Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen koulussa kasvisruokaa kolmena päivänä tällä viikolla!

Vierailija
20.08.2020 |

Keskiviikko on ollut jo pitkään kasvisruokapäivä koulussa. Tällä viikolla ruokalistalla olikin kasvisrisottoa (vegaaninen). Mutta myös maanantaina oli kasvisruokaa (pinaattiohukaiset) ja tänään (kasvishernekeitto ja pannari).

Lapsi kysyi koulussa miksi kasvisruokaa on myös maanantaina ja keskiviikkona. Vastaus oli ettei ne ole kasvisruokia, kun niissä on maitoa.

Aika erikoista, vai mitä?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on vastoinkäymiset. On se rankkaa. Jagxui!

Vierailija
2/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa kasvisruoassa on? Varmaan samaa kuin "pakkoruotsissa"?

Meillä sekaruokaperhe, mutta lihansyöntiä vähennetty roimasti. Lapsille maistuu erittäin hyvin vegepöperöt, ehkäpä siksi kun meidän aikuisten esimerkki on kaiken a ja o.

Meillä ei ole pakkoruotsia, eikä vegeruokaa moitita vaan nautitaan.

Vierailija
4/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas sentään!

Tuohan on jo syytteen paikka, haasta ne oikeuteen!

Vierailija
5/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Pari päivää vielä puuttuu. :)

Vierailija
6/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
7/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käsittänyt, että pinaattiletut on vain pinaattilettuja, ruoka muiden joukossa.

Ei mun kouluaikoina eritelty onko ruoka kasvisruokaa vai liharuoka, ihme nillitystä.

Oisko veriletut uponnut paremmin?

Vierailija
8/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi siellä keittiöhenkilökunnantietävän, että kasvisruuassa voi olla maitoa, juustoa jne.

Vegaanisessa ruuassa ei ole.

Vierailija
9/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh.

En tiedä itkisitkö vai nauraisinko aloitukselle.

Vierailija
10/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ainoa ruokavaihtoehto vai vain vaihtoehto? Jos olisi ainoa vaihtoehto eli kasvisruokaa 3/5 ajasta niin ottaisin lapseni koulusta pois tai panisin eväät mukaan. Minä en ole syntynyt tänne eikä lapseni toteuttamaan mitään tyhjäpäiden voimafantasiaa joka ei ole tutustunut ihmisen evoluutioon vaan elää jossain tämän hetken sosialistisen valtion lääkitsemässä pöllyssä joka ikävä kyllä katoaa lähiaikoina.

Sun pitää ilmoittaa asiasta koululle. Eettisistä syistä lapsi syö pelkkää lihaa. Eskimodietti, pelkkää raakaa valaanrasvaa.

Vierailija
11/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ei pitäisi syöttää kasvispazkaa.

Tämähän olikin fiksu ja rakentava kommentti.

Syöttäisit lapsille siis vain lihaa?

Vierailija
12/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ainoa ruokavaihtoehto vai vain vaihtoehto? Jos olisi ainoa vaihtoehto eli kasvisruokaa 3/5 ajasta niin ottaisin lapseni koulusta pois tai panisin eväät mukaan. Minä en ole syntynyt tänne eikä lapseni toteuttamaan mitään tyhjäpäiden voimafantasiaa joka ei ole tutustunut ihmisen evoluutioon vaan elää jossain tämän hetken sosialistisen valtion lääkitsemässä pöllyssä joka ikävä kyllä katoaa lähiaikoina.

Tai sitten se ei ole kenenkään voimafantasia, vaan ihan vain ruokaa. Itse olen sekasyöjä, mutta taannoin kokkaillessani huomasin, etten ole pitkään aikaan kokannut mitää lihaa. En edes muista koska olen viimeksi ruskistanut jauhelihaa. Tämä on seurausta siitä, että olen löytänyt tosi monia lihattomia ruokia joista pidän. Tarinan opetus: ruoka voi olla ihan kunnollista ja vakavasti otettavaa ravintoa vaikka siinä ei joka kerta ole lihaa seassa. 

Vierailija
13/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vahvoja tunteita sussa herättää pinaattiohukaiset ja hernekeitto :D Onko verenpaineen kanssa ollu ongelmia?

Hernekeitossa kun on lihaa ei ongelmaa,  ja pinaattiohukaisissa kunnolla kananmunaa niin ok.

Vierailija
14/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ei ole vielä tajunnut alkaa mesoamaan perunoista, joita tarjoillaan jauhelihakstikkeen kanssa?

Nehän yrittää pakkosyöttää kasvikunnan tuotteita! Lihaa tilalle!!!

Vierailija
15/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ei pitäisi syöttää kasvispazkaa.

Aikoinaan pinaattiletut oli yksi parhaista kouluruuista ja niitä ei mietitty minään kasvisruoka, vaan ruokana.

Vierailija
16/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ne entisaikoina on pärjänneet kun kouluissa on ollut tarjolla vain kaurapuuroa ja velliä ja lihaa erittäin harvoin.

Ärsyttää nää nillittäjät joiden mielestä ruoka ei ole ruokaa ilman lihaa.

Vierailija
17/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se ei ole kenenkään voimafantasia, vaan ihan vain ruokaa. Itse olen sekasyöjä, mutta taannoin kokkaillessani huomasin, etten ole pitkään aikaan kokannut mitää lihaa. En edes muista koska olen viimeksi ruskistanut jauhelihaa. Tämä on seurausta siitä, että olen löytänyt tosi monia lihattomia ruokia joista pidän. Tarinan opetus: ruoka voi olla ihan kunnollista ja vakavasti otettavaa ravintoa vaikka siinä ei joka kerta ole lihaa seassa. 

En ole missään sanonut, ettei voisi silloin tällöin syödä kasvisateriaa. 3/5 ajasta vain on liikaa minulle. Jos sinulle ok, mene ja tyhjennä koulun buffetti. Puhuin vain itsestäni ja omasta perheestäni, koska näistä olen vastuussa. En sinusta. Tee ihan mitä tykkäät.

Vierailija
18/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko tekemään mieli pinaattilettuja.

Vierailija
19/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ei ole vielä tajunnut alkaa mesoamaan perunoista, joita tarjoillaan jauhelihakstikkeen kanssa?

Nehän yrittää pakkosyöttää kasvikunnan tuotteita! Lihaa tilalle!!!

Mä myös vastustan syvästi sitä verilättyjen kanssa tarjoiltavaa puolukkahilloa. Itse asiassa myös lätyssä mukana oleva vehnäjauho on kiusallista. Tarjoilisin mieluiten pelkkää verta lasissa. Sen maidon vieressä toki, siitä maitolasista en luovu IKINÄ.

Vierailija
20/107 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla helsinkiläisessä koulussa, joka päivä valittavana joko lounas tai kasvislounas. Saa ottaa vaikka molempia sekaisin.