Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikean huonekalujen surkea laatu

Vierailija
21.08.2020 |

Meillä on 2 Ikean bill]y-kirjahyllyä ja 1 Hemnes-lipasto. Ihan kivoja ja nättejä perushuonekaluja, mutta niistähän lähtee takalevy irti ja laatikoiden pohjat putoaa!! Vähän kun diirtelee huonekaluja niin hajoaa käsiin. Ärsyttävää. Ja ärsyttävämpää on vain se, että ei ole varaa ostaa niitä Suomessa valmistettuja täyspuisia laatuhuonekaluja mitä haluaisin, kun yksi kaappi maksaa 2000e.

Miksei tästä kukaan valita enempää? Mikä olisi keskitie? Ikean laatua parempi mutta ei kamalan kallis.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean lastulevyhuonekalut on inhottavaa shaibaa. Opiskeluaikoina niitä ostin kun ei ollut rahaa ja nyt en raaski hävittää kun ovat jo ostettu.. kyllä täyspuisiin huonekaluihin eron huomaa vaikka ovatkin ihan ok kunnossa meillä.

Vierailija
42/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nimeltä mainitsemattomasta liikkeestä halpiskirjahyllyn ja kyllä tuli Ikeaa ikävä sitä kootessa. Alkaen siitä että pakkauksessa oli pölyä ja sahanpurua, yksi taustalevy repesi reunasta jo kootessa, ohjeet oli tosi, tosi paljon huonommat kuin Ikealla, taustalevyn kiinnityksen kanssa sai tehdä töitä tosissaan. Ainakin opin arvostamaan Ikean huolellisesti mietittyä kokoamisprosessia, jossa ei tarvitse itse miettiä mitään, vain seurata ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean Billyt (kirjahyllyt) ovat mulla kestäneet 16 vuotta ja kaksi muuttoa, lisäksi viime muuton jälkeen hyllyä siirrettiin kahdesti, tietenkin ilman kirjoja eli tyhjänä.

Herää kyllä tosiaan epäilys, että hylly on koottu väärin, tai muussa tapauksessa ihmetyttää, että miten te oikein muutatte ja siirrätte?

Vierailija
44/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kovat huonekalut torista täyspuisina. Tai sukulaisilta. Hinta kohdallaan ja kyllä kestää. Ikeassa ei kannata edes käydä.

Vierailija
45/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No markalla saa markan tuotteen. Kaatuvan pahvisen hyllyn saa 50€. Jos haluaa kunnollisen, niin materiaalit maksaa ja työ maksaa, joten hinta nousee.

Mutta hinta/laatusuhde on Ikeassa ok. Siksi muksujen huoneeseen on hankittu ikean hslposkamaa, niin ei tarvitse sääliä.

Vierailija
46/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on pahvia, esim Lack.

Niin ovat, mutta kas kummaa ovat säilyneet ehjina pinnan naarmuuntumista lukuunottamatta, mutta ovat jo sen verran vanhoha, ettei se mielestäni ole mikään katastrofi. Se että IKEAn kalusteet ovat eivät ole yhtä painavia kuin umpipuiset, ei tarkoita että niitä pitäisi heitellä pitkin seiniä.

Vierailija
47/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Ikean huonekalut ovat kestäneet sikäli, että ovat pysyneet kasassa eivätkä ole notkuneet. Mies on tosin käyttänyt aina vahvaa liimaa kokoamisvaiheessa, vaikka ohjeessa ei sellaista mainita. Esim. niiden puutappien molempiin päihin on laitettu aina vahvaa liimaa. Lastulevypinnat sen sijaan eivät ole pysyneet aina hyvinä, samaa on ollut kyllä muidenkin liikkeiden lastulevyjen kanssa. Suurin osa Ikeastakin ostamistamme huonekaluista on kyllä puisia, kalustelevyä tulee nykyään harvoin ostettua, eikä niissä ole ollut moittimista. Hemnes-sarjakin on kestänyt hyvin, mutta olisikohan salaisuutena se liiman käyttö koottaessa.

Vierailija
48/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta vanhat ikean viilutetut keittiökaapit on edelleen ihan kuin uudet. Kannattaa tosiaan tutkia niitä materiaalitietoja siellä liikkeessä.

Vierailija
49/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Hemnesit on kestäneet vuosikausia, mitään ylimääräistä liimaa tai muuta en ole kokoamisvaiheessa laittanut. Hemnesithän on täyttä puuta. Lipastossa olen pitänyt vaatteita, joskus jotain painavampaakin, ja vaikka laatikot ovat tupaten täynnä, ei pohjat ole irronneet. Mistään huonekalusta ei ole takaseinä lähtenyt. On muutettu näitten kanssa ja siirrelty paikasta toiseen. Itse olen ne aina koonnut mun tytön kanssa.

Vierailija
50/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet koonnut väärin jos saat kirjahyllyn takalevyt irti.

Ne on pienillä nauloilla kiinni mutta on muutossa jouduttu siirtämään ja kun vaihtoi järjestystä niin toinen kaappi. Levisi käsiin. Siis takalevy irtosi, hylltlevyt murtui ja koko kaappi meni ihan vinoon. Lasiovellinen Billy. . Super ärsyttävää.!!! ap

Olet koonnut väärin, johan sanoin. Mun Billyjen kanssa on ongelmitta muutettu useasti. Et nyt voi syyttää Ikeaa siitä että kokoaminen ollut liian heppoista ja muutossakin ilmeisesti tuotetta paiskottu.

Mekin olemme muuttaneet onnistuneesti em. kalusteiden kanssa. Lisäksi meillä on Ektorp-sohva. Matkan ajaksi (n. 200 km.) irrotimme Billyn lasiovet ja ruuvasimme ne taas paikoilleen uudessa kodissa. En tiedä olenko noudattanut lipaston painorajaa. Meillä ei ole kovin paljon säilytystilaa, joten laatikot ovat täynnä ja ovat kestäneet. Lipasto on ollut meillä kauan. En väitä, että kalusteet ovat huippulaatua, mutta hyvin ne ovat tehtävänsä täyttäneet.

Enemmän on harmittanut käyttöesineiden laatu. Niissä on hyviä ideoita, mutta toteutus ontuu. Olen vasuri ja kaksikätisille saksille olisi käyttöä, mutta ovat rimpulat. Toinen on kartion muotoinen muunneltava pyykkiteline, jossa on myös sivusiivet. Hempula on sekin. Näistä olisin valmis maksamaan enemmänkin, jos olisivat tukevampia.

Vierailija
51/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kovat huonekalut torista täyspuisina. Tai sukulaisilta. Hinta kohdallaan ja kyllä kestää. Ikeassa ei kannata edes käydä.

Ehkä muualla uskaltaa. Helsingissä huonekaluissa on riski luteista.

Vierailija
52/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ovat meillä kestäneet. Malm-parisänky on muutettu 3 kertaa, ikää 15 vuotta ja hyvin kestää. 20 vuotta vanhan ja 5 kertaa muutetun työpöytäni myin juuri eteenpäin, oli edelleen hyväkuntoinen. On niitä sitten ollut vähemmän kestäviäkin, mutta ainakin omassa tapauksessa vika on monesti ollut käyttäjässä. Minä olen ollut enemmänkin hämmästynyt miten niin halvat huonekalut ovat kestäneet niinkin hyvin.

Jos Malm-parisänky on kestänyt, olisi kestänyt ihan mikä tahansa muukin. Ei tuo sänky muilla oikein kestä, vaan päädyn pahvit pettävät.

Vierailija
53/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet koonnut väärin jos saat kirjahyllyn takalevyt irti.

Ne on pienillä nauloilla kiinni mutta on muutossa jouduttu siirtämään ja kun vaihtoi järjestystä niin toinen kaappi. Levisi käsiin. Siis takalevy irtosi, hylltlevyt murtui ja koko kaappi meni ihan vinoon. Lasiovellinen Billy. . Super ärsyttävää.!!! ap

Olet koonnut väärin, johan sanoin. Mun Billyjen kanssa on ongelmitta muutettu useasti. Et nyt voi syyttää Ikeaa siitä että kokoaminen ollut liian heppoista ja muutossakin ilmeisesti tuotetta paiskottu.

Eiköhän AP ole naulannut ihan mukana tulleilla nauloilla takalevyn paikalleen. Taustalevy kyllä irtoaa helposti, mikäli jonkin esim. kirjan työntää liian kovaa hyllylle, taikka hyllyllä on liikaa painoa.

Vierailija
54/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan kestääkö noi Ikean parisänkyjen rungot kahta ihmistä? Ne halpis sängyt

Vierailija
55/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan kestääkö noi Ikean parisänkyjen rungot kahta ihmistä? Ne halpis sängyt

Kokemusta on Malm-sängystä, ei kyllä kauaa kestänyt. Pahinta on se, ettei voi edes korjata, kun pahvi pääty tuhoutuu niin täydellisesti.

Vierailija
56/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on Malm-sängystä, ei kyllä kauaa kestänyt. Pahinta on se, ettei voi edes korjata, kun pahvi pääty tuhoutuu niin täydellisesti.

Miten se siis hajosi?

Vierailija
57/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasasin itseäni pidemmän Bestå-hyllyn itse ja kevyesti sain sen nostettua pystyyn. Olen spagettikäsivartinen peruspirkko ja ihmettelin millä pölyllä levyt on täytetty. Hyllyn sivussa näkyy myös hiomakoneesta painauma pinnoitteen alla. Eli ei ainakaan mitään lastulevyhuonekaluja enää Ikeasta. Sieltä ostetut pöydän teräsjalat ovat olleet hyvät, painoa tosin niillä yli 10kg.

Vierailija
58/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa on nimenomaan tosi hyvää laatua halvalla hinnalla, tosin kun suomalaiset rahanhimoiset firmat ryöstöhintoineen....

Vierailija
59/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se siis hajosi?

Vastaavasti kuin tuo:

https://www.reddit.com/r/IKEA/comments/81rwcs/ikea_malm_bed_broken/

Vierailija
60/139 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä muualla uskaltaa. Helsingissä huonekaluissa on riski luteista.

Oletko tosissasi?? Sänkyä tai sohvaa en ostaisi, mutta ei luteet pesiydy kalusteisiin, joissa ei vietä aikaa joku nisäkäs, jota syödä. Uskaltaisin ostaa pöydän, kirjahyllyn yms. Ei ihmisillä pääsääntöisesti ole kotonaan luteita täällä Helsingissä. Ja jos on, hankkiutuvat niistä eroon eivätkä myy luteisia kalusteitaan muiden riesaksi. En tunne ketään, jolla olisi ollut luteita kodissaan.