Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB: MUlta kysyttiin paperit kaupassa/alkossa tms.

Vierailija
28.08.2013 |

Menee hermo. Kaikki 30 v kaverit vuorotellen jakaa päivityksessään, että iik, ihanaa kun joku luuli mua alaikäiseksi. Tekisi aina mieli laittaa vastine, että joo, ne arveli, että olet alle 30v. Harvempi ilmeisesti on tietoinen uudesta käytännöstä, että alle 30 vuotiaiksi epäillyiltä henkilöiltä pitää kysyä ne paperit. ÄÄÄÄÄ. Ja kyllä, ihan tyhmä asia ärsyyntyä, totta. Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tekee ikäkriiseilevät naiset, jotka vielä statuksessaan kalastelevat kavereiden tykkäilyjä. Vähänhän se on kyllä noloa, mutta hienoa että tuollaisesta joku saa hyvän mielen. Itse saan hyvän mielen muista jutuista. 

Vierailija
22/28 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti on mainostaa tollasta facebookissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kassalta aika nolo moka jos kysyy lähemmäs kolmikymmpiseltä paperit, tai jopa yli. Ikäraja on 18-v.

Vierailija
24/28 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen niitä lapsenpyöreitä, jotka näytti lapsosilta vielä kolmikymppisenä ja se ärsytti ihan hirveästi. Jatkuvaa aliarviointia, tytöttelyä yms. No onneksi maan vetovoima lopulta on alkanut vaikuttaa ja näytän ikäiseltäni, nelikymppiseltä. Olen siis vakavasti otettava, korkeasti koulutettu, oman alani erikoisasiantuntija ja näytän myös siltä. Ihanat rypyt!  Noille fb-vouhotuksille en todellakaan lämpene, mutta sama kai se, mistä ihminen ilonsa repii.

Vierailija
25/28 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta arvatkaapa kuinka se vituttaa, että on lähes 30 v. ja sitten sattuu törmään täysi-ikäiseen kaveriin just alkon edessä. Jutellaan siinä ja mennään alkoon yhdessä, eikä kaveri osta mitään. Siinä vaiheessa, kun olet maksamassa, ne alkavatkin tentata sun kaverin papereita - ja ne eivät tietenkään ole mukana!! Ja sitten selität ihan vitusti sitä, että en kait nyt helvetti tiennyt törmääväni tutuun alkon ulkopuolella, juttelevani sille ja arvannut sen katselevan myös alkossa yhtä aikaa mun kanssa pulloja. Ja kun se ei osta mitään, siltäkin halutaan paperit, jotta minä voin ostaa!!!! Ja koska niitä papereita ei ole sillä, minäkään en saa ostettua omia juomiani. JOTEN!! Poljepa takaisin se vitun 6 km kämpillesi, ja yritä sen jälkeen lähteä eri alkoon, ihan vain sillä asenteella, ettet vahingossakaan juttele kenellekään tutullesi matkalla. 

nimim. tuttuja on niin vitun vaikea välttää, kun on pappi tietyllä paikkakunnalla!

Vierailija
26/28 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt itse taida ymmärtää pointtia. Esim ravintolat eivät kuulu tuon ohjeistuksen piiriin vaan kysyvät pääasiassa omien ikärajojensa puitteissa ikää. Toki tässä on poikkeuksia ja riippuu portsaristakin paljon.

Alkot eivät myöskään tuota noudata vaan heillä on oma ikäpolitiikkansa.

Tuo ohjeistus tuli n vuosi sitten. Ennen ohjeistusta multa kysyttiin paperit suunnilleen joka toinen kerta ostaessani alkoholia, ohjeistuksen tultua ei ole kysytty kertaakaan. Paljon olen näemmä vanhentunut vuodessa. Ikää 35+.

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 17:38"]

8+9: Et tainnut ymmärtää pointtia. Nykyään on ohjeistus, että kaikilta, joiden arvellaan näyttävän alle 30-v, kysytään paperit. Se ikäraja on sitä varten, että jos joku alle 30-vuotiaalta näyttävä ON alle 18, sitten ei pääse sisään. 

[/quote]

Vierailija
27/28 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tässä suhteessa samanlaisia. Pari kertaa pääsin kaupan kassalla kuittaamaan että olen vanhempi kuin henkkarin kysyjä. Muistan vielä kun toinen näistä naurahti voitonriemuisasti kunnes lopulta löysin ajokorttini. Hymy hyytyi ja hän on ollut kautta aikain ainoa joka on pyytänyt anteeksi pahasti pieleen mennyttä ikäarviotaan!

-27

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 21:41"]

Mä taas olen niitä lapsenpyöreitä, jotka näytti lapsosilta vielä kolmikymppisenä ja se ärsytti ihan hirveästi. Jatkuvaa aliarviointia, tytöttelyä yms. No onneksi maan vetovoima lopulta on alkanut vaikuttaa ja näytän ikäiseltäni, nelikymppiseltä. Olen siis vakavasti otettava, korkeasti koulutettu, oman alani erikoisasiantuntija ja näytän myös siltä. Ihanat rypyt!  Noille fb-vouhotuksille en todellakaan lämpene, mutta sama kai se, mistä ihminen ilonsa repii.

[/quote]

Vierailija
28/28 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 17:40"]

Olen 39v ja multa kysyttiin vastikään paperit kaupassa, kun ostin yhden oluen. Ja kyllä, tuli erittäin hyvä mieli :)

[/quote]

Miksi? Etkö ole sinut ikäsi kanssa? 

[/quote]

Miksei siitä saa tulla hyvä mieli? Mielestäni hyvä, jos pienetkin asiat voivat tehdä ihmisen iloiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän