Jos olisi mahdollista saada vuokramökkiin kotimaassa ruokapalvelut, olisiko siitä apua lomailuun kotimaassa??
Tässäpä istuskelen aivan upealla alueella kotimaassa, ja mietiskelin että mitenköhän tätä kotimaassa lomailua saisi myytyä suomalaisille jonkun rhodoksen sijaan?
Niin sitä lähdin miettimään, että kun täällä meilläpäin on aika monet ns. vakiasukkaat sillain tekeviä ja käteviä, niin olisiko kiinnoTusta lomalla ottaa semmoinen täysi ruokapalvelu siihen mukaan? Tulisi aamiainen, ja kaksi ateriaa? Varattaisiin samalla kuin mökkikin? Välipalat ja jotkut juomat itse?
Mä luulen me saattaisikin se täällä pyörimään kyllä.
Helpottaisihan se lomailua. Eikä tarvisi ruokailua suunnitella stressata. Mitä mieltä?
Kommentit (20)
Ensimmäinen ja tärkein: hankkikaa sinne Rhodoksen sää.
Sään jälkeen tärkeintä on hinta.
Jos ja kun kotimaan mökkireissulla vuokramökissä tulee hintaa tuplat sitä mitä roodoksella, se hidasraa kaupankäyntiä.
Hommaat tosiaan koronapöhkö sen Rhodoksen sään sinne jollaintavalla. Eiköhän se nyt tuollaiselta pöhköltä helposti onnistu?
Tuollaisessa mökkiruoka palvelussa tulee helposti pitkät välimatkat toimittaa ruoka joten
aika kalliiksi varmaan tilaajalle tulee. Muutoinhan tuo kuullosataa kivalle että mökille tulisi sapuskat valmiina jostain
Jos ajatus on, että siellä mökillä oikeesti ollaan ja köllötellään, niin ehkä sitten voisi ajatella ainakin joillekin päiville tuollaista palvelua. Mutta jos mökki on sellaisessa paikassa, että ideana enempi nukkua vaan siellä, eipä silloin siellä tahdo ruokailla.
Tuohan on loistava yritysidea!
Luulen, että käyttäjiä saattaisi löytyä ainakin vkonloppu mökkeilijöistä.
Miten upeaa olisi lähteä lyhyelle vkonloppu lomalle mökille, kun ei tarvitse raahata ruokia mukanaan, eikä käyttää aikaa ruuanvalmistukseen, tiskiin ja muuhun.
Mukaan vain jotain hedelmiä ja pientä välipalaa.
Tuota ideaa kannattaisi kehitellä, siinä on potentiaalia.
Potentiaalia ajatuksessa voi olla mutta se kaatuu hinnoitteluun.
Nämä jotka ei nyt pääse sinne Kreetalle niin teillähän säästy monta tonnia rahaa. Ei tarvi lentoja maksaa. Ja ei ole lehtipihviä ja ranskistwn syöminen halpaa sielläkään. Huomioi tosiaan laatu ja tuotteiden alkuperä: pakastettuja lohkoperunoita ties-mistä-tehtaasta, vai meidän kotiseudun perunat ja vihannekset?
Meillä on veneitä, mönkijä, moottoripyöriä, sekä aina voi jonkun koululaisen laittaa ajamaan.
Me kyllä täällä kylällä tehdään kunhan saadaan tilaus ajoissa. Montako tulee ja miten kauan? Aamiai en PN perusvaihtoehsot n3 valintaa, lounas j päivällinen. Tuodaan kyllä muutakin kun sovitaan. Teen ihan loistavia lämppäreitä, perusnlihasta puhui. J Kaipaisen tuosta vielä kääretortun mukaan.
Ei kait se liian kallista voi olla? En mä siitä kuljetuksesta ala litroja bensaa laskemaan.
Minä kun meen mökille, en varmana halua odotella jotain pitsakuskia.
Niin teen peuranlihasta lämpimän voileivän pihvin. Ja leivon kääretortun. Leipä on kotinatehtyä. Puuron voi aina hauduttaa koko perheelle. Lounaaksi iso kulho lasagnea, päivällinen jotain vähän parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin ihan hiffanut koko ideaa? Täälläpäin liikutaan veneellä tai mönkijällä. Ei tuu pizzakuslit hoodeille.
Vierailija kirjoitti:
Niin teen peuranlihasta lämpimän voileivän pihvin. Ja leivon kääretortun. Leipä on kotinatehtyä. Puuron voi aina hauduttaa koko perheelle. Lounaaksi iso kulho lasagnea, päivällinen jotain vähän parempaa.
Onhan gluteenitonta ja vhh-ruokavalion suositukset täyttäviä? Ja olen tomaatille, sellerille ja pinaatille allerginen, että ei sitten niitä, äläkä laita liikaa suolaa, paitsi ruususuolaa, jos on puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin ihan hiffanut koko ideaa? Täälläpäin liikutaan veneellä tai mönkijällä. Ei tuu pizzakuslit hoodeille.
Tulkoon vaikka helikopterilla, pitsakuski on pitsakuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan gluteenitonta ja vhh-ruokavalion suositukset täyttäviä? Ja olen tomaatille, sellerille ja pinaatille allerginen, että ei sitten niitä, äläkä laita liikaa suolaa, paitsi ruususuolaa, jos on puhdasta.
Oikeesti? Tämmöisiäkö ne on? Toki voi viestiä laittaa. Tunnen yhden joka kyllä kuuntelee ja ottaa viestiä vastaan mutta sitten ei ihan niin hirveen tarkkaan ota huomioon. Esim tuo selleri, ei kait se niin tarkkaa voi olla, ei sitä paljon ole annoksessa/taikinassa?
Jonkun kylän pitopalvelun kannattaisi kokeilla jotain tällaista lisäpalvelua
esim siten että joku peruslounas 3 vaihtoehdosta toimitettuna mökille
Erikseen aamiaisia ei liene kandee toimitella ainakaan kauas
Sun ideasi on periaatteessa ihan hyvä, mutta sopisi varmaan paremmin ulkomaalaisille turisteille. Useimmat ihmiset kautta maailman taitavat matkustaa ulkomaille kokeakseen jotain erilaista. Erilaisen ilmaston, erilaisen kulttuurin, erilaiset maisemat, erilaisen ruuan jne. En tunne ketään - ainakaan kaupungissa asuvaa - joka lähtee ulkomaille, jotta ei tarvitse laittaa kotona ruokaa. Ravintoloita kun löytyy kotikaupungistakin. Isommissa kaupungeissa toimii Wolt, Foodora yms, joista voi tilata ravintolaruokaa kotiin, jos laiskottaa niin paljon, että ei jaksa lähteä ravintolaan syömään.
Vuokramökki Suomessa suomalaiselle on joko yöpymispaikka, kun alueella on jotain mielenkiintoista tapahtumaa (esim festarit) tai tekemistä (esim nähtävyyksiä) , tai sitten just sitä mökkeilyä, jossa eletään kotia askeettisemmin ja uidaan, saunotaan sekä grillataan nuotiolla makkaraa. Jälkimmäiselle porukalla voi ollakin mieleen, jos tarjolla on veneitä, mönkijöitä, suppilautoja jne. Varsinkin, jos asiakkaissa on teinejä tai nuoria aikuisia.
Ikävä kyllä Rhodoksen tunnelmaa ei saa millään tavalla tuotua Pihtiputaalle. Ei edes fetalla, viininlehtikääryleillä ja ouzolla. Jos haluaa saada matkailubisneksen kukoistamaan Pihtiputaalla, pitää keksiä kaikkea sellaista, joka kiinnostaa asiakasta just Pihtiputaalla. Jos asiakkaiden kohderyhmänä ovat suomalaiset, tilanne voi olla aika haastava. Mutapohjainen ruskeavetinen järvi ei korvaa turkoosia merta. Sateinen ja kylmä viikko kesälläkään ei korvaa etelän aurinkoa.
Ideaasi kannattaa toki kehitellä. Jos lähialueella järjestetään festareita tms, mökkivuokraan kuuluva aamiainen voisi olla aika bueno. Samoin jonkinlainen "yöpala", kun tullaan festareilta myöhään takaisin mökille. Lisäksi olisi esitteessä olla vinkkejä kaikista niistä paikoista, joissa kannattaa käydä. Jotka ovat siis jotain sellaista, mitä ei suomalainen asiakas näe kotikulmillaan eikä varsinkaan suoraan kotinsa ikkunasta. Mä katselen havumetsää kotini ikkunasta joka ainoa päivä, joten havumetsän katseleminen ei ole mulle mitään erikoista vaan tavallista arkea.
Mulla ajantaju on hävinnyt pandemian aikana, mutta olikohan joskus kesän alussa, kun uutisissa haastateltiin kahta nuorta porvoolaista opasta. Kuulemma ulkomaalaiset turistit piipahtavat eri kohtaissa vain hetken, yleensä saadakseen itsestään selfien ko kohteessa, mutta suomalaiset tulevat pidemmäksi aikaa. Pidemmäksi aikaa, jos alueella on riittävästi nähtävää ja tekemistä. Ehkä kannattaisi suunnitella valmiiksi esitteet viikonloppureissua ja viikkoreissua varten. Mitä kaikkea minäkin päivänä voisi tehdä ja missä kaikkialla käydä. Ja miten niihin pääsee. Löytyykö mönkkärikuskeja paikallisista jne. Olen työni puolesta matkustanut monta kertaa Floridaan ja pitänyt yleensä vähän lomaakin samalla. Hotelleissa on aina ollut hyvät esitteet puhelinnumeroineen, jos on halunnut vaikka lähteä suolle katsomaan alligaattoreita niiden omassa elinympäristössään.
No niin tässäpä ideaa! Nettiin kuvia että mitä saisi olla: mikä olisi sen helpompaa kuin valita kuvista joku hyvä lasagne , suolainen piirakkaa iltapalaksi. Aamulla haudutettu puurropata ja kylkeen marjoja ja kotitekoinen hillo.
Vierailija kirjoitti:
Sun ideasi on periaatteessa ihan hyvä, mutta sopisi varmaan paremmin ulkomaalaisille turisteille. Useimmat ihmiset kautta maailman taitavat matkustaa ulkomaille kokeakseen jotain erilaista. Erilaisen ilmaston, erilaisen kulttuurin, erilaiset maisemat, erilaisen ruuan jne. En tunne ketään - ainakaan kaupungissa asuvaa - joka lähtee ulkomaille, jotta ei tarvitse laittaa kotona ruokaa. Ravintoloita kun löytyy kotikaupungistakin. Isommissa kaupungeissa toimii Wolt, Foodora yms, joista voi tilata ravintolaruokaa kotiin, jos laiskottaa niin paljon, että ei jaksa lähteä ravintolaan syömään.
Vuokramökki Suomessa suomalaiselle on joko yöpymispaikka, kun alueella on jotain mielenkiintoista tapahtumaa (esim festarit) tai tekemistä (esim nähtävyyksiä) , tai sitten just sitä mökkeilyä, jossa eletään kotia askeettisemmin ja uidaan, saunotaan sekä grillataan nuotiolla makkaraa. Jälkimmäiselle porukalla voi ollakin mieleen, jos tarjolla on veneitä, mönkijöitä, suppilautoja jne. Varsinkin, jos asiakkaissa on teinejä tai nuoria aikuisia.
Ikävä kyllä Rhodoksen tunnelmaa ei saa millään tavalla tuotua Pihtiputaalle. Ei edes fetalla, viininlehtikääryleillä ja ouzolla. Jos haluaa saada matkailubisneksen kukoistamaan Pihtiputaalla, pitää keksiä kaikkea sellaista, joka kiinnostaa asiakasta just Pihtiputaalla. Jos asiakkaiden kohderyhmänä ovat suomalaiset, tilanne voi olla aika haastava. Mutapohjainen ruskeavetinen järvi ei korvaa turkoosia merta. Sateinen ja kylmä viikko kesälläkään ei korvaa etelän aurinkoa.
Ideaasi kannattaa toki kehitellä. Jos lähialueella järjestetään festareita tms, mökkivuokraan kuuluva aamiainen voisi olla aika bueno. Samoin jonkinlainen "yöpala", kun tullaan festareilta myöhään takaisin mökille. Lisäksi olisi esitteessä olla vinkkejä kaikista niistä paikoista, joissa kannattaa käydä. Jotka ovat siis jotain sellaista, mitä ei suomalainen asiakas näe kotikulmillaan eikä varsinkaan suoraan kotinsa ikkunasta. Mä katselen havumetsää kotini ikkunasta joka ainoa päivä, joten havumetsän katseleminen ei ole mulle mitään erikoista vaan tavallista arkea.
Mulla ajantaju on hävinnyt pandemian aikana, mutta olikohan joskus kesän alussa, kun uutisissa haastateltiin kahta nuorta porvoolaista opasta. Kuulemma ulkomaalaiset turistit piipahtavat eri kohtaissa vain hetken, yleensä saadakseen itsestään selfien ko kohteessa, mutta suomalaiset tulevat pidemmäksi aikaa. Pidemmäksi aikaa, jos alueella on riittävästi nähtävää ja tekemistä. Ehkä kannattaisi suunnitella valmiiksi esitteet viikonloppureissua ja viikkoreissua varten. Mitä kaikkea minäkin päivänä voisi tehdä ja missä kaikkialla käydä. Ja miten niihin pääsee. Löytyykö mönkkärikuskeja paikallisista jne. Olen työni puolesta matkustanut monta kertaa Floridaan ja pitänyt yleensä vähän lomaakin samalla. Hotelleissa on aina ollut hyvät esitteet puhelinnumeroineen, jos on halunnut vaikka lähteä suolle katsomaan alligaattoreita niiden omassa elinympäristössään.
Ohis: mutta mitä työtä tehdään jossa matkustetaan Floridaan? Oletko joku risteilyalusten korjaaja? ( laivat tehty Suomessa ja sä olet takuukorjaaja?)
Miten moni on tänään lähdössä mökille? Täällä on tänään aivan ihana ilma: tyyntä, lämmintä, aurinko paistaa. Tämä on ihan paratiisi, ja mä asun täällä vuoden ympäri!
Parempi silloin vuokrata mökki jostain lomakylästä jossa ravintola.
Perinteisissä erillisissä mökeissä juuri se ongelma että ovat syrjässä, ei niihin mitään palveluja saa. Hyvä jos edes saa taksin.