Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Täällä keskustellaan lastensuojelun vaikutuksista omaan elämään
Lakiko kaikille sama?
18.08.2020 |
Olen entinen lasu- asiakas -tai siis lapseni ovat- vastoin omaa tahtoani, lapsilta ei kysytty. Toinen on ollut sijoituksessa 2- vuotiaasta ja toinen ei muutoin, kuin avohuollontukitoimien piirissä. Haluatko kysyä minulta jotakin tai voisitko kertoa omia kokemuksiasi vertaistukimielessä? Kiinnostunut olen myös niistä mielipiteistä, jotka edustavat ihmisiä, joilla ei ole mitään käsitystä lastensuojeluperheiden elämän realiteeteista tai lastensuojelun toiminnasta- ilman ilkeyttä ja halveksuntaa kuitenkin. Kysykää/ kertokaa! ps. anonymiteetti ja tunnistamattomuus ovat kultaa
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Jos ikinä joudutte lastensuojelun kanssa tekemisiin ottakaa heti ekaan palaveriin tukihenkilö mukaan. Hän voi olla vaikka kaverin serkku kunhan kuuntelee ja vaikka nauhoittaa keskustelun.
Kokemuksen mukaan ylimääräiset paikallaolijat suitsii sossujen mielivaltaa.
Ihminen on rikki ja suostuvainen mihin vaan kun omasta lapsesta kyse.
Useimmat huostaanotot ja laitostumiset olisi voitu välttää tällä.
Minulla on kokemusta näistä ja lakia lukenut tuttavani sai aikoinaan lapseni pois laitoksesta kun kyseenalaisti asioita oikeassa kohdassa.
Ja nauhoittaa saa ilman pyyntöä. Samoin tukihenkilön tuominen palaveriin. Siihen ei ole mitään estettä. Sossu voi kettuillessaan yrittää estää. Ei kannata uskoa.
Ja valitukset suoraan oikeusasiamiehelle eduskuntaan. Avi ei useinkaan ole perheen puolella.