Vihreiden jäsenestä Perussuomalaiseksi, tämäkin on mahdollista.
Anni Koponen vaihtoi puoluetta, tässä blogissaan hän perustelee miksi.
https://anniorvokki.blogspot.com/2020/08/miksi-perussuomalaiset.html
Viisas ja hieno nainen. Entisiä vihreiden äänestäjiä ovat olleet myös Halla-aho ja Purra. Järki-ihmiset pystyvät muutokseen.
Kommentit (318)
Vihreiden. Sdp ja vas johto on ääriliberaali. Ääri vasemmistoa. Nyt jos keskusta valitsee ääriliberaali saarikon vielä johtoonsa, niin koko hallitus on tätä samaa. Ei ihme että ps on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu nainen, äänestin vihreitä. Sisäpoliittiset linjaukset ja toisaalta suomalaisten etua ajavan sisäpolitiikan puuttuminen, murskaavat taloudelliset vaatimukset omaa agendaa varten sekä sananvapauden orastava rajoittaminen, joka johtanut itselleni vieraaseen tukahdutetuun ilmapiiriin Suomessa, on muuttanut poliittisen suuntautumiseni.
En kertakaikkiaan ymmärrä tuota sananvapauden rajoittamista. Ei esim. parinkymmenen vuoden takainen vihreät olisi ikinä tällaisia noitavainoja tehnyt.
En ymmärrä, missä kohtaa heillä meni vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden. Sdp ja vas johto on ääriliberaali. Ääri vasemmistoa. Nyt jos keskusta valitsee ääriliberaali saarikon vielä johtoonsa, niin koko hallitus on tätä samaa. Ei ihme että ps on vaihtoehto.
Minusta Marin, Ohisalo ja Andersson eivät ole missään tapauksessa liberaaleja, vaan pikemminkin jopa totalitaristisia, koska haluavat rajoittaa erimielisiä mm. tukemiensa oikeusprosessien turvin.
Minulle sanalla "liberaali" on positiivinen kaiku. En haluaisi menettää sitä sanaa totalitarisimin alttarille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vissiin vielä tullut kuristetuksi.
Persuillahan on tapana hakata vasaralla päähän eikä kuristaa.
Presidentin vaaleissa moni persu äänesti Haavistoa.
Vierailija kirjoitti:
Presidentin vaaleissa moni persu äänesti Haavistoa.
En ainakaan minä, enkä äänestä. Vaihda vihreisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen pointti tuo "nuoruuden ideologismi on karsiutunut". Koska niinhän se menee. Nuorena naivina sitä haluaa pelastaa koko maailman. Kun ikää tulee lisää, sitä tajuaa sen olevan täysi mahdottomuus. Silloin sitä alkaa ymmärtämään, että oma perhe tässä maailmassa kannattaa koittaa pelastaa.
Itseäni kyllä edelleen kiinnostaa edelleenkin tuo maailman pelastaminen, vaikka ikää onkin jo tullut.
Yllättävää kyllä, parhaimman istrumentin siihen tuntuvat tarjoavan persut. Ilmastopolitiikka hiilitulleineen ja suomalaisen teollisuuden ympäristöystävällisyyden korostaminen, homojen oikeuksien puolustaminen rajoittamalla vastakkaisten voimien maahantuloa ja jopa suoran kehitysavun lopettaminen edistävät omasta mielestäni tehokkaammin jopa kehitysmaiden oloja, kuin rahan antaminen kankkulan kaivoon. Tietysti suomalaisten tulisi antaa tietotietoa mm. koulutuksen ja terveydenhuollon osalta. Mutta vastaanottavan yhteiskunnan täytyy olla siihen itse valmis.
Lisäksi kannattaa muistaa, että Halla-aho pyöräilee joka paikkaan ja Purra ei syö lihaa, eli persujen johto on omissa teoissaan selvästi ympäristöystävällisempää kuin vihreiden ja demareiden johtajat, joiden siipat ovat ovat öljy- ja rahamiehiä.
En ymmärrä, eikö esimerkillä johtamisella ole vihreiden ja demarien kannattajille mitään väliä.
Ei minulla ainakaan ole pokkaa vaatia muilta, mitä en vaadi itseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu nainen, äänestin vihreitä. Sisäpoliittiset linjaukset ja toisaalta suomalaisten etua ajavan sisäpolitiikan puuttuminen, murskaavat taloudelliset vaatimukset omaa agendaa varten sekä sananvapauden orastava rajoittaminen, joka johtanut itselleni vieraaseen tukahdutetuun ilmapiiriin Suomessa, on muuttanut poliittisen suuntautumiseni.
En kertakaikkiaan ymmärrä tuota sananvapauden rajoittamista. Ei esim. parinkymmenen vuoden takainen vihreät olisi ikinä tällaisia noitavainoja tehnyt.
En ymmärrä, missä kohtaa heillä meni vikaan.
Silloin esim. Kaarina Hazard ei ollut valtavirtaa niin kuin nyt, ja hänenkin mielipiteensä olivat maltillisempia. Ajan henki ajaa monia maltillisempiakin tähän tympeään totalitarismin ja vaientamisen kulttuuriin.
Nyt punnitaan ihmisten kanttia. Ei voi puolustella jälkikäteen, että minä nyt vahingossa olin tukemassa toisten ihmisten mielipiteen tukahduttamista. Onko mahdollista, että laitetaan vankilaan jälkikäteen, kuten Päivi Räsästä uhkaillaan yli 10 vuotta vanhan kirjoituksen perusteella? Entä jos nämä virkamiehet pistetään vankilaan kansan äänillä? Ei Päivi Räsästä? Nautitaan korkeita palkkoja, työllisyyspolitiikalla loukataan pienituloisten ihmisarvoa - mitä jos pistetään nämä vankilaan?
Suvaitsevainen veronmaksaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvät perustelut tuolla Koposella.
Itse asiassa nämä ovat juuri niitä vaarallisimpia argumentteja, jotka pyritään heti sensuroimaan, koska ovat liian totta.
Näinpä juuri. Vastustajat mieluummin kuulisivat vain ulkomaalaisvastaista öyhötystä. Totuus on kaikista vaarallisinta, esim se, että jopa luonnolle PS:n politiikka on kokonaisuutena edullisempaa kuin punavihreiden, kun pyritään vähentämään päästöjä juuri suurimmissa saastuttajamaissa.
Näin liberaalina homomyönteisenä henkilönä näen, että vaikka vihervasemmisto hehkuttaa homoutta enemmän, persujen politiikka kuitenkin pitkällä tähtäimellä on heille parempi, kun Suomeen ei ehdoin tahdoin haluta voimia, jotka ovat liberalismin kanssa yhteensovittamattomissa.
Minua kiinnostaa ennen kaikkea teot, ei sanat.
Liberaali persu 🤣🤣🤣 repesin tälle täysin. Homot varmaan äänestävät sut minne vaan koska tietävät että tummia ensisijaisesti syrjitään, homoja syrjitään vain jos ei ole tummia.
Ranskassa homot itse asiassa ovat alkaneet äänestää enemmän kansallismielistä vaihtoehtoa, for obvious reasons.
En usko, että julkihomo PS kansanedustaja Sebastian Tynkkynen on juuri syrjintää kokenut Soinin jälkeen, niin on itse sanonut.
Tuo on totta, että keski-Euroopassa homoista on tullut kansallismielisten puolueiden äänestäjiä. Siihen on tietysti selvät syyt.
Kyllä minullakin on ystäväpiirissä pari homoa, jotka kertovat äänestävänsä persuja. Eli ei meilläkään mitenkään uutta. Periaatteessa en näe siinä mitään ihmeellistä.
Miksi ihmeessä suuntautumisen pitäisi määritellä puoluekanta?
Viittaan yllä mainitsemaani michel houllebeqin kirjaan alistuminen. On mahdollista, että syntyvyyden ja jatkuvan, liberaalin maahantulon myötä muslimit muodostavat riittävän enemmistön, jotta voivat ottaa vallan pääministeripuolueena joissakin länsimaissa. Kehitystä on vaikea pysäyttää, kun se on riittävän pitkällä. Tästä pitäisi keskustella. Mitä me haluamme? On myös todettava, että yhtä tänne tuotua lasta kohden lähtömaassa tai lähialueella voitaisiin auttaa useita. Miksi laatumedia ei keskustele tällaisesta lainkaaan? Miten se laatu oikein ilmenee sensuurimediassa?
En voi ymmärtää, kenen etu se on, että asiasta vaietaan.
Suomi tietysti tekee asiat muiden länsimaiden perässä. Ainoa toivo on se, että Ruotsi havahtuu (todennäköisesti kun se on heille jo myöhäistä) ja Suomi siinä sitten seuraa.
Demokratia tarkoittaa sitä, että enemmistö päättää.
Jos enemmistö jossain vaiheessa edustaa tiettyä uskontoa ja keskittävät äänensä, silloin tuo uskonto päättää.
Tämähän kertoo vain siitä, että persu puolue on vihertmässä. Ei ihminen muutu, jos puoluetta vaihtaa. Puolue on sama kuin ihmisensä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne eivät edusta perinteistä vasemmistoa. Nehän hyötyvät köyhyydestä. Esim vvo/kojamo on ay-lìikkeiden pörssiyhtiö. Asukkaita kohdellaan huonosti. Vierastyövoimaa majoitetaan kimppakämppiin itä-euroopasta. Juovat viinaa, tupakoivat ja häiriköivät muita asukkaita. Samalla pidetään pilkkana ikänsä suomeen veroja maksaneita sukuja, joiden jälkeläisillä ei ole kunnollisia töitä. Työt annetaan veroja kiertäen pimeinä näille ammattiliittojen ja vvo:n asukkaille. Suomalaisilla ei ole edes varaa maksaa vuokraa työväenliikkeellenäistä heidän omistamistaan asunnoista. On vaikeaa olla kokematta, että sdp ja vasemmistoliitto ovat mafiapuolueita.
ja grönlannin jäätiköt senku sulaa
😕
Ei tämä mitään erikoista ole. Olen minäkin ollut nuorena ja hulluna sellainen vihrpun että oksat pois. Äänestänytkin tarja Halosta,
Alexis kourosta ja ketä lie.
Mutta olen tullut järkiini ja siitä olen onnellinen ja ylpeä.
Blogi toistaa kaikki persumantrat: unelmahöttö, järki, intersektionaalinen feminismi, marxilaisuus jne eli valheen että persut olisivat joku vadtavoima. Eivät ole, vaan tunnefanatismissa vellova epärationaalinen hurusakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kaikkiaan aika tuuliviiri, oli vihreissäkin vain 3 vuotta. Ei ole kuitenkaan mikään parikymppinen enää.
Ja Hankamäen naisviha-kirjalla muuten oli puoluejohdon hyväksyntä. Turha itkeä jälkikäteen.
Niin. Se oli moka, että oli päässyt läpi, jonka heti myönsivät, kun eivät sitä olleet lukeneet, ja ajatuspajan henkilökunta oli vaihtunut.
Mutta senhän jätät sopivasti mainitsematta.
Persujen propagandavastaava Turkkilahan oli lukenut sepustuksen ja kovasti pitänyt siitä, että julkaisu oli ok.
"Suomessa on huolestuttavia merkkejä siitä, miten sananvapautta pyritään kaventamaan. Minusta demokraattisessa, vapaassa maassa ihmisellä tulee olla oikeus ilmaista mielipiteensä siinäkin tilanteessa, että se voi loukata jonkun tunteita. On puhuttava tosiasioista suoraan. Ilmapiiri Suomessa on tällä hetkellä sellainen, että tietyistä politisoituneista aiheista ei oikein voi puhua muuten kuin yhteen sävyyn. Joitakin tosiasioita, esimerkiksi ikäviä tilastoja maahanmuuttajïen tekemistä rikoksista, halutaan hyssytellä tai niiden esilletuominen leimataan rasïsmiksi. Minä en tällaista hyväksy. En halua tukea tätä suuntausta omilla äänestysvalinnoillani."
Ilmeisesti rasïstiksi leimaaminen ei siis kuulu sananvapauden piiriin tai on vähintään jollain tasolla ongelma sananvapaudelle. Pitäisikö rasïsmi-sanan käyttöä (ja siten sananvapautta) siis rajoittaa?
Jostain syystä vastaavaksi ongelmaksi ei mainita sitä, että ollessaan perussuomalaisten kanssa eri mieltä saa usein kuulla olevansa ties mikä punavihermädättäjä ja kulttuurimarxisti. Tai erään varsin suositun keskustelupalstan raískaus- ja väkivaltafantasiointia/-uhkailua, joka "sattumalta" kohdistuu erityisesti heihin, jotka ovat eniten persujen kanssa napit vastakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen pointti tuo "nuoruuden ideologismi on karsiutunut". Koska niinhän se menee. Nuorena naivina sitä haluaa pelastaa koko maailman. Kun ikää tulee lisää, sitä tajuaa sen olevan täysi mahdottomuus. Silloin sitä alkaa ymmärtämään, että oma perhe tässä maailmassa kannattaa koittaa pelastaa.
Itseäni kyllä edelleen kiinnostaa edelleenkin tuo maailman pelastaminen, vaikka ikää onkin jo tullut.
Yllättävää kyllä, parhaimman istrumentin siihen tuntuvat tarjoavan persut. Ilmastopolitiikka hiilitulleineen ja suomalaisen teollisuuden ympäristöystävällisyyden korostaminen, homojen oikeuksien puolustaminen rajoittamalla vastakkaisten voimien maahantuloa ja jopa suoran kehitysavun lopettaminen edistävät omasta mielestäni tehokkaammin jopa kehitysmaiden oloja, kuin rahan antaminen kankkulan kaivoon. Tietysti suomalaisten tulisi antaa tietotietoa mm. koulutuksen ja terveydenhuollon osalta. Mutta vastaanottavan yhteiskunnan täytyy olla siihen itse valmis.
Vastaan tähän kommenttiin ottaakseni sen talteen poistamisyrityksiltä. Nyt ovat ilmiantajat vauhdissa.
Todella turhauttavaa joutua "keskustelemaan keskustelusta", kun haluaisin keskustella itse asiassa, mutta niin häikäilemätöntä on taas asiallisten kommentien poistelu.
Tällä vain halutaan tuhota hyvä keskustelu, kun omat argumentit eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän kommenttiin ottaakseni sen talteen poistamisyrityksiltä. Nyt ovat ilmiantajat vauhdissa.
Todella turhauttavaa joutua "keskustelemaan keskustelusta", kun haluaisin keskustella itse asiassa, mutta niin häikäilemätöntä on taas asiallisten kommentien poistelu.
Tällä vain halutaan tuhota hyvä keskustelu, kun omat argumentit eivät riitä.
Joo, tämä ketju VÄHENEE SIVU SIVULTA ja nimenomaan asialliset kommentit poistuvat!
En tiedä ovat sitten ilmiantajat vai mode.
Mutta ainakin todistettiin, että arkaan paikkaan osuu, kun suurin osa täällä on sitä mieltä, että persujen politiikka tuottaa paremman lopputuloksen homoille ja ilmastolle.
En oikein saanut kirjoituksesta tolkkua siihen miksi henkilö oli alunperinkään ollut vihreissä, jotka kaikesta epäolennaisesta huolimatta kuitenkin on ympäristöpuolue ja persut ei, ja näillä puolueilla on myös selvät erot talous- ja sosiaalipoliittisissa näkemyksissä. Voiko ihminen muuttua täysin vai oliko vain valinnut eka puolueen kevyin perustein?
Itsehän tiedän henkilön joka oli aikoinaan perussuomalaisella/sinisellä k-edustajalla avustajana mutta sittemmin vihreiden ehdokkaana kuntavaaleissa. Sori jos tunnistetaan...