Peruin kierukan asennuksen PELON takia! Miksi ei nukutuksessa saa kierukkaa? Oletko saanut?
Luin kauhujuttuja, että asennus sattuu enemmän kuin selän murtuma.
Nyt olen ilman ehkäisyä, 4 lasta, 2 aborttia, 17 vuotiaana ja 32 vuotiaana.
Kondomi kyllästyttää miestä, häntä vitu ttaa sen käyttö. Pillereistä tulin hulluksi, samaa tekee silloin kapseli.
Millä perusteella sen kierukan saa nukutuksessa?
Mami 35
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Laitettu monta kertaa. Ei tunnu yhtään sen kummemmalta kuin papakoe.
Mitä väliä, jos itkit papakokeessa. Pieni hetki, pieni kipu. Ei varmaan elämäsi kovin tilanne.
Itseasiassa oli kovin tilanne! Synnytyksessä saa ilokaasua, puudutukset, papakokeessa ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asennus sattuu mutta kestää muutaman sekunnin ajan. Ennen asennusta otat tietysti särkylääkkeitä kuten on ohjeessa sanottu. Synnytys sattuu enemmän. Kokeile ensin minipillereitä, sama hormooni kun hormoonikierukassa joten jos ne ei sovi, ei sovi hormoonikierrukkakaan.
Kuparikierukan olisin laittanut.
Ap
Papa on kyllä hirvee. Itku pääsee aina. Mutta mammografia on vielä 1000 x pahempi. En aio enää mennä, menen magneettiin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmasti ihan liian suuri riski nukuttaa sen parin minuutin toimenpiteen takia, joka ei edes suurimmalle osalle aiheuta erityisen suurta tuskaa. Itselläni pahin kipu alkoi vasta pari tuntia laiton jälkeen, itse laittaminen ei tuntunut oikeastaan yhtään miltään, eli esimerkiksi minun tapauksessani nukutus olisi ollut ihan yhtä tyhjän kanssa.
En pelkää supistuksia, vaan kohdun tonkimista mitalla ja sitä kierukan työntämistä kohtuun.
Ap
Olen saanut kierukan asennettua humautuksessa. Toimenpide meni loistavasti, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Kierukka on heinäsirkan kokoinen vekotin. Sen asentamiseen menee vähemmän aikaa kuin riisumiseen ja pukemiseen. Se ei satu, tuskin tuntuukaan. Ja ainahan toimenpiteen voi keskeyttää jos ei pysty olemaan.
Gyne sanoi että hänen laittamaan menee vain 1 minuutti. Kauhistuin!! Luulin että laitto kestää tyyliin 2-3 sekuntia :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se satu.
Et voi sanoa noin kuin vain omasta puolestasi. Monella kierukan laittaminen valitettavasti sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi alapeukutatte.
Mulla ja monella muulla hormonikierukka vei hormonitoiminnan ihan päälaelleen.Eikö tuossa tilanteessa vaan ois parempi laittaa piuhat poikki jommalta kummalta?
Alapeukut annoin, koska kunnon w t-meininki. Abortteja 17-vuotiaasta alkaen, ja mies kitisee kortsuista ja tulevan toisen parisuhteensa kohtalosta. W T 100%
Sori, unohdin lainata omaa viestiäni. Eli tarkoitin alspeukkuja tuohon että h.kierukka aiheuttaa samaa kuin pilerit.
Toki joku jo sanoikin että eri merkkisiä nykyään.
Ap, tee sterilisaatio, et sä mitään takaporttia mihinkään tarvi.
4 lasta on hyvä ja 40-vuotiaana voit alkaa keskittyä muuhun kuin lasten tekoon.
Usko pois, silloin on kiva, ihan uus elämä, kun on lapset jo isompia, oli sulla se mies tai ei.
Sain nukutuksessa. Oli niin kivulias operaatio ilman, että gynekologi itse ehdotti sitä. Minulla on neurologinen sairaus, joka vaikuttaa asiaan.
Minulle, synnyttämättömälle naiselle on asennettu kolme kierukkaa. Kohtuni anatomia on erityisen hankala kierukan asennuksen kannalta, ja se tosiaan pitää runnoa sisään. Kohtuni siis kapenee puolessa välissä tai tekee jonkun mutkan, jonka ohi kierukka pitää saada. Kun kierukka laitetaan kohdunkaulasta läpi, se ei tuntunut juuri missään, mutta tuo jälkiosuus oli se kivuliain.
Pahin kipu kesti 10 sekuntia, jolloin tosissani hieman huusin. Jälkijomotuksen ajan makasin paikallani pari minuuttia. Jäin vielä vartiksi odotushuoneeseen istumaan. Pari päivää teki kipeää, jos esim. autolla ajoi hidasteen tai töyssyn päältä.
Minä halusin nimenomaan Mirenan, joka on se isokokoisin kaikista vaihtoehdoista, sillä sen kanssa kuukautiset jäävät pois. En usko, että synnytys olisi helpompi tai kivuttomampi.
Vertaisin kipua hampaan poraamiseen ilman puudutusta. Sekin kestää vain hetken, vaikka onkin ikävän tuntuista.
Vierailija kirjoitti:
Otatko âhtèriin?
90% ajasta, koska en halua miehen kärsivän, että ei saa paljaalla :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ettei aikuinen ihminen osaa psyykata itseään olemaan rauhallinen ja hallitsemaan pelkoaan.
Siitähän tässä on kyse.
Tuleeko sinulle yllätyksenä, että moni aikuinenkin ihminen pelkää jotain?
Pyydä itsellesi sterilisaatio, mikäli olet oikeasti noin hölmö, kun annat kirjoittelusi perusteella ymmärtää, olet siirtänyt geenejäsi eteenpäin jo riittävästi.
Ei minulla ensimmäisen kierukan laittaminen sattunut. Kaksi lastakin oli mukana.
Ei sattunut vaihtaminenkaan, mutta olin pyörtyä jälkeenpäin (ei edelleenkään tehnyt kipeää). Se huvitti, ettei ensimmäinen kerta tuntunut missään, johtui varmaan siitä, että oli huoli niistä lapsista. Kun olin yksin, oli aikaa yrittää pyörtyä.
En pökertynyt kuitenkaan vaan istuin vähän aikaa tokenemassa odotushuoneessa, ennen kuin lähdin menemään. KupariT oli kierukkamallini. Ei tuntunut käytössäkään muutoin kuin lisäsi aluksi vuotoja, mutta sekin korjaantui gynen pillereillä.
Rohkeasti vain, ap. Ota pienet lapset mukaan, niin et ehdi jännittää :D
Palstan äitylit taas luulevat että se nukutus on jotenkin pikkujuttu ja se tehdään ihan noin vaan pyynnöstä. Jokaiseen nukutukseen liittyy pahoja riskejä, jita ei turhaan (ainakaan Suomessa) haluta ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi alapeukutatte.
Mulla ja monella muulla hormonikierukka vei hormonitoiminnan ihan päälaelleen.Eikö tuossa tilanteessa vaan ois parempi laittaa piuhat poikki jommalta kummalta?
Alapeukut annoin, koska kunnon w t-meininki. Abortteja 17-vuotiaasta alkaen, ja mies kitisee kortsuista ja tulevan toisen parisuhteensa kohtalosta. W T 100%
Sori, unohdin lainata omaa viestiäni. Eli tarkoitin alspeukkuja tuohon että h.kierukka aiheuttaa samaa kuin pilerit.
Toki joku jo sanoikin että eri merkkisiä nykyään.
Ap, tee sterilisaatio, et sä mitään takaporttia mihinkään tarvi.
4 lasta on hyvä ja 40-vuotiaana voit alkaa keskittyä muuhun kuin lasten tekoon.Usko pois, silloin on kiva, ihan uus elämä, kun on lapset jo isompia, oli sulla se mies tai ei.
No tuntuu että elämä nyt jo ohi, kun täytti 35v. En halua sitten olla 40v maho..
1800e maksaa nukutuksessa yksityiseklä kierukan laitto :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierukka on heinäsirkan kokoinen vekotin. Sen asentamiseen menee vähemmän aikaa kuin riisumiseen ja pukemiseen. Se ei satu, tuskin tuntuukaan. Ja ainahan toimenpiteen voi keskeyttää jos ei pysty olemaan.
Gyne sanoi että hänen laittamaan menee vain 1 minuutti. Kauhistuin!! Luulin että laitto kestää tyyliin 2-3 sekuntia :(
Ap
No sehän se vasta sattuskin, jos parissa sekunnissa tunkasis sisään.
Tuntuu pieni vihlaisu kun se asennetaan. Buranaa naamaan ennen sitä, ja sen jälkeen koska paikat saattaa olla vähän hellänä. Minulla oli tiukka kohdunsuu enkä ole synnyttänyt, silti kestin sen hyvin vaikken siedä esim. sitä kun käsivarsista otetaan verikoe neulalla!
Hormonikierukka on paljon parempi vaihtoehto kuin e-pillerit koska siinä ne hormonit pysyy paikallisesti kohdun alueella mutta e-pillereiden hormonithan leviää pitkin kehoa.
Ei se paikalleen töytäisy kestä kuin sen pari sekunttia!
Se kun avataan alapäätä laitteella, ja katsotaan se kohde, kestää muutaman minuutin. Se ei satu.
No seksiä tietty. Suklaatako luulit??