Anoppi osti vaunut
Mies oli kertonut vanhemmilleen, että emme ole ostaneet vielä vaunuja tulevalle vauvalle. Ja mitäs teki anoppi. Osti vaunut kysymättä meiltä mitään.
Olen itkenyt koko eilisen illan harmista. Olisin halunnut ostaa eka vaunut miehen kanssa kahdestaan. Tiedättehän sen tunteen, kun kahdestaan mennään eka kertaa vaunuliikkeeseen ja valitaan vaunuja esikoiselle. Se on yhtä tärkeä kuin kihlasormuksen osto.
Kuka haluaisi, että miehen äiti ostaa miehen morsiamelle kihlasormuksen.
Koko vaunuhomma on pilalla. Olen miettinyt, että jos myisin vaunut pois ja ostaisin niillä rahoilla omat vaunut. Anoppi ja appi asuu 300km päässä, joten heillä ei tarvitse usein käydä, joten eivät näkisi vaunuja.
Kommentit (105)
Osta omat vaunut myös. Joskus on tosi hyödyllistä, kun on kahdet. Esim. anopin vaunut tavisreissuille, ja jotkin superurheilulliset juoksulenkeille tai tosi pienet matkoille tms. Itke harmitus pois, ja ala miettiä tilanteen suomaa kätevyyttä.
Mä myönnän olevani paha miniä, joka myös loukkaantuisi, jos anoppi menisi ostamaan vaunut ilmoittamatta. Tosin meidän tapauksessa ne olisi todennäköisesti rikki tai 70-luvulta.
Miksiköhän joillekin ei vaan mene jakeluun, että kaikki anopit vaan ei ole ihmisiä joiden kanssa pystyy pitämään asialliset välit? Minun mieheni perheellä on jatkuvaa huutamista, haukkumista ja nälvimistä meneillään äitinsä kanssa, molempiin suuntiin. Heidän mielestään siinä ei ole mitään ihmeellistä, mutta minä perheeseen ulkopuolelta tulleena kärsin siitä aika paljon. Omassa perheessäni ei ole koskaan ollut tarvetta puhua toisista rumasti tai puuttua toisten tekemisiin, ja mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu, että jos jossain perheessä on riita meneillään, sinne ei mennä kylään, tai vieraiden kuullen ei riidellä. Tämä jatkuva riitely ja huutaminen on johtamassa siihen, etten enää halua viedä lapsiani mummilaan, koska en halua antaa heille esimerkkiä, että toisille saa puhua miten vain ja heitä voi kohdella huonosti. Omien vanhempieni luona on omalta kannaltani tietysti eri asia, koska siellä voin rakentavasti sanoa, jos sukset menee ristiin. Tottakai meilläkin on riidelty, muttei koskaan oltu ilkeitä ja riidan jälkeen on pyydetty anteeksi tai muuten sovittu asia. En halua opettaa lapsilleni että riidan jälkeen voi vaan sanoa että turpa kiinni ja lähteä pois, sellaista touhua ei moni puolisoehdokas varmaan katselisi tulevaisuudessa...
uskotteko muka oikeasti tätä aloitusta? :D
Kasva aikuiseksi! Kyllä te miehen kanssa kerkiätte vielä vaunuja lykkimään ja leikkimään perhettä. Ole nyt tyytyväinen että ylipäätään saat lapsen
Miksette voi lykkiä harjoitukseksi nyt niitä anopin vaunuja? Miksi pitää liikkeessä olla? Ja ehkä miestäsi ei edes kiinostaisi koko asia. Mitä väliä niillä vaunuilla on?
Kyllä mä ymmärrän, että ap:tä harmittaa. Silloin kun mä odotin vauvaamme, niin selvittelin varmaan kuukausitolkulla, mitkä vaunut olisi parhaat. Sitten, kun päätettiin vaunumerkki ja -malli, niin mietin vielä pitkään oikeaa värivaihtoehtoa. Mulla tuo oli osa henkistä valmistautumista vauvan tulemiseen, joten kyllä mua olisi harmittanut, jos joku olisi ihan kysymättä vain ostanut meille jotkut vaunut.
Toisaalta ap:n anoppi on varmasti tarkoittanut pelkkää hyvää, joten tilanne pitäisi nyt saada hoidettua niin, ettei anoppi pahoita mieltään. Minä tekisin niin, että kiittelisin kovasti kauniista eleestä mutta kertoisin pahoitellen, että olimme jo ehtineet päätyä tiettyyn vaunumalliin. Kysyisin, kävisikö se, että anopin ostamat vaunut jäisivät mummolavaunuiksi.
On äitiys sitten heikoissa kantimissa, jos se vaunuista on kiinni.
Joillekin ne vaunut on tärkeä asia eli ei riitä että on vain pyörät alla ja kulkee. Varsinkin meille naispuolisille varmaan ulkonäköseikat on tosi tärkeitä vähättälemättä muita seikkoja. Haluaako kääntyvät etupyörät vai ei, isot vai mahd.pienet vaunut jne. Turha sitä marmattaa että kaikkien pitäisi olla samanlaisia eli ei välittää pätkääkään minkälaiset vaunut haluaa jos itse sattuu olemaan sellainen. Turhamaistahan se on mutta pikku turhamaisuus joissain asioissa on ihan oma asia. Jonkun muun mielestä joku toinen asia mitä sinä pidät tärkeänä ei ole tärkeää ollenkaan.
Itsekin pidän vaunujen ulkonäköä tärkeänä ja myös muitakin ominaisuuksia eli ei ole ihan sama mitkä vaunut on. Tosin tykkään monista erilaisista eli ei ole vain yhtä hyvää tai miellyttävää mutta muutama tosin on mitä en haluaisi.
En tiedä onko ap:n juttu keksitty vai ei mutta kyllähän olisi ollut kohteliasta kysyä ja jutella ensin tuosta vaunuhankinnasta. Yleensähän mennään vaikka isovanhempien kanssa yhdessä ostamaan jos he haluavat rahoittaa vaunuhankinnan.
Muistan itsekin kun äitini sanoi että työkaverilla olisi hyvät vaunut jotka voisi edullisesti myydä. No koska itselleni oli tosi tärkeää minkäväriset ja näköiset vaunut ovat sanoin että en ole nyt kiinnostunut josta äitini tietenkin otti nokkiinsa ja eipä osallistunut vaunujen hankintaan millään tavalla. Enhän minä olisi kehdannut ensin siltä työkaverilta tiedustella että minkänäköiset vaunut ovat ja sitten sen jälkeen sanoa että ei nyt oikein kiinnosta kun on niin rumat. Tai no ihan noin en varmaan olisi sanonut mutta olisi se ollut kiusallista joten päätin heti sanoa että en ole kiinnostunut.
Turhamaista joo mutta kyllä se vähän kismittäisi kulkea esim. vaunujen kanssa joita inhoaa. Mielummin sellaiset mistä pitää.
:) mä ostin esikoiselle kummipoikani vaunut käytettynä ja tämän kuopuksen (joka oli miehelle esikoinen) hommasin vaunut huutonetistä ja kävin ne yksin hakemassa..
Varmasti nyt sun raskausajan hormonit tekee tepposia, se ei ole maailman loppu, eikä ole sekään jos joudut sektioon tai että imetys ei onnistu.. Elämä on täynnä vastoinkäymisiä ja tuo on todella pieni sellainen, Ihana anoppi kun säästi teidän rahoja. Nyt suhteellisuuden tajua touhuun.. eikö tärkeintä ole se vauva ja että saatte olla lapsenne kanssa yhdessä.
Onko ne vaunut toimivat vai eivät?
Mä ymmärrän, jos tarkoituksena on käydä vaunulenkeillä ja sitten anoppi on ostanut pienirenkaiset vm 52 olevat vaunut, että saattaa vähän syödä hermoa.
Mutta siinäkin tapauksessa sanoo kiitos ja ostaapahan vielä enemmän siihen juoksuun soveltuvat vaunut itse, koska nyt ei tarvitse enää miettiä sitä monikäyttöisyyttä.
Meillä miehen vanhemmat teki samoin. Kun kysyin, voiko vaunut palauttaa ja vaihtaa toisiin, onnistui se ihan hyvin ja saatii mieleiseni vaunut. Sen jälkeen appivanhemmilta ei tullut mitään lahjoja lapselle, ei mitään vaatteita tms. Anoppi oli miehelleni sanonut, että kun tuli niin iso ongelma Marille niistä vaunuista, niin ei uskalleta enää mitään antaa, kun ei se sitten kumminkaan kelpaa. Minusta tehtiin syntipukki ja lapsi on saaneet siitä kärsiä.
Oikeasti, ihmisillä on oikeitakin ongelmia ja sä itket lahjan takia?! Oletko 15-vuotias? Haloo, susta on tulossa vanhempi ja olet noin lapsellinen. Mieti nyt vähän asiaa ja pistä asiat oikeisiin mittasuhteisiin!
Ymmärrän harmituksesi täysin, ap. Minulla on vain yksi lapsi ja sekin aikuinen jo, mutta vaunut olivat minulle todella tärkeä asia ja se, millaiset halusin, paljon ennen raskautta mielessä.
Äitini tiesi tämän ja osti ne minulle. Tai siis äiti antoi rahat ja minä hain kaupasta. Suomen kalleimmat vaunut olivat silloin.
Sinuna keskustelisin miehesi kanssa ja ehdottaisin, että yhdessä puhuisitte anopillesi, että kiitos, mutta haluaisitte valita vaunut itse. Jos hän tahtoo maksaa ne, otatte mielellänne lahjan vastaan.
Eiköhän monia harmita tällaisessa asia se että jos kerran vaunuihin on laitettu rahaa niin miksei samalla voi olla selllaiset jotka miellyttävät myös äitiä. Eihän anoppi tule niitä käyttämään. Vähän samalla tavalla kun jos saat lahjan joka ei miellytä ollenkaan niin heti tulee mieleen että voi kun olisi saanut lahjan arvon rahana.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:41"]
että kun tuli niin iso ongelma Marille niistä vaunuista, niin ei uskalleta enää mitään antaa, kun ei se sitten kumminkaan kelpaa. Minusta tehtiin syntipukki ja lapsi on saaneet siitä kärsiä.
[/quote]
No mutta niinhän sä olitkin eikä lapsi siitä kärsi, ei se osaa kaivata sitä, mitä ei koskaan saanut.
Sun sen sijaan olisi kannattanut miettiä, että lähdetkö arvostelemaan lahjaksi saatua asiaa vai olisitko iloinen, kun joku haluaa muistaa sun lasta.
En mäkään sunkaltaiselle enää mitään antaisi. Lapselle sitten joskus, kun on niin iso, että voi itse päättää, mutta miksi turhaan laittaa rahojaan kiinni, kun äiti saattaa viskoa menemään, kun ei satu tykkäämään? Tyhmähän siinä olisi, jos vielä laittaisi moiseen rahaa kiinni, sulla on selkeästi niin paljon rahaa, että mitään apua et tarvitse ja pystyt lapselle ostamaan ja antamaan kaiken, joten mikä ongelma?
Toivottavasti vaan miehesi ei ole ainoa lapsi eikä lapsesi ainoa lapsenlapsi, niin pääsevät sitten paapomaan edes niitä muita lapsenlapsia, isovanhemmille kun se on aika usein tärkeä asia =)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:28"]Toisaalta ap:n anoppi on varmasti tarkoittanut pelkkää hyvää, joten tilanne pitäisi nyt saada hoidettua niin, ettei anoppi pahoita mieltään. Minä tekisin niin, että kiittelisin kovasti kauniista eleestä mutta kertoisin pahoitellen, että olimme jo ehtineet päätyä tiettyyn vaunumalliin. Kysyisin, kävisikö se, että anopin ostamat vaunut jäisivät mummolavaunuiksi.
[/quote]
Nimenomaan, kiität kauniisti mutta toteat että olet tehnyt jo aikaa sitten oman vaunuvalintasi tiettyjen, teille itsellenne tärkeiden ominaisuuksien perusteella.
Aika tyhmästi anoppi on toiminut, mutta ei se vaunujen osto ole mitenkään verrattavissa sormuksen ostoon, raskaushormonit ovat sekoittaneet ap:n pään :)
Jonkun mielestä on kivasti tehty, että anoppi on tuhlannut rahansa vaunuihin, mutta ei se nyt ihan niin mene. Mistä anoppi tiesi minkälaiset vaunut haluatte, missä aiotte niitä käyttää (maasto-, kaupunki- vai kauppakeskuskäyttöön, juoksurattaat samassa paketissa...), pitääkö olla kolmi- vai nelipyöräiset, materiaali, väri. Niin ja haluatteko valmiiksi sellaiset, johon saa sisarusistuimen.
24: ei ole uskon asia, tässä on ihan yleiset anoppi- ja miniätyypit, joita tulee elävässä elämässä vastaan vähän väliä.
Ei todellakaan ole olemassa mitään "raskaushormonihuuruja mitkä sekoittaa pään", pelkkä tekosyy tuollaisille idiooteille parkujille, kuin ap.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:56"]
Mistä anoppi tiesi minkälaiset vaunut haluatte, missä aiotte niitä käyttää (maasto-, kaupunki- vai kauppakeskuskäyttöön, juoksurattaat samassa paketissa...), pitääkö olla kolmi- vai nelipyöräiset, materiaali, väri. Niin ja haluatteko valmiiksi sellaiset, johon saa sisarusistuimen.
[/quote]
Mutta Ap:han ei valittanut siitä, että anoppi osti aivan vääränmalliset vaunut vaan sitä, että anoppi ylipäätään osti ne.
Ehkäpä mies on kertonut anopille, että millaisia vaunuja ovat katsoneet ja anoppi päätti yllättää iloisesti?
Ap:han häiritsee tässä se, että anoppi osti, kun hän halusi ostaa itse.
Jo on ongelmat.