Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylällä ehkä Suomen kaikkein tylsin kaupunkikeskusta

Vierailija
21.08.2020 |

No okei, on siellä Prisma, Gigantti ja Seppä-niminen kauppakeskus, mutta näyttää silti minusta enemmän teollisuus alueelta kuin oikealta kaupungilta. Läpi yön ajanut ja kun kerran Jyväskylään poikketa, mutta näköjään ei kannattanut kun ei ollut mitään nähtävää.

Kommentit (174)

Vierailija
1/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha.

Vierailija
2/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aloituksessa ei ollut mitään nähtävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes käynyt Jyväskylän keskustassa? 🤣

Vierailija
4/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pirun moni suomalainen keskusta on tylsä.

Vierailija
5/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko perustella? Minä sentään petelin. Ja kuten kerroin ettei Jyväskylän keskustassa ollut miuta kuin Prisma, Gigantti ja Seppä -niminen kauppakeskus ja se näytti teollisuusalueelta. Tylsä, ilmeetön eikä yhtään kaupunkimainen. Joten ei mitään nähtävää. Nyt olen jo matkalla Tampereella joka sentään on oikea kaupunki.

Ap

Vierailija
6/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös typerimmät asukkaat.

Vierailija
7/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on paras. Ja et ilmeisesti ole käynyt Lappeenrannan keskustassa?? Siinä vasta onkin tylsä ja kuollut keskusta.

Vierailija
8/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satama ja Harju (molemmat hyvin lähellä keskustaa, mutta eri suunnissa) ovat puolestaan oikein mukavia.

Vierailija
9/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälä ei ole Jyväskylän keskusta.

Vierailija
10/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giganttia eikä Prismaa ole kyllä Jyväskylän keskustassa.

Vierailija
11/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja viittaa Seppälän teollisuusalueeseen, jossa on Sepän ostoskeskus ja Prisma. Jumalattoman ruma ympäristö kyllä. Ihmiset on ajettu kauniista kaupunkikeskustoistaan näiden automarkettien rumuuden armoille.

Jyväskylän oikea keskustakin on kyllä aika tylsä, koska se keskittyy lähinnä kävelykadulle ja siinä Kompasille eli katualueeseen Sokkarin edessä. Jyväskylässä ei voi kävellä kaupunkityyliin katselemassa näyteikkunoita, istahtamassa kahvilan terassilla tms. vaan joutuu hetikohta laitakaupungille, kun  Kauppakadulta lähtee. Tampere on Jyväskylään verrattuna oikea kaupunki, siellä voi kävellä katsellen kaikkea. Olen asunut Jyväskylässä vuodesta 1975, se on kiva maaseutukaupunki. Luonto lähellä, that's the point. Ja Päijänne ja muut järvet.

Vierailija
12/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska trolli. Not.

Vierailija
13/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko perustella? Minä sentään petelin. Ja kuten kerroin ettei Jyväskylän keskustassa ollut miuta kuin Prisma, Gigantti ja Seppä -niminen kauppakeskus ja se näytti teollisuusalueelta. Tylsä, ilmeetön eikä yhtään kaupunkimainen. Joten ei mitään nähtävää. Nyt olen jo matkalla Tampereella joka sentään on oikea kaupunki.

Ap

Ok, perustelu: et ollut Jyväskylän keskustassa vaan sen vieressä, juurikin siellä teollisuusaluemaisella kauppakeskusten keskittymässä. En tiedä, miksi luulit sitä keskustaksi? Keskustassa on viehättäviä puistoja, museoita, pienempiä kauppoja, kävelykatua, terasseja, lyhyt matka rantaan...

Vierailija
14/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Giganttia eikä Prismaa ole kyllä Jyväskylän keskustassa.

No nelostieltä ajat rampista ylös ja ajat kohtu Palokkaa. Ensin tulee vastaan Intersport, sitten Prisma ja lopuksi se Gigantin musta poksi. Tuonne paikalliset neuvoo menemään kun olen kaupunkiin muuttaneena opiskelijana kysynyt mistä löytyy keskusta ja palvelut.

Vierailija
15/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän aikomus säästää huomattavasti opetuksesta ja päivähoidosta on kyllä todella tylsä.

Vierailija
16/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, perustelu: et ollut Jyväskylän keskustassa vaan sen vieressä, juurikin siellä teollisuusaluemaisella kauppakeskusten keskittymässä. En tiedä, miksi luulit sitä keskustaksi? Keskustassa on viehättäviä puistoja, museoita, pienempiä kauppoja, kävelykatua, terasseja, lyhyt matka rantaan...

Seurasin opasteita. En muuta.

Ap

Vierailija
17/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Seurasin opasteita. En muuta.

Ap

Seppälän alue on noin 2km keskustasta.

Vierailija
18/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pyöri ihmeessä Lielahdessa ja väitä, että Tampereen keskustakin on ankea teollisuusalue.

Vierailija
19/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismaa harvoin on kaupungin keskustassa. Raumassa ja Kajaanissa on. Muualla en ole nähnyt.

Prisma olisi vain positiivinen asia kaupungin keskustassa, koska on Suomen halvin kauppa elintarvikkeille. Kyllä, jopa Lidliä halvempi.

Vierailija
20/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on sitten käväissyt kauppakeskittymässä - ei keskustassa. Päätti silti tehdä ketjun.