Ketä oikeasti haittaa sosiaalitukien leikkaukset?
Kommentit (13)
Haittaa, vaikka ei henkilökohtaisesti minua kosketakaan.
olen kovin huolissani että mmuuttajien diskorahat vähenee.
Ei haittaa, voisi leikata lisääkin. Ihmisten pitää elättää itsensä.
Käytän sellaista tukea, jota ei ole leikattu, eli kroonisen sairauden kallista lääkettä, joka menee halpana alle 20 € sarjahoito-maksuna aina, kun sitä sairaalassa säännöllisesti annetaan.
Sosiaalitukien leikkaaminen haittaa minua siitä syystä, että kohta leikataan myös sieltä, missä minua alkaa haittaamaan. Joa jos AP joskus ihmettelet, miksi päivittäistavaraliikkeissä hinnat vaan nousevat, niin katsopa peiliin ja mieti, että haittaako, ja mistä mahtaa johtua. Tosin sun yksi ainoa aivosolu ei varmaan vastauksia löydä.
Toivottavasti tekevät peruskoulusta maksullisen oppilaille. Tai ainakin siellä tarjotusta ruokailusta. Sellainen keveä 12,50 €/lounas niin tulee sinunkin mahdollisille kakaroille lisää hintaa. Sehän on tavallaan sosiaalitukea antaa ilmaista ruokaa, ei siellä ruoalla ole mitään tekemistä oppimisen kanssa. Se on ylimääräinen etu, joka ihan hyvin voidaan ottaa pois siinä kohtaa, kun siihen ei ole varaa.
Ai niin vielä: hoida omat vanhempasi ihan omin kätösin hautaan. Ei valtio ole heille mitään kotihoitoa velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyselystä puuttuu vaihtoehto, jonka minä valitsisin:Haittaa, vaikka en itse tarvitse sosiaalitukia
Haluan, että kaikilla on mahdollisuus inhimilliseen elämään, etenkin lapsilla.
Puuttuu myös vaihtoehto "Haittaa, vaikka en juuri tällä hetkellä saa tukia". Itse olen viime vuosikymmenellä pari vuotta elänyt Kelan rahoilla, ja pelkkää sympatiaa tunnen niitä kohtaan, jotka sillä tavalla elävät.
Haittaa, vaikken nyt itse tarvitsekaan. Leikkamista kannattavilta puuttuu kyky laajaan ajatteluun ja kokonaisuuksien hahmottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan sinusta. Kokeillaanko ensin vuosi työttömyyttä vai vaikeaa kroonista sairautta? Tulee väistämättä aika, jolloin sinäkin olet avun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastuu vakavasti tai kroonisesti, ei kukaan tavallisilla tuloilla pysty itse maksamaan sellaisia summia kuin ne lääkkeet maksaa. Lääkkeet voi maksaa esim. 20 000 euroa vuodessa. Jos tarvitset leikkauksen niin sekin maksaa tuhansia euroja. Tämän takia on sosiaaliturva: jotta kaikilla on oikeus hoitoon sekä katto pään päällä ja ruokaa. Itse maksan mielelläni veroja. Lisäksi sillä kustannetaan koulutus, infra, turvallisuus.... Jos sinulla mielestä toisenlainen yhteuskuntajärjestelmä olosi parempi niin ainoan voit muuttaa vaikka jenkkeihin.
Tulit oikealle palstalle. Täällä on Suomen paras rottatietämys.
Minua, joudun niiden varassa elämään koska en ole kykenevä työhön tai työkokeiluihin tai kursseille. Eikä kela myönnä työkyvyttömyyseläkkeelekään koska en heidän mukaan ole riittävästi häiriintynyt.
Terapiaan jota hoitomuodoista tarvitsisin en edellä mainitusta syystä pääse, joten joudun siis vaan aina hakemaan uutta sairauslomaa
Vierailija kirjoitti:
olen kovin huolissani että mmuuttajien diskorahat vähenee.
Purran leikkaukset diskoläpsyttelyrahoihin kirvelee!
Kyselystä puuttuu vaihtoehto, jonka minä valitsisin:Haittaa, vaikka en itse tarvitse sosiaalitukia
Haluan, että kaikilla on mahdollisuus inhimilliseen elämään, etenkin lapsilla.