Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruin kierukan asennuksen PELON takia! Miksi ei nukutuksessa saa kierukkaa? Oletko saanut?

Vierailija
19.08.2020 |

Luin kauhujuttuja, että asennus sattuu enemmän kuin selän murtuma.
Nyt olen ilman ehkäisyä, 4 lasta, 2 aborttia, 17 vuotiaana ja 32 vuotiaana.
Kondomi kyllästyttää miestä, häntä vitu ttaa sen käyttö. Pillereistä tulin hulluksi, samaa tekee silloin kapseli.
Millä perusteella sen kierukan saa nukutuksessa?
Mami 35

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että Suomessa, jossa on hyvät mahdollisuudet laadukkaisiin ehkäisymenetelmiin,  jollekin abortti on edelleen yksi vaihtoehtoinen ehkäisykeino?

Sterilisaatio pakolliseksi näille.

Vierailija
122/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap harkinnut pessaaria? Oikein käytettynä ehkäisyteho on hyvä, tosin vaatii pientä vaivannäköä.

Tosin kirjoitustesi perusteella taidat olla pelkkä provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että Suomessa, jossa on hyvät mahdollisuudet laadukkaisiin ehkäisymenetelmiin,  jollekin abortti on edelleen yksi vaihtoehtoinen ehkäisykeino?

Tulin kierukan läpi raskaaksi. Ikäni puolesta en saa vielä sterilisaatiota. Teetätän sen heti, kun saan. Sitä ennen joudun tyytymään epävarmoihin ehkäisymenetelmiin ja aborttiin niiden pettäessä.

Vierailija
124/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo neljä lasta saanut, niin kierukan laitosta aiheutuva kipu on aika pientä. Ei se kivuton juttu ole (mulla ainakaan ollut), mutta kyllä synnytys oli miljoona kertaa kivuliaampaa.

Vierailija
125/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kenellekään normaalille olekaaan. Mutta ihan vaan tiedoksi, mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja sterilisaatioon ei tosiaan pääse ennen kuin tietyt ehdot täyttyy.

Vierailija
126/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kenellekään normaalille olekaaan. Mutta ihan vaan tiedoksi, mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja sterilisaatioon ei tosiaan pääse ennen kuin tietyt ehdot täyttyy.

Ja mikä ”hauskinta”, myöskään sterilisaatio ei itseasiassa ole 100 % varma ehkäisy.

Vierailija
127/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan voi laittaa myös paikallispuudutuksessa. Yksityisellä laittavat, jos haluaa. Kannattaa kokeilla:) Maksan mieluummin vähän enemmän ja saan lähes kivuttoman kokemuksen kuin makaan siinä kivuissa ja paniikissa.

Ensimmäinen kierikka laitettiin ilman puudutusta ja se sattui todella kovasti vaikka olen synnyttänyt. Yksilöllisiä nämäkin jutut ovat.

Vierailija
128/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri totesi, että kierukka voidaan laittaa nukutuksessa, jos se ei muuten mene. Mutta en halua kierukkaa, koska pillereistä ja renkaasta sain ihan kauheat ja harvinaiset haittavaikutukset ja kärsin vuosia kun lääkärit eivät tajunneet mistä on kyse.

Vierailija
129/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kierukan asennettua humautuksessa. Toimenpide meni loistavasti, suosittelen.

Kipu tulee kohdunkaulasta, joten sen voi itse valita runnotaanko siitä väkisin vai mennäänkö tunnustelemalla. 

Vierailija
130/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nukutuksessa sen vuoksi, etten kykene CP-vamman aiheuttaman spastisuuden eli lihasjänteyden vuoksi kykene rentouttamaan lihaksia riittävästi. Lisäksi mulla esiintyy spasmeja eli lihasnykäyksiä, niin senkin takia se kierukka pistettiin julkisella nukutuksessa.

Vierailija
131/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän voi käydä nipsauttamassa piuhansa poikki, jos kondomin käyttö niin viduttaa. Lapsiahan teillä jo on.

Mies ei halua. Vetoaa siihen, että jos joskus haluan eron, niin hän on eunukki, eikä saa uutta naista.

Ap

Ukkosi on tyhmä. Jos hän eroaa, hän ei saa naista, koska maksaa neljästä kersasta elareita.

Suosittelen etsimään sanakirjasta sterilaation ja kastraation välisen pikku eron.

Vierailija
132/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan voi laittaa myös paikallispuudutuksessa. Yksityisellä laittavat, jos haluaa. Kannattaa kokeilla:) Maksan mieluummin vähän enemmän ja saan lähes kivuttoman kokemuksen kuin makaan siinä kivuissa ja paniikissa.

Ensimmäinen kierikka laitettiin ilman puudutusta ja se sattui todella kovasti vaikka olen synnyttänyt. Yksilöllisiä nämäkin jutut ovat.

Minulla sattui puudutus enemmän kuin kierukan laitto! Seuraavan kierukan laitatin ilman puudutusta.

Vierailija
133/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääh! Olen asentanut monta kierukkaa, harva on sanonut että sattuu. Myös mulle on laitettu kierukka ekan lapsen jälkeen, ei tuntunut missään. Olin myös vuosia vuodoton. Hormonikierukka kiitos myös tämän seuraavan lapsen synnyttyä

Vierailija
134/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei muka saa naista, jos on steriloitu, hah. Niitähän saa pilvin pimein. Naiset ikionnellisia, kun ei tarvitse pelätä vahinkoraskautta.

Ap, laitata ehkäisykapseli olkavarteen. Maksaa vähemmän, sattuu vähemmän, toimii yhtä varmasti.

Vierailija
135/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla ei ainakaan kierukan asennus juuri sattunut. Mun mielestä verrattavissa ihan hammaslääkärillä käymiseen, kun porataan tai poistetaan viisaudenhampaita. Sanotaan, että kovasti nipisti. Olen synnyttämätön ja 37-vuotiaana kierukka laitettiin. Mutta siis mulla oli jatkuvat kovat kivut asennuksen jälkeen kylläkin, ja kierukka poistettiin muutaman kuukauden käytön jälkeen. Siis kaikenlaista mahakipua, närästystä yms. En voinut syödä oikein mitään ja lähinnä vaan makasin sängyssä, kun mistään urheilustakaan ei tullut mitään. Olin turvoksissa ja liikunnan aikana piti pysähtyä röyhtäilemään. Siis mulle se ei kyllä sopinut, ja nyt onkin minipillerit käytössä. 

Vierailija
136/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on JONNE. Vain jonne keksii noin paljon yksityiskohtia, muttei edes tiedä, miten sterilaatio tehdään. Ei siinä palleja poisteta, vaikka jonnen kohdalla se olisikin hyvä ratkaisu krooniseen levottomuuteen.

Vierailija
137/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. Tavallinen kierukka tosiaan hurahtaa synnyttäneelle helposti paikoilleen. Hormonikierukka oli jnkn verran kivulias asentaa, en tiedä miksi. Ei sopinut muutenkaan, tukka alkoi tippua ja maha oli kipeä koko ajan ja poistatin sen melko nopeasti. Jos tosiaan on jo 4 lasta, voisi miehen sterilisaatio olla helpoin ratkaisu.

Vierailija
138/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiseen sairaalaan.

Nehän kilpailevat asiakkaista erilaisilla palveluillaam.

Vai eikö niitäkään ole sosialistisessa suomessa.

N 47

Ulkomailla pysyvästi

Ei varaa yksityisellä nukutukseen.

Ap

Operaatio ei ole kallis. Itselläni oli opiskelijanikin varaa. Laskun voi myös maksaa useammassa erässä.

Vierailija
139/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huusin kierukkaa asennettaessa kivusta ja lopulta pyörryin, eikä se hiton kierukka edes mennyt paikalleen. Oli luvattu että vähän vain nipistää ja kotona otettu Burana auttaa, kilinkellit! Lisäksi  jälkeenpäin valuin verta niin, että  meni farkuista läpi ja varmaan sotkin taksinkin, ihme ettei tullut laskua perään..

Toinen yritys sitten  tehtiin ns. humautuksessa ja onnistui.

Hyi!

Nyt olen 100 varma, että minulle ei kierukkaa tule!!

Ap

Vierailija
140/152 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ensimmäisen kierukan laittaminen sattunut. Kaksi lastakin oli mukana.

Ei sattunut vaihtaminenkaan, mutta olin pyörtyä jälkeenpäin (ei edelleenkään tehnyt kipeää). Se huvitti, ettei ensimmäinen kerta tuntunut missään, johtui varmaan siitä, että oli huoli niistä lapsista. Kun olin yksin, oli aikaa yrittää pyörtyä.

En pökertynyt kuitenkaan vaan istuin vähän aikaa tokenemassa odotushuoneessa, ennen kuin lähdin menemään. KupariT oli kierukkamallini. Ei tuntunut käytössäkään muutoin kuin lisäsi aluksi vuotoja, mutta sekin korjaantui gynen pillereillä.

Rohkeasti vain, ap. Ota pienet lapset mukaan, niin et ehdi jännittää :D

No olen mummo iässä, 35v,ei mulla pieniä lapsia ole :D

Ap

Mutta kuitenkin haluat säilyä lisääntymiskykyisenä, jos sattuisi tulemaan ero nelikymppisenä?

Pitää olla takaportti jos mies jättää 18v teinin vuoksi ja perustaa perheen. Haluan pitää sen mahdollisuuden. Ja mitä on elämä 40 vuotiaana sinkkuna? Turhaa. Sama tehdä lapsi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi