Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peruin kierukan asennuksen PELON takia! Miksi ei nukutuksessa saa kierukkaa? Oletko saanut?

Vierailija
19.08.2020 |

Luin kauhujuttuja, että asennus sattuu enemmän kuin selän murtuma.
Nyt olen ilman ehkäisyä, 4 lasta, 2 aborttia, 17 vuotiaana ja 32 vuotiaana.
Kondomi kyllästyttää miestä, häntä vitu ttaa sen käyttö. Pillereistä tulin hulluksi, samaa tekee silloin kapseli.
Millä perusteella sen kierukan saa nukutuksessa?
Mami 35

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Gyne yritti tyrkyttää kierukkaa, onneksi en ottanut. En halua mitään vierasesineitä sisälleni. Vaadin pillerit. No nyt on kys. Gyne kuollut, ja minä senkus vaan porskutan pillereineni. Ei kannata aina uskoa auktoriteetteja.

:DD

Vierailija
82/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän voi käydä nipsauttamassa piuhansa poikki, jos kondomin käyttö niin viduttaa. Lapsiahan teillä jo on.

Eihän se auta silloin kun käyn vieraissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän voi käydä nipsauttamassa piuhansa poikki, jos kondomin käyttö niin viduttaa. Lapsiahan teillä jo on.

Mies ei halua. Vetoaa siihen, että jos joskus haluan eron, niin hän on eunukki, eikä saa uutta naista.

Ap

Laita sinä piuhat poikki. Toimenpide tehdään nukutuksessa ja kipuja ei jälkikäteenkään ole lukuunottamatta muutamana päivänä tulevaa kaasusta johtuvaa hartiapistosta jos vetää syvään henkeä tai nauraa. Tosi helppo juttu. Itselle tehty eikä mitään ongelmia tullut.

Mies kylläkin aika kyseenalainen, kun tommosia puhuu.

Vierailija
84/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua. Vetoaa siihen, että jos joskus haluan eron, niin hän on eunukki, eikä saa uutta naista.

Ap

Laita sinä piuhat poikki. Toimenpide tehdään nukutuksessa ja kipuja ei jälkikäteenkään ole lukuunottamatta muutamana päivänä tulevaa kaasusta johtuvaa hartiapistosta jos vetää syvään henkeä tai nauraa. Tosi helppo juttu. Itselle tehty eikä mitään ongelmia tullut.

Mies kylläkin aika kyseenalainen, kun tommosia puhuu.

No jos ero tulee vaikka 5v päästä, niin olen 40v ja hedelmätön, sitä en halua. Laskee markkina-arvoa, joka muutenki tuossa iässä alhaalla :D

Ap

Vierailija
85/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi, jos minusta tuntuu epänaiselta, jos en enää voi saada lapsia! Että se mahdollisuus viedään lopullisesti!

Ap

Mutä sinä sitä keneltäkään muulta anteeksi pyytelet, oman elämäsihän sinä tässä teet tavattoman vaikeaksi...

Kyllä se julkinen terveydenhuilto tekee vaikeaksi! Tuo viimeisimmön abortin olisi voinut välttää, jos olisin saanut kierukan aikoinaan nukutuksessa! Mikä siinä niin vaikeaa, taju pois, kierukka sisään. Onnistuu yksityisellä, miksi ei julkisella?

Ap

Vierailija
86/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milka Dikkers kirjoitti:

Palstan äitylit taas luulevat että se nukutus on jotenkin pikkujuttu ja se tehdään ihan noin vaan pyynnöstä. Jokaiseen nukutukseen liittyy pahoja riskejä, jita ei turhaan (ainakaan Suomessa) haluta ottaa. 

Kumma kyllä samoja toimenpiteitä voidaan tehdä ulkomailla nukutuksessa / humautuksessa huoletta...

Tämä! Ja kummasti yksityisellä onnistuu myös.

Vierailija
87/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiseen sairaalaan.

Nehän kilpailevat asiakkaista erilaisilla palveluillaam.

Vai eikö niitäkään ole sosialistisessa suomessa.

N 47

Ulkomailla pysyvästi

Vierailija
88/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiseen sairaalaan.

Nehän kilpailevat asiakkaista erilaisilla palveluillaam.

Vai eikö niitäkään ole sosialistisessa suomessa.

N 47

Ulkomailla pysyvästi

Ei varaa yksityisellä nukutukseen.

Ap

Vierailija
89/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän 4 lapsen jälkeen kierukka menee paikalleen heittämällä.

Ja ilman kipua vai?

Ap

Vierailija
90/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan asennus teki vähän kipeää, mutta ei nyt (mielestäni) mihinkään murtumaan verrattavissa, en tosin olekaan mitään murtumaa koskaan kokenut. Ärsyttävintä ehkä se jomotus alapäässä jälkeenpäin, ja kun verta lirui toimenpiteen jälkeen. Pystyn mielestäni myös tuntemaan kierukan urheillessa, esimerkiksi soutukoneessa kuntosalilla, mikä ei lääkärien mukaan pitäisi olla mahdollista.

Ai tuleeko siinä vuotoakin? Miksi näistä asioista ei kerrota?!

Ap

Vierailija
91/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kierukka sekä ennen synnytyksiä että niiden jälkeen. Ennen synnytystä sattui, mutta ei liikaa, niiden jälkeen ei ollenkaan.

Nukutus on aina riski, joten sitä ei todellakaan voi joka pikkujuttuun käyttää.

Vierailija
92/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierukan asennus teki vähän kipeää, mutta ei nyt (mielestäni) mihinkään murtumaan verrattavissa, en tosin olekaan mitään murtumaa koskaan kokenut. Ärsyttävintä ehkä se jomotus alapäässä jälkeenpäin, ja kun verta lirui toimenpiteen jälkeen. Pystyn mielestäni myös tuntemaan kierukan urheillessa, esimerkiksi soutukoneessa kuntosalilla, mikä ei lääkärien mukaan pitäisi olla mahdollista.

Ai tuleeko siinä vuotoakin? Miksi näistä asioista ei kerrota?!

Ap

Ei tule. Asennus on parasta tehdä kuukautisten aikana. Vuoto on kuukautisvuotoa.

Vierailija
93/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne lapset on huostaanotossa?

Vierailija
94/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ilman kipua vai?

Ap

Aikuinen ihminen kestää kyllä.pientä kipya. Sinä valitset mitä teet, punnitset hyödyt ja haitat.

Vierailija
95/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ensimmäisen kierukan laittaminen sattunut. Kaksi lastakin oli mukana.

Ei sattunut vaihtaminenkaan, mutta olin pyörtyä jälkeenpäin (ei edelleenkään tehnyt kipeää). Se huvitti, ettei ensimmäinen kerta tuntunut missään, johtui varmaan siitä, että oli huoli niistä lapsista. Kun olin yksin, oli aikaa yrittää pyörtyä.

En pökertynyt kuitenkaan vaan istuin vähän aikaa tokenemassa odotushuoneessa, ennen kuin lähdin menemään. KupariT oli kierukkamallini. Ei tuntunut käytössäkään muutoin kuin lisäsi aluksi vuotoja, mutta sekin korjaantui gynen pillereillä.

Rohkeasti vain, ap. Ota pienet lapset mukaan, niin et ehdi jännittää :D

No olen mummo iässä, 35v,ei mulla pieniä lapsia ole :D

Ap

Vierailija
96/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne abortit tehtiin? Oliko miellyttävä kokemus?

Vierailija
97/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ilman kipua vai?

Ap

Aikuinen ihminen kestää kyllä.pientä kipya. Sinä valitset mitä teet, punnitset hyödyt ja haitat.

Kai se on jossain vaiheessa taas lääkkeellinen raskauden keskeytys edessä, kun eivät voi nukuttaa kierukan asennukseen. Olen pettynyt tähän Suomen "terveydenhuoltoon"

Ap

Vierailija
98/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne abortit tehtiin? Oliko miellyttävä kokemus?

Lääkkeillä, tuntui helpoilta menkoilta. Eikä ollu kipuja, joten moni varmasti ottaa mieluummin sen, kuin asennus kidutuksen

Vierailija
99/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Elä pysyvässä selibatissa.

Vierailija
100/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nukutusrumba kestäsi pidempää kuin laitteen asetus ei se ole niin kauhea asia tai kova kipu, sul on jo kokemukset paljon pahemmista

Fb ssä naistenhuone k 30 ryhmässä oli keskustelu asennuksesta, ja 70% oli sitä mieltä, että on pahempaa kuin synnytys.

Eli älkää anonyymisti valehdelko, ettei satu!

Ap

Mulle on laitettu 3 kierukkaa. Vain yksi kerta on sattunut, koska laittajana oli kokematon terveyskeskuslääkäri. Se ei sitten sitä saanut laitettua ollenkaan, vaikka kutsui paikalle avustamaan kokeneemman lääkärin. Mutisivat vaan, että mun kohtu on jotenkin väärässä asennossa. "Jouduin" mennä gynelle, joka pisti kierukan suunnilleen minuutissa paikoilleen. Eikä sattunut yhtään. Pieni vihlaus tuntui, mutta se kesti ehkä sekunnin tai pari. Gynen mukaan kohtu on ihan normaali ja kierukka helppo laittaa. Että se siitä väärässä asennossa olevasta kohdusta, laittajasta se oli kiinni. Eka kierukka oli kupari ja se vaihdettiin yliopistosairaalassa hormonikierukkaan. Vaihtajana toimi lääkäriopiskelija ja hyvin vaihtoikin. Tuskin edes huomasin vaihtoa, vaikka se tapahtui vieläpä ovulaation aikaan, eikä kuukautisten aikaan mikä olis paras aika. Hällä tosin oli apuna ultra, mikä varmaan helpotti laittoa. Ekan kierukan laittoi kokenut terveyskeskuslääkäri, ei mitään ongelmaa. Pikku vihlaisu mittattaessa, mutta muuten ei tuntunut mitään. 

Eli ei se todellakaan kaikilla satu jos vaan laittaja osaa hommansa. Mulle ei jäänyt kammoa edes tuosta yhdestä epäonnistuneesta laitosta. Kunhan nykyinen tulee tensä päähän niin hommaan taas uuden. On se niin kätevä ehkäisy. Eikä pelkästään ehkäisy vaan se vei multa myös helvetilliset kuukautiskivut mennessään. Tää onkin se pääsyy miksi en siitä luovu.