Ikean huonekalujen surkea laatu
Meillä on 2 Ikean bill]y-kirjahyllyä ja 1 Hemnes-lipasto. Ihan kivoja ja nättejä perushuonekaluja, mutta niistähän lähtee takalevy irti ja laatikoiden pohjat putoaa!! Vähän kun diirtelee huonekaluja niin hajoaa käsiin. Ärsyttävää. Ja ärsyttävämpää on vain se, että ei ole varaa ostaa niitä Suomessa valmistettuja täyspuisia laatuhuonekaluja mitä haluaisin, kun yksi kaappi maksaa 2000e.
Miksei tästä kukaan valita enempää? Mikä olisi keskitie? Ikean laatua parempi mutta ei kamalan kallis.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on pahvia, esim Lack.
Niin on Artekin ruokapöydätkin. Että semmosta..
Totta, ei ole artekkikaan umpipuuta vaan pahvikennoa sisältä.
Mitä haluat sanoa viestilläsi, polkupyörän runkoputketkin ovat sisältä pelkkää ilmaa, edes paperikennoa ne eivät sisällä. Teräsputket ovat ilmeisesti siksi mielestäsi ihan paskaa!
Vai ratkaisijoita sittenkin se mistä materiaaleista esim. pöydän runko on tehty. Ehkä Artekin pöydän koivurunko on parempi kuin Ikean ohut lastulevysoiro, vai mitä luulet?
Joo, voi olla Ikeaa parempi. Se ei ole kovin paljon sanottu. Mutta joka tapauksessa hyyyyvin paljon huonompi kuin kunnon umpipuinen mitä laatuhuonekalun kuuluu olla.
Ja voi olla monessa suhteessa ihan umpipuisen tasoinen ja joissakin suhteissa jopa parempi. Itse kuitenkin arvostan umpipuista enemmän, vaikkei se olisikaan kaikessa suhteessa paras. Kestävyydeltään Ikeaan verrattuna tuo Artek on täysin ylivoimainen, joten ei sitä voi verrata oikein Ikeaan. Se oli tuo Ikeafani, joka kyseisen vertailun aloitti.
tjaa, menppä sitten vepsäläiseen tai iskuun. Mietipä paljoko halutte sijoittaa huonekaluisiin. Lopulta kierrätyslavalle ne kuitenkin päätyy.
Meillä pari ikean kaapistoa, lipastoa, ja mökillä, saatu lipasto& iso pöytä ystäviltä. Yhä ehjiä. Tein tosin hieman "healt check" mökin jutuille niille etteivät ihan kättelyssä leviä.
Vaan vinkki, jos huomaa että jokin kohta näyttää heikolta jo kasausvaiheessa niin hyvää liimaa peliin mukaaan, pitäisi pysyä koossa sen koko käyttöiän jälkeen.
Tosin meidän Ikea jutut on jo 10v+.
Tähän hieman sivujuonteena, muutimme uuteen asuntoon, Hankimme Ikeasta ison kokoseinä 2m kirjahyllyn koska oli tarvetta. Roudasimme Ikean vuokrapakulla osat kotiin. Tein yhden pitkän pävän töissä, vaan kas, vaimo oli sit kasannut koko setin ja paikoilleen ihan yksin. Siinä se hylly/kaapisto yhä seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluat sanoa viestilläsi, polkupyörän runkoputketkin ovat sisältä pelkkää ilmaa, edes paperikennoa ne eivät sisällä. Teräsputket ovat ilmeisesti siksi mielestäsi ihan paskaa!
Vai ratkaisijoita sittenkin se mistä materiaaleista esim. pöydän runko on tehty. Ehkä Artekin pöydän koivurunko on parempi kuin Ikean ohut lastulevysoiro, vai mitä luulet?
Joo, voi olla Ikeaa parempi. Se ei ole kovin paljon sanottu. Mutta joka tapauksessa hyyyyvin paljon huonompi kuin kunnon umpipuinen mitä laatuhuonekalun kuuluu olla.
Ja voi olla monessa suhteessa ihan umpipuisen tasoinen ja joissakin suhteissa jopa parempi. Itse kuitenkin arvostan umpipuista enemmän, vaikkei se olisikaan kaikessa suhteessa paras. Kestävyydeltään Ikeaan verrattuna tuo Artek on täysin ylivoimainen, joten ei sitä voi verrata oikein Ikeaan. Se oli tuo Ikeafani, joka kyseisen vertailun aloitti.
Näihin Ikean keskusteluihin vedetään aina Artek mukaan, kun on helppoa vääristellä tuolla paperikennolla asioita.
"pitäisi pysyä koossa sen koko käyttöiän jälkeen." käyttöikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihin Ikean keskusteluihin vedetään aina Artek mukaan, kun on helppoa vääristellä tuolla paperikennolla asioita.
Ei palstan Ikeafanilla järki riitä mihinkään muuhun, kuin noihin "halpoihin" rinnastuksiin.
Minulla ei ole kotona ensimmäistäkään ikean huonekalua ja olen kahden lapsen työtön yh, joka opiskelee. Kotona paljon täyspuisia ja laadukkaista huonekaluja. Ostan torista ja duunaan/kunnostan itse.
Vierailija kirjoitti:
"pitäisi pysyä koossa sen koko käyttöiän jälkeen." käyttöikänsä.
Se käyttöikä on yleensä vaan aika lyhyt.
Miten ihmiset oikein käsittelee huonekalujaan, että saa ne rikki? Kyllä minun kaikki ikea-kaluni ovat kestäneet 10+ vuotta ja useammat muutot (edelleen siis käytössä).
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset oikein käsittelee huonekalujaan, että saa ne rikki? Kyllä minun kaikki ikea-kaluni ovat kestäneet 10+ vuotta ja useammat muutot (edelleen siis käytössä).
Ei esim. Lack pöytää tarvitse käsitellä mitenkään, että se hajoaa. Tuntuvat hajoavan ihan itsestään, vähän kerrallaan. Pinnat irtoaa, ja lopulta menee ihan päreeksi. Sängyt hajoaa ihan normaalissa käytössä parin normaalipainoisen alla.
Koottavissa huonekaluissa on tosiaan usein sileillä nauloilla kiinni levyjä. Ei ne lastulevyssä pidä. Vaihdettava vähintään uritettuihin, tai ruuveihin.
Kierrätyskeskuksista voi joskus löytää täyspuu huonekaluja edullisesti
Meillä on Paxit kestäneet muuttoja ja siirtoja hyvin, mutta on aina purettu, kun on pitänyt siirtää yli metrin.
Ei ne syyttä ole halpoja. Ei vaan tuollainen materiaali kestä samaa kuin tanakampi.
Säästäkää rahaa etukäteen ja sitten ostatte hyvät huonekalut.
Nukuin pari kk patjalla lattialla, jotta sain jensenin sängyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Askon tms huonekalut parempia? Ainakin kalliimpia on, mutta samaa mdf-levyä kaikki näyttää olevan. Paitsi sitten täyspuiset, joissa nelinumeroinen hinta.
Huonekaluja ja erittäin kauniita huonekaluja on koko maailma täynnä. Uusia ei kannatakaan ostaa, ovat kaikki laatua Ikea tai sitten älyttömän kalliita. Hakemalla löytää jos vähänkin on kärsivällisyyttä oikein hyviä huonekaluja käytettynä. Luteet pesiytyvät sohviin, sellaisia en välttämättä käytettynä ostaisikaan. Puisiin huonekaluihin en ole kuullutkaan luteiden pesiytyvän ja puiset huonekalut voi desinfioida tai lakata itse helposti.
Kyllä ne luteet juurikin puisiin pesiytyy. Metallisiin ei.
En ikimaailmassa ottaisi mitään mikä ei kestä ( tai mahdu) pesukonetta mistään roskalavoilta tai kierrätyskeskuksista.
Liian suuri riski.
Mulla Hemnes lipasto ja ihan ehjä on. Voi olla ap sussakin se vika. Liikaa tavaraa ja liian painavaa.
Mulla vaatteita lipastossa. On vielä iso malli.
Tykkään kovasti kun isot laatikot ja liikkuvat hyvin.
Ikea on nostanut hintoja. Siellähän on monenlaista laatua. Toiset hajuaa nopeammin toiset kestää paremmin. Muutot on aina arvoitus miten kestävät muutot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toistelet tätä samaa valhetta jatkuvasti? Asiasta on keskusteltu sinun kanssa useasti, eikö faktat pysy päässä?
Artekin nettisivuilta kopioitua
Kannen ydin:
Massiivikoivua, lastulevyä, paperikennoaToivotonta, sinulta puuttuu aivot ihan täydellisesti, mitä sitten vaikka olisivat täysin onttoja? Mitä sen olisi väliä, Artekin pöytä olisi onttonakin paljon Ikeaa kestävämpi, ja kenno vahvistaa edelleen rakennetta.
Pidät Ikean pöydän voittamista jonain laadun merkkinä?
En, vaan pyrin korjaamaan näitä vääristelyä, joissa pyritään rinnastamaan Ikean paperikennokalusteet ja Artekin kalusteet.
Mulla on myös Artekin pöytä ja tuolit niin kestävät kyllä. Laatu huikea.
Puinen on painava ja niissä saattaa laatikot liikkua huonosti. Myin Torissa puiset kalusteet pois ja ei ole ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Puinen on painava ja niissä saattaa laatikot liikkua huonosti. Myin Torissa puiset kalusteet pois ja ei ole ikävä.
Tein saman. Mulla oli perittyjä lipastoja, varmaan reilu 100v vanhoja ja painavia kuin synti. Laatikot oli aina sellaisia että kahnasivat jostain kohtaa ja olivat raskaita avata. Ei auttanut kynttilät tai höyläykset, hiomiset kuin hetken. Myin torissa pois ja ostin mm ikeasta tilalle kevyempiä ja ennenkaikkea helpommin avattavia tilalle.
En, vaan pyrin korjaamaan näitä vääristelyä, joissa pyritään rinnastamaan Ikean paperikennokalusteet ja Artekin kalusteet.