Matkagalluppi: Missä maassa olet joutunut varkaiden uhriksi?
Missä maassa tai maissa ja kaupungeissa olet joutunut taskuvarkaiden tai muiden vorojen uhriksi, entä mitä vietiin?
Kommentit (30)
Rio de Janeirossa ne ammattilaiset ryöstää kadulla niin että vetaisevat housut alas ja kun jää ihmettelemään nolona että mitä sattui niin varkaat vievät lompakot jne. ja juoksevat pois.
Tukholmassa vietiin lompakko, Espoossa kännykkä.
Olen viettänyt vuosia ulkomailla Aasiassa ja Oseaniassa, enkä ole joutunut varkauden uhriksi missään muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa. Huvittavaa.
Olen matkustanut noin 30 maassa ja asunut kolmella mantereella. Lompakko varastettiin Suomessa. Espanjassa tosin näin valtavati taskuvarkauksia mutten onnekkaasti itse joutunut uhriksi.
Tää ei ole varkaustapaus vaan itse asiassa päinvastainen juttu. Olin poikakaverin kanssa Intiassa reppureissaamassa 2 kuukautta. Vähän pohjoisemmassa tein päiväretken yhdestä pikkukylästä toiseen tumpulaan. Olkalaukku jäi tienvarrella olevaan kahvi-/teemurjuun. Paluumatkalla äkkäsin että mun kassi puuttuu. Oltiin joku 25 km jo menty. Käännyttiin takasin. Mä oli ihan varma, ettei kassia löytyisi. Takuulla joku intialainen (jonka päiväpalkka jotain euron luokkaa) tai paikan pitäjäkin, jonka tulot ei myöskään varmasti päätähuimaavat ollut, olis sen napannut. Mutta kun menin takaisin, omistaja tuli iso hymy naamalla vastaan, ja ojensi mulle mun laukun, missä lompakko kaikkine penneineen oli tallella puhui jotain omalla kielellään ja naureskeli. Annoin sille kaikki setelini palkkioksi (jotain 8 euron luokkaa), mutta se ei suostunut ottamaan!
Puolan Gdanskissa 90-luvulla ennustajaeukot kävivät "päälle" ja sen sähläyksen jälkeen huomasin lompakostani kadonneen ison setelin. Tuo yksi kerta opetti varomaan!
helsingissä vietiin laukku baarissa nenän edestä, oli heitetty nurkkasn myöhemmin ja löytyi sieltä. oulussa vietiin pyörä. maailmalla ei ole viety mitään, aika paljon olen matkustellut.
En ole itse joutunut varkauden kohteeksi, mutta lähipiiristä Italiassa Riminillä vietiin seurueessamme olleelta naiselta käsilaukku, joka sisälsi lompakon ja aurinkolasit.
Äidiltäni taas varastettiin kotikaupungissaan Helsingissä lompakko laukusta ratikkamatkalla.
Missään ei ole mitään viety, mutta Varsovassa oli aika turvallinen olo, poliisikin joka nurkalla. Ei tosin käyty siellä yöelämään tutustumassa.
27 maata ja n 60 matkaa tehneenä: vain Suomessa, Helsingissä!!
Järjestelmäkamera jäi taksiin ja taksikuski nappasi sen. Soitin näet perään ja kyselin, hän sanoi että joo tietää kameramallin kun itsellään on samanlainen. Aika ylläri sillä Suomessa ei sitä kameraa silloin myyty. Mutta milläs todistat? Siinä meni mmkaverien hääkuvat...
Mulla on ollut auto parkissa lukitsemattomana mm Italiassa eikä ketään kiinnostanut:)
Reppu varastettiin kahvilassa Milanossa. Kamera ja kaikki Italian lomakuvat lähtivät mukana :-(