Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen entinen ehdottaa jatkuvasti yhteisiä juttuja

Vierailija
22.08.2020 |

Miehellä entisestä liitosta 10v lapsi. Eksä ehdottaa paljon yhteistä tekemistä (illan vietto meidän mökillä, huvipuistoon meneminen, äitienpäivä/isänpäivä, kahvittelua), jotta lapsi saa olla molempien vanhempien kanssa. Minusta tämä tuntuu kiusalliselta, vaikka saan osallistua. Lapsi ei muista aikaa että vanhemmat ovat olleet yhdessä. Minä haluaisin olla oman perheeni kanssa, johon miehen lapsi kuuluu aina silloin kun hän on meidän kanssaan. Meillä on 1v lapsi. Mieheni mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa ja minä ylireagoin. Mitä mieltä te olette? Eksä ei ole parisuhteessa.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin moneen kertaan selitetään, että saatuaan lapsia nainen ei saa unohtaa olevansa muutakin kuin äiti. Hän on vaimo, rakastajatar, kotiopettaja, ahkera työntekijä, hyvä ystävä, tytär, sisko, serkku jne.

Nähtävästi ap:n pelkäämä miehen exä osaa jakaa roolejaan selkeästi eli lapselleen hän on äiti ja erilaisissa lapseen liittyvissä asioissa aina vain äiti, vaikka paikalla olisi exäkin. Hän saattaa olla myös exänsä kaveri, mutta ei mitään muuta.

Ap taas näkee miehensä ensimmäisen puolison ensisijaisesti vaimona ja rakastajattarena, vaikka ne roolit tuossa suhteessa kuuluvat menneisyyteen. Vaikuttaa siltä, että ap ei näe itseään lainkaan noissa rooleissa, koska jos hän olisi varma itsestään vaimona, ei tuolla miehen exällä olisi kuviossa mitään peltättävää roolia. Hän olisi vain miehen lapsen äiti, ei muuta. Toki se on paljon, mutta ei kaikki.

Vierailija
22/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin moneen kertaan selitetään, että saatuaan lapsia nainen ei saa unohtaa olevansa muutakin kuin äiti. Hän on vaimo, rakastajatar, kotiopettaja, ahkera työntekijä, hyvä ystävä, tytär, sisko, serkku jne.

Nähtävästi ap:n pelkäämä miehen exä osaa jakaa roolejaan selkeästi eli lapselleen hän on äiti ja erilaisissa lapseen liittyvissä asioissa aina vain äiti, vaikka paikalla olisi exäkin. Hän saattaa olla myös exänsä kaveri, mutta ei mitään muuta.

Ap taas näkee miehensä ensimmäisen puolison ensisijaisesti vaimona ja rakastajattarena, vaikka ne roolit tuossa suhteessa kuuluvat menneisyyteen. Vaikuttaa siltä, että ap ei näe itseään lainkaan noissa rooleissa, koska jos hän olisi varma itsestään vaimona, ei tuolla miehen exällä olisi kuviossa mitään peltättävää roolia. Hän olisi vain miehen lapsen äiti, ei muuta. Toki se on paljon, mutta ei kaikki.

En ole mustasukkainen. En ajattele eksää mieheni ensisijaisena vaimona. Hyi. En usko että kukaan niin yleensäkään ajattelee. En vaan ymmärrä onko tämä normaalia että lapsen takia pitää olla niin paljon yhdessä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toimisitte ja sanoisitte eksälle asiasta??! Tuntuu typerältä että minä olen ainut jota asia todella vaivaa. Kyllä tiedän että on monia joiden nyksät ja eksät sopivat samaan pöytään eikä meillä ole siinä ongelmaa. Haluaisin rajoittaa tapaamiset ”pakollisiin” kuten lapsen vaihtopäivät, lapsen syntymäpäivät. Lapsi on jo iso joten yhteiset syntymäpäivät eivät kai kauaa ole merkityksellisiä. Ap.

Mun mielestä on mielenkiintoista, että olet ainoa jota asia vaivaa. Jos näin on aina ollut, eikä asia vaivaa miestä tai exää niin miksi olet alunperin lähtenyt tällaiseen kuvioon mukaan? Miksi se vaivaa sinua? Mitä pelkäät?

Tuskin ketään vanhat suolat janottavat. Eroon on varmasti ollut hyvät syyt. Aika hienoa, että pystytään olemaan hyvissä väleissä ja toimimaan ja hoitamaan yhdessä lapsen asioita. Enemmän mua huolestuttaisi, jos olisi vahvoja tunteita suuntaan tai toiseen..

mutta oikeasti, jos tilanne vaivaa sinua niin miksi olet lähtenyt tähän mukaan alunperin ja tehnyt vielä lapsen tähän itseäsi vaivaavaan suhdekuvioon? Vak luulitko, että kaikki muuttuu yhteisen lapsen myötä?

Kyllä minä ainakin ymmärrän varsin hyvin apn halun viettää aikaa perheen kesken ilman että siihen kuulumaton ihminen tunkee pilaamaan kaiken. Seuraavan kerran kun ehdotus yhteisistä jutuista tulee, toteat että on muita suunnitelmua. Ei käy. Jos miehesi ei tue sinua asiassa , potkaiset äijän pellolle.

Vierailija
24/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ihminen ylipäätään haluaa ketään vieraita tunkeilijoita riesakseen silloinkun tehdään asioita oman perheen kesken? 10 vuotias kakara osaa olla isänsä kanssa ilman että äiti tunkee kyyläämään mukaan toisen perheen riesaksi. Jos ap ei saa rajoja miehelle niin kannattaa raakasti erota. Minä ainakaan en kutsumattomia vieraita kotonani katsele.

Vierailija
25/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei kerran näe tuossa ongelmaa, niin sanoisin että ei muuta kuin menee vain sen entisen perheensä kanssa, ja etsisin itselleni miehen jolle meidän perheeseemme ei kuuluisi exiä. 

Mun mies ennemmin laukaisisi itseään päähän, kuin menisi mihinkään vapaaehtoisesti exvaimonsa kanssa.

Ei tämäkään tietysti ole paras mahdollinen tilanne, mutta enpä voi muutta miestä enkä hänen exäänsä.

Vierailija
26/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan olette olleet yhdessä? HIenoa jos ovat noin toimineet ja lapsikin saa viettää aikaa oman perheensä kanssa yhdessä. Itsekin toivoisin että noin kävisi ja jos mies ottaisi uuden naisen niin ainakin katsoisivat muutaman vuoden miten nainen sopeutuu tähän tilanteeseen ENNEN KUIN alkavat sitä yhteistä lasta tekemään ja uusi nainen alkaa hivuttaan  "edellistä lasta" pois kuvioista kun ei tykkääkään tästä kuviosta.

Kukaan ei hivuta lasta pous vaan sen äidin. Kun mies on eronnut entisestä ämmästä niin se ero tarkoittaa nimenomaan sitä, että kumpikin tahollaan jatkaa elämäänsä. Yhteiset jutut perheenä on silloin loppu.

Vierailija
27/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap ns "liian kiltti" ihminen?

Kuulostaa hieman siltä, koska et laita selkeitä rajoja miehellesi tuon exänsä suhteen.

Pelkäätkö että jos sanot miehellesi, ettet halua toista naista joka kohtaan mukaanne tuppautumaan, niin mies saattaisi jopa pahoittaa mielensä?

Vierailija
28/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kuuloonkaan! Lapsen juhlat ok, siis synttärit, rippi- ja ylioppilasjuhlat, muuten exä ei olisi tervetullut. Meillä meni niin, että miehen ex yritti suunnitella kaikkea miehen kanssa, mutta mä en ollut tervetullut mukaan. Ei mies onneksi suostunut. Sinuna sanoisin, että jos mies mieluummin mökkeilee exänsä ja lapsen kanssa, niin voi sitten jatkaa elämäänsä heidän kanssaan, mutta itse et siihen kokoonpanoon aio kuulua.

Vierailija
29/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista että haluat pilata lapsen kokemukset vanhempien hyvistä väleistä oman pikkumaisuutesi vuoksi. Lapset ensin ja aikuisten tunteet sitten. Elän itse uusperheessä mutta molemmilla on hyvät välit exiin ja haluamme tarjota lapsille kokemuksia myös keskenään oman isän ja äidin kanssa, mitä lapset arvostavat suuresti vaikka myös bonusvanhemmista tykkäävät.

Vierailija
30/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha suola exällä siinä janottaa. Ylläri kun sinkkuna ollessaan pyörii lapsen varjolla teillä. Miksette Ap jaa samaa sänkyäkin miehen exän kanssa? Sehän voisi muuttaa teille asumaan. Voisitte naiset käydä yhdessä shoppailemassa sillä aikaa kun mies on lasten kanssa jne

Yllättääkö jos sanon etten luota naisen motivaatioihin yhtään. Sen kuitenkin tiedän ettei miehelläni vanha suola janota. Ei vaan halua sanoa vastaan ja eksä saa puhutettua mieheni niin että lapsen etu ja lapsi haluaa... Ap.

No miksi asia sinua sitten niin kovin vaivaa jos miestä ei ex enää kiinnosta?. Jos haluaa hyvää hyvyyttään viettää entisen perheen kanssa aikaa, niin lopeta se nalkuttaminen ja anna mennä, niin saa se ex tyydytystä, kun pääsee leikkimään kotia taas. Tosin saattaahan siinä jutut liikkua, että kumman kaa se mies ny onkaan.

Vierailija
31/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa potentiaalisen alkoholistin kanssa. Selvänä mies on hyvä, mutta alkoholi ei sovi hänelle yhtään. Yleensä viikot pysyy selvänä, mutta viikonloppuisin ratkeaa ja osaa olla ärsyttävä. Eroa miettinyt, mutta olen jo sen ikäinen, että kaikilla hyvillä miehillä on lapset edellisestä liitosta tai sitten ovat varattuja. Turha edes lähteä yrittämään enää. Uusioperhekuviot eivät kiinnosta sitten yhtään!

Vierailija
32/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista että haluat pilata lapsen kokemukset vanhempien hyvistä väleistä oman pikkumaisuutesi vuoksi. Lapset ensin ja aikuisten tunteet sitten. Elän itse uusperheessä mutta molemmilla on hyvät välit exiin ja haluamme tarjota lapsille kokemuksia myös keskenään oman isän ja äidin kanssa, mitä lapset arvostavat suuresti vaikka myös bonusvanhemmista tykkäävät.

Teillä siis on koolla kaksi pariskuntaa näissä yhteisissä perhetilaisuuksissa?

Se on hieman eri juttu kuin ap:n tilanne, jossa sinkku exä tunkee joka paikkaan kolmanneksi pyöräksi.

Vierailija
33/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha suola exällä siinä janottaa. Ylläri kun sinkkuna ollessaan pyörii lapsen varjolla teillä. Miksette Ap jaa samaa sänkyäkin miehen exän kanssa? Sehän voisi muuttaa teille asumaan. Voisitte naiset käydä yhdessä shoppailemassa sillä aikaa kun mies on lasten kanssa jne

Yllättääkö jos sanon etten luota naisen motivaatioihin yhtään. Sen kuitenkin tiedän ettei miehelläni vanha suola janota. Ei vaan halua sanoa vastaan ja eksä saa puhutettua mieheni niin että lapsen etu ja lapsi haluaa... Ap.

No miksi asia sinua sitten niin kovin vaivaa jos miestä ei ex enää kiinnosta?. Jos haluaa hyvää hyvyyttään viettää entisen perheen kanssa aikaa, niin lopeta se nalkuttaminen ja anna mennä, niin saa se ex tyydytystä, kun pääsee leikkimään kotia taas. Tosin saattaahan siinä jutut liikkua, että kumman kaa se mies ny onkaan.

Mies ei taida ihan tarkkaan itsekään tietää kumman kanssa on, kun haluaa pitää entiset ja nykyiset.

Jos olisin ap, huutaisin kerran kuin sumusireeni ja jos ei sanoma menisi perille, keräisin vauvani ja tavarani ja jättäisin sen muhamettilais-mormoonin ihmettelemään, miten se uusi lempivaimo nyt noin..

Vierailija
34/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap ns "liian kiltti" ihminen?

Kuulostaa hieman siltä, koska et laita selkeitä rajoja miehellesi tuon exänsä suhteen.

Pelkäätkö että jos sanot miehellesi, ettet halua toista naista joka kohtaan mukaanne tuppautumaan, niin mies saattaisi jopa pahoittaa mielensä?

Eksä on liukunut kuvioihin mielestäni liikaa. Aluksi varmasti jokainen haluaa että uusperhekuvioissa on hyvät välit ja olin tyytyväinen hyvistä väleistä. En tiedä käsittikö eksä sen jotenkin väärin. En todellakaan ole ollut mielinkielin, ja olen joistakin asioista uskaltanut myös hänelle sanoa suoraan että ”ei käy!” Vuosia sitten.

Mieheni mielestä minun pitäisi itse sanoa ex-vaimolle näistä asioista, koska häntä ko. asiat eivät häiritse. Hän kuitenkin yleensä kieltäytyy monesti kutsuista (vedoten kiireeseen tai muihin menoihin). Sitten eksä kysyy minulta ja minä olen huono sanomaan ei. Omasta mielestäni olen liian kiltti, mieheni mielestä lapsellinen koska en ymmärrä ja toisaalta kun olen antanut asioiden tapahtua. Ap.

Vierailija
35/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kovin sinisilmäinen, jos uskoo exän hyviin tarkoituksiin, koska sellaisia ei ole.

Tämän pyhän kolminaisuuden siunaajat täällä tuskin omissa liitoissaan hyväksyisivät entisen vaimon jatkuvaa läsnäoloa.

Exä vedättää vähintään miestä tai sitten jopa exä ja mies yhdessä vedättävät nyxää.

Jos on rahaa ja kiinnostusta voi pestata yksityisetsivän tarkistamaan, onko vanhaa suolaa vai ei.

Vierailija
36/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei taida ihan tarkkaan itsekään tietää kumman kanssa on, kun haluaa pitää entiset ja nykyiset.

Jos olisin ap, huutaisin kerran kuin sumusireeni ja jos ei sanoma menisi perille, keräisin vauvani ja tavarani ja jättäisin sen muhamettilais-mormoonin ihmettelemään, miten se uusi lempivaimo nyt noin..

Kyllä

mies tietää kenen kanssa haluaa olla. Tekee muka omasta mielestään kaiken (oikein) lapsen takia. Millä helkutilla saa ne tajuamaan ettei niiden lapsen takia tarvitse joka prkl asioissa olla yhdessä? Ja luoja kiitos, mitään yhteisiä retkiä EI olla tehty. Meidän mökille saatta kuitenkin tupsahtaa ”kunminullaonniiiiiinkovaikäväminunlastani”. Ei ilmoittamatta mutta niin että vaikea kieltää kun käyttää lasta siinä välissä. Ap.

Vierailija
37/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

mies tietää kenen kanssa haluaa olla. Tekee muka omasta mielestään kaiken (oikein) lapsen takia. Millä helkutilla saa ne tajuamaan ettei niiden lapsen takia tarvitse joka prkl asioissa olla yhdessä? Ja luoja kiitos, mitään yhteisiä retkiä EI olla tehty. Meidän mökille saatta kuitenkin tupsahtaa ”kunminullaonniiiiiinkovaikäväminunlastani”. Ei ilmoittamatta mutta niin että vaikea kieltää kun käyttää lasta siinä välissä. Ap.

Millä helkutilla saa sinut tajuamaan, että kieltäminen on ihan helppo ja normaali asia. Koko ongelma johtuu sinusta.

Vierailija
38/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Millä helkutilla saa sinut tajuamaan, että kieltäminen on ihan helppo ja normaali asia. Koko ongelma johtuu sinusta.

Arvostan jokaista vastausta. Kieltäminen minulta yleensä onnistuu, mutta kun kumpikaa heistä ei tahdo ymmärrä miksi. Miehenikin ihmettelee mitä pahaa siinä on jos eksä tuo lapsen meille ja sitten jää kahville. Minä en pyydä kahville. Hän ihmettelee miksi kahvi ei tuoksu. Kyllä olen tyhmä kuk keitän sen kahvin. Ap.

Vierailija
39/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Arvostan jokaista vastausta. Kieltäminen minulta yleensä onnistuu, mutta kun kumpikaa heistä ei tahdo ymmärrä miksi. Miehenikin ihmettelee mitä pahaa siinä on jos eksä tuo lapsen meille ja sitten jää kahville. Minä en pyydä kahville. Hän ihmettelee miksi kahvi ei tuoksu. Kyllä olen tyhmä kuk keitän sen kahvin. Ap.

No niinpä olet. Mies voi keittää kahvin exälleen. Sinä voit lähteä vaikka hieman ostoksille ja palata esim. seuraavana aamuna. Niin pääsette vakavan keskustelun alkuun.

Voi sen keskustelun käydä ilman tätä draamaakin.

Aikuisen miehen pitää oppia telemään kipeitä valintoja.

Vierailija
40/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimisitte ja sanoisitte eksälle asiasta??! Tuntuu typerältä että minä olen ainut jota asia todella vaivaa. Kyllä tiedän että on monia joiden nyksät ja eksät sopivat samaan pöytään eikä meillä ole siinä ongelmaa. Haluaisin rajoittaa tapaamiset ”pakollisiin” kuten lapsen vaihtopäivät, lapsen syntymäpäivät. Lapsi on jo iso joten yhteiset syntymäpäivät eivät kai kauaa ole merkityksellisiä. Ap.

Meillä tilanne oli hieman erilainen, eikä yhteistå lasta. Mut mies ei juuri ottanit minun toiveitani huomioon missään mikä liittyi hänen lapsiinsa. Exänsä kanssa yhteistyö ei onnistunut ollenkaan keneltäkään. Mutta siis mihellä ei ollut mitään käsitystä siitä et olis pitänyt rakentaa se "meidän perhe". Ansaitsen parempaa, ja on nykyään ex. Harmi sinänsä, mutta uusperhe jossa ei oo uusperhe-osaamista on syvältä pe rs ee stä ja pilaa elämän. No thanks.