Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset hipelöi ja kopeloi toisten tuotteita?!

Vierailija
29.08.2013 |

Ostin uuden (siviili- enkä siis työ)kännykän äskettäin, sekä siihen vielä todella kivat, erottuvat kuoret nyt ulkomaanmatkalta. Känny oli pienen hetken pöydälläni kun otin laukusta, ennenkuin ehdin laittaa sen laatikkooni. Heti yksi työkaveri bongasi sen, ja nappasi käteensä ja pyöritteli, sitten seuraava otti sen ja ihmetteli ja kolmaskin, ennenkuin sain takaisin vaikka yritin ojentaa kättäni ja sanoa että "kiitos huomiosta mutta nyt omistaja haluaa sen takaisin" ja silti kähmivät sitä vielä. Hyvä kun eivät alkaneet lukemaan tekstareita!

Tuon jälkeen kännykkä oli täynnä ällöttäviä, jopa tahmeita sormenjälkiä ympäriinsä ja jouduin käydä hinkaamassa sitä pyyhkeellä. Inhottaa etenkin nyt kun täällä on vatsatautia ja flunssaa liikkeellä! (huom: kaksi näistä kolmesta kun eivät vaikuta olevan sieltä hygienisimmästä päästä vaan hikoilevat koko ajan ja suihkun sijasta läträävät puoli desiä hajuvettä päälleen monta päivää putkeen ja olen huomannut etteivät pese käsiään kovin usein jos satumme vessatiloihin samaan aikaan, tai eivät pese niitä ennen ruokailua on moni myös huomannut)

Mitä mieltä te olette tällaisesta, ärsyttääkö teitä kun tutut ja tuntemattomat tarttuvat ja hipelöivät ja kopeloivat teidän tuotteita ja omaisuutta, etenkin uusia sellaisia?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset metsäläiset nyt vaan räpeltää kaikkea mikä ei heille kuulu, opettavat vielä lapsensa yhtä huonoille tavoille!

Vierailija
2/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tuttavaperheeltä että heillä naapurin lapset olivat kateuksissaan rikkoneet heidän Playstationin, lasten vanhemmat vaan väittäneet että se oli varmasti ennestään jo rikki! Onpa siinä taas ollut tyhmät lapset kyseessä eli miksi rikkoneet toisen omaisuutta varsinkin jos siitä pääsee hyötymään ts. pelaamaan sillä itse, jos omat vanhemmat eivät suostu sellaista ostamaan?! =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osti minulle automaattivaihteisen Range Rover-maasturin, muutenkin huolimattoman luonteinen kaverini yritti saada testata/lainata sitä, mutta en todellakaan anna tuon hintaluokan autoa tuosta vaan kellekään, varsinkaan sellaiselle joka aina ajanut jollain tosi pienillä autoilla luokkaa Micra, Fiesta, KA jne ja joissa manuaalivaihteet! Taisi närkästyä koska hänestä ei ole kuulunut mitään tuon jälkeen.

Vierailija
4/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sellaisia vieraita jotka tulevat kotiini ja hypistelevät joka saatanan esinettä minkä näkevät. Kulkevat hyllyn vierustaa pitkin ja lääppivät mennessään kaikkea. Onko se joku mielisairaus joka pakottaa tekemään näin?

Vierailija
5/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:21"]

Kuvissa nuo Vuittonin laukut on niin rumia että olisi hauskaa lähemmin ihmetellä mikä niissä kiehtoo. Minä pidän laukuista ja mulla on niitä ihan liikaa mutta en ostaisi laukkua joka ei kestä kosketusta.[/quote]

Eikö ole mukava asia, että kaikki eivät pidä samoista asioista, muuten kaikilla olisi samat käsilaukut ja ne menisivät sekaisin joka paikassa kun aina ottaisi väärän mukaansa?

Tuossa kyse ei ole siitä että kallis merkkilaukku olisi sellainen joka ei kestä kosketusta, yleensä juuri ne kalliit kestävät melkein mitä tahansa, mutta Vuittoneissa ja muissa merkeissä sellainen vaalea huokoinen valjasnahka ei ole likaa hylkivää siinä vaiheessa kun se kannetaan liikkeestä ulos, vaan se pinta kehittyy sellaiseksi koko ajan sitä mukaan kun sitä käyttää, eli ihan alussa olisi hyvä olla varovainen sen kanssa ja yrittää välttää pahimpia tahroja. Näin laukun jälleenmyyntiarvokin pysyy paremmin.

Vierailija
6/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia suosin nettikauppoja koska täällä Suomessa liikkeissä kaikki sovittelee, hipelöi ja venyttelee kaikkea! Nettikauppojen tuotteet on pääosin "pakasta vedettyjä" ja maksavat vielä vähemmän kuin liikkeestä ostettuna.

Vierailija
7/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:04"]

Inhoan sellaisia vieraita jotka tulevat kotiini ja hypistelevät joka saatanan esinettä minkä näkevät. Kulkevat hyllyn vierustaa pitkin ja lääppivät mennessään kaikkea. Onko se joku mielisairaus joka pakottaa tekemään näin?

[/quote]

Jotenkin vaikuttaa siltä että nämä toisten omaisuuksien käpälöijät ovat jotenkin henkisesti vajaita, ja samalla monessa suhteessa normaalia minäkeskeisempiä ihmisiä.

Vierailija
8/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:31"]

Minua ällöttää etenkin jos olen ostanut jotain silkki- tai kasmirvaatetta, niin siinä on usea kollega hieromassa että miltä se kallis kangas tuntuu! Yök!!!

[/quote]

Mun mielestä tuossa ei ole mitään kummallista. Tai sitten mä olen niin tottunut, ettei se haittaa. Miten kankaasta tai neuleesta muuten tietää, miltä se tuntuu? Kyllä mun vaatteitani saa hypistellä, jos haluttaa. Ei ne siitä kulu tai hajoa :D

Vierailija
9/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:41"]

Työkaverit on just tuollaisia kähmijöitä! :D Ostin kauan sitten Vuittonin laukun ja koska se vaalea vachettanahka on vielä herkkä likaantumaan käyttöönottovaiheessa, ja siihen jää pysyviä jälkiä jopa vesipisaroista ennen kuin patinoituu, niin eiköhän työpoppoo ollut hieromassa käsiään niihin kahvoihin. Siksi kannoin sitä lähinnä käsivarrella tuolloin. Laukku käytiin vielä ottamassa minun työpisteeltä selkäni takaa eli en esitellyt sitä kellekään.

Sanoin ystävällisesti että ne kahvat ovat itseasiassa aika herkät ja niihin jää vielä tässä vaiheessa jälkiä että varovaisuutta pliis, niin loukkaantuivat selvästi ja lähtivät huutelemaan kaikille että miten tarkka minä olen jostain merkkilaukusta. Tuossa minun tarkkuudessa nyt vaan sattui olemaan pätevä syynsä, mutta ymmärrän nyt että jos ei ole omistanut mitään vachettanahkaista niin ei tiedä millainen materiaali se on aluksi. Nyt laukku on patinoitunut luonnonvaaleasta hunajan sävyiseksi ja kestää niin lian kuin vedenkin.

[/quote]

No mutta miksi veit laukkusi työpaikalle ennen sen patinoitumista? Kun sinulla nähtävästi on ollut vachettanahkaisia tavaroita ennenkin ja tiesit tuon herkkyyden lialle. Ja varmaan olit nähnyt, että työkavereillasi on taipumus tutkia toisten tavarat. En minä ainakaan veisi, nauttisin laukustani ensin muissa ympyröissä.

Vierailija
10/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:16"]

Minua ällöttää etenkin jos olen ostanut jotain silkki- tai kasmirvaatetta, niin siinä on usea kollega hieromassa että miltä se kallis kangas tuntuu! Yök!!!

[/quote]

Mun mielestä tuossa ei ole mitään kummallista. Tai sitten mä olen niin tottunut, ettei se haittaa. Miten kankaasta tai neuleesta muuten tietää, miltä se tuntuu? Kyllä mun vaatteitani saa hypistellä, jos haluttaa. Ei ne siitä kulu tai hajoa :D

[/quote]

Heti kun ostin DvF:n 490 euron kasmirneuletakin niin kaikki oli repimässä ja hieromassa sitä :(((

Kun ostin H&M:n 79 euron kasmirneuleen niin kukaan ei hipelöinyt.

Eli pitää paikkansa tuo että kateelliset hyökkää heti kalliimman näköisten vaatteiden tai asusteiden kimppuun, ja yrittää pilata niitä!

Vierailija
11/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:17"]

Työkaverit on just tuollaisia kähmijöitä! :D Ostin kauan sitten Vuittonin laukun ja koska se vaalea vachettanahka on vielä herkkä likaantumaan käyttöönottovaiheessa, ja siihen jää pysyviä jälkiä jopa vesipisaroista ennen kuin patinoituu, niin eiköhän työpoppoo ollut hieromassa käsiään niihin kahvoihin. Siksi kannoin sitä lähinnä käsivarrella tuolloin. Laukku käytiin vielä ottamassa minun työpisteeltä selkäni takaa eli en esitellyt sitä kellekään.

Sanoin ystävällisesti että ne kahvat ovat itseasiassa aika herkät ja niihin jää vielä tässä vaiheessa jälkiä että varovaisuutta pliis, niin loukkaantuivat selvästi ja lähtivät huutelemaan kaikille että miten tarkka minä olen jostain merkkilaukusta. Tuossa minun tarkkuudessa nyt vaan sattui olemaan pätevä syynsä, mutta ymmärrän nyt että jos ei ole omistanut mitään vachettanahkaista niin ei tiedä millainen materiaali se on aluksi. Nyt laukku on patinoitunut luonnonvaaleasta hunajan sävyiseksi ja kestää niin lian kuin vedenkin.

[/quote]

No mutta miksi veit laukkusi työpaikalle ennen sen patinoitumista? Kun sinulla nähtävästi on ollut vachettanahkaisia tavaroita ennenkin ja tiesit tuon herkkyyden lialle. Ja varmaan olit nähnyt, että työkavereillasi on taipumus tutkia toisten tavarat. En minä ainakaan veisi, nauttisin laukustani ensin muissa ympyröissä.

[/quote]

Tai sitten voisit vain kysyä luvan ennen kuin alat kopeloimaan toisten omaisuutta. Helkkari, en pidä edes siitä jos joku siirtää pyöräni pois tieltä.

Vierailija
12/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitä täytyisi pitää kotona alttarilla? Tai ruskettaa parvekkeella?

Vachettaisia tuotteitahan pitää käyttää jotta ne patinoituu ilman, auringon jne vaikutuksesta mutta voi niitä kantaa siististi ranteella sensijaan että niihin hieroo sormia heti aluksi, ja mikä oikeuttaa työkavereita kaivamaan toisen laukkua toisen istumapaikalta? Ihan oikein on tehnyt kun on huomauttanut asiasta! En minäkään halua työkavereiden käsirasvoja ja lounasruokajämiä mihinkään laukun kahvoihini, olivat vachettaa tai ei.

Vierailija
13/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

Heti kun ostin DvF:n 490 euron kasmirneuletakin niin kaikki oli repimässä ja hieromassa sitä :(((

Kun ostin H&M:n 79 euron kasmirneuleen niin kukaan ei hipelöinyt.

Eli pitää paikkansa tuo että kateelliset hyökkää heti kalliimman näköisten vaatteiden tai asusteiden kimppuun, ja yrittää pilata niitä!

[/quote]

On sulla kummallisia tuttuja. Kateellisia ja hyökkäävät repimään sun kalliita vaatteitasi? Miksi sä tuollaisten ihmisten kanssa pyörit? Kannattaa vaihtaa seuraa tai jos siihen ei pysty, jättää ne arvovaatteet kaappiin ja käyttää vain silloin, kun on normaalien ihmisten seurassa. ;)

Vierailija
14/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en itse tunne ketään, joka hipelöisi tavaroitani kysymättä. Kyllä minun tuttavapiirissäni on tapana kysyä lupa.

Vierailija
15/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi nyt kiinnostamaan tämä vachettanahka.. siis miten se patinoituu? mitä se nahka edes on? tiedän toki mitä patinoituminen tarkoittaa, mutta miten se näin niinkuin käytännössä tapahtuu? Vuittoneista en tiedä yhtikäs mitään. Kuinka kalliista kassista nyt puhutaan?

Kyselee ihan täysin landepaukku.

Vierailija
16/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miten muuten ne työkaverit saa kateelliseksi kuin esittelemällä töissä ylihintaista veskaansa

[/quote]

[/quote]

Vierailija
17/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on käsittelemätöntä lehmännahkaa, jostain syystä nämä merkkiuskolliset ihmiset on saatu hienolla nimellä uskomaan että se olisi jotain todella erikoista

ajan kanssa se patinoituu aurongonvalossa ja onhan se valmistajalle halvempaa kun sitä ei ole tarvinnut käsitellä

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:50"]

Mua jäi nyt kiinnostamaan tämä vachettanahka.. siis miten se patinoituu? mitä se nahka edes on? tiedän toki mitä patinoituminen tarkoittaa, mutta miten se näin niinkuin käytännössä tapahtuu? Vuittoneista en tiedä yhtikäs mitään. Kuinka kalliista kassista nyt puhutaan?

[/quote]

Vierailija
18/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:01"]

se on käsittelemätöntä lehmännahkaa, jostain syystä nämä merkkiuskolliset ihmiset on saatu hienolla nimellä uskomaan että se olisi jotain todella erikoista

ajan kanssa se patinoituu aurongonvalossa ja onhan se valmistajalle halvempaa kun sitä ei ole tarvinnut käsitellä

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 13:50"]

[/quote]

[/quote]

No höh, mä kun jo ehdin kuvitella sen olevan jotain kamelin abortoidusta sikiöstä peräisin olevaa nahkaa. Mutta että ihan tavan äpyliä ja annetaan auringon tehdä tehtävänsä.. Kaikkea sitä.

Vierailija
19/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukka sotkee likaisilla käsillään vachettanahkaiset kahvat tai hihnat ennen kuin ne on patinoituneet eli kehittäneet sen suojaavan pintakiillon niin se saattaa näyttää sitten tältä :-(

http://www.bbaaggss.com/wp-content/uploads/2012/11/photo.jpg

Vierailija
20/49 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vertailukuva eli laukun kahvat ennen ja jälkeen patinoitumisen:

http://img.purseforum.com/attachments/premier-designers/louis-vuitton/louis-vuitton-clubhouse/1351517d1299843721-lv-patina-club-show-us-your-tan-speedyhandles.jpg

Yleensä mitä tummemmat ovat, sitä vanhempi laukku on, ja moni vanhempi stara omistaa juuri sellaiset tosi tummuneet matkakassit ja -laukut ja niistä hotellin työntekijät jo erottavat että kyseessä joku "vanhan rahan rikas" joka ostanut Vuittoneita kymmeniä vuosia ennenkuin uusrikkaat löysivät ne ja alkoivat brassailemaan :) Minusta tuo noiden tummempi sävy on kivan lämpimän näköinen ja laukku näyttää arvokkaammalta ja ennen kaikkea aidommalta.