Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen veljeni juoksuttaa vanhaa sairasta äitiämme miten häntä sattuu huvittamaan, veli ei itse kokkaa, siivoa, tee mitään kotitöitä

Vierailija
20.08.2020 |

Tätä on jatkunut siitä saakka kun veli viimein 32-vuotiaana muutti omilleen kaksi vuotta sitten.

On työttömänä muttei silti tee päivisin mitään muuta kun pelaa playstationia ja virtuaalipelejä (virtuaalilasien kanssa)

Syö joko vaan valmisruokia tai jos äiti tekee isomman satsin ja pakkaa annosrasioihin. Tai sitten käyttää rasvakeitintä. Ei tiskaa ja kaikki tiskit ja keittiöpinnat ovat yltäpäältä rasvatöhkässä. Nyt lähes 80v äitimme käy siellä viikottain tiskaamassa, siivoamassa, roskat viemässä, pyykit pesemässä. Veli ei ole tästä hyvästä edes kahvikupillista äidille tarjonnut.

Kaiken huippu oli se, kun äidin vanha nojatuoli piti saada vietyä kierrätyskeskukseen niin veli ei sen vertaa vaivautunut auttamaan että olisi kantanut sen peräkärryyn. (Äidillä reuma ja huono selkä) Olisin mennyt itse mutta kuulin tästä vasta kun äiti oli jo saanut apua naapureilta.

Miten takoa veljen kalloon että äiti ei enää jaksa olla hänen piikansa? Olen siitä sata kertaa sanonut ja veli vaan sanoo että äiti tykkää hääräillä hänen luonaan. No ei tykkää ja minulle on useamman kerran itkenyt ettei jaksaisi passata aikuista miestä muttei voi kieltäytyä tai hylätä lastaan.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on itse poikansa tollaiseksi kasvattanut ja saa nyt sitä mitä on tilannut. Anna niitten hoitaa asiat keskenänsä.

Vierailija
2/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voit tehdä? Ilmoitat äidillesi, että joko lopettaa sen passaamisen tai lopettaa sen valittamisen. Tuo on ihan hänen ongelmansa alusta loppuun. Et tuolle mitään pysty tekemään, et yhtään mitään. Ainoa joka pystyy on äitisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itse käydä veljesi luona siivoamassa?

Vierailija
4/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalivirastosta voi hakea holhousta veljelle. Ne pistää sen siivoamaan ja hoitamaan asiansa. Miehellä sukulainen jolle tehtiin niin.

Vierailija
5/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ratkaisisi mitään. Veli siirtyisi vaan äidiltä siskolle passattavaksi. Kyllä nyt jo tuon ikäisen ihmisen täytyy itse hoitaa omat kotityönsä tai palkatkoon vaikka sitten siivoojan! Vanha, reumaa sairastava äiti EI ole vaihtoehto.

Vierailija
6/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa, äitisi on viiskymppisenä saanut lapsen

Vierailija
7/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hienoa, äitisi on viiskymppisenä saanut lapsen

Sepä se, iltatähti kun on niin pienestä saakka passattu ja kaikki tehty hänen puolestaan. Ei minun kohdallani noin tehty vaan tyttönä jouduin osallistumaan kotitöihin suurinpiirtein heti kun opin kävelemään.

Ap

Vierailija
8/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mullakin tollanen äiti!

Vierailija
9/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tulee tollanen äiti...

Vierailija
10/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: äitisi ryhdistäytyy ja lopettaa veljesi passaamisen.

Vierailija
11/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi sai siis veljesi 48 vuotiaana. Aikamoinen saavutus.

Vierailija
12/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ratkaisisi mitään. Veli siirtyisi vaan äidiltä siskolle passattavaksi. Kyllä nyt jo tuon ikäisen ihmisen täytyy itse hoitaa omat kotityönsä tai palkatkoon vaikka sitten siivoojan! Vanha, reumaa sairastava äiti EI ole vaihtoehto.

Niin se menee, kun te muut teette sen hänelle mahdolliseksi:-(

Vierailija
13/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori 46 v.

Vierailija
14/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käy? Onneksi ei useammin. Äidin pitää osata sanoa, jos ei jaksa joka viikko käydä.

Vierailija
15/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vika kun passaa ja antaa ymmärtää että tykkää siitä eikä siitä ole vaivaa. Sanoisi suoraan, jos ei jaksa eikä puhuisi sulle seläntakana ja antaisi pojan elää niin kuin tahtoo vaikka epäsiististi, jos tykkää siitä tyylistä eikä jaksa siivota itse.

Vierailija
16/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32-vuotias veli muutti omilleen pari vuotta sitten, eli olisi nyt 34-vuotias. Äiti on lähes 80-vuotias, eli voi olla vaikka 78-vuotias, eli olisi ollut veljen syntyessä 44. Ei mitenkään mahdotonta. Äitini äiti oli samanikäinen äitini syntyessä.

Vierailija
17/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt äidiltäsi, miten sitten kun hän (siis äitisi) kuolee?

Veli tuskin on niin aikaansaapa, että saisi mahdollisilla perintörahoilla piikaa palkattua.

Vierailija
18/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle on useamman kerran itkenyt ettei jaksaisi passata aikuista miestä muttei voi kieltäytyä tai hylätä lastaan.

Lapsen hylkäämistähän on juuri tuo, että passaa avuttomaksi. 

Vierailija
19/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITISI VIKA. 

Vierailija
20/73 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 89-vuotias äitini on passannut 54-vuotiaan siskoni tuollaiseksi. Tilanne on täysin äitini syy, hän tarvitsee jonkun johon takertua. Sisko on niin aivopesty, ettei näe tilanteessa edes mitään outoa, mussuttaa vaan jääkaapistaan äidin sinne kantamia ruokia ja asuu äidin siivoamassa asunnossa - johon viimein pääsi muuttamaan 42-vuotiaana. Äiti saa tuosta kiksejä, on aina saanut. Henkiseksi väkivallaksi minä sitä olen sanonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme