Vihreiden jäsenestä Perussuomalaiseksi, tämäkin on mahdollista.
Anni Koponen vaihtoi puoluetta, tässä blogissaan hän perustelee miksi.
https://anniorvokki.blogspot.com/2020/08/miksi-perussuomalaiset.html
Viisas ja hieno nainen. Entisiä vihreiden äänestäjiä ovat olleet myös Halla-aho ja Purra. Järki-ihmiset pystyvät muutokseen.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän häntä hyvin. Olen itsekin tehnyt vastaavan.
Todella rohkea on. En ole vielä omalla nimelläni tullut kaapista ulos, koska olen nähnyt, että kiusaaminen on ollut armotonta, mutta kyllä vielä tulen.
Mitä enemmän järkeviä, maltillisia ihmisiä tulee kaapista ulos, sen enemmän myös muut uskaltavat.
Tervetuloa joukkoomme! Et ole yksin, ja tarvittaessa saat vertaistukea.
Olen/olin vihreiden kannattaja ja on hyvä, että joku lausuu tuon kritiikin ääneen. Etenkin kolmannen aallon liberaalifeminismi on tuhonnut vihreät. Onko puolue saanut mitään aikaan ympäristön puolesta moneen vuoteen? Ärsyttää. Vihreät oli ihan eri puolue 10 vuotta sitten. (Perussuomalaisia en kyllä silti aio äänestää, koska en siedä puolueen populismia ja kannattajien öyhötystä....)
Erittäin hyvä blogikirjoitus joka kuvasteli myös omia ajatuksiani. Minäkin siirryin vihervasemmistosta pikku hiljaa lähemmäs ja lähemmäs persuja, kunnes Timo Soinista päästyä ja Halliksen hypättyä puikkoihin pystyin ensimmäistä kertaa äänestämään persuja. Kaapista en ole tullut ulos ihan kuin muutamille ihmisille. Suurin osa ystävistäni käyttää sanaa persu-haukkumasanana. Esim. "xxx ei ollut niin hyvä mitä ajattelin muttei ihan persukaan".
Pelottaa tässä ajassa tosi paljon tuo sananvapauden puute ja se, että kaikkien pitäisi olla tietyistä asioista samaa mieltä. Minä kannatan sananvapautta vaikka olisin asioista eri mieltä. Esim. itse olen vakaumuksellinen ateisti mutta kannatan esim. Päivi Räsäsen sananvapautta ja oikeutta siteerata Raamattua julkisesti niin paljon kuin sielu sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvät perustelut tuolla Koposella.
Itse asiassa nämä ovat juuri niitä vaarallisimpia argumentteja, jotka pyritään heti sensuroimaan, koska ovat liian totta.
Näinpä juuri. Vastustajat mieluummin kuulisivat vain ulkomaalaisvastaista öyhötystä. Totuus on kaikista vaarallisinta, esim se, että jopa luonnolle PS:n politiikka on kokonaisuutena edullisempaa kuin punavihreiden, kun pyritään vähentämään päästöjä juuri suurimmissa saastuttajamaissa.
Tiedän myös, että on monia PS-taustaisia kunnallispoliitikkoja, jotka saattavat olla ympäristöasioista kiinnostuneempia kuin vihreät näiden keskittyessä feminismiin.
Äkkiseltään se on yllättävää, mutta kun asiaa miettii, niin ei niinkään.
Peukku Annille, näkee ja kirjoittaa asiat selkeästi.
Erinomainen pointti tuo "nuoruuden ideologismi on karsiutunut". Koska niinhän se menee. Nuorena naivina sitä haluaa pelastaa koko maailman. Kun ikää tulee lisää, sitä tajuaa sen olevan täysi mahdottomuus. Silloin sitä alkaa ymmärtämään, että oma perhe tässä maailmassa kannattaa koittaa pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden kannatus perustuu niiden tietämättömien äänille, jotka ovat huolissaan ilmastonmuutoksesta ja ympäristöstä. Yleensä näillä äänestäjillä ei ole mitään käsitystä Vihreiden todellisesta politiikasta, jolla on hyvin vähän tekemistä ympäristön kanssa.
Ympäristöasiat ovat savuverho kulttuurimarxismia harjoittavalle mädätyspolitiikalle.
Itsekin äänestin liberaaleja vihreitä, esim Osmo Soininvaaraa ja Jyrki Kasvia 2000-luvun alussa. Nyt heillä ei ole vihreissä juuri enää vaikutusta, ja täytyy sanoa että vähän olen heihinkin pettynyt kivoista puheista huolimatta. Äänestän nykyään ajattelevia ns ”nörttipersuja”. Heitäkin alkaa mukavasti olemaan.
Miksi siis hän on ylipäätään koskaan ollut vihervasemmistossa (jos ylipäätään on ollut), kun kerran noilla arvoilla ei tunnu olevan mitään tekemistä vihervasemmiston kanssa.
Iikka Kivi taas meni toiseen suuntaan, eli tuli järkiinsä.
Taitaa olla kaikkiaan aika tuuliviiri, oli vihreissäkin vain 3 vuotta. Ei ole kuitenkaan mikään parikymppinen enää.
Ja Hankamäen naisviha-kirjalla muuten oli puoluejohdon hyväksyntä. Turha itkeä jälkikäteen.
Omien näkemyksien kyseenalaistaminen on harvinaista ja hienoa. Moni ei siihen pysty. Hattua nostan.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kaikkiaan aika tuuliviiri, oli vihreissäkin vain 3 vuotta. Ei ole kuitenkaan mikään parikymppinen enää.
Ja Hankamäen naisviha-kirjalla muuten oli puoluejohdon hyväksyntä. Turha itkeä jälkikäteen.
Sitä kutsutaan sananvapaudeksi. Tuntematon käsite sensuuriliikkeissä, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se oli moka, että oli päässyt läpi, jonka heti myönsivät, kun eivät sitä olleet lukeneet, ja ajatuspajan henkilökunta oli vaihtunut.
Mutta senhän jätät sopivasti mainitsematta.
Persuloiset ovat aloittaneet rekrytoida kannattajia vihreistä. Nyt on vihreillä vaaran paikat. :D
Onko tuo ihan oikea ihminen eikä jokin feikkiprofiili? Tuohon kirjoitukseen oli mahdutettu kaikki mahdolliset kliseet niin hyvin, että epäilen sitä taitavasti kirjoitetuksi satiiriksi.
Aloittajan kanssa samaa mieltä että järki-ihmiset pystyvät muutokseen. En ota kantaa siihen oliko tämän kansanedustajan ratkaisu järkevä.
Itse en toki äänestä perussuomalaisia, odotan yhä sitä järkipuolueen ilmaantumista poliittiselle kentälle, joka tarjoaisi oikeita ratkaisuja. En myöskään äänestä vihreitä tai vasemmistoa.
En voisi kuvitellakaan äänestäväni persuja. Tunnen muutaman ja heidän valheista ja saamattomasta valittamisesta koostuva narskumaailmansa on vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvät perustelut tuolla Koposella.
Itse asiassa nämä ovat juuri niitä vaarallisimpia argumentteja, jotka pyritään heti sensuroimaan, koska ovat liian totta.
Näinpä juuri. Vastustajat mieluummin kuulisivat vain ulkomaalaisvastaista öyhötystä. Totuus on kaikista vaarallisinta, esim se, että jopa luonnolle PS:n politiikka on kokonaisuutena edullisempaa kuin punavihreiden, kun pyritään vähentämään päästöjä juuri suurimmissa saastuttajamaissa.
Tiedän myös, että on monia PS-taustaisia kunnallispoliitikkoja, jotka saattavat olla ympäristöasioista kiinnostuneempia kuin vihreät näiden keskittyessä feminismiin.
Äkkiseltään se on yllättävää, mutta kun asiaa miettii, niin ei niinkään.
Tuo on kummallista. En ymmärrä, mihin vihreiltä on kadonnut tuo oikea ympäristöpolitiikka.
Ehkä ovat tavallaan saavuttaneet jo tavoitteensa, kun kaikki muut puolueet ovat ottaneet vihreyden agendalleen, ja yrittävät keksiä olemassaololleen muita perusteita, mikä tässä tapauksessa näyttää olevan kulttuurimarxismi ja intersektionaalinen feminismi.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan äänestäväni persuja. Tunnen muutaman ja heidän valheista ja saamattomasta valittamisesta koostuva narskumaailmansa on vastenmielinen.
Tämän perusteella teet äänestyspäätöksen?
Hänhän oli ihan jopa kolme vuotta vihreissä. Entä sitä ennen?
"Muutuinko minä vai muuttuiko puolue? Sitä olen pohtinut viime viikot. Joka tapauksessa eroamme ystävinä. No hard feelings, #vihreät"