyödynnä sitä, että on mahdollista opiskella itselle maksuttomasti muualla satoja tuhansia maksavia yliopistotutkintoja ja opiskele maksimiin asti työllistävien alojen huippuasiantuntijaksi. Kaiken minkä eteen on valmis tekemään töitä voi myös saada.

Samalla pidä aina huolta terveistä elämäntavoista, se vie pohjan kaikelta muultakin jos itse tuhoaa terveytensä huonoilla valinnoilla.

Elä omilla rahoillasi, ei koskaan velaksi.

Laadun ostaminen tulee aina lopulta halvemmaksi kuin rahojen tuhlaaminen halpaan ja huonoon.

Luovuttaminen on helppoa, sen osaa jokainen. Päätä mitä oikeasti haluat ja tee se, älä ole luovuttaja vaan vie aina aloittamasi asiat kunnialla loppuun asti.

Tässä on elämänohjeita, jotka sopivat alle 30-vuotiaalle oikein hyvin.

Itse olen toiminut kutakuinkin näiden ohjeiden mukaisesti: olen opiskellut oman alani erityisasiantuntijaksi ja tehnyt töitä koulutus- ja työuraan liittyvien tavoitteiden saavuttamiseksi.

Olen myös pitänyt huolta terveydestäni jatkuvalla liikkumisella ja hyvillä elämäntapavalinnoilla.

Olen pitänyt huolta raha-asioistani, olen tehnyt järkeviä valintoja asumisen ja sijoitusten suhteen. Kotini on velaton, ja sijoitusvarallisuutta on kertynyt jo noin 10 vuoden ansiotulojen edestä.

Mutta onko tämä tehnyt minut onnelliseksi? Ei ole. 

Nyt olen 40-vuotias ja kärsinyt monta vuotta tyhjyyden tunteesta. Voin allekirjoittaa Ylellä vastikään julkaistun artikkelin havainnot, jossa psykiatri Juhani Mattila kertoo, että merkityksellisyyden katoaminen työnteosta ja elämästä johtaa syvään ja pitkäkestoiseen uupumukseen, jota ei tule sekoittaa masennukseen tai työstä johtuvaan väsymykseen.

Olen pikku hiljaa yrittänyt päästä uupumuksen tunteesta irti. Minun on täytynyt yrittää etsiä merkityksellisyyttä elämääni eri tavoin. Huomaan, että yllä tekemäni asiat ja neuvot, joita lainauksessa tarjotaan, ovat toimineet minulle hyvin - mutta vain noin 30-vuotiaaksi asti.

Tämän jälkeen nuo elämäntapaohjeet ovat muuttuneet hyödyllisistä hyödyttömiksi ja hyödyttömistä jopa myrkyllisiksi.

Minun ohjeeni ovat seuraavanlaisia:

Tee asioita, jotka ovat omasta mielestäsi mielekkäitä.

Älä ajattele sitä, miten muut ihmiset tai yhteiskunta arvottaa tekemisesi.

Tee vain asioita, jotka tuntuvat itsestäsi merkityksellisiltä JA opi tunnistamaan nämä asiat.

Jos et toimi näin, elämäsi on yhtä tyhjän kanssa.

Voit "menestyä" noudattamalla noita yllä lueteltuja tyhjänpäiväisiä ajatuksia, mutta se, mitä voit saavuttaa ulkoisella menestyksellä - arvostettu työpaikka, raha, vauraus, laadukkaat kulutustuotteet - ovat aivan yhdentekeviä ja jopa haitallisia, jos elämäsi on merkityksetöntä. 

Varallisuus, arvostus, asema ja kalliit tavarat eivät ole sinun omiasi: ne ovat vain käytössäsi.

Vaikka (esimerkiksi) pukeutuisit kalliisiin vaatteisiin, ajaisit kalliilla autolla ja asuisit Etelä-Helsingin arvostetuimmalla alueella, olet kuitenkin näidenkin asioiden sisällä oleva alaston ihminen. 

Ainoat asiat, jonka saat pitää itselläsi, ovat merkityksellisen elämän kokemukset ja oma arvostuksesi itseäsi kohtaan. Jos pystyt tekemään elämästäsi merkityksellistä - ja olemaan itsellesi läsnä ja kokonainen - ei muulla ole sinänsä mitään merkitystä. Suomalainen yhteiskunta viime kädessä pitää huolta välttämättömimmistä ulkonaisista tarpeistasi - jos itse et siihen kykene.

Tästä johtuen on aivan ensiarvoisen tärkeää pitää huolta omasta henkisestä hyvinvoinnista, itselle merkityksellisen elämän tekemisestä ja siitä, että on omalle itselleen paras kumppani. Kun nämä asiat ovat kunnossa, kaikki muu hyvä tulee elämään itsestään.

Vierailija
847/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon toiset ihmiset ja eläimet.

Vierailija
848/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materia ei tuo onnea.

Vierailija
849/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne on asia, jota ei voi muuttaa. Voit kuitenkin elää monella eri tavalla luonteesi kanssa.

On hyvä ymmärtää, että muilla ihmisillä on omat luonteensa ja se mikä pätee sinuun, ei välttämättä päde toiseen.

Opi tuntemaan mistä pidät

Vierailija
850/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta terveydestä huolehtiminen on tärkeää, mutta älä missään nimessä tee sitä henkisen hyvinvointisi kustannuksella. 

Fyysisestä terveydestä huolehtimiseen riittää vain kaksi neuvoa: vältä haitallisia asioita ja mene lääkäriin, jos tunnet itsesi kipeäksi.

Mitään ravitsemusohjeita, personal trainereita tai vastaavia ei tarvitse, kunhan vain ymmärtää, että haitallisia asioita on vältettävä.

- Epäterveellisten ruokien liiallinen syöminen on haitallista, joten sitä tulee välttää. 

- Liikkumattomuus on haitallista, joten sitä tulee välttää liikkumalla riittävästi, kohtuullisesti ja säännöllisesti

- Alkoholin ja huumausaineiden nauttiminen sekä tupakointi ovat haitallisia, joten niitä kannattaa välttää.

- Huomattava ylipaino on haitallista, joten sen hankkimista kannattaa välttää.

- Epäergonomiset työasennot ovat haitallisia, joten niitä kannattaa välttää.

Vierailija
851/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen taito, jonka hallitsee hyvin, on vaatinut harjoittelua, toistoa, virheitä ja intohimoa.

Vierailija
852/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikea saada aloitettua jotakin asiaa, etene hitaasti. Älä tee paljon --> tee vähän (sen sijaan ettet tekisi mitään)

Vierailija
853/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekevälle löytyy, sossun tukia muille.

Vierailija
854/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppia ikä kaikki, sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää, älä koskaan sano en koskaan, älä usko ennenkuin omin silmin näet…nämä on niin totta!

Vierailija
855/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järjestyy kyllä.

Vierailija
856/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma rullaa eteenpäin siitä huolimatta mitä sulle on sattunut

Vielä vähemmän maailma välittää susta ja sun murheistas.

Kaikki me kuollaan joskus

Vierailija
857/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että käy kakalla aina ennen töihin lähtöä, muuten voi päivä tuntua ikuisuudelta

Vierailija
858/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena pitkään ahdistunut kun tiesin etten tule saamaan tyttöystävää. Nyt 35v, mutta en ole enää vuosikausiin ollut ahdistunut. Viisaus kuuluu: Älä keskity naisiin, jos he eivät tykkää sinusta (elikä oikeasti sinun synnynnäisestä ulkonäöstä tai persoonasta, älä ota todesta jos joku valehtelija väittää muuta tai syyttää/haukkuu sinua). Älä ahdistu, jos naiset eivät tykkää sinusta. Älä keskity naisiin äläkä anna naisettomuuden masentaa sinua. Keskity asioihiin joista olet kiinnostunut ja pitäydy niissä. Älä loisi vaan tee mahdollisimman paljon työtä, mutta jos mahdollista, niin pidä myös hauskaa silloin kun ehdit. Aloita sijoittamaan mahdollisimman nuorena ja pidä huolta kunnostasi. Jos kyse on jostain tärkeästä asiasta itsellesi, älä koskaan välitä muiden mielipiteistä. Älä välitä siitä mikä on hyvää tai pahaa vaan välitä siitä mikä on hyvää tai huonoa. Määrittele moraalisi itse, mutta noudata jotakuinkin lakeja. Älä luota viranomaisiin, äläkä keneenkään jota et tunne kunnolla. Loppupeleissä luota vain itseesi ja tee itsestäsi sellainen, että voit edes luottaa itseesi.

Vierailija
859/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on sokea.

Vierailija
860/2600 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on elää tämä pieni hetki mahdollisimman hedonistisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän