Tunnetteko ketään introverttiä miestä, jolla on ollut paljon naisia?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ei kysymyksensä perusteella ymmärrä introverttiyden käsitettä selvästi lainkaan.
Introvertit väsyvät ja kuormittuvat sosiaalisesta kanssakäymisestä helpommin kuin ns. ekstrovertit. Introverttiys ei tarkoita huonoja sosiaalisia taitoja tai haluttomuutta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Monet introvertit ovat hyvin sosiaalisesti lahjakkaita, ja siten heillä on myös paljon suhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Missä kohtaa ap on muka olettanut tai antanut olettaa, ettei introverteillä voisi olla paljon suhteita? Asiasta kysyminen ei ole mikään mielipide.
AP:n kysymys: Tunnetteko ketään introverttiä miestä, jolla on ollut paljon naisia?
AP:n vastaus: Minä en tunne.
Tuossahan hän selkeästi tekee oletuksen että se on harvinaista. Jos hänen oletuksensa mukaan introverttien miesten suhteissa ei olisi eroa ekstrovertteihin, miksi hän edes kysyisi koko asiaa? Kun hän tuo esiin sitä ettei ainakaan itse sellaisia tunne, se on selvä kannanotto siitä, että hän olettaa introverteilla olevan vähemmän naissuhteita.
Toki jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin voidaan todeta että eihän AP kirjaimellisesti tehnyt kysymyksessään oletuksia, mutta kyllä me kaikki tiedämme mihin tällaisilla kysymyksillä pyritään.
Aloittajan kysymys oli toki asenteellinen, mutta sinun oletuksesi kysymyksen taustoista oli pelkkä olkiukko. Aloituksessa ei määritelty introverttia sen kummemmin, joten et sinä tiedä, miten ja millaisena aloittaja sen käsitti. Hän vain pohti introverttien mahdollisia naissuhteita. Kysymys oli siis mitä ja mikä eikä miten ja millaisia.
Samalla lailla hän olisi voinut nostaa pohdiskeluun jonkin muunkin piirteen. En esimerkiksi itse tunne ketään työtöntä, jolla olisi paljon naissuhteita, mutta en siitä kertomalla esitä samalla mitään mielikuviani työttömyydestä. Esitän vain sen faktan, etten tunne työttömiä joilla on paljon naissuhteita.
Sivusta
No tästä me olemme eri mieltä, eikä siinä sen kummempaa. Minun mielestäni monista kysymyksistä voi päätellä sen, mikä kysyjän henkilökohtainen oletus asiasta on. Jos joku vaikka kysyisi että "Tunnetko ketään miellyttävää kokoomuksen äänestääjää", ja vastaisi siihen minä en tunne, niin kyllä mulle tulisi mieleen ajatuksia siitä minkälaiset käsitykset hänellä mahtaa kokoomuslaisista olla.
Mutta ei tästä enempää.
Olen eri kuin tuo sivusta vastannut, mutta aloit syyttelemään (ilman syytä) ap:tä yleistämisestä, mutta jos joku yleistää, niin sinä itse. Pahinta on, ettet edes tajua sitä.
Sivusta kommentoineelle, hieno kommentti.
Mistä muuten voi tietää jonkun tutun olevan introvertti? Mä en ainakaan osaa sanoa kuka kokee sosiaalisen kanssakäymisen päänsä sisällä mitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ei kysymyksensä perusteella ymmärrä introverttiyden käsitettä selvästi lainkaan.
Introvertit väsyvät ja kuormittuvat sosiaalisesta kanssakäymisestä helpommin kuin ns. ekstrovertit. Introverttiys ei tarkoita huonoja sosiaalisia taitoja tai haluttomuutta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Monet introvertit ovat hyvin sosiaalisesti lahjakkaita, ja siten heillä on myös paljon suhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Missä kohtaa ap on muka olettanut tai antanut olettaa, ettei introverteillä voisi olla paljon suhteita? Asiasta kysyminen ei ole mikään mielipide.
AP:n kysymys: Tunnetteko ketään introverttiä miestä, jolla on ollut paljon naisia?
AP:n vastaus: Minä en tunne.
Tuossahan hän selkeästi tekee oletuksen että se on harvinaista. Jos hänen oletuksensa mukaan introverttien miesten suhteissa ei olisi eroa ekstrovertteihin, miksi hän edes kysyisi koko asiaa? Kun hän tuo esiin sitä ettei ainakaan itse sellaisia tunne, se on selvä kannanotto siitä, että hän olettaa introverteilla olevan vähemmän naissuhteita.
Toki jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin voidaan todeta että eihän AP kirjaimellisesti tehnyt kysymyksessään oletuksia, mutta kyllä me kaikki tiedämme mihin tällaisilla kysymyksillä pyritään.
Aloittajan kysymys oli toki asenteellinen, mutta sinun oletuksesi kysymyksen taustoista oli pelkkä olkiukko. Aloituksessa ei määritelty introverttia sen kummemmin, joten et sinä tiedä, miten ja millaisena aloittaja sen käsitti. Hän vain pohti introverttien mahdollisia naissuhteita. Kysymys oli siis mitä ja mikä eikä miten ja millaisia.
Samalla lailla hän olisi voinut nostaa pohdiskeluun jonkin muunkin piirteen. En esimerkiksi itse tunne ketään työtöntä, jolla olisi paljon naissuhteita, mutta en siitä kertomalla esitä samalla mitään mielikuviani työttömyydestä. Esitän vain sen faktan, etten tunne työttömiä joilla on paljon naissuhteita.
Sivusta
No tästä me olemme eri mieltä, eikä siinä sen kummempaa. Minun mielestäni monista kysymyksistä voi päätellä sen, mikä kysyjän henkilökohtainen oletus asiasta on. Jos joku vaikka kysyisi että "Tunnetko ketään miellyttävää kokoomuksen äänestääjää", ja vastaisi siihen minä en tunne, niin kyllä mulle tulisi mieleen ajatuksia siitä minkälaiset käsitykset hänellä mahtaa kokoomuslaisista olla.
Mutta ei tästä enempää.
Olen eri kuin tuo sivusta vastannut, mutta aloit syyttelemään (ilman syytä) ap:tä yleistämisestä, mutta jos joku yleistää, niin sinä itse. Pahinta on, ettet edes tajua sitä.
Sivusta kommentoineelle, hieno kommentti.
Asiaa ehkä olisi auttanut, jos ap olisi määritellyt avauksessaan miten hän määrittelee introverttiyden. Hänen ainoa kontribuutionsa avauksessa oli huikeat kolme sanaa - "minä en tunne". Joku ahkerampi kirjoittaja olisi voinut vaikka jopa avata sitä miksi tämä kysymys askarruttaa häntä. Ehkä silloin minäkin olisin ymmärtänyt ap:n ajatuksia paremmin.
No ainakin mun hyvän ystävän, joka sattuu olemaan myös mun ex. :) Pitkiä (yli 5 v. kestäneitä) suhteita on mun lisäksi ollut kolme, muutama enemmän lyhyempiä ja yhden illan juttuja sitten vaikka huru mykke.
On introverttiydestään huolimatta sosiaalisesti hyvin taitava; hyvä kuuntelija, antaa tilaa toiselle, on empaattinen, ymmärtää hyvin pieniä ja hienovaraisiakin sosiaalisia vihjeitä jne. Ja juu, on taiteilijapersoona, komeakin, sanoisin jopa karismaattiseksi.
Noin yleisesti ottaen uskoisin, että ns. ihmiskeskeisillä introilla on enemmän suhteita (ja solmivat niitä helpommin) kuin enemmän asiakeskeisillä introilla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten voi tietää jonkun tutun olevan introvertti? Mä en ainakaan osaa sanoa kuka kokee sosiaalisen kanssakäymisen päänsä sisällä mitenkin.
Ei sitä voikaaan välttämättä tietää. Olen itse varsinainen papupata ja todella sosiaalinen silloin kun poistun introvertti-luolastani ihmisten ilmoille, mutta kun pääsen kotiin, niin olen aivan puhki siitä sosiaalisuuden määrästä ja saatan jopa kokea morkkiksia omasta sosiaalisuudestani, vaikken olisi sanonut tms. yhtään mitään typerää.
Minä. Aina olen luonteeltani ollut introvertti, mutta aina en ole toiminut sen mukaisesti koska nuorena hörhöilin eli sekoilin aika paljon. Silloin oli lyhyessä ajassa useita hörhöilysuhteita.
Nykyään elän tasapainoisesti melkein erakkona. Suhteita en halua. Mutta naisia on tavallaan yhä useita, koska toisinaan kun tahdon naisen kanssa olla niin maksan siitä. Eli vaikkapa joka kerta voi olla eri nainen. Tämä ei ole mitenkään harvinaista introverttien kohdalla. Monelle introvertille pitkät vakisuhteet ovat vaikeita, mahdottomia. Paremmin sopii jos on joskus yhden yön jonkun kanssa, ja joskus toiste jonkun toisen kanssa. Siitä pitää maksaa, koska eihän hiljainen tylsä introvertti ole mikään jännis joka naisia baarista pokailee.
Tunnen. Itseni.
Joskus nuorempana oli vaikeaa saada seuraa kun olin vielä ujokin. Ikä toi kuitenkin itsevarmuutta ja kun ilmeisesti olen ulkonäöltäni ainakin joidenkin mielestä komea, ei seuran saaminen ole ollut vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen nyt aika hyvin huomaa, että introvertit viihtyy hiljaa omissa oloissaan edes sen yhden lyhyen hetken päivän aikana. Extrovertit eivät kertakaikkiaan pysty olla yksin vaan pitää jatkuvasti olla jossain porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen nyt aika hyvin huomaa, että introvertit viihtyy hiljaa omissa oloissaan edes sen yhden lyhyen hetken päivän aikana. Extrovertit eivät kertakaikkiaan pysty olla yksin vaan pitää jatkuvasti olla jossain porukassa.
Yhden lyhyen hetken päivän aikana? Eiköhän nyt suurin osa ihmisistä ole osan päivästä sujuvasti itsekseen. Jopa ne ekstrovertit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan vakavissaan väitä että introvertti on sosiaalinen supliikki juhlien keskipiste? Tuo olisi jo aika paksua, mutta toisaalta nykyäänhän on muotia väittää olevansa introvertti. Ai ei kukaan väittänyt näin? Okei, no sittenhän ei mitään.
Miksei voisi olla? Käsittääkseni monet menestyneet näyttelijät, muusikot, koomikot jne. ovat introvertteja. Introvertti voi suoriutua sosiaalisesti hyvinkin korkealla tasolla, mutta hänellä vain ne sosiaaliseen kanssakäymiseen vaadittavat voimat tyhjenevät nopeammin, joten hänen pitää mennä välissä lataamaan akkuja.
En tiedä mikä on tieteellinen määriteläm introvertille, mutta olen itse ollut siinä käsityksessä että introvertit keskimäärin eivät ole mitään sosiaalisuuden riemuvoittoja. Eli viihtyvät selkeästi enemmän yksin. Voin olla väärässä toki.
Sekoitat puurot ja vellit. Yksin viihtyminen, sosiaaliset suhteet ja sosiaaliset taidot ovat eri asioitaa. Sosiaaliset taidot voivat olla huipussaan, mutta saattaa kokea sosiaaliset suhteet kuormittavina ja siksi viihtyä enimmäkseen yksin.
Oispa hienoa, jos miehet alkaisi ylpeillä sillä, että on ollut ja on vain yksi nainen, ja jo niin ja niin kauan, mieluummin kuin määrällä.
En pidätä hengitystäni odotellessa tätä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä miten se introverttius olisi tämän(kään) poissulkeva? Ilmeisesti monet luulevat, että se tarkoittaa samaa kuin aina yksinään möllöttäminen, joka ei ymmärrä sosiaalisesta kanssa käymisestä mitään. Näinhän tämä asia ei ole.
Kyseessä on kuuluisa ääripääajattelu. Vaikken himoitse seurapiirejä ja alituista ihailijajoukkoa ympärilleni, ei se tarkoita epäsosiaalisuutta. Miesten mittapuulla olen sosiaalisesti selvästi keskivertoa älykkäämpi ja tarkkaavaisempi ihmisten reaktioiden suhteen.
Mistä minä tiedän, kuka on introvertti? Itse olen, mutta eipä sitäkään tiedä kuin puolisoni ja lähimmät ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Oispa hienoa, jos miehet alkaisi ylpeillä sillä, että on ollut ja on vain yksi nainen, ja jo niin ja niin kauan, mieluummin kuin määrällä.
Ei sellaista päivää tule, koska maailman halutuin miehen ominaisuus (miehelle) on saada seksiä kenen kanssa haluaa milloin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista päivää tule, koska maailman halutuin miehen ominaisuus (miehelle) on saada seksiä kenen kanssa haluaa milloin haluaa.
Miten tuo sulkee pois ylpeyden siitä, että kykenee hillitsemään maalliset himonsa? Itse saisin naisen kuin naisen, mutta koska pidän tietyt standardit, en käytännössä ryhdy mihinkään naurettaviin soidinmenoihin kenenkään kanssa. Tässä kilpailussa en ole rehellisesti törmännyt itseäni korkeampitasoisiin miehiin missään. Eli lyhyesti: naisia kyllä piisaisi, mutta kykenen pidättäytymään. Tehkää toki perässä.
Vierailija kirjoitti:
No yritän aiemmin mainitsemistani naismääristä riipumatta olla piristävä tekijä sinulle ja haluankin mainita, että kaikesta huolimatta olen ollut saman naisen omaisuutta jo yli 15 vuoden ajan.
M35
Tunnen, yhdistelmä =kivan näköinen + liikkuu mukana kaveriporukassa, niin eipä siinä varmasti tarvitse niin paljon jutella kun seuraa löytyy. Suomalaiset naiset, minä mukaan lukien, on tottuneet tekemään itse aloitteet. Melkein kaikki suomalaiset miehet on introvertteja.
Itse pyörin nettideiteissä ja siellä on introverttimiehiä pilvin pimein, ja kuulemma introverttinaisiakin. Sanoisin, että myös introvertit tykkäävät seksistä ja se saa ihmiset liikkeelle.
Mutta ei tästä enempää.