Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-kaupan lihatiskillä sattunutta.

Vierailija
29.08.2013 |

Kävin eilen K-supermarketin lihatiskillä. Tilasin 250 g. palvikinkkua. Myyjätär laittoi ylimääräistä ja sanoi: "Meni vähän yli, käykö 270 g.?". Minä sanoin: "Ei käy!. Vanha psykologinen myyntikikka!  Tilasin 250 g. ja sen myös haluan. Oletko muuten koskaan punninnut asiakkaalle vahingossa liian VÄHÄN ja kysynyt, käykö se?". Neiti PUNASTUI ja mutisi jotain.

Saatuani lihan tajusin, että hänhän oli punninnut sen kääreen kanssa, joka sekin painaa.  Lisäksi myös laittanut, pomonsa kauppiaan käskystä, muutaman siivun ylimääräistä. Aivan selvästi häntä oli ohjeistettu  tekemään niin, että saadaan irtolihan  myyntiä kasvatettua pienissä erissä suuremmaksi.

Kävelin palvikinkkuineni vieressä olleen hedelmäosaston vaa'alle, otin kinkun pois kääreestä, poistin pari siivua ja punnitsin, ja hoplaa: jäljelle jääneen kinkun paino oli 250 g. vaikka myyjättären tulostamassa aiemmassa hintatarrassa luki 270 ja vaikka hän siis oli laittanut kinkkusiivupinoon pyytämättä liikaa massaa!

Hain neidin kädestä pitäen katsomaan, jonka jälkeen menimme takaisin lihatiskille, hän punnitsi lihan OIKEIN ja laittoi OIKEAN  hintalapun.

Tämä on pieni hintaero ihmiselle, mutta aivan HEL-VE-TIN  suuri kauppiaskunnalle! Paljonkohan ne laskuttavat turhasta vuositasolla? Jos lihatiskiltä myydään, sanotaan nyt vaikkapa 20 grammaa liikaa, puolen minuutin välein, se tekee vuodessa  aika paljon.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, meidän kuusihenkisessä perheessä joku 20g tai vaikka 200g tulee kyllä syötyä.

Mikä tuossa nyt oli? Halusit vain tietyn määrän? Mikset voinut vain ottaa vähän enemmän ja syödä kotona tyytyväisenä suihisi?

Vierailija
2/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle kyllä sattuu ja tapahtuu.

p.s. Kyllä multa on lihatiskillä monesti kysytty, käykö pyytämääni määrää hitusen alempi määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihatiskillä on täysinmahdotonta arvioida painoa jokamkerta grammalleen oikein. Siksi välillä tulee liikaa tai liian vähän ja silloin kysytään, onko määrä ok. Ja jos et halua maksaa pakkauspaperin painosta, haluathan toki, että tuotteesi laitetaan suoraan vaa'alle, ilman suojusta. Eihän toki haittaa, että edellinen asiakas on halunnut vaikkapa lohta - ilman käärepaperia punnittuna tietenkin.

Selvä provo. Kiitos hei.

Vierailija
4/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kyllä käynyt niin, että on laitettu "liian vähän" tuotetta. Tarkoitan sitä, että olen sanonut että 500grammaa X:ää ja on kysytty onko 470gr ok jne. Joskun menee yli, jos jää vajaaksi. Varmaan aika vaikea summassa erottaa onko parikymmentä grammaa liikaa/liian vähän vai grammalleen oikein. Lisäksi usein jos pyytää vaikka kalaa X määrän kysyvät onko tämä tai tämä pala hyvä, ja sitten on vähän alle/yli esim. sen 500gr mutta kelpaa kyllä...

Vierailija
5/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut, että noista lihavointi sanoista olisi tullut oma tarinansa. Mut ei sitte.

Vierailija
6/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon naiivina kuvitellut että se käärepaperin paino on automaattisesti taarattu pois siitä loppupainosta...

Vierailija
7/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:08"]

Mä olisin halunnut, että noista lihavointi sanoista olisi tullut oma tarinansa. Mut ei sitte.

[/quote]

Yritäpä lukea tarina ilman lihavoituja sanoja? Tai lue ne lihavoidut sanat alkaen tarinan lopusta.

Vierailija
8/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Miten meinasit selvitä näinkin traumaattisesta kokemuksesta, löytyisikö tuolta kenties apua: http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus

Vierailija
9/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaa kulkea seuraavaksi suoraan sinne valmiiksi pakattujen palvikinkkujen ääreen. Kun jossain olisi palvelua, minä arvostaisin sitä ja maksaisin mielelläni vähän ylimääräistä, enemmänkin kuin pari siivua palvikinkkua.

Kävikö muuten edes mielessä, että se käärepaperikaan ei ole ilmaista. Jos haluat suhteessa säästää paperin hinnassa, ottaisit vaikka kilon kerralla, niin paperin suhteellinen osuus tippuu neljännekseen. Toki voit kysyä, myisikö kauppa sen lihan sinulle ilman paperia. Itse en ainakaan haluaisi viedä lihaa ilman sitä kotiin.

Vierailija
10/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämellistä.

Vierailija
11/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava trauma varmaan tuli tuosta ja myyjille päivän naurut. Kiva varmaan käydä kyseisessä kaupassa kun kaikki pidättelee naurua.

Vierailija
12/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus nähneeni kaltaisesi lihatiskillä. Hänkin epäili lihatiskin huijaavan, kun ehdotti paria siivua liikaa. Hänellä oli kansallispuku päällä, oliko sinullakin?

Fobba taisi saada moitteita, kun kertoi ääneen jonkun poliisin kohtaamisesta kaltaisesi kanssa. Jos oikein muistan, poliisin ottaessa heitä kiinni, yhdellä tippui pakastekana hameesta. moes oli huutanut "kuka heitti meidän Allua pakastekanalla, kuka?"

Vierailija
13/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hitosti masinoituja alapeukkuja täällä taas! :D :D :D

Vierailija
14/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:48"]

Kävin eilen K-supermarketin lihatiskillä. Tilasin 250 g. palvikinkkua. Myyjätär laittoi ylimääräistä ja sanoi: "Meni vähän yli, käykö 270 g.?". Minä sanoin: "Ei käy!. Vanha psykologinen myyntikikka!  Tilasin 250 g. ja sen myös haluan. Oletko muuten koskaan punninnut asiakkaalle vahingossa liian VÄHÄN ja kysynyt, käykö se?". Neiti PUNASTUI ja mutisi jotain.

Saatuani lihan tajusin, että hänhän oli punninnut sen kääreen kanssa, joka sekin painaa.  Lisäksi myös laittanut, pomonsa kauppiaan käskystä, muutaman siivun ylimääräistä. Aivan selvästi häntä oli ohjeistettu  tekemään niin, että saadaan irtolihan  myyntiä kasvatettua pienissä erissä suuremmaksi.

Kävelin palvikinkkuineni vieressä olleen hedelmäosaston vaa'alle, otin kinkun pois kääreestä, poistin pari siivua ja punnitsin, ja hoplaa: jäljelle jääneen kinkun paino oli 250 g. vaikka myyjättären tulostamassa aiemmassa hintatarrassa luki 270 ja vaikka hän siis oli laittanut kinkkusiivupinoon pyytämättä liikaa massaa!

Hain neidin kädestä pitäen katsomaan, jonka jälkeen menimme takaisin lihatiskille, hän punnitsi lihan OIKEIN ja laittoi OIKEAN  hintalapun.

Tämä on pieni hintaero ihmiselle, mutta aivan HEL-VE-TIN  suuri kauppiaskunnalle! Paljonkohan ne laskuttavat turhasta vuositasolla? Jos lihatiskiltä myydään, sanotaan nyt vaikkapa 20 grammaa liikaa, puolen minuutin välein, se tekee vuodessa  aika paljon.

[/quote]

Luin tämän stoorisi 2 kertaa ja olen vähän sormi suussa. Siis otit kuitenkin sen 270 g kinkkua? Poistit kinkun pakkauksesta - punnitsit siis sen ihan pelkkänä vaa'alla ilman mitään muovia tms. suojana? Mihin panit ne pari poistamaasi siivua, piditkö kädessäsi? Ostit sitten lopulta vain 250 g kinkkua ja palautit ne pari ylimääräistä siivua? Kerro, oi kerro!

Vierailija
15/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:42"]

Aika hitosti masinoituja alapeukkuja täällä taas! :D :D :D

[/quote]

minäkin rupesin ihmettelemään tahtia jota peukkuja ylipäätään tulee. Minkähän palvelimen kautta tuo tunnisteen vaihtaminen onnistuu sitä tahtia kuin peukutusta tapahtuu? tuntuu, että onnistuu ihan ruudun päivityksellä jossain softassa. Minulla on pitänyt vähintään sulkea selain ja yhteys välillä.

Vierailija
16/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:48"]

[/quote]

Luin tämän stoorisi 2 kertaa ja olen vähän sormi suussa. Siis otit kuitenkin sen 270 g kinkkua? Poistit kinkun pakkauksesta - punnitsit siis sen ihan pelkkänä vaa'alla ilman mitään muovia tms. suojana? Mihin panit ne pari poistamaasi siivua, piditkö kädessäsi? Ostit sitten lopulta vain 250 g kinkkua ja palautit ne pari ylimääräistä siivua? Kerro, oi kerro!

[/quote]

Poistin makulatuurista sen verran lihaa kuin arvelin laitetun ylimääräistä. Laitoin ne ylimääräiset toiselle makulatuurille, tietenkin. Sitten annoin ne myyjätytölle ja totesin, että tätä osaa minä en ole tilannut. Maksoin ainoastaan siitä, minkä tilasin. Hän teki lopuilla mitä teki. Jos sinä varaat halvan hytin Viking Lineltä risteilylle Ruotsiin, ja sinulle annetaan paljon  kalliimpi  luksushytti sen sijaan, minkä sinä olet tilannut, et kai sinäkään sitä hyväksy?

Vierailija
17/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastaavanlaisia kokemuksia ylimääräisen lihamäärän tuputtamisesta ruokakauppojen irtolihatiskeiltä, joten en yhtään ihmettele, että aloittajalla on tällainen kokemus. Se on totta.

Vierailija
18/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 01:03"]

Poistin makulatuurista sen verran lihaa kuin arvelin laitetun ylimääräistä. Laitoin ne ylimääräiset toiselle makulatuurille, tietenkin. Sitten annoin ne myyjätytölle ja totesin, että tätä osaa minä en ole tilannut. Maksoin ainoastaan siitä, minkä tilasin. Hän teki lopuilla mitä teki. Jos sinä varaat halvan hytin Viking Lineltä risteilylle Ruotsiin, ja sinulle annetaan paljon  kalliimpi  luksushytti sen sijaan, minkä sinä olet tilannut, et kai sinäkään sitä hyväksy?

[/quote]

Jos ostat palvelutiskiltä, tottakai saat pitää pääsi. Itse kuvaamasi käytöksesi olisi johtanut, että jos olisit asioinut minun työntekijän kanssa noin, olisin liikkeestä poistuessasi neuvonut, että asioi seuraavan kerran missä tahansa muualla. En ole elintarvikealalla.

"Myyjätär laittoi ylimääräistä ja sanoi: "Meni vähän yli, käykö 270 g.?". Minä sanoin: "Ei käy!. Vanha psykologinen myyntikikka!  Tilasin 250 g. ja sen myös haluan. Oletko muuten koskaan punninnut asiakkaalle vahingossa liian VÄHÄN ja kysynyt, käykö se?". Neiti PUNASTUI ja mutisi jotain."

"Kävelin palvikinkkuineni vieressä olleen hedelmäosaston vaa'alle, otin kinkun pois kääreestä, poistin pari siivua ja punnitsin, ja hoplaa: jäljelle jääneen kinkun paino oli 250 g. vaikka myyjättären tulostamassa aiemmassa hintatarrassa luki 270 ja vaikka hän siis oli laittanut kinkkusiivupinoon pyytämättä liikaa massaa!"

Hämmensit ensin myyjän, ei hän voi alkaa väittelemään asiakkaiden kanssa. Kävikö mielessä, että sekoitit hänen pasmat nolauksella ja hän vain toimi rutiininsa mukaan, vaikka normaalisti olisi korjannut tilanteen? Onko sinulta koskaan mennyt väärä määrä kahvimittoja suodatinpussiin, kun joku on häirinnyt niitä laskiessasi?

Vierailija
19/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 01:03"]

[/quote]

No totta mooses hyväksyn, koska jos laivayhtiö upgreidaa varaukseni, saan paremman hytin varaushinnalla. Ihan sama kuin hotelleissa, jos ne tulevat täyteen saat aina sitä paremman huoneen mitä myöhemmin saavut. Kerran yövyin mm. morsiussviitissä melko halvalla....

Mutta tuo kinkun kanssa värkkääminen - etkö voinut sanoa sille myyjälle, että ota pois pari siivua? Olis ollut ihan vähän vähemmän noloa, tai ei oikeasti noloa ollenkaan. Sen sijaan tuo mitä teit (jos tosiaan teit noin) kuulostaa melko ikävältä.

Vierailija
20/61 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:53"]

minäkin rupesin ihmettelemään tahtia jota peukkuja ylipäätään tulee. Minkähän palvelimen kautta tuo tunnisteen vaihtaminen onnistuu sitä tahtia kuin peukutusta tapahtuu? tuntuu, että onnistuu ihan ruudun päivityksellä jossain softassa. Minulla on pitänyt vähintään sulkea selain ja yhteys välillä.

[/quote]

Mulla ainakin onnistuu, kun vain suljen ja käynnistän tuon pöytäkoneen vieressä olevan Wlan-reitittimen. Sivulta ei mielestäni tarvitse poistua, odottaa vain vähän aikaa. En tosin käytä sitä, koska en näe tarvetta ja muiltakin täällä katkeaisi yhteydet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi