Tyttöystävä pyysi rahaa vaatteisiin
Ollaan seurusteltu kohta kolme vuotta. Nyt se meni pyytämään rahaa. Onko teille tapahtunut samaa? Kuinka voin kieltäytyä antamasta rahaa niin, että hän ei suutu ja ala riehumaan? Kiitos! :-)
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinttaat akkaa nokkaan
En ole väkivaltainen. — OP
Älä ota sitä väkivaltana vaan opetustilanteena
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on rahaa niin anna, jos ei ole niin älä anna. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
Et lukenut avaustani. Hän suuttuu 100% varmuudella, jos kieltäydyn. — OP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinttaat akkaa nokkaan
En ole väkivaltainen. — OP
Älä ota sitä väkivaltana vaan opetustilanteena
Ja sitten hän haastaa minut oikeuteen. — OP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on rahaa niin anna, jos ei ole niin älä anna. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
Mitä syytä sinulla on jatkaa tuossa suhteessa? Väkivaltainen tai agressiivinen kumppani ei yleensä tee kellekään hyvää.
Selität ettet harrasta luotoitusta etkä pankkitoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että pyytää sinua maksamaan omia vaatteitaan. Oletko teillä valtava ikäero niin että jotenkin hämärtyy että olette tasavertaisia kumppaneita? Tai onko teillä valtavat tuloerot (esim että tyttöystävä köyhä opiskelija ja sinä kovapalkkaisissa hommisa)? Yleensä ihminen herää huonoon käytökseensä kun sen nostaa pöydälle:
"Tarkoitatko siis että minun pitäisi maksaa omista rahoistani sinun vaatteita? Miksi minä käyttäisin omia rahojani sinun vaatteisiin?"
Molemmat ollaan työttömiä. Minä olen 25 ja hän 24. Minulla nyt vain sattuu olemaan 11'000 euroa säästössä. Hän tietää säästöistä, kun erehdyin sanomaan niistä. — OP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syytä sinulla on jatkaa tuossa suhteessa? Väkivaltainen tai agressiivinen kumppani ei yleensä tee kellekään hyvää.
Hän ei ole väkivaltainen. Suuttuu vain helposti. Muuten mukava tyttö. :-) — OP
Et tietenkään osta tyttikselle vaatteita, jos teillä ei ole yhteistä taloutta. Ihan hullua! Jos suuttuu, vaihda tyttistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa jo oli oleellinen. Eli pelko että toinen suuttuu ja riehuu jos ei saa tahtoaan läpi. Sama kummin päin sukupuolet niin eiköhän se ole suhde loppu jos pitää pelätä toisen riehumista jne.
Hän nyt on aina ollut tuollainen, että kilahtaa melkein kaikesta. — OP
Miksi olet hullun ämmän kanssa? Todella kaunis? Vai sinä hyvin epätoivoinen? Täyspäisiäkin on.
Ahaa ja aloitti sitten sinun tilin aktiivisen tyhjentämisen. Miksi pidät loista? Ajattelitko enemmänkin elättää tulevaisuudessa kyseistä iilimatoa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä maksullisissa.
Totta. Selvää säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään osta tyttikselle vaatteita, jos teillä ei ole yhteistä taloutta. Ihan hullua! Jos suuttuu, vaihda tyttistä.
Niin tässä varmaan pitää tehdä. Harmi, kilahtelun ohella hän on mukava. — OP
Jos suuttuu ettei anna rahaa, niin jättäisin naisen ja etsisin uuden naisystävän. Toiselle pitää pystyä sanomaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Hän on manipuloiva ja käyttää henkistä väkivaltaa, mitä sinun kertomasta voi päätellä. Se, että sinä jo pelkäät reaktiota kertoo että hän on onnistunut sinun ehdollistamisessa. Olet valmis jo toimimaan että säästyisit sanktiolta. Toimintasi on jo manipuloidun ihmisen toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa jo oli oleellinen. Eli pelko että toinen suuttuu ja riehuu jos ei saa tahtoaan läpi. Sama kummin päin sukupuolet niin eiköhän se ole suhde loppu jos pitää pelätä toisen riehumista jne.
Hän nyt on aina ollut tuollainen, että kilahtaa melkein kaikesta. — OP
Miksi olet hullun ämmän kanssa? Todella kaunis? Vai sinä hyvin epätoivoinen? Täyspäisiäkin on.
Ei hän ole hullu. Kaunis on. En ole epätoivoinen.
1/3
— OP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että pyytää sinua maksamaan omia vaatteitaan. Oletko teillä valtava ikäero niin että jotenkin hämärtyy että olette tasavertaisia kumppaneita? Tai onko teillä valtavat tuloerot (esim että tyttöystävä köyhä opiskelija ja sinä kovapalkkaisissa hommisa)? Yleensä ihminen herää huonoon käytökseensä kun sen nostaa pöydälle:
"Tarkoitatko siis että minun pitäisi maksaa omista rahoistani sinun vaatteita? Miksi minä käyttäisin omia rahojani sinun vaatteisiin?"Molemmat ollaan työttömiä. Minä olen 25 ja hän 24. Minulla nyt vain sattuu olemaan 11'000 euroa säästössä. Hän tietää säästöistä, kun erehdyin sanomaan niistä. — OP
Mikäli olette työttömiä, sitä suuremmalla syyllä ei rahoja pitäisi tuhlata. Kehoitan ottamaan asiallisen keskustelutuokion tyttöystävän kanssa, jossa kerrot että nämä rahat ovat sinun säästöjäsi joita et ole käyttämässä huvitteluun tai kavereiden/tyttöystävän miellyttämiseen, vaan ne ovat pahan päivän varalle, tai mahdollisen asunnon pesämunaksi.
Mikäli tyttöystävä ei tuota ymmärrä, ei hän ole ihan kypsä tai täysipäinen. Jo nyt kuulostaa siltä ettei henkilö ole ihan tasapainoinen ja järkevä, mutta mikäli ryhtyy agressiiviseksi niin kannattaa lopettaa suhde siihen. Sinun tehtäväsi ei ole elättää aikuista ihmistä. Hänen pitää itse hankkia oma toimeentulonsa josta sitten voi tehdä ostoksia huvinsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Hän on manipuloiva ja käyttää henkistä väkivaltaa, mitä sinun kertomasta voi päätellä. Se, että sinä jo pelkäät reaktiota kertoo että hän on onnistunut sinun ehdollistamisessa. Olet valmis jo toimimaan että säästyisit sanktiolta. Toimintasi on jo manipuloidun ihmisen toimintaa.
Tuollaisista en tiedä, kun en tutki ihmisen mieltä. — OP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoitatko siis että minun pitäisi maksaa omista rahoistani sinun vaatteita? Miksi minä käyttäisin omia rahojani sinun vaatteisiin?"Molemmat ollaan työttömiä. Minä olen 25 ja hän 24. Minulla nyt vain sattuu olemaan 11'000 euroa säästössä. Hän tietää säästöistä, kun erehdyin sanomaan niistä. — OP
Mikäli olette työttömiä, sitä suuremmalla syyllä ei rahoja pitäisi tuhlata. Kehoitan ottamaan asiallisen keskustelutuokion tyttöystävän kanssa, jossa kerrot että nämä rahat ovat sinun säästöjäsi joita et ole käyttämässä huvitteluun tai kavereiden/tyttöystävän miellyttämiseen, vaan ne ovat pahan päivän varalle, tai mahdollisen asunnon pesämunaksi.
Mikäli tyttöystävä ei tuota ymmärrä, ei hän ole ihan kypsä tai täysipäinen. Jo nyt kuulostaa siltä ettei henkilö ole ihan tasapainoinen ja järkevä, mutta mikäli ryhtyy agressiiviseksi niin kannattaa lopettaa suhde siihen. Sinun tehtäväsi ei ole elättää aikuista ihmistä. Hänen pitää itse hankkia oma toimeentulonsa josta sitten voi tehdä ostoksia huvinsa mukaan.
Kiitos neuvosta! Teen näin jo tänään. :-) — OP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ouch..
Mun mies pyysi myös, sillä on paljon pienemmät tulot kuin mulla. Annoin rahaa koska on rakas ja on mullekin kivaa kun näyttää hyvältä. Sun AP ei tarvii antaa rahaa eikä selitellä päätöstä.