Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisellä monta persoonaa?

Vierailija
09.05.2024 |

Oletko ollut tekemisissä tälläisen ihmisen kanssa? Siis tänään ihminen on Maija ja huomenna aivan eri persoona Riitta. Mikä mt-sairaus/ ongelma kyseessä? Lisäksi on aivan kuin nämä persoonat eivät tuntisi toisiaan. Hämmentävää olla tälläisen ihmisen lähellä edes satunnaisesti. Itse henkilö ei tunnu huomaavan mitään ihmeellistä käytöksessään ja minua selvästi pitää yhtenä henkilönä (tulee ilmi asioista mistä esim. puhutaan).

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä tuosta, mutta onhan ihmisillä eri rooleja työpaikalla, kotona jne.

Vierailija
2/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se voi olla tavallista, jos on kiireinen ihminen? Tuskin mikään dementia, ellei ole 99v ja joku todettu sairaus. Olisiko vahva lääke syynä tai alkoholi? Kannab? Vai onko se jokin häiriö tai mt-juttu? Stressi? Entä onko henkipossessio. Joskus ihmiset hajottavat itseään, liian kiire, tulee trauma vaikka exästä tai ikävä työ. Tai henkilön yksi osa on kuin poissa ja joku muu tilalla. Kanavoi? Vaikea sanoa mitään kun ei yhtään tunne tapausta, kaikilla on myös eri rooleja eri ihmisten kanssa. Jollekin ystävä ja jollekin muuta. Tai pelkkä tuttu. Ootko kysynyt häneltä itseltään (uskaltanut varovasti kysyä, ystävällisesti) että miksi tuntuu että yhtenä kertana on toinen ja toisena joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorille sanotaan että on "identiteettikriisi" vaikkei sitä ole, voi toki olla kriisi vaikka vanhemman tai koulun vuoksi. Mutta tunteeko se ihminen kuka on ja ehtiikö latautua vapaalla, vai onko aina töissä vaan ja menossa. Entä maailmankatsomus, kokemus. Onko se häilyvää vai vakiintunutta, elämä. Onko uusitunut vanhasta uuteen.

Vierailija
5/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö on selvästi eri persoona eikä muista tapahtumia, joissa itse ollut tekijänä (tai ainakin kieltää muistavansa). Käyttää ilmeisesti kannab, muista ei tietoa. Psykoosi?

Vierailija
6/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiai kun ketuttaa taas kun joku väistelee lokerointia. Aiaiai. 

Vierailija
7/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sinunkin ongelma oikeasti on, palstatrolli?

Vierailija
8/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup

Vierailija
9/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain käyttäytyy eri tilanteissa kuin eri persoona, joskus tulee kohtauksia joiden aikana luulee olevansa eri niminenkin eikä muista näitä jälkeenpäin. On epävakaa ja huomionhakuinen persoonallisuushäiriö ja dissosiaatiohäiriö.

Vierailija
10/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vain käyttäytyy eri tilanteissa kuin eri persoona, joskus tulee kohtauksia joiden aikana luulee olevansa eri niminenkin eikä muista näitä jälkeenpäin. On epävakaa ja huomionhakuinen persoonallisuushäiriö ja dissosiaatiohäiriö.

Kuulostaa tutulta toiminnalta.

Vierailija
11/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut, että minulla on huono viinapää - joskus, kun juon liikaa, niin mieli sammuu mutta ruumis jatkaa. Filmi poikki -ilmiö. Onhan siinä vähän vaikeata hyväksyä tuona blackoutin aikana tapahtunut käytös.

Ylipäätään ongelma on juurikin tuo itsensä juominen tyhmäksi...

Vierailija
12/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sinunkin ongelma oikeasti on, palstatrolli?

Sullahan se ongelma vaikuttaisi olevan.

Vierailija
13/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ihmisen jolla ollut sivu persoonia.Psykoosi+pari muutakin mt sairautta.

Tutullasi ehkä psykoosi+ehkä traumaperäinen stressireaktio+jotain muuta vielä.Näihin saa hyvää hoitoa,jos haluaa hoitoa.Moni kieltää..sanoo en mä ole sairas..ja kuitenkin on esim hyvin vainoharhainen, itsetuhoinen ym. pitää vaan saada ihminen psy.polille ja sieltä psy.osastolle.Joskus voi olla pitkä tie kuljettavana ja joskus pääsee lyhyemmällä osasto hoidolla.Mutta tuttavasi pitäisi saada sinne psy.polille ja sit siitä osastolle.Voi olla vaikeaa.Mun tutulla pääsi tilanne vaikeaksi,kun pani vastaan kovin..oli hyvin vainoharhainen ja kovin sairas henkisesti.Jumalan kiitos on nyt kunnossa

Vierailija
14/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhden, on jo kuollut. Persoona saattoi vaihtua yhtäkkiä. Kaikki hänen persoonansa tunsivat minut ja olivat tietoisia toisistaan. Ihan kuin hänen sisällään olisi ollut jumissa monta ihmistä, joista aina yksi pääsi ääneen. Hän jutteli todella paljon itsekseen.

Vierailija
15/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käyttäydyn erilailla ihmisten kanssa. Joskus tulee seuraan ihminen, kenen kanssa en haluaisi jutella yhtään mitään. Pakko kuitenkin vaihtaa muutama sana naapurin kanssa. Ei siinä sen ihmeempiä, ei kyse ole mistään eri persoonasta.

Vierailija
16/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija14.

Otan osaa😪

Aika liki oli minunkin tutulla kuolema😪.Onneksi ei onnistunut.Ja sai hoitoa.Mutta hänen ystävänsä meni mukaan psy.päivystykseen(sairaanhoitaja).Oli hyvää tuuria myös mukana, että sai riittävän pitkän osasto hoitoa.Kertoi tuttuni myöhemmin, että oli ollut tosi tosi sairas.Nyt hyvässä hapessa🥰ei tietenkään täysin terve, mutta toipumassa.Olen onnellinen,kun hän on elossa.Näin myös millainen hän oli,kun oli pahimmillaan sairaana.Se oli vaikeaa katsottavaa.😪

Onneksi tällä hetkellä asiansa on hyvin.Tulevaisuudesta ei koskaan tiedä.Luotan että elämä kantaa.Meillä on hyviä lääkäreitä ja hyviä hoitoja.👍

Vierailija
17/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma on ap:lla. Juuri tuollainen kuvailemansa kaltainen.

Vierailija
18/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuskin olen koskaan täysin samanlainen useammalle ihmiselle. Minulla ainakin vaihtelee suurestikkin sellainen poikatyttö ja hyvin naisellinen käytös ihmisten kesken. Kyllä se vastapuoli saa paljon käytöksellään aikaan, millainen ihminen minä olen. Esim. Ex mies sai minusta esille niin negatiivisen ihmisen, jota en edes itse tunnistanut ja siitä on ollut paljon haittaa. Onneksi ymmärsin hannkiutua miehestä eroon. 

Vierailija
19/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 15.Sori,sä oot nyt eri leveleillä.Persoona on meillä kaikilla jo syntyessä.Mut sit ku niitä sivupersoonia on 8-14 niin se on "pikkusen"eri juttu,kun sanoit ettet sinäkään jaksa aina naapurin kanssa jutella😂AP:n tuttu on psyykkisesti sairas.Jos et tiedä asiasta niin vierailija 3 laittoi linkin josta voit lukea psyykkisistä oireista,sairauksista ja neuvoista.Muun muassa.Hyvä 3.tiesin asiasta paljon jo aiemmin, mutta lukasin lisää linkistä.Taas tulin lisää vähän viisaammaksi.

Vierailija
20/36 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään saa itse valita mikä persoona haluaa milloinkin olla, sama juttu kuin sukupuolella.