Sanan- ja uskonnonvapaus?
Oletteko huolissaan sanan- ja uskonnonvapaudesta Suomessa, siitä rajoittamisen suunnasta mihin jotkut haluaa viedä Suomea?
Kommentit (197)
Kekksks kirjoitti:
Täällä olevat kommentit kertoo sen että ihmiset ei välitä eivätkä huomaa mitä ympärillä oikeasti tapahtuu
Vain tietyt tahot, puolueet yms tuntuu olevan niitä jotka saa sanoa mielipiteensä
Sanavapautta ei enää ole, jos joku joutuu joistain 10 vuotta vanhasta kirjoituksesta vastuuseen ollaan menty aika pahasti metsään sanan ja uskonnonvapauden suhteen
Rowlingiakin vainotaan
Ihan jokainen saa sanoa mielipiteensä. Ja olla vastuussa sanoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanan- ja uskonnonvapauden rajoittamisen kannattajat haluavat hallituksen hallitsevan heidän mielipiteitään, minkä tyyppinen ihminen haluaa että virkamies tutkii mitä on tullut kirjoiteltua tai sanottua.
MIkä saa ihmisen tykkäämään siitä että pitää puhua kieli keskellä suuta?
Vain sinun kusenhajuinen olkiukkosi kannattaa tuollaista. Saat puhua ihan miten haluat, mutta tiedosta että olet luonnollisesti vastuussa sanomisistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunistisissa maissa olevat kommunistit eivät ole huolissaan sanan- ja uskonnonvapauden rajoittamisesta kunnes he huomaavat elävänsä vankilassa, sit alkaa huoli suuri.
Kommunismille sukua olevat puolueet ja niiden kannattajat Suomessa ovat samoilla linjoilla sanan- ja uskonnonvapauden tilanteesta, he haluavat niiden rajoittamista, se on naiivia, he uskovat (utopiaan)että kun hallitus saa totalitäärisen vallan niin kaik menee hyvin, eikö historia jo kerro että sosialismi tuhoaa kansan?
Paitsi että yksikään puolue Suomessa ei todellakaan halua rajata sananvapautta. Korkeintaan meidän Perussuomalaisten junttisiipi haluaisi että he saavat sanoa mitä haluaa mutta kukaan ei saisi sanoa vastaan tai asettaa heitä vastuuseen sanomisistaan. No ehkä juoppo-hakkarainen ja muut retkut ymmärtävät ns. hiihtää ulkosynnyttimeen ja perustaa jonkun oman öyhötyspuoleen niin saadaan persut siivottua kunnolla.
Oletpa todella sinisilmäinen. Vihervasemmistolaiset arvot rulettaa nyt ja siksi moni tärkeä asia hyssytellään niin näkymättömiin, että sinunlaisesi massan mukana menijät eivät sitä huomaa.
Suomessa oli sanan vapaus paremmin ennen mutta marxistiset puolueet ja niiden kannattajat ovat tuoneet mukanaan ahdasmielisyyttä, poliittisen korrektiuden joka on valkoisiin vaatteisiin puettua totalitarismia.
Jsjjaja kirjoitti:
En ole uskossa tms, mutta kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus uskoa vaikka siihen Jeesukseen ilman että haukutaan hihhuliksi tai satuolennoksi, huolestuttavaa tästä tekee sen että kristittyjä saa haukkua ja vainota ja kukaan ei välitä,, maailmassa kristityt ovat eniten vainottu ryhmä,, monia tapetaan ja suurin osa joutuu vankilaan
Sen sijaan muslimit, yms uskonto ryhmät saa jalansijaa ja ne hyväksytään
Enää ei saa myöskään pitää perusarvoja arvossaan eli mies/nais suhteita ja perinteisiä perhe arvoja ilman et solvataan vanhanaikaiseksi, trans foobikoks yms
Kyllä olen huolissani,, kamala raivo ja aggressiivisuus jos et hyväksy pridea tai sukupuolineutraalisuutta
Sinulla on oikeus uskoa vaikka mihin Jeesuksiin ja Muhametteihin ja minulla on täysin yhtäläinen oikeus sanoa että *kaikkien* tieteen keinojen valossa nämä ovat pelkkiä satuolentoja ja sinun vaatimuksesi että yhteiskunnan tulisi kumarrella satuhahmojasi ei ole validi.
Tuossakin yksi taas joko vöyhyttää persuista, persuthan on puolue joka puolustaa suomalaisuutta ja suomea ja taistelee sanavapauden puolesta, voisivatko persu vihaajat mennä itseensä, itse ovat nämä vihaajat ovat rajoittamassa kaikkea mikä ei heidän maailmankuvaansa sovi
Asioista voi keskustella henkevään ja sivistyneeseen sävyyn, ilman solvaamista, haukkumista, panettelua yms,, vihaajat vihaa jatkuvasti kaikkea itselleen epämiellyttäviä asioita, eivätkä ymmärrä että kaikki ihmiset ei ole samaa mieltä
Itse arvostan ihmisiä luonteen perusteella ja miten kohtelee muita vaikka olisi erinlainen maailmankuva niin fiksu voi silti olla käytökseltään,, monet vihakommentit jotain tiettyä puoluetta, uskontoa yms johtuu väärinkäsityksestä ja se et ymmärretään tahallaan väärin eikä oteta asioista selvää,, poimitaan vaan lause sieltä ja toinen täältä ja tehdään omat johtopäätökset
Vierailija kirjoitti:
Onpas outoja kommentteja kun jo tältäkin palstalta katoaa "epämiellyttävät" puheenaiheet. Täytyy olla tosi tyhmä ja elää kuplassa jos tätä ei huomaa. Olen huolissani. Ja huomatkaa, että tänäkin ketju kyllä kohta katoaa. Sananvapautta?
Mitä helvettiä kaupallisen keskustelupalstan moderointi liittyy valtion sananvapauteen? Kuinka tyhmä sinä oikein oletkaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kommunismille sukua olevien puolueiden kannattajia huolestuta se mitä kommunismi on tehnyt viimeiset 100 vuotta? 100 miljoona ihmistä hävittänyt.
Ja taloudellisesti kommunismi vie konkurssiin. Venezuelassa syödään kissoja ja koiria, sekä perusjutuista on huutava pula.
En tiedä. Minä äänestän persuja ja olen lähinnä huolissani kuinka junttia jengiä osa puolueen väestä on ja miten eivät edes ymmärrä mitä sananvapaus tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunistisissa maissa olevat kommunistit eivät ole huolissaan sanan- ja uskonnonvapauden rajoittamisesta kunnes he huomaavat elävänsä vankilassa, sit alkaa huoli suuri.
Kommunismille sukua olevat puolueet ja niiden kannattajat Suomessa ovat samoilla linjoilla sanan- ja uskonnonvapauden tilanteesta, he haluavat niiden rajoittamista, se on naiivia, he uskovat (utopiaan)että kun hallitus saa totalitäärisen vallan niin kaik menee hyvin, eikö historia jo kerro että sosialismi tuhoaa kansan?
Paitsi että yksikään puolue Suomessa ei todellakaan halua rajata sananvapautta. Korkeintaan meidän Perussuomalaisten junttisiipi haluaisi että he saavat sanoa mitä haluaa mutta kukaan ei saisi sanoa vastaan tai asettaa heitä vastuuseen sanomisistaan. No ehkä juoppo-hakkarainen ja muut retkut ymmärtävät ns. hiihtää ulkosynnyttimeen ja perustaa jonkun oman öyhötyspuoleen niin saadaan persut siivottua kunnolla.
Oletpa todella sinisilmäinen. Vihervasemmistolaiset arvot rulettaa nyt ja siksi moni tärkeä asia hyssytellään niin näkymättömiin, että sinunlaisesi massan mukana menijät eivät sitä huomaa.
Ei kiinnosta mitkään vihervasemmistolaiset arvot enkä ole koskaan hyssytellyt mitään näkymättömiin. Olisi kiva tietää että mitä mahdat tuolla öyhötykselläsi tarkoittaa, mutta en pidättele hengitystäni odotellessa jotain järkevää selitystä.
Ne, jotka luulevat, että Suomessa on sananvapaus, miettikää miksi tälläkään palstalla ei ole yhtään ketuja Venäjän myrkytystapauksesta. Koska ne on poistettu sopimattomia aiheina. Niin.
Bsbsba kirjoitti:
Tuossakin yksi taas joko vöyhyttää persuista, persuthan on puolue joka puolustaa suomalaisuutta ja suomea ja taistelee sanavapauden puolesta, voisivatko persu vihaajat mennä itseensä, itse ovat nämä vihaajat ovat rajoittamassa kaikkea mikä ei heidän maailmankuvaansa sovi
Vítun ääliö, minä äänestän persuja. Sääli vaan että niin tekee myös tämä mölisevä junttilauma joka ei erota kaupallisen toimijan moderointia sananvapaudesta ja jotka äänestävät kaiken maailman hakkaraisia herättämään myötähäpeää ja ajamaan puolueen maineen pohjamutiin.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka luulevat, että Suomessa on sananvapaus, miettikää miksi tälläkään palstalla ei ole yhtään ketuja Venäjän myrkytystapauksesta. Koska ne on poistettu sopimattomia aiheina. Niin.
Ne jotka luulevat että kaupallisen keskustelupalstan moderointi liittyy jollain tapaa sananvapauteen voisivat mennä vaikka ratapihalle leikkimään. Kaikki voittaa siinä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain ja hallinnon kanssa minulla ei ole ongelmaa, mutta esim. uutta työtä hakiessani en kyllä pidä ristiä tai erehdy mainitsemaan kristinuskosta. Suomalaisten asenteet ovat vähintäänkin epäileviä, joillain jopa vihamielisiä. Moni pitää minua tyhmänä, enkä ihmettelisi jos tiedostamattomalla tasolla vaikuttaisi rekrytointiinkin.
Oikein. Uskomuksesi ovat omiasi ja ne kuuluvat sinun kotiisi. Työpaikalle et niitä tuo.
Miksi homoudesta sitten pitää saada kertoa, eikä se saa vaikuttaa rekrytointiin, mutta uskonto saa?
Miksi sanan- ja uskonnonvapauden rajoittamisen kannattajat ( punavihreät) puolustavat rajoittamisia vastuun ottamisella? Sehän on sama kuin ota vastuu äläkä sano asioita joissa olet erimieltä kuin hallitus, valtaapitävät, virkamiehet. Sehän tekee valtaapitävistä ylimmän auktoriteetin, antaen heille suuren vallan hallita ihmisiä, ja suuren vallan omaavat vallanpitäjät aina korruptoituvat, siksi kansan ylin auktoriteetti pitäisi olla Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Haluatteko elää yhteiskunnassa jossa Raamatun siteeraamisesta joutuu valtakunnansyyttäjän ja poliisin kuulusteluihin?
Kyllä, jos sitä käytetään yleisen mielipiteen ohjailuun ja muiden syrjimiseen/sortamiseen.
Siinä mielessä mennään metsään, että se mikä on uskonnon/sananvapauden nimissä sallittua toiselle, on kielletty toiselta. Kaksinaismoralismin rehotusta on kuvottava seurata.
Irvokasta on myös puhua sananvapaudesta siinä mielessä, kun samaan aikaan meillä sensuroidaan jopa sanoja, jotka ovat äidinkieltämme.
Ksksks kirjoitti:
Aika jännä että vaan tietyt henkilöt joutuu vastuuseen sanoistaan,, täällä kukoistaa viha tiettyjä puolueita ja henkilöitä kohtaan,, eikös pitänyt jokaisella olla oikeus sanoa mitä haluaa
Miksi trans yms sateenkaari väestö joudu vastuuseen sanoistaan tai vassarit hehän loukkaavat jatkuvasti suomalaisia arvoja ja suomalaisuutta
Voit ihan vapaasti tehdä tutkintapyynnön jos koet jonkun toimineen lainvastaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain ja hallinnon kanssa minulla ei ole ongelmaa, mutta esim. uutta työtä hakiessani en kyllä pidä ristiä tai erehdy mainitsemaan kristinuskosta. Suomalaisten asenteet ovat vähintäänkin epäileviä, joillain jopa vihamielisiä. Moni pitää minua tyhmänä, enkä ihmettelisi jos tiedostamattomalla tasolla vaikuttaisi rekrytointiinkin.
Oikein. Uskomuksesi ovat omiasi ja ne kuuluvat sinun kotiisi. Työpaikalle et niitä tuo.
Miksi homoudesta sitten pitää saada kertoa, eikä se saa vaikuttaa rekrytointiin, mutta uskonto saa?
Miksi kuvittelet että joku keskustelisi homoudestaan työhaastattelussa? Todellakin jätän palkkaamatta henkilön joka ei osaa vastata esitettyihin kysymyksiin vaan alkaa sen sijaan kertomaan seksijuttujaan, enkä riko ensimmäistäkään lakia näin toimiessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet että joku keskustelisi homoudestaan työhaastattelussa? Todellakin jätän palkkaamatta henkilön joka ei osaa vastata esitettyihin kysymyksiin vaan alkaa sen sijaan kertomaan seksijuttujaan, enkä riko ensimmäistäkään lakia näin toimiessani.
Eihän tässä ollutkaan kyse puhumisesta, vaan siitä että kyseinen työnhakija pitäisi ristiä. Samalla logiikalla sateenkaarimerkki esillä oleva pitäisi diskata haastattelusta. Ai ei vai? Homoilla on vain oikeuksia, eikö niin?
En ole samaa mieltä Päivi Räsänen kanssa, mutta aivan pöyristyttävää, että joutuu kuulusteluihin!