Matkagalluppi: Missä maassa olet joutunut varkaiden uhriksi?
Missä maassa tai maissa ja kaupungeissa olet joutunut taskuvarkaiden tai muiden vorojen uhriksi, entä mitä vietiin?
Kommentit (30)
Helsingissä ruuhkassa joulun aikaan, lompakko vietiin.
Päinvastanen, yllättävä stoori: Prahassa tippui kännykkä ostoskeskuksessa taskusta penkille ja sen löytänyt näki vaivaa ja soitteli parille ensimmäiselle puhelinluettelossa. Onneksi se eka oli matkakaverina eikä oltu vielä päästy kauas ostarilta ja pääsin hakemaan :) Oli kyllä iloinen yllätys, että välillä näin
Suomessa, pankkikortti ja muita. Ja olen matkustellut paljon ulkomaille..
Onko sellaisia maita joissa teillä on sen sijaan tullut todella turvallinen olo, että varkaiden ja huijareiden oloisia ihmisiä ei lähelläkään?
Ei onneksi.
Barcelonasta olen kuullut paljon että täynnä varkaita ja omaisuudestaan joutuu pitämään kaksin käsin kiinni.
Euroopan ulkopuolelta ainoastaan Brasiliasta olen kuullut että joka kaupunki kuhisee varkaita.
Lontoossa vietiin korut hotellihuoneesta.
Asun USAssa ja olin seurasin tapausta jossa suomalainen nuori turistimies lahti suomalaisen, ilmeisesti paikkakunnalla asuvan, naisen mukana illanvietosta. Aamulla mies tuli mulle itkemaan etta naisen asunnolle oli tullut mies, han oli lahtenyt livohkaan ja sitten huomannut etta lompakko oli kateissa.
Eli kylla ne suomalaisetkin osaa.
barcelonassa 80-luvulla multa vietiin kädestä kamera. sen jälkeen ei ole varastettu missään mitään vaikka olen matkoilla noin 80 pv vuodessa, matkustellut yli 50 maassa.
Tampereella ryövättiin rahat keskellä päivää ollessani pankkiautomaatilla. Olen matkustellut yli 30 maassa, reilusti yli 100 matkaa: koskaan ei ole varastettu mitään!
En missään... ja on reppureissattu mitä ihmeellisimissä paikoissa.
Usein mukana muun muassa kallis järjestelmäkamera.
Mielestäni taskuvarkauden uhri ei voi syyttää kuin itseään... toki varkaat ovat todella taitavia mutta pienillä asioilla ja pienellä järjenkäytöllä eliminoit varkaudet.
Toki ryöstöt ovat sitten asia erikseen...
Suomessa, Helsingissä. Varkaat saivat mm. ison määrän likapyykkiä! Oli varmaan antoisaa avata laukku!
Roomassa taskuvarkaat yrittivät varastaa miehen lompakkoa, mutta onneksi jäi yritykseksi.
Minultakin on varastettu märät pyykit Helsingissä ;-D
Tampereella multa varastettiin kännykkä ravintolassa siten, että 2 suomalaista naishenkilöä tuli kysymään kellonaikaa, kun olin näpräämässä puhelintani ja heille ajan kerrottuani huomasin puhelimen kadonneen pöydältä. Lappeenrannassa on varastettu pari kertaa polkupyörä.
Mitä tulee ulkomaihin, niin olen asunut 3 maassa ja matkustanut yli kolmessakymmenessä, mukaanlukien kehitysmaita. Ikinä ei ole mitään varastettu, mutta olen unohtanut esim. tietsikkani Istanbulin keskustan kahvioon, josta se löytyi edelleen tunnin päästä, kun tarjoilijat olivat laittaneet sen talteen.
Ainoastaan Neuvostoliitossa aikoinaan, hotellihuoneesta hävisi likaisia alkkareita ja hiukan rahaa. Siis oli otettu pienesti, ei kaikkia.
Tuttavaltani varastettiin käsilaukku New Yorkissa, kahvilasta. Olin siinä vieressä, tapahtui nopsaan.
Pitääkö se muuten käytännössä paikkansa että muslimimaissa ei varastella?
En missään.