Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ketään introverttiä miestä, jolla on ollut paljon naisia?

Vierailija
19.08.2020 |

Minä en tunne.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut joitain kymmeniä ja olen erittäin introvertti. Ei niistä tosin vakavia ole montaa ollut. Introverttinä olen useimmille pitkässä juoksussa liian tylsä. Viihdyn liiaksi yksin omien mielenkiinnonkohteiden parissa.

Minullakin olisi ollut mahdollisuuksia lukuisiin naisiin, mutta oma pää jarrutteli aina kun kelailin juuri noita että olisin todennäköisesti naiselle kuitenkin liian tylsä yms.

Vierailija
22/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä miten se introverttius olisi tämän(kään) poissulkeva? Ilmeisesti monet luulevat, että se tarkoittaa samaa kuin aina yksinään möllöttäminen, joka ei ymmärrä sosiaalisesta kanssa käymisestä mitään. Näinhän tämä asia ei ole.

Eihän kukaan ole mitään sellaista luullutkaan. Tarkkuutta lukemiseen.

No ilmeisesti luulee, kerran tämä on jokin ihmetyksen aihe. Samoin tuolla jollakin oli jopa kolme kohtaa miten tämä voi olla mahdollista.

Olen erimielinen kanssasi. Ap kyseli tunteeko kukaan introverttimiehiä, joilla on ollut paljon naisia ja totesi, ettei itse tunne. Ei ihmettelyä ainakaan vielä tuossa vaiheessa.

Kolmen kohdan kommentissa ap pohti millaisilla introverttimiehillä niitä naisia olisi voinut olla paljon. Tuossakaan ei vielä lokeroitu introverttimiehiä minkään tietynlaisiksi.

Ja jos se sana "poikkeustyyppi" meni ihosi alle, niin introverttien introverttihän ei ole mikään tuhansien naisten mies. Oikein viimeisen päälle introverttihän ei sitä naisseuraa ole vailla.

Niin ap vain kyseli. Loput kommentit onkin sitten ollut vähän tuollaista "miten se on edes mahdollista" kamaa. Ei mennyt mikään ihon alle, kunhan totesin, että monilla on ilmeisen väärä kuva introverttiydestä. Ei vain tämän ketjun perusteella, vaan olen huomannut yleisestikin. 

Ei ihmisillä välttämättä ole väärää kuvaa introverttiydestä, vaan se voi hämmentää, että hyvin lievästi introvertit ja voimakkaammin introvertit niputetaan keskenään samaan kategoriaan, vaikka heidän elämäntapansa voivat poiketa toisistaan hyvinkin rajusti.

Minua kiinnostavat tässä ketjussa lähinnä ne introvertit, joiden introversio tulee esiin voimakkaammin. Lievästi introvertit kai lähinnä lataavat välillä akkujaan yksinollessaan, mutta ovat muuten keskimääräisen sosiaalisia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse introvertti, mutta ei ole ollut pulmaa löytää naisia. Osalle on toki ongelmaksi muodostunut se, että haluan viettää paljon aikaa ihan yksin omissa oloissani, mutta pari pidempääkin parisuhdetta (ml. nykyinen vaimoni) on syntynyt. Toki se vaatii että toinen osapuoli on joko samanlainen tämän asian suhteen tai muuten ok asian kanssa. 

Vierailija
24/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei kysymyksensä perusteella ymmärrä introverttiyden käsitettä selvästi lainkaan.

Introvertit väsyvät ja kuormittuvat sosiaalisesta kanssakäymisestä helpommin kuin ns. ekstrovertit. Introverttiys ei tarkoita huonoja sosiaalisia taitoja tai haluttomuutta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Monet introvertit ovat hyvin sosiaalisesti lahjakkaita, ja siten heillä on myös paljon suhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Vierailija
25/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei kysymyksensä perusteella ymmärrä introverttiyden käsitettä selvästi lainkaan.

Introvertit väsyvät ja kuormittuvat sosiaalisesta kanssakäymisestä helpommin kuin ns. ekstrovertit. Introverttiys ei tarkoita huonoja sosiaalisia taitoja tai haluttomuutta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Monet introvertit ovat hyvin sosiaalisesti lahjakkaita, ja siten heillä on myös paljon suhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Missä kohtaa ap on muka olettanut tai antanut olettaa, ettei introverteillä voisi olla paljon suhteita? Asiasta kysyminen ei ole mikään mielipide.

Vierailija
26/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että nykypsykologia määrittelee introversion juurikin noin kapeasti (alaa itse opiskelleena). Ymmärtääkseni kuitenkin esim Jung näki introversion laajempana ilmiönä ihmisen käyttäytymisessä. Olen itse tukeutunut enemmän Jungin käsitykseen, kuten ilmeisesti moni muukin introvertti.

Ap

Vierailija
27/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se introvertti on kuitenkin sosiaalisesti taitamaton kuin extrovertti, juuri tuosta mainitsemastasi syystä kun väsyy sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
28/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa ap on muka olettanut tai antanut olettaa, ettei introverteillä voisi olla paljon suhteita? Asiasta kysyminen ei ole mikään mielipide.

AP:n kysymys: Tunnetteko ketään introverttiä miestä, jolla on ollut paljon naisia?

AP:n vastaus: Minä en tunne.

Tuossahan hän selkeästi tekee oletuksen että se on harvinaista. Jos hänen oletuksensa mukaan introverttien miesten suhteissa ei olisi eroa ekstrovertteihin, miksi hän edes kysyisi koko asiaa? Kun hän tuo esiin sitä ettei ainakaan itse sellaisia tunne, se on selvä kannanotto siitä, että hän olettaa introverteilla olevan vähemmän naissuhteita. 

Toki jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin voidaan todeta että eihän AP kirjaimellisesti tehnyt kysymyksessään oletuksia, mutta kyllä me kaikki tiedämme mihin tällaisilla kysymyksillä pyritään. 

Vierailija
29/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi "Mestari" Halla-Aho.

Siittää jopa aviossa ollessaan vieraat naiset raskaaksi.

Vierailija
30/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On  mulla ollu parisataa.

Vierailija
31/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan vakavissaan väitä että introvertti on sosiaalinen supliikki juhlien keskipiste? Tuo olisi jo aika paksua, mutta toisaalta nykyäänhän on muotia väittää olevansa introvertti. Ai ei kukaan väittänyt näin? Okei, no sittenhän ei mitään.

Vierailija
32/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan vakavissaan väitä että introvertti on sosiaalinen supliikki juhlien keskipiste? Tuo olisi jo aika paksua, mutta toisaalta nykyäänhän on muotia väittää olevansa introvertti. Ai ei kukaan väittänyt näin? Okei, no sittenhän ei mitään.

Miksei voisi olla? Käsittääkseni monet menestyneet näyttelijät, muusikot, koomikot jne. ovat introvertteja. Introvertti voi suoriutua sosiaalisesti hyvinkin korkealla tasolla, mutta hänellä vain ne sosiaaliseen kanssakäymiseen vaadittavat voimat tyhjenevät nopeammin, joten hänen pitää mennä välissä lataamaan akkuja. 

Vierailija
33/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin nyt miettiä, millaisilla introverttimiehillä on voinut olla paljon naisia. Keksin nopeasti kolme erilaista tyyppiä:

1. Ne, joiden persoonan alkoholi muuttaa täysin. Naiset ovat tarttuneet näille mukaan baareista.

2. Huomattavan komeat. Tätä ei tarvinne selittää edes erikseen.

3. Ne, jotka kuuluvat johonkin skeneen/alakulttuuriin, esim. hevarit, punkkarit, diinarit jne. Noissa piireissä sosiaalisuuden astetta tärkeämpää taitaa olla samaan "heimoon" kuuluminen.

Muitakin tuollaisia poikkeustyyppejä voi tietysti olla. Ehdottakaa lisää niitä, jos keksitte.

Ap

Tunnistan itsestäni kohdat 1 ja 3.

M35

No aika hyvin arvasin sitten :D Itse en kuulu mihinkään noista tyypeistä, johtuisikohan siitä, että minulla on ollut naisia yhden käden sormilla laskettavissa oleva määrä...

Ap

Meinasin kirjoittaa heti kommenttini perään tuosta alkoholin tuomasta "salaisesta aseesta", joten oli hienoa lukea kommenttisi. Tuo skeneilyn tuoma etu ei olisi tullut edes mieleeni ilman sinua.

M35

Sama. Alkoholi saa kiinnostumaan ilmiöistä ja ihmisistä.

Itselläni tuo kohta 2.

Olen komea, ihmiset on aina sanonut siitä, naiset ja kaveri naiset. Kun kuulin ensimmäistä kertaa Vilkkumaan Tähti-biisin jossa sanottiin, vaikka sä sammuisi pusikkoon, joku liimaa tuu sun kainaloon.

Lisäksi minulla on kaksi siskoa joiden kanssa olen aina ollut erittäin läheinen ja kohtelen naisia reilusti. Tuo komeus auttaa muuallakin, oon hyvin itsevarma enkä koe ulkonäöllisesti huonoja päiviä että epäilisin vakavammin ulkokuorta I.

Uskon että kaikki kauniit ihmiset ymmärtää tämän.

Vierailija
34/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi olla? Käsittääkseni monet menestyneet näyttelijät, muusikot, koomikot jne. ovat introvertteja. Introvertti voi suoriutua sosiaalisesti hyvinkin korkealla tasolla, mutta hänellä vain ne sosiaaliseen kanssakäymiseen vaadittavat voimat tyhjenevät nopeammin, joten hänen pitää mennä välissä lataamaan akkuja. 

En tiedä mikä on tieteellinen määriteläm introvertille, mutta olen itse ollut siinä käsityksessä että introvertit keskimäärin eivät ole mitään sosiaalisuuden riemuvoittoja. Eli viihtyvät selkeästi enemmän yksin. Voin olla väärässä toki.

Vierailija
35/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin nyt miettiä, millaisilla introverttimiehillä on voinut olla paljon naisia. Keksin nopeasti kolme erilaista tyyppiä:

1. Ne, joiden persoonan alkoholi muuttaa täysin. Naiset ovat tarttuneet näille mukaan baareista.

3. Ne, jotka kuuluvat johonkin skeneen/alakulttuuriin, esim. hevarit, punkkarit, diinarit jne. Noissa piireissä sosiaalisuuden astetta tärkeämpää taitaa olla samaan "heimoon" kuuluminen.

Muitakin tuollaisia poikkeustyyppejä voi tietysti olla. Ehdottakaa lisää niitä, jos keksitte.

Ap

M35

No aika hyvin arvasin sitten :D Itse en kuulu mihinkään noista tyypeistä, johtuisikohan siitä, että minulla on ollut naisia yhden käden sormilla laskettavissa oleva määrä...

Ap

Meinasin kirjoittaa heti kommenttini perään tuosta alkoholin tuomasta "salaisesta aseesta", joten oli hienoa lukea kommenttisi. Tuo skeneilyn tuoma etu ei olisi tullut edes mieleeni ilman sinua.

M35

Sama. Alkoholi saa kiinnostumaan ilmiöistä ja ihmisistä.

Itselläni tuo kohta 2.

Olen komea, ihmiset on aina sanonut siitä, naiset ja kaveri naiset. Kun kuulin ensimmäistä kertaa Vilkkumaan Tähti-biisin jossa sanottiin, vaikka sä sammuisi pusikkoon, joku liimaa tuu sun kainaloon.

Lisäksi minulla on kaksi siskoa joiden kanssa olen aina ollut erittäin läheinen ja kohtelen naisia reilusti. Tuo komeus auttaa muuallakin, oon hyvin itsevarma enkä koe ulkonäöllisesti huonoja päiviä että epäilisin vakavammin ulkokuorta I.

Uskon että kaikki kauniit ihmiset ymmärtää tämän.

No jopas tuli kasa ns. puppua.

Vierailija
36/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

M35

Ap

Sehän on hyvä asia se, ainakin jos puhutaan seurustelusuhteista. Itse olen seurustellut vain kahden miehen kanssa elämäni aikana. No panemaan pääsee halutessaan kyllä ihan helposti, mutta sitä ei lasketa.

Introvertti nainen

Vierailija
37/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n kysymys: Tunnetteko ketään introverttiä miestä, jolla on ollut paljon naisia?

Tuossahan hän selkeästi tekee oletuksen että se on harvinaista. Jos hänen oletuksensa mukaan introverttien miesten suhteissa ei olisi eroa ekstrovertteihin, miksi hän edes kysyisi koko asiaa? Kun hän tuo esiin sitä ettei ainakaan itse sellaisia tunne, se on selvä kannanotto siitä, että hän olettaa introverteilla olevan vähemmän naissuhteita. 

Toki jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin voidaan todeta että eihän AP kirjaimellisesti tehnyt kysymyksessään oletuksia, mutta kyllä me kaikki tiedämme mihin tällaisilla kysymyksillä pyritään. 

Aloittajan kysymys oli toki asenteellinen, mutta sinun oletuksesi kysymyksen taustoista oli pelkkä olkiukko. Aloituksessa ei määritelty introverttia sen kummemmin, joten et sinä tiedä, miten ja millaisena aloittaja sen käsitti. Hän vain pohti introverttien mahdollisia naissuhteita. Kysymys oli siis mitä ja mikä eikä miten ja millaisia.

Samalla lailla hän olisi voinut nostaa pohdiskeluun jonkin muunkin piirteen. En esimerkiksi itse tunne ketään työtöntä, jolla olisi paljon naissuhteita, mutta en siitä kertomalla esitä samalla mitään mielikuviani työttömyydestä. Esitän vain sen faktan, etten tunne työttömiä joilla on paljon naissuhteita.

Sivusta

Vierailija
38/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on tieteellinen määriteläm introvertille, mutta olen itse ollut siinä käsityksessä että introvertit keskimäärin eivät ole mitään sosiaalisuuden riemuvoittoja. Eli viihtyvät selkeästi enemmän yksin. Voin olla väärässä toki.

Edelleen - sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot eivät ole sama asia.

Joku voi olla hyvinkin sosiaalinen, eli nauttii ihmisten kanssa olemisesta, mutta on silti kovin raskasta seuraa muiden mielestä.

Joku toinen taas ei välttämättä ole niin sosiaalisen kanssakäymisen perään, mutta klaaraa sosiaaliset tilanteet lahjakkaasti, ja muilla ihmisillä on hänestä positiivinen mielipide. Tällainen henkilö kykenee myös todennäköisesti solmimaan seksuaalisia suhteita mikäli niin haluaa. 

Vierailija
39/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut joitain kymmeniä ja olen erittäin introvertti. Ei niistä tosin vakavia ole montaa ollut. Introverttinä olen useimmille pitkässä juoksussa liian tylsä. Viihdyn liiaksi yksin omien mielenkiinnonkohteiden parissa.

Samoin. Ja samanlaisia miehiä tunnen vaikka kuinka paljon!

Epäsosiaalinen voi olla monista syistä, itse naisena olen hyvin tunteellinen ja ahdistun helposti. Mutta moni mies on ollut ihan vastakohtani..

Introvertti voi kyllä olla hyvinkin sosiaalinen. Ei introvertti lle sama kuin epäsosiaalinen eikäEkstrovertti ole sama kuin sosiaalinen.

Ekstrovertti voi siinä ekstroverttiydessään olla hyvinkin epäsosiaalinen. Tunneäly nolla. Jollain introvertti voi olla hyvä tunneälykäs.

Vierailija
40/66 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

⁷Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksiselitteisesti väärässä ja teet ap:n selvistä sanoista mielivaltaisia tulkintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi