Ikean huonekalujen surkea laatu
Meillä on 2 Ikean bill]y-kirjahyllyä ja 1 Hemnes-lipasto. Ihan kivoja ja nättejä perushuonekaluja, mutta niistähän lähtee takalevy irti ja laatikoiden pohjat putoaa!! Vähän kun diirtelee huonekaluja niin hajoaa käsiin. Ärsyttävää. Ja ärsyttävämpää on vain se, että ei ole varaa ostaa niitä Suomessa valmistettuja täyspuisia laatuhuonekaluja mitä haluaisin, kun yksi kaappi maksaa 2000e.
Miksei tästä kukaan valita enempää? Mikä olisi keskitie? Ikean laatua parempi mutta ei kamalan kallis.
Kommentit (139)
Lasten leluille on 2 pientä kallvik tai kallax - nimistä hylkyä. 2x2 kokoisia. Ne on ainoat mitkä on kestäneet. Ap
Olet koonnut väärin jos saat kirjahyllyn takalevyt irti.
Torissa ihmiset myy halvalla antiikkia/semiantiikkia. Umpipuisia huonekaluja. Pitää vain kyttäillä että sattuu sopiva kohdalle.
Mulla on säilynyt ihan hyvin onneksi toistaiseksi. Ei vaan ole varaa kalliimpiin vaikka mieluusti jotain suomalaista käsityötä ostaisinkin.
N26
Vierailija kirjoitti:
Ne on pienillä nauloilla kiinni mutta on muutossa jouduttu siirtämään ja kun vaihtoi järjestystä niin toinen kaappi. Levisi käsiin. Siis takalevy irtosi, hylltlevyt murtui ja koko kaappi meni ihan vinoon. Lasiovellinen Billy. . Super ärsyttävää.!!! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on pienillä nauloilla kiinni mutta on muutossa jouduttu siirtämään ja kun vaihtoi järjestystä niin toinen kaappi. Levisi käsiin. Siis takalevy irtosi, hylltlevyt murtui ja koko kaappi meni ihan vinoon. Lasiovellinen Billy. . Super ärsyttävää.!!! ap
Olet koonnut väärin, johan sanoin. Mun Billyjen kanssa on ongelmitta muutettu useasti. Et nyt voi syyttää Ikeaa siitä että kokoaminen ollut liian heppoista ja muutossakin ilmeisesti tuotetta paiskottu.
Vierailija kirjoitti:
Torissa ihmiset myy halvalla antiikkia/semiantiikkia. Umpipuisia huonekaluja. Pitää vain kyttäillä että sattuu sopiva kohdalle.
Tämä olisi hyvä, mutta oon alkanut pelätä luteita enkä uskalla ostaa. Niitä on täällä Helsingissä kai yhä enemmän. Jostain kauempaa maalta tms voisi ostaa, sitten pitää vaan järjestää kuljetus.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woi Billi minkä teit ..
Zinc
Joo noi halppis pilipaliliikkeiden romuista kyllä puuttuu järjestäen kunnolliset taustalevyt. Ne pitäis ite tehdä ennenkuin ne hajoaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi hyvä, mutta oon alkanut pelätä luteita enkä uskalla ostaa. Niitä on täällä Helsingissä kai yhä enemmän. Jostain kauempaa maalta tms voisi ostaa, sitten pitää vaan järjestää kuljetus.ap
Kai nuo huonekalut voi desinfioida, kunhan ei mitään sohvia mene ostelemaan ..
Zinc
Mä oon muuttanut mun hemnesien kanssa monta kertaa, eikä mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet koonnut väärin, johan sanoin. Mun Billyjen kanssa on ongelmitta muutettu useasti. Et nyt voi syyttää Ikeaa siitä että kokoaminen ollut liian heppoista ja muutossakin ilmeisesti tuotetta paiskottu.
Vai niin. No entä sitten toinen o felma Hemnes lipaston laatikoitten putoavat pohjat. Siinä on tarra että 20kg (tjsp en jaksa tarkastaa) eikä siellä ole ollut kuin mappeja eikä niistä mitenkään tule 20 kiloa. Niin vaan repsottaa pohjalevy, ja nyt on takaseinäkin irronnut vähän.
Tuntuu kuin olisin ostanut kertakäyttökamaa. Ei ihme että ihmiset kantaa pää märkänä ikeasta kamaa ku koko ajan pitää ostaa uutta vanhan hajotessa.
Mulla on pahvista tehty pöytä. Ne jalat on sentään puuta.
Onko Askon tms huonekalut parempia? Ainakin kalliimpia on, mutta samaa mdf-levyä kaikki näyttää olevan. Paitsi sitten täyspuiset, joissa nelinumeroinen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. No entä sitten toinen o felma Hemnes lipaston laatikoitten putoavat pohjat. Siinä on tarra että 20kg (tjsp en jaksa tarkastaa) eikä siellä ole ollut kuin mappeja eikä niistä mitenkään tule 20 kiloa. Niin vaan repsottaa pohjalevy, ja nyt on takaseinäkin irronnut vähän.
Tuntuu kuin olisin ostanut kertakäyttökamaa. Ei ihme että ihmiset kantaa pää märkänä ikeasta kamaa ku koko ajan pitää ostaa uutta vanhan hajotessa.
No jos ne Billytkin on noin kaltoinkohdeltuja, miksi olisit Hemnesiäkään pitänyt sen nätemmin.
Vierailija kirjoitti:
Joo.. luteiden kera
Meillä on kestäny kaikki Ikean kalusteet tosi hyvin. Ostan sieltä lähes kaiken. Ikea on ihan paras. Seuraavaksi ostan Ikean keittiön.
Siksihän ne Ikean huonekalut ovat halpoja, kun ne ovat kertakäyttökamaa.
Ei ne muuttoja kestä eikä vuosikausia.
Oma moka jos niitä ostaa, turha valittaa.
Kannattaa muistaa se tosiasia, että laatu maksaa. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tosin sillä ikävällä puolella että kaunis antiikkikin kyllä maksaa mansikoita. Bulkkia saa toki halvalla.
Uskomatonta että esim. 1800-luvulla kyetty tekemään huonekaluja jotka kestävät vielä mainiosti tänäkin päivänä eikä maali, kultaukset jne. ole juuri kuluneet.
Rakentaa ite puusta.
Maksaa saman kun Ikeat, mutta parempilaatuisia kuin ne 2000e kaapit.
Zinc