IS: Tanja Karpela, 50, kertoo elämänsä käännekohdista - Tanja unohti jutussa kertoa käännekohdasta kun 40 vuotiaana pääsi vastikkeettoman sopeutumiseläkkeen pariin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006610075.html
Sopeutumiseläke oli Tanjalla arviolta 4500-5000 euroa kuukaudessa. Nykyinen sopeutumisraha ilmeisesti vähän tätä vähemmän.
Kommentit (212)
Hyvähän se on uraa vaihtaa kun elää veronmaksajien rahoilla.
Keskusta tukee VM.n uusia työllisyystoimia jotka kurjistaisivat työttömien elämää ja huonontaisivat jo ansaittuja eläkkeitä työttömmäksi joutuneilta yli 50- vuotiailta.
Kivahan se on harrastaa koiraliiketoimintaa kun talous on turvattu. Onnea heille.
En käy hautausmaalla muistelemassa, kun aika jättää eläkeläisestä.
Ei sentään hakenut sataatonnia valtiolta korona avustusta kuten jotkut julkkikset. :)
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää naista juuri tuon ahneuden johdosta.
Kai sinulla on sama asenne myös lukuisia muita ex-kansanedustajia kohtaan....?
Vierailija kirjoitti:
Ei sentään hakenut sataatonnia valtiolta korona avustusta kuten jotkut julkkikset. :)
On silti nostanut sopeutumiseesa jo yli puoli miljoonaa euroa veronmaksajien rahoja
No , se kai oli ihan laillista. Kukapa ei olisi ottanut, jos sitä tarjotaan . Itseasiassa hölmöä olla ottamatta.
Mistä asti itse olette olleet ja eläneet yhteiskunnan rahoilla?
Miten pitkään olette saanut työttömyyspäivärahaa, toimeentulotukea, asumistukea, äitiyspäivärahaa ja sitä jotain hoitovapaa rahaa vai mikä se nyt onkin?
Helppo haukkua ja kadehtia muita, mutta milloinkaan ei huomata, minkälainen kululäjä on itse tälle yhteiskunnalle.
Eikä Tanja Karpela ole itse itselleen tuota rahaa ollut päättämässä, ja sitä saavat monet muutkin kuin Karpela.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkään olette saanut työttömyyspäivärahaa, toimeentulotukea, asumistukea, äitiyspäivärahaa ja sitä jotain hoitovapaa rahaa vai mikä se nyt onkin?
Helppo haukkua ja kadehtia muita, mutta milloinkaan ei huomata, minkälainen kululäjä on itse tälle yhteiskunnalle.
Eikä Tanja Karpela ole itse itselleen tuota rahaa ollut päättämässä, ja sitä saavat monet muutkin kuin Karpela.
Tanja hakee sitä ihan omalla allekirjoituksellaan.
Vierailija kirjoitti:
No , se kai oli ihan laillista. Kukapa ei olisi ottanut, jos sitä tarjotaan . Itseasiassa hölmöä olla ottamatta.
Ja tästä huolimatta sopeutumiseläkkeen poisto oli lähes ylitsepääsemätön ongelma. Nämä ahneet paskiaiset ei ajattele kuin omaa etuaan.
Eikö tämä nyt kouluttanut koiria haistamaan jotain liito-oravia
Sopetumiseläke ei ole kenellekään, ei edes vanhoilla kansanedustijilla 5000 e kuukaudessa.
Ja saatteko itse koko bruttoeläkesumman puhtaana käteen.
Eläkkeistä nimittäin menee korkeampi vero kuin tavallisesta ansiotulosta.
Vierailija kirjoitti:
Tanjakin näköjään palstailee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla on sama asenne myös lukuisia muita ex-kansanedustajia kohtaan....?
Tanja Karpelan röyhkeys hakee kyllä vertaistaan tässä asiassa.
Sopeutumiseläkkeen määrää pitää laskea.
Vierailija kirjoitti:
Sopetumiseläke ei ole kenellekään, ei edes vanhoilla kansanedustijilla 5000 e kuukaudessa.
On se ministereille.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Kai te itsekin haette kaikki yhteiskunnan tuet ihan omalla allekirjoituksella, vai kuka ne paperit allekirjoittaa.
Ja myös normaali eläke haetaan omalta eläkeyhtiöltä ihan omalla allekirjoituksella netistä.